Miercuri,
15.07.2020
Innorat
Acum
19°C

Înlocuirea disciplinei „Educația fizică” cu „Joc și mișcare”: De la Sibiu se văd trei dezavantaje și un avantaj

14 Februarie 2019 13:14

Înlocuirea disciplinei „Educația fizică” cu „Joc și mișcare”: De la Sibiu se văd trei dezavantaje și un avantaj

Ideea discutată în ultimele 2 zile la Ministerul Educației, privind scoaterea profesorilor de Educație fizică, respectiv eliminarea acestor ore și înlocuirea cu „Joc și mișcare”, are mai multe dezavantaje decât avantaje, cred profesorii din Sibiu.

Edupedu.ro a anunțat la începutul săptămânii că Ministerul Educației a pregătit pentru a pune în dezbatere un ordin de ministru care prevede modificarea planului-cadru pentru învățământul primar. Se avea în vedere dispariția în total a cinci ore de Educație fizică predate de profesori de Sport (toate cele două ore de la clasa pregătitoare, toate cele două ore de la clasa I și o oră de la clasa a II-a). Potrivit documentului, aceste ore ar fi urmat să se transfere pur și simplu la materia Joc și mișcare, predată de învățătoare.

Ieri seara, ministerul a anunțat că retrage propunerea, deoarece „proiectul conținea o serie de aspecte insuficient fundamentate”, urmând a fi reanalizat de specialiștii în domeniu.

„În momentul în care se va contura o nouă versiune, Ministerul Educației Naționale va iniția o dezbatere într-un context mai amplu, scopul fiind acela de a găsi soluții adecvate provocărilor pe care le impune implementarea noului curriculum”, au anunțat funcționarii.

Am solicitat câteva opinii de la directorii școlilor din județul Sibiu referitor la acest subiect, ținând cont că tot ieri, Inspectoratul Școlar Județean Sibiu a cerut de la școli „Situația posturilor cu plată cu ora - Ed. Fizică Primar (învățământ primar)” pentru a fi transmisă Ministerului Educației Naționale. „Vă rugăm să completați numai normele care sunt în plată și salarizate în regim de plată cu ora în anul școlar 2018-2019”, a solicitat IȘJ.

Iuliana Turi, directoarea Școlii gimnaziale din Cârța, crede că dacă modificarea va fi aprobată, aceasta va avea doar un avantaj, cel financiar: „La nivel de sistem se vor econimisi banii aferenți (dacă orele vor fi făcute de învățătorul clasei, intră în norma didactică a acestuia)”.

Totodată, Iuliana Turi a identificat trei dezavantaje ale acestui potențial proiect.

„1. Educativ. O parte dintre învățători vor face în orele de ed. fizică alte activități, la alte discipline. Din motive obiective (orarul sincronizat cu al altor clase pentru sala de sport, dotarea, lipsa de pregatire și de competențe specifice în domeniul disciplinei, etc) sau subiective (vârsta, experiența, capacitatea personală de organizare și desfășurare a orelor etc.);

2. Educativ. Dezvoltarea socială și relațională a copiilor ar fi afectată în sens negativ. Mulți copii câștigă în acest domeniu al dezvoltării personale prin faptul că se relaționează cu mai multe cadre didactice de timpuriu (învățătorul+ profesorul de Limba engleză + profesorul de Religie + profesorul Educație Fizică), iar adaptarea la gimnaziu (unde pot avea peste 10 profesori!) este mai ușoară;

3. Pedagogic: Predarea-învățarea-evaluarea la clasele primare - făcută acum în echipă de cadrele didactice care predau la aceeași clasă -, ar fi mai săracă prin lipsa perspectivei (competențe + experiența + calități personale) profesorilor de Educație fizică. În cele mai multe situații aceștia au o bună pregătire pedagogică, sunt oameni pasionați, pozitivi, care contribuie la buna funcționare a echipei de dascăli de la fiecare clasă”.

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor
Telefon:
0757201737

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus