Miercuri,
19.05.2021
Innorat
Acum
10°C

Mâine începe “Classics for Pleasure” Special Edition. Șapte concerte în Piața Mare și Biserica Ursulinelor

Mâine începe “Classics for Pleasure” Special Edition. Șapte concerte în Piața Mare și Biserica Ursulinelor

De mâine și până duminică, Sibiul găzduiește cea de-a șasea ediției a Festivalului Classics for Pleasure–Special Edition. Iubitorii de frumos de toate vârstele vor avea parte de  șase concerte de muzică clasică, un spectacol pentru copii şi o expoziţie de artă vizuală.

Timp de patru zile, festivalul pregăteşte publicului sibian cea mai bogată şi variată ediţie de până acum, cuprinzând cinci concerte clasice în Piaţa Mare (dintre care unul dedicat copiilor), două concerte în Biserica Ursulinelor şi o expoziţie de pictură amenajată în cadrul Centrului de Informare Turistică (str. Samuel Brukenthal nr. 2, intrarea F).

400 de artiști și 15 invitați

Pe parcursul  festivalului  pe scenă vor evolua peste 400 de artişti şi 15 invitaţi de talie internaţională din ţară şi străinătate alături de unele dintre cele mai apreciate orchestre şi ansambluri din România. Expoziţia „Suvenir de Sibiu” aduce o noutate în peisajul cultural românesc, introducând în program o componentă interactivă: iubitorii de artă, pe lângă oportunitatea de a admira o serie de lucrări, vor avea ocazia să interacţioneze direct cu artiştii şi să picteze alături de aceştia.

Expoziția ,,Souvenir de Sibiu” aduce o noutate în peisajul cultural românesc, introducând în program o componentă interactivă: iubitorii de artă, pe lângă oportunitatea de a dmira o serie de lucrări, vor avea ocazia să interacționeze direct cu artiștii și să picteze alături de aceștia.

Deschiderea oficială a evenimentului va avea loc, mâine, de la ora 20.00, în Piaţa Mare din Sibiu, Concertele vor putea fi urmărite şi în direct pe www.classicsforpleasure.ro. Anul acesta, Elite Art Club UNESCO şi Telekom au pregătit o surpriză specială publicului, și anume, acces gratuit la Wi-Fi în Piaţa Mare pe tot parcursul festivalului.

Programul festivalului

11 August, Piața Mare, ora 20.00 Vivaldi vs. Piazzola, Kamerata Kronstadt, Dirijor: Cristian Oroşanu, Solist: Rebekka Hartmann (vioară)

12 August, Biserica Ursulinelor, ora 16.30 Spirit Brass Ensemble,Dirijor: Mihai Ceaşcăi, Solist: Irina Baianţ (soprană)

Piaţa Mare, ora 20:00, Orchestra, Corul, Baletul şi Soliştii Teatrului Naţional de Operetă „Ion Dacian”, Dirijor: Lucian Vladescu

13 August, Piața Mare, ora 11.00 Don Pasquale, Opera Comică pentru Copii

Biserica Ursulinelor, ora 16:30, Corul Naţional de Cameră Madrigal „Marin Constantin”, Dirijor: Anna Ungureanu

Piaţa Mare, ora 20:00, F. Barbu – Ana Lugojana, Orchestra, Corul, Baletul si Soliştii Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, Dirijor: Adrian Morar, Solişti: Sorin Lupu (tenor), Lucia Bulucz (soprană), Ştefania Barz (mezzo-soprană) Proiect finanţat prin Granturi SEE 2009-2014, în cadrul Programului PA17/RO13 “Promovarea diversității în cultura și artă în cadrul patrimoniului cultural european”

14 August, Piaţa Mare, ora 20:00, Proms Of Delight, Orchestra Filarmonicii de Stat din Sibiu, Dirijor: David Crescenzi, Solişti: Irina Iordachescu (soprană), Lilianna Zalesińska (mezzo-soprană), Dominik Sutowicz (tenor), Iordache Basalic (bariton)

Comentarii

1 comentarii

Liviu

Acum 4 ani

Astor Piazzolla intenţiona să se dedice muzicii clasice întreprinzând o călătorie în Franța, cu o bursă a Conservatorului din Paris. Cunoscutul muzicolog și pedagog, Nadia Boulanger îl convinge să-și dezvolte capacitățile muzicale pornind de la ceea ce era adevărata sa chemare artistică, bandoneonul, implicit muzica de tango, şi să se întoarcă în Argentina. “Nadia Boulanger m-a învăţat să am încredere în Astor Piazzolla, m-a învaţat că muzica mea nu era atât de proastă precum consideram. Eu credeam că era gunoi pentru că eu cântam într-un cabaret... şi iată că de la ea am învăţat că ceea ce aveam eu se numea....stil” (Astor Piazzolla) În anii 50-60 muzicienii de tango tradiţional îl considerau "ucigaşul tangoului" considerând compoziţiile sale o blasfemie pentru tango. Piazzolla răspunde cu o nouă definiţie: este muzica contemporană din Buenos Aires. Operele sale însă nu erau difuzate la radiourile argentiniene şi nici o casă de discuri nu voia să-i editeze compoziţiile. Era considerat un "snob" lipsit de respect care scria o muzică ciudată, plină de armonii stranii şi disonante. "Da, este adevărat, eu sunt duşmanul tangoului; dar al tangoului aşa cum îl înţeleg ei. Ei încă mai cred în acel tango tradițional, eu nu. Dacă totul se schimbă, de ce să nu schimbăm muzica din Buenos Aires? Suntem mai mulţi cei care vrem să schimbăm tangoul, dar aceşti "domni" care mă atacă nu înteleg şi nu vor întelege niciodată acest lucru. Eu voi merge mai departe, chiar dacă ei nu vor". (Astor Piazzolla) Piazzolla a revoluționat muzica de tango, creând ceea ce s-a numit "Tango Nuevo", replică a tradiționalului tango argentinian. Silvia” sau Prințesa Ceardașului este una dintre cele mai celebre operete compuse de Emmerich Kálmán. În 1915, când acest savuros cocktail de romantism, vals, ceardaș și umor fin a debutat pe scena vieneză a Teatrului „Johann Strauss”, publicul avea nevoie mai mult decât oricând de mirajul unei Belle Epoque. Iar acest basm de cabaret, povestea de dragoste dintre tânăra cântăreață Silvia Varescu și Prințul Edwin, era transpus într-un libret excepțional, care includea numeroase elemente fascinante: localuri de noapte seducătoare, baluri din înalta societate, intrigi care se țes și desfac cu ușurință și personaje care par să practice frivolitatea cu fervoare. Regizată într-o viziune clasică, montarea lui Kerényi Miklós Gábor – KERO®, directorul pe atunci Teatrului de Operetă și Musical din Budapesta, pledează tocmai pentru această „esență” a operetei, a spectacolului de gen, alert, spumos, construit din răsturnări de situație, cupe de șampanie și finaluri fericite. Cu o dramaturgie bine închegată, „Silvia” surprinde prin maniera în care s-au realizat caracterizările muzicale minuțioase ale personajelor, conferind protagoniștilor personalități distincte. Cele mai populare momente care situează opera în prima linie de succes a lucrărilor lui Kálmán sunt: „Intrarea Silviei”, cupletele „Cum să trăiești fără dragoste” și „Fetițele vesele de la cabaret”, duetele, terțetul „Cântă țigane”, finalurile de acte de cor, cu ritmuri foarte antrenante. Opereta ”Ana Lugojana”, a cărei premieră clujeană a avut loc în anul 2013, va însufleți scena lirică cu un spectacol ce impresionează mereu prin forța și armonia sa de inspirație melodică tradițională. Filaret Barbu, un veritabil continuator al folclorului bănățean și transilvănean, a cules cântecele în formatul lor original, acestea fiind fredonate cu mare drag de public la fiecare dintre reprezentațiile spectacolului. PROMS este un concept inovator, născut în Marea Britanie, care îmbină rafinamentul muzicii clasice cu valoarea sonorităţilor moderne. Elite Art Club UNESCO a adus în Bucureşti acest tip de spectacol muzical, cu intenţia de a transforma Proms of Delight într-o tradiţie. În acest scop de in stagiunile estivale sunt organizate concerte memorabile la Ateneul Român. Această ediţie se află sub semnul sărbătorii oraşului Sibiu care aniversează 825 de ani în 2016 de la prima atestare documentară. Va fi un an plin de manifestări culturale desfăşurate sub îndemnul Bucură-te de Sibiu.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus