Sâmbătă,
08.11.2025
Parțial Noros
Acum
10°C

Taxa de mediu nu va fi înlocuită cu o altă taxă, ci cu un concept

Taxa de mediu nu va fi înlocuită cu o altă taxă, ci cu un concept

Timbrul de mediu nu va fi înlocuit cu o altă taxă, a declarat vineri vicepremierul Daniel Constantin, copreședinte al ALDE. El a precizat că a prezentat vineri, în ședința coaliției de guvernare, câteva propuneri pentru înlocuirea timbrului de mediu, una dintre acestea fiind introducerea unui certificat de calitate a aerului — eco-vignetă.

"Intenția noastră a fost și rămâne aceea să facem tot posibilul ca în perioada următoare să degrevăm cât mai mult populația de ceea ce înseamnă taxe și impozite. Plecând de la acest considerent, sigur că nu vom înlocui taxa de timbru pe care am avut-o cu o altă taxă, ci cu un concept pe care începem să-l introducem gradual. În perioada imediat următoare, vom pregăti legislația așa cum ea a fost agreată și cum va fi reformulată în grupul de lucru de la nivelul Ministerului Mediului să introducem acel certificat de calitate a aerului, acele vignete de care s-a vorbit în această perioadă, care vor avea un cost redus. Acele vignete vor fi, dacă vreți, o analiză a autoturismelor care vor circula, în funcția de gradul de poluare", a spus Daniel Constantin, ministru al Mediului, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, va fi creat astfel cadrul legislativ astfel încât autoritățile publice locale să decidă în perioada imediat următoare — după ce vor avea și un sistem de zonare a orașelor — dacă vor introduce o anumită taxă pentru aceste mașini sau nu.

"Va fi un certificat de calitate a aerului sub formă de eco-vignete, acestea vor fi eliberate atunci când mașinile merg să facă inspecția periodică, costurile vor fi minimale, doar costurile de printare a acestor eco-vignete, după care, sigur, prin cadrul legislativ pe care îl vom crea autoritățile publice locale vor fi cele care vor hotărî o eventuală taxă sau nu", a arătat ministrul Mediului.

Constantin a menționat că Ministerul Finanțelor analizează modalitatea de schimbare a impozitului pe autoturisme.

"În momentul de față impozitul pe autoturisme se plătește la nivel local și el se bazează doar pe capacitatea cilindrică. Există o discuție dacă nu ar trebui ca acest impozit să ia în calcul și norma de poluare și emisiile de CO2. Asta e discuția, nu neapărat că ar crește sau ar scădea. Astea sunt lucruri care se vor analiza în perioada următoare. Dacă se va ajunge la o concluzie, o vor prezenta dânșii. Deocamdată, discutăm doar despre ipoteze. Cert este un lucru — nu înlocuim o taxă cu o nouă taxă. E un lucru pe care l-am discutat în campania electorală, un lucru pe care ni l-am asumat în programul de guvernare, ca atare, ceea ce vrem să facem este un sistem modern, care există și în alte state, dar care creează un cadru legislativ la adresa autorităților publice locale, care trebuie să se protejeze de fenomenul de poluare. Aici cred că în perioada următoare va trebui să vorbim mai mult. Ca ministru al Mediului, sunt deosebit de preocupat și îngrijorat de faptul că există trei orașe la nivel național, printre care și Bucureștiul, care sunt în procedură de infringement declarate de Comisia Europeană din cauza poluării. Noi creăm de la nivel central cadrul, dar după aceea e în sarcina autorităților publice locale să hotărască cât de departe vor merge în ceea ce privește protecția mediului", a mai declarat Daniel Constantin, conform sursei citate.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

5 comentarii

e-manuela

Acum 8 ani

Buna! Nenea, si "conceptu" nu-ti "umbla" la buchelar?...
Raspunde

Georg

Acum 8 ani

Marile capitale ale lumii vor sa interzica total masinile din cauza poluarii. In cat timp se va intampla asta si unde Sursa: Business Insider, Data publicarii: 3 Martie 2017 Oslo, Paris, Londra, Madrid si Ciudad de Mexico sunt doar cateva din orasele care au in plan in urmatorii ani sa introduca o forma de restrictie, partiala sau totala, pentru autoturisme. Primarul Madridului Manuela Carmena a declarat la postul de radio Cadena Ser ca vrea ca pana in 2019, la finalul mandatului sau, sa implementeze o lege prin care pe cel mai important bulevard al metropolei, Gran Via, sa aiba acces doar bicicletele, autobuzele si taxiurile. Masura face parte dintr-un plan mai amplu ce isi propune ca toate masinile diesel sa fie interzise in oras, incepand cu 2025, se arata pe site-ul World Economic Forum. Oslo isi propune ca din 2019 sa interzica total masinile, cu sase ani inainte ca decizia sa se aplice la nivelul intregii Norvegii. Primaria vrea sa modifice 56 de kilometri de drum pentru a putea fi folosite in principal pentru mersul pe bicicleta. Hamburgul vrea sa faca din mersul pe jos si cu bicicleta principalele moduri de transport ale cetatenilor. Incepand cu 2035, 40% din suprafata orasului va fi o zona fara automobile. Inca din 1960 Copenhaga a introdus zone exclusiv pentru pietoni, iar acum mai bine de jumatate din populatia orasului merge in fiecare zi la serviciu cu bicicleta. Oamenii au la dispozitie peste 300 de kilometri de piste pentru bicicleta. Pana in 2025 Copenhaga vrea sa reduca emisiile de carbon la zero. Cand in 2014 Parisul a interzis masinile cu numar par pentru o zi poluarea a scazut cu 30 de procente. Din iulie anul trecut toate masinile mai vechi de 1997 nu mai au voie in centru, in cursul saptamanii. Din 2025 Atena vrea sa interzica masinile diesel din centrul orasului. Primarul Londrei vrea sa interzica masinile diesel dupa anul 2020, iar in prezent soferii acestor masini trebuie sa plateasca o taxa de 12,5 dolari pe zi daca vor sa le foloseasca la orele de varf. Mare parte din strazile aflate in centrul Bruxelles-ului sunt deja exclusiv pietonale, ceea ce face ca zona sa fie a doua cea mai mare arie fara masini din Europa, dupa Copenhaga. Din 2018, masinile diesel mai vechi de 1998 vor fi interzise. Din aprilie 2016 Ciudad de Mexico a interzis accesul in centru pentru cel putin doua milioane de masini, printru-un sistem de rotatie bazat pe numarul de inmatriculare. Daca celelalte orase au impus restrictii, politica orasului Vancouver este sa ii incurajeze pe oameni sa foloseasca transportul in comun si mersul pe jos. Inca din 2015 localnicii folosesc masina pentru mai putin de jumatate din drumurile zilnice. Chiar daca New York-ul nu are de gand sa interzica vreo masina in viitorul apropiat, autoritatile incearca sa mareasca spatiile destinate pietonilor si sa diversifice traseele mijloacelor de transport in comun. LINK1: http://stirileprotv.ro/stiri/international/marile-capitale-ale-lumii-vor-sa-interzica-total-masinile-din-cauza-poluarii-in-cat-timp-se-va-intampla-asta-si-unde.html LINK2 From Oslo to Paris, these major cities have plans to go car-free | World Economic Forum https://www.weforum.org/agenda/2017/02/these-major-cities-are-starting-to-go-car-free
Raspunde

Andrei

Acum 8 ani

Viva bicicleta! Viva pedestrașii! Mia strada..., che silenzio!
Raspunde

florin

Acum 8 ani

abureli de 2 lei ca de obicei din gura politicienilor: nu va pune guvernul alta taxa, dar o va introduce consiliul local si o vom plati in fiecare an. la cat de mult s-a modificat aceeasta taxa, era clar ca vor gasi ceva nou . singurii care au castigat ceva cu scoaterea taxei sunt samsarii de masini, care la vor vinde mai usor acum. ceilalti vor plati taxa intr-un fel sau altul , mai devreme sau mai tarziu.
Raspunde

Baba

Acum 8 ani

Propun ca in concept sa se cuprinda si interzicerea fasolei si a varzei murate sau,daca nu e posibil ,macar o suprataxare care sa descurajeze consumul excesiv al acestor alimente generatoare de noxe.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus