Accesul în municipiul Sibiu pe ruta Cisnădie – DN1 - Șelimbăr devine tot mai aglomerat, semnalează cititorii Turnul Sfatului. În diminețile ploioase, accesul pe această rută este aproape la fel de dificil precum și cel prin zona Cireșica, traseul Cisnădie – Sibiu fiind parcurs în decurs de aproape o oră.
Aglomerația din traficul matinal la intrarea în Sibiu prin dreptul cartierului Arhitecților a început să se repete și în zona intersecției dintre DN1 și drumul județean dinspre Cisnădie. În dimineața zilei de marți, de exemplu, coada de mașini de pe drumul județean înainte de intrarea pe DN1 era de aproape 1,5 km. “În fiecare dimineață între 7:00 și 8:00 este un trafic de coșmar. Fenomenul este rezultatul populării cartierului Arhitecților. Locatarii de acolo vin pe la Cisnădie și aleg ruta DJ 106D Cisnădie – Șelimbăr ca alternativă la infernul deja bine cunoscut de la intrarea în Sibiu prin Cireșica. Este halucinant în ce s-a transformat Sibiul. Nu va mai merge mult așa“, a declarat pentru Turnul Sfatului un angajat al unei companii din Sibiu, care locuiește în Cisnădie. Deși a plecat, marți dimineața, la ora 07:25 din zona centrală a Cisnădiei, respectivul cititor al Turnul Sfatului a reușit să ajungă în zona Pieței Unirii a Sibiului abia la 08:17. “Este un drum care în condiții de trafic normal se parcurge în 15 – 20 de minute. Și acest traseu a început să devină tot mai aglomerat din vara acestui an. Dacă situația continuă în această manieră, în momentul de față ca alternativă mai este varianta spre Cisnădioara – Sibiu, care încă mai este «liber㻓, apreciază cisnădianul. El se arată nemulțumit că în acest context administrația locală a investi în amenajarea statuii lui Mihai Viteazul sau în ridicarea unui centru Spa.
Drumul spre Sibiu via Șelimbăr durează din Cisnădie aproape o oră
Accesul spre municipiu pe ruta DN1 – Șelimbăr a devenit tot mai frecventat după ce cozile care se formează la intrarea în Sibiu prin cartierul Cireșica au ajuns să depășească adesea lungimi de 2,5 km. În aceste condiții, unii dintre cei aflați în coloană au ajuns să folosească drept acces în Sibiu drumul prin cimitirul municipal, care are o poartă și în dreptul cartierului Arhitecților, ieșirea înspre oraș făcându-se pe poarta principală a cimitirului.
De ce a fost decalat proiectul centurii ocolitoare sud?
Una din cele mai invocate soluții pentru rezolvarea accesului în Sibiu dinspre Cisnădie și Șelimbăr este construirea unei așa-numite “centuri ocolitoare sud“. Acest proiect a fost inclus în varianta inițială a Planului de mobilitate urbană durabilă (PMUD) a Sibiului, realizat la finele lui decembrie 2016. Potrivit datelor din inițialul plan de mobilitate urbană, costul acestui proiect era estimat la aproximativ 16 milioane de euro, lungimea calculată a traseului fiind de 10,6 km. În propunerea inițială această centură s-ar fi intersectat cu DN1 în zona Aeroportului Sibiu, a cărui pistă ar fi fost ocolită pe la baza dealului extins. Traseul mai includea capătul străzii Zăvoi, o intersecție cu Calea Poplăcii, după care această centură ar urma să parcurgă str. Ludoș, de unde – prin spatele cimitirului (zona dintre Cimitir și Școala de câini) – această centură ar urma să traverseze Calea Cisnădiei. Mai apoi, această centură ar fi ajuns – prin zona Dedeman – la o intersecție cu prelungirea bulevardului Mihai Viteazul în zona monumentului care amintește de bătălia de la Șelimbăr și, în cele din urmă, la o intersecție cu DN1 în zona benzinăriei Lukoil. La șase luni de la prezentarea publică a Planului (întocmit de Primăria Sibiu deoarece era o cerință pentru a putea accesa cele peste 33 de milioane de euro, fonduri nerambursabile, alocate în cadrul acestui exercițiu financiar european) acesta a fost modificat. Iar proiectul centurii a fost eliminat, în loc fiind propus proiectul unui nou pod peste Cibin în dreptul străzii Gladiolelor. Schița preliminară a centurii de sud a Sibiului. Sursa: Planul de mobilitate urbană durabilă a Sibiului
Potrivit informațiilor Turnul Sfatului, proiectul a fost eliminat în vara anului 2017 din PMUD deoarece acesta avea impact și asupra unei arii protejate, respectiv Pădurea Dumbrava. Menținerea centurii ocolitoare sud în PMUD ar fi presupus, prin urmare, și parcurgerea unor etape de consultare publică prin intermediul Agenției de protecție a Mediului, iar aceste etape ar fi consumat mult timp. Timp pe care autoritățile locale nu îl mai aveau la dispoziție, deoarece Strategia integrată de dezvoltare a municipiului Sibiu (care includea și PMUD) trebuia depusă la organismul intermediar în chestiunea fondurilor europene nerambursabile până în toamna anului 2017.
În această situație, autoritățile locale au în vedere modificări ale accesului în Sibiu prin zona Cireșica, prin lărgirea drumului de acces de la două la patru benzi de circulație. Deocamdată nu au fost anunțate termene referitoare la acest proiect.
Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download
Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube
Tag-uri: Mihai Viteazul , Aeroportului Sibiu , Primăria Sibiu , Pădurea Dumbrava , Primăria Cisnădie , Turnul Sfatului , Calea Cisnadiei , Uniunii Arhitecţilor , Cartierului Tineretului , Pieței Unirii , Calea Poplăcii , Pentru Sibiu , În Șelimbăr
Vizualizari: 9518
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Xxx
Acum 1 oră
Xxx
Acum 1 oră
Leonard
Acum 2 ore
Hermann Stadt
Acum 2 ore
Un cititor