Bloger, vloger, activ în mediul social media din 2006, Alexandru Negrea a vorbit la Turnul Sfatului TV despre socializarea on-line și despre felul cum a înțeles Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu să profite de ea. Fostul Social Media Manager al BCR, specialist în marketing şi comunicare în social media, Negrea susține că se poate vedea foarte simplu succesul FITS: numărul de spectatori. Întrebat ce contează în social-media, calitatea sau cantitatea, Negrea a răspuns: ”Contează și notorietatea. Numărul de like-uri, acel reach, numărul de oameni la care ajunge acel mesaj, ce se întâmplă în social-media face cumva cunoscut că în Sibiu există FITS. Dar obiectivul principal al oricărei societăți este să vândă mai mult. Din punctul meu de vedere, impactul oricărei campanii pe care o faci se calculează în funcție de numărul de bilete vândute sau numărul de produse vândute. La aceste informații eu nu am acces, dar din ce am văzut în primele zile de festival s-a depășit recordul de audiență la toate spectacolele. Asta înseamnă că acest cumul de elemente de promovare pe care-l practică FITS funcționează”, a spus Alexandru Negrea.
Opinia lui legată de social-media este că e un produs creat de oameni pentru oameni, și de aici, cu bune și mai ales cu rele. ”Am încetat să mai aștept ceva de la social-media de foarte mult timp pentru că cu cât ai așteptări mai mari de la mediul acesta, cu atât poți să ajungi mai dezamăgit mai ușor. (…) Pe pozitiv sunt foarte puțini oameni care comentează. Pe negativ sau pe scandalos, acolo se comentează la greu”.
Legat de dispariția printului și de acuzele îndreptate spre Facebook pentru asta, specialistul în social-media susține că vina aparține exclusiv consumatorului. ”Facebook n-a distrus nimic. Oamenii au distrus. Este un proces de consumare și eliminare pe care îl controlează oamenii. Nu Facebook a distrus presa scrisă, utilizatorul a distrus-o. Utilizatorul a decis că nu mai vrea print și citește știrile pe tabletă. Printul, Facebook-ul sunt doar niște instrumente. Acestea sunt consumate și aruncate la gunoi de către consumator. Caracteristica generală a generației noastre și a generațiilor care vin după noi e comoditatea. Nu mai mergem la magazinul din colț să citim un ziar, acum mă trezesc dimineața, iau tableta de pe noptieră și citesc știrile. E atât de simplu! Facebook a făcut chestia asta și mai comodă pentru că nu mai trebuie să stau eu pe Google știrile. Pur și simplu, intru pe Facebook și văd. Dacă nu sunt, înseamnă că nu s-a întâmplat nimic. Chiar circula o glumă pe seama asta. «Plouă afară?» «Nu știu, că n-a apărut pe Facebook»”, a mai spus Negrea.
Întreaga emisiune o puteți vedea aici:
https://youtu.be/DVEGDxZRMYM
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Social Media Summit , Astra film festival , Sibiu Jazz Festival , Festivalul Internațional , Turnul Sfatului , TSTV , FITS , Google Earth , Prințul Charles , Alexandru Negrea , Fântânița Haiducului , Fostul Social Media Manager , Nu Facebook , Facebook Cristian Roman , Călin Negrea
Vizualizari: 1561
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Dmn
Acum 1 oră
Sbian (din nou)
Acum 1 oră
Sibianul comentator
Acum 2 ore
Emil
Acum 3 ore
Iovan gheorghe