Consiliul Concurenţei a lansat joi platforma “Monitorul preţurilor”, unde sunt afişate preţurile practicate de magazinele Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny şi Profi pentru minim cinci produse care fac parte din coşul zilnic al consumatorilor români.
În primă fază, platforma va fi testată timp de un an numai la nivelul municipiului București și în județul Ilfov, iar ulterior aceasta va fi lansată și pentru magazinele din țară.
“Scopul acestui instrument este ca, în loc să mergi din magazin în magazin să compari preţurile, să faci acest lucru de la birou. Este un avantaj pentru consumatori. Acest lucru va genera o concurenţă mai mare între retaileri”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, la lansarea platformei, transmite news.ro
În ceea ce priveşte participarea celorlaţi retaileri la acest proiect, directorul general al Consiliului Concurenţei, Daniela Bădilă a spus că Metro nu participă pentru că este un concept diferit şi se adreasează firmelor, iar “Auchan lipseşte deoarece are probleme de conectivitate şi când va rezolva aceste probleme va participa”, a completat Bădilă.
Pentru a utiliza platforma, consumatorii trebuie să intre pe www.monitorulpreturilor.info, după care trebuie să selecteze zona, sau se poate selecta forma de comeţ: supermarket şi discounter, hipermarket, cash&carry.
Următorul pas constă în selectarea a minimum 5 produse de care consumatorul are nevoie şi apăsarea buntonului “căutare”.
Platforma va afişa două clasamente ale magazinelor din zona selectată: coşul cel mai ieftin (care conţine produsele cu cele mai mici preţuri practicate de retailerii implicaţi şi magazinele în care se pot găsi acestea) şi coşul cel mai bine vândut (care conţine produse brand, nu marcă proprie a magazinelor şi unităţile în care se găsesc aceste produse).
"Monitorul preţurilor", care trebuia lansat în urmă cu un an potrivit estimărilor iniţiale înaintate de autoritate, a fost contestat de la început de către retaileri, motivând că imaginea lor poate fi afectată dacă vor fi introduse preţuri în mod eronat pe platformă, dar şi de faptul că preţurile pot varia de la un magazin la altul sau de la un oraş la altul.
De asemenea, retailerii au obiectat că preţurile la unele produse pot fi modificate zilnic în magazine sau chiar în aceeaşi zi, temându-se că nu vor fi actualizate în timp real pe platformă.
După serii repetate de dezbateri, o parte dintre lanţurile de supermarketuri şi hipermarketuri de pe piaţa locală au acceptat existenţa acestei platforme.
Platforma “Monitorul preţurilor”, care va fi administrată de Consiliul Concurenţei, este realizată cu sprijinul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, al companiei de cercetare de piaţă Nielsen şi al asociaţiei GS1.
Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download
Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube
Tag-uri: Consiliului Concurenţei , Mega Image , Autorităţii Naţionale Sanitare , Consiliul Concurenţei , Bogdan Chiriţoiu , Protecţia Consumatorilor Sibiu , Daniela Bădilă
Vizualizari: 796
Ultimele comentarii
Acum 19 ore
Mircea
Acum 19 ore
Ion de la raion
Acum 20 ore
Teo
Acum 20 ore
Trotineta
Acum 20 ore
Marina