Luni,
27.09.2021
Cer Senin
Acum
10°C

”Bătălia” pentru hectarele de lângă aeroport: consilierii județeni chemați să se pronunțe

”Bătălia” pentru hectarele de lângă aeroport: consilierii județeni chemați să se pronunțe

Cea de-a doua cerere de concesionare a celor trei ha de teren ocupate, parțial, de fostele hangare militare de lângă Aeroportul sibian urmează a fi supusă votului consilierilor județeni. Tot ei au aprobat la finele lunii iunie ca pentru terenul respectiv să fie demarată procedura de concesiune a terenului către Camera de Comerț Sibiu.

Această cea de-a doua cerere de concesiune a fost formulată în data de 10 iulie de către JBC Eden, o societate care intenționează să demareze la Sibiu o activitate de air-cargo cu aproximativ șapte avioane de dimensiuni mici. În plus, planurile prezentate prin cererea adresată autorităților județene includ amenajarea unui hangar de mentenanță a acestui tip de avioane, dar și extinderea școlii de piloți deja existentă, transformând-o într-una pentru piloți de aeronave comerciale și însoțitori de zbor. Prin respectiva cerere, cei de la JBC Eden promit investiții cuprinse între șapte și zece milioane de euro, în următorii cinci – zece ani (detalii despre solicitarea JBC Eden aici).

Pentru aceleași trei ha de teren, însă, cu câteva zile înainte de solicitarea depusă de JBC Eden, consilierii județeni au aprobat demararea procedurilor de concesiune în favoarea Camerei de comerț, industrie și agricultură Sibiu. Aceștia au solicitat concesiunea pentru amenajarea unui centru de afaceri care să includă suprafețe de expoziții și târguri, săli de evenimente publice și private, birouri pentru sediul Camerei de comerț, dar și pentru terți, spații comerciale de proximitate și spații de servicii, un incubator de afaceri orientat înspre industria IT, dar și înspre “industriile creative“. Reprezentanții CCIA propuneau un plan investiții de aproximativ două milioane de euro pentru respectivul obiectiv, dar solicitau ca respectivul teren să fie concesionat gratuit, arătând că CCIA este un ONG de interes public. Consilierii județeni au aprobat, în unanimitate, demararea procedurilor de concesiune, care au drept prim pas efectuarea unui studiu de oportunitate din care să reiasă dacă acel teren merită sau nu scos la licitație în vederea concesionării cu scopul propus de CCIA (detalii despre solicitarea CCIA aici).

Acum, cu două solicitări de concesiune pe același teren, conducerea Consiliului Județean Sibiu se vede pusă într-o situație inedită. ”Orice propunere de investiție ne bucură. La fel ca și cealaltă propunere, va urma procedura de analiză a legalității și oportunității acesteia”, declară Daniela Cîmpean (foto), președinta CJ Sibiu.

Depusă pe 10 iulie, solicitarea celor de la JBC Eden nu a mai fost inclusă pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Județean din luna iulie, prin urmare este așteptat ca aceasta să fie supusă votului consilierilor județeni în ședința de la finele lunii august.

Această solicitare de concesiune vine după ce, împotriva celei depusă de Camera de comerț, sindicaliștii din cadrul Aeroportului sibian s-au opus public (detalii aici).

teren cerut aeroport google erah

Terenul solicitat, până acum, de CCIA și JBC Eden are acces direct la șoseaua Alba Iulia, precum și înspre platforma Aeroportului Internațional Sibiu. Are o suprafață de 27.500 de mp, plus alți 2.975 de mp pe care se află fostele hangare militare. Terenul și clădirile se află în proprietatea Consiliului Județean Sibiu și în administrarea Regiei autonome Aeroportul Internațional Sibiu.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

PROST BITBURGER

Acum 3 ani

AEROPORTUL INTERNATIONAL SIBIU TREBUIE EXTINS ȘI CREATE ÎNCĂ 3 PISTE. 2 DE ATERIZARE ȘI 1 DE DECOLARE . CJ TREBUIE SĂ ȚINĂ CONT DE FAPTUL CĂ SIBIUL SE VAEXTINDE DE LA AN LA AN ȘI NR PASAGERILOR SE VA DUBLA IAR AIS TREBUIE EXTINS ASAP. SC EDEN MERITĂ SĂ CÂȘTIGE LICITAȚIA. SIBIUL ARE NEVOIE DE HANGARE ȘI TRANSPORT CARGO. PTR ACEASTA, AIS TREBUIE EXTINS . LOC ESTE DESTUL.
Raspunde

Ricardo Ceptura

Acum 3 ani

Cert este faptul că AIS trebuie să se pregătească serios pentru a lua fața viitorului aeroport din Brașov pentru regiunea centru. Nu doar că avem avantajul de a fi funcționat vreo 15 ani în plus în regim de aeroport internațional (iau în calcul că vor mai trece niște ani până la inaugurarea de acolo), dar avem și avantajele create de proximitatea de oraș (cred că este singurul aeroport internațional din țară la care poți merge pe jos în mai puțin de o oră din centru), deschiderea foarte bună la ceea ce sper să fie prima autostradă de legătură cu vestul finalizată de la Nădlac la Sibiu integral, dar și o zonă industrială cu potențial încă bun de creștere la mai puțin de 1 km distanță de gardul terminalului. Ar fi păcat să ajungem doar un aeroport cu zboruri low cost cu Germania și de minim interes național, iar un aeroport care nici nu există încă să ne ia tot afluxul de pasageri și zborurile cargo.
Raspunde

Cartelul CCIA

Acum 3 ani

Nu ar trebui sa fie nici o batalie. Prostiile grupului de interese CCIA cu centrul de afaceri, expoziții și târguri, săli de evenimente publice și private, birouri pentru sediul Camerei de comerț, dar și pentru terți incubatorul de afacerile lu' peste nu au ce cauta pe terenul unui aeroport in dezvoltare. PUNCT!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Zorro

Acum 3 ani

Oare chiar asa de bine se vinde cafeaua Melita, a D-lui Julius de la JBC, incat iasa de un terminal cargo, sapte avioane, scoala de pilotaj etc? Nu ca cei de la CCIA ar fi niste sfinti! De pe margine pare o cafteala intre 2 gasti. Neamtul Julius sa fie oare in siajul presedintelui?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus