Sâmbătă,
18.05.2024
Cer Senin
Acum
14°C

Dacă la București lucrurile se mișcă extrem de încet, ce fac sibienii pentru autostrada Sibiu-Pitești? Au apărut primele probleme locale

Dacă la București lucrurile se mișcă extrem de încet, ce fac sibienii pentru autostrada Sibiu-Pitești? Au apărut primele probleme locale

Au trecut mai bine de 15 ani de la primele demersuri pentru construcția autostrăzii Sibiu-Pitești și încă nu s-a mișcat un metru de pământ. Reprezentanții CNAIR au anunțat zilele trecute că în următoarele zece zile vor face publice numele primilor constructori, inclusiv cei ai tronsonului 5, cel care pornește în continuarea centurii ocolitoare a Sibiului și ajunge la intrare pe Valea Oltului.

Acest tronson are ca termen 12 luni pentru proiectare, în 2020 urmând să înceapă lucrările efective în teren. Asta dacă primăriile de pe traseu, precum Tălmaciu sau Boița, pun umărul și sprijină operațiunile preliminare, printre care identificarea proprietarilor de terenuri în vederea exproprierilor.

„Avem parcelele făcute pe unde va merge autostrada, avem un topograf care a făcut toate lucrările și am dat la București toate datele de contact vizavi de proprietarii care sunt în zonă. Ținând cont că zonele pe care o să treacă autostrada sunt multe dintre ele neintabulate, a trebuit să intrăm pe zonele acelea parcelare și să le facem cu titluri gratuite cum se dă de la guvern acum. Noi am dat tot concursul. Ce nu-mi convine mie personal și multor cetățeni din Tălmaciu, la început, când s-a schițat această autostradă, deoarece s-a mai modificat de vreo două-trei ori, se prevedea o coborâre la drumul Sadului, lucru de care nu se mai ține cont acum. Nu avem o coborâre de la drumul Sadului  și cetățenii din Sadu vor fi nemulțuimiți, pentru că în loc să urce pe autostradă, o să tranziteze Tălmaciu până unde o să aibă o urcare, una la Boița, din ce am înțeles și nu știu dacă se va mai face cea de la intersecția cu Bradu”, a declarat pentru Turnul Sfatului, Nicolae Petru Basarabă, primarul orașului Tălmaciu.

Activitate intensă pentru sprijinirea proiectului există și la primăria Boița. Și, la fel ca în Tălmaciu, se pare că și aici au apărut unele mici probleme.

”Am avut o ultimă întâlnire în luna decembrie, o dezbatere publică, cu toate instituțiile implicate, după care exproprierile, s-a făcut schiță pe tronsonul de autostradă, urmează întâlnirea cu proprietarii, care nu s-a stabilit încă la ce dată va fi. Și mai am o ultimă veste, chiar în urmă cu câteva minute să mă contactați dvs. am fost sunat de la București că o să vină mâine pentru mici probleme. Nu știu în acest moment care despre ce fel de probleme e vorba. Lista cu proprietarii e făcută. Eu pot să spun că tot ce ține de noi am făcut: identificat, stabilit, suprafețe, parcele, tot, tot", spune Nicolae Mohor, primarul din Boița.

Autostrada Sibiu-Pitești va traversa trei județe – Sibiu, Vâlcea și Argeș – și va avea o lungime de 122 km și 110 m. Pentru realizarea proiectului, aceasta va fi divizată în cinci secțiuni: Sibiu-Boița, Boița-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeș și Curtea de Argeș-Pitești. Autostrada va începe de la intersecția cu centura Sibiului, în zona localității Șelimbăr.

În total, proiectul va ocupa peste 1.000 de hectare după finalizare. Specialiștii de la CNAIR spun că autostrada va fi proiectată pentru viteza de trafic de 120 km/h, iar pe secțiunile „unde condițiile de relief permit se adoptă elemente care să corespundă vitezei de 140 km/h”.

Pe lângă partea carosabilă propriu-zisă a autostrăzii, proiectul include mai multe componente, printre care noduri rutiere, poduri, pasaje și viaducte, tuneluri, parcări, spații de servicii etc.

Conform acordului de mediu, autostrada va avea opt noduri rutiere. Primul va fi la Sibiu, ce a ocupa primii 100 de metri ai proiectului. Acesta va face legătura cu DN1/DN7, dar și cu DJ 106D. Al doilea nod rutier va fi după 12-14 km, la Boița, care la rândul lui va face conexiunea cu DN7 „și cu autostrada Sibiu-Făgăraș”, așa cum scrie în acordul de mediu. În ceea ce privește autostrada Sibiu-Făgăraș, în aprilie 2015 a fost semnat un contract pentru Revizuirea Studiului de Fezabilitate, însă de atunci nu a fost stabilită o variantă finală de traseu.

Odiseea autostrăzii Sibiu-Piteşti începe în 2008, în urmă cu 11 ani, Ministerul Transporturilor a cheltuit peste 2 milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate vizând cei 122 km de şosea la 4 benzi. Studiul plătit din bani publici a expirat în 2010, iar Ministerul Transporturilor a cerut în 2012 o licitaţie pentru actualizarea documentaţiei privind construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti.

După instalarea Guvernului condus de Victor Ponta, licitaţia a fost anulată. La sfârşitul anului 2013 s-a pus problema actualizării documentaţiei şi abia în vara anului 2017, fosta conducere a CNAIR a reuşit demararea licitaţiei pentru loturile 1 şi 5 din autostrada Sibiu-Piteşti.

Dacă lucrările pentru autostrada Sibiu-Piteşti încep anul viitor, şoferii vor circula cel mai devreme, la începutul anului 2023, pe primii kilometri de şosea la patru benzi din cel mai important proiect de infrastructură rutieră al României.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus