Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

Ce facem în lipsa legii. Mașina de ridicat mașini ”e parcată” la Guvern

Ce facem în lipsa legii. Mașina de ridicat mașini ”e parcată” la Guvern

Poliția Rutieră ar putea dispune ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar, iar ridicarea și depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate ar urma să fie făcută de primării sau de administratorul drumului public, potrivit unui proiect de modificare a Codului Rutier depus la Senat la finalul lunii mai. Inițiatorul este senatorul independent Mihai Alfred-Laurențiu-Antonio.

Ar putea, pentru că proiectul de lege amintit mai sus este blocat la Senat, unde e înscris din 7 noiembrie pe ordinea de zi. Între timp, senatorii au intrat în vacanță pentru alegeri, iar după ei oricum ar mai urma deputații.

Conform proiectului, poliția rutieră ar putea dispune ridicarea vehiculelor în următoarele cazuri, potrivit proiectului de lege:

  1. a) vehiculul staționat se află în zona de acțiune a indicatorului “Staționarea interzisă” însoțit de panoul adițional “Ridicare autovehicule parcate neregulamentar;
  2. b) vehiculul staționat blochează partea carosabilă de natură să împiedice desfășurarea circulației rutiere pentru cel puțin o bandă de circulație pe sens;
  3. c) vehiculul staționează pe partea carosabilă în locurile în care se interzice depășirea;
  4. d) vehiculul staționează în intersecții, inclusiv în intersecțiile cu circulație în sens giratoriu;
  5. e) vehiculul obstrucționează sau blochează căile de acces la proprietatea publică sau privată adiacentă drumului public;
  6. f) vehiculul împiedică sau blochează accesul la pistele pentru biciclete;
  7. g) vehiculul staționează în stațiile mijloacelor de transport public de persoane;
  8. h) vehiculul staționează neregulamentar pe partea carosabilă în afara localităților.
Cioloș: se întreprind deja demersurile necesare

Guvernul condus de Dacian Cioloș a fost chestionat cu privire la oportunitatea apariției acestui proiect de lege, însă a specificat că lucrurile sunt în curs de normalizare. ”Menționăm că la nivelul Guvernului a fost elaborat un proiect de Lege pentru Modificarea Ordonanței de Urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice și un proiect de Hotărâre a Guvernului pentru completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002, privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 136/2006. În prezent, proiectul de Lege se află în curs de definitivare pe baza observațiilor primite. Așadar, se întreprind deja demersurile necesare promovării proiectelor de acte normative ce au ca obiect modificarea/completarea cadrului legislativ incident acestui domeniu”, se arată în informarea semnată de premierul Dacian Cioloș, semnată în 21 octombrie 2016.

În lipsa unui cadru legal, străzile din Sibiu, inclusiv, arată așa cum puteți vedea în fotografie. Poliția locală a început o campanie de amendare a autoturismelor parcate ilegal, însă din luna mai, de când a fost transmisă ultima statistică privind numărul și cuantumul amenzilor nu a mai apărut nimic.

 Ce scrie în expunerea de motive:

“Rațiunea acestei propuneri legislative pornește de la lipsa unor reglementări adecvate, clare și coerente, adaptate condițiilor existente, în ceea ce privește motivația măsurii de ridicare a autovehiculelor. Ridicarea vehiculelor a devenit o problemă reclamată de numeroși cetățeni, fapt agravat de lipsa locurilor de parcare în număr suficient, în special în cadrul marilor orașe. Practica măsurii de ridicare a acelor autovehicule staționate neregulamentar a ajuns să genereze abuzuri realizate de către cei care pot să dispună această măsură, manifestând în cele mai multe cazuri exces de zel. Măsura dispunerii ridicărilor autovehiculelor trebuie să fie una excepțională, îndreptată asupra acelor autovehicule care într-adevăr blochează circulația rutieră sau constituie un pericol pentru aceasta. Dispoziția de ridicare a autovehiculelor trebuie să justifice această măsură tehnico-administrativă luată. Dacă autovehiculul nu constituie un obstacol sau pericol concret pentru desfășurarea circulației publice, această măsură nu se poate justifica, putând fi considerată abuzivă sau excesivă”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

sdm

Acum 7 ani

Zona din fotografie e un dezastru pana pe la 15:30. Compa are si terenuri si bani pentru a amenaja parcari suficiente dar n-au facut decat sa le pavezez pe cele existente fara a mari numarul de locuri nici macar cu unul.
Raspunde

Linda B.

Acum 7 ani

Sunt multe asemenea cazuri, mai ales in apropierea spalatoriilor auto sau a vulcanizarilor
Raspunde

Mihăiță Conservă

Acum 7 ani

Pe foarte scurt, Politia rutierea dispune de personalul si aparatura necesara sa rezolve aceasta situatie. Doua echipaje, care in loc sa stea la panda la Bradu in panta sau in Apold (unde oricum sunt total ineficienti), ar putea sa se plimbe prin oras cu camerele pornite. Camerele alea sunt omologate etc.. Absolut toate abaterile, de la opririle pentru 2 minute pana la parcarile pe trotur, sau pe pista de biciclisti sau pe trotuar sau orice se filmeaza. Seara la sediu se preda filmarea si 2 angajati (care se pot acoperi ca salarizare fara griji) emit procese verbale. Cu sistemul asta va fi mai ordine ca atunci cu ridicarile pentru ca orice oprire de 2 minute poate fi sanctionata. Poti sanctiona si pe cei care stau in masina si se va crea un context mult mai eficient decat cel cu masinile de ridicat. SI gata. Nesimtitii care nu constientizeaza ca orasul asta suntem noi si ca nimeni, niciodata nu va face ceva pentru noi, ca de noi tine cat de frumos si ordonat e acest oras sau tara, vor plati pentru nesimtirea lor
Raspunde

Der Fuhrer

Acum 7 ani

Politistii is aia care stau 2 minute
Raspunde

konrad

Acum 7 ani

Pe strada Semaforului, politistii isi parcheaza masinile lor personale, in locuri interzise, stiind ca colegii lor nu-i vor sanctiona. Daca suni la politie si le spui de situatie, te intreaba ce numar are autoturismul. La nivelul lor de salar si educatie, e de inteles sa-si faca in asa hal meseria
Raspunde

Lazar

Acum 7 ani

Nu ar trebui ridicate ! Doar in cazuri extreme . In rest , sa fie blocate rotile plus amenda . Oricum , in clipa de fata , parcarea in locuri interzise trebuie amendata , dar nu are cine , ca politistii stau la panda cu radarul !
Raspunde

FanRidicari

Acum 7 ani

Pai marea problemă e că nu se plătesc amenzile, ca se contestă, până se execută silit dacă se executa, pe când cu ridicarea mașinii trebuie să dea banii ca să primească mașina. Asta e diferența majoră. Plus ca ați vazut, exemple care blochează străzi 2-3 ore și plătesc amenda cu zambetul pe buze sau blochează autobuze ca-si lasă copilul la Goga în curbă de pe Alba Iulia cu Dealului.
Raspunde

Anonymus

Acum 7 ani

sa le ridice este cel, mai bine ca acolo ii atingi ca la amenzi pot face contestatie si poate nici nu o platesc dar asa macar se elibereaza drumul chiar daca face contestatie ulterior macar ceilalti pot circula corect si bine...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus