Luni,
21.06.2021
Partial Noros
Acum
26°C

Liderii Pro România le-au povestit sibienilor despre finanțarea turismului și fondurile europene

Liderii Pro România le-au povestit sibienilor despre finanțarea turismului și fondurile europene

Lideri ai Partidului Pro România, condus de fostul premier Victor Ponta, au prezentat la Sibiu viziunea formațiunii privind susținerea antreprenoriatului și finanțarea domeniului turismului. Aceștia au organizat o conferință cu mediul de afaceri, studenți și alte persoane interesate și n-au ezitat să pomenească despre cum văd ei dezvoltarea unor proiecte de infrastructură sau a unor zone turistice pe care statul se chinuie de mult timp să le promoveze, inclusiv din Sibiu.

„Turismul este o componentă importantă din ceea ce noi vom considera necesar și util pentru România să fie finanțat în următorul exercițiu financiar european 2020-2027. Varianta nouă de buget european și care se discută acum și care va fi disponibilă pentru România cu o sumă ce depășește 30 de miliarde de euro. O sumă importantă, însă care va avea o schimbare destul de categorică în ceea ce înseamnă filosofia de programare. În 2021 este important pentru noi în gestiunea fondurilor europene pentru că acestea vor trebui efectiv să intre în economia reală, să fie lansate. Din păcate, Guvernul până acum a făcut mai nimic, în afara unui memorandum în care și-a dat niște atribuții la nivelul Guvernului; nu s-a trecut în mod serios la construcția acordului unui parteneriat, adică documentul care prezintă viziunea, strategia și prioritizarea marelor investiții din România cu fonduri europene și care vor dinamiza, structura economiei și societatea românească. Oferta noastră va fi bine structurată, bine gândită”, a declarat publicului sibian profesorul unviersitar Răzvan Cotovelea, vicepreședinte național Pro România, specialist în politici de dezvoltare și fonduri europene.

Pro România consideră anormal faptul că fondurile europene pentru turism sunt gestionate de către Minsiterul Agriculturii și cel al Dezvoltării Regionale. „Propunerea Pro România este una pe care o considerăm de bun simț - aceea ca în perioada bugetară 2021-2027 fondurile europene pentru turism să fie gestionate de Ministerul Turismului astfel încât finanțarea să se facă conform unei strategii coerente, stabilită la nivelul ministerului împreună cu toți factorii interesați”, a spus Bogdan Ivan, un alt vicepreședinte al partidului. Potrivit lui, în România s-au construit „o pleiadă” de pensiuni și agropensiuni cu fonduri europene care nu sunt dezvoltate în concordanță cu infrastructura de agrement. Ivan crede că Guvernul poate negocia la Bruxelles o sub-axă în cadrul POR prin care companiile care își desfășoară activitatea în turism să poată să acceseze și să primească banii pentru turism. „Astăzi acestea nu ajung să tragă acești bani, pentru că cele din domeniul de producere primesc punctaj adăugător”.

Reprezentanții Pro România cred că privații ar trebui să-și aibă și ei locul atunci când se investește în turism. „Noi ne-am gândit că în ceea ce privește investițiile din fonduri private, toate trebuie să fie urmate de o scutire la plata unor taxe și impozite: până la 200.000 de euro agentul economic să poată fi scutit de impozit 1 an de zile, între 200.000 și un milion de euro scutirea să se facă pentru 3 ani, iar peste un milion de euro scutirea să fie de 5 ani de zile. Este un principiu pe care Pro România îl promovează”, a adăugat Bogdan Ivan.

„Partea bună e că vom avea Autostrada Sibiu-Pitești, partea proastă ... ”

Răzvan Cotovelea a fost și ministru adjunct al afacerilor europene în perioada 2012-2013. Acesta crede că existența Ministerului Fondurilor Europene este inutilă, instituția fiind creat pentru o „situație de avarie” în care trebuia ca țara noastră să absoarbă fondurile europene din fostul exercițiu bugetar european: „A fost o idee a lui Victor Ponta”, precizează Cotovelea.

„Ulterior, acest minister a „confiscat” autoritățile de management din celelalte ministere, subsumându-le unui minister, rupând astfel partea de viziune sectorială de la Ministerul Transporturilor care se ocupă de gestionarea programelor și proiectelor finanțate de UE. Ceea ce este foarte grav - această fractură nu ar fi trebuit să apară (...) Vestea bună e că Autostrada Sibiu-Pitești  va fi realizată, pentru că este o cale de acces pentru UE și vom fi obligați de către UE să o realizăm. Partea proastă și pentru noi, și pentru economia țării este că nici până acum în anul 2019 nu a legat Bucureștiul de Sibiu, fapt care îngreunează dezvoltarea economică, transferul de bunuri și produse, libera circulație a persoanelor etc. E un vot de blam pentru toți miniștrii Transporturilor. Prin urmare, va trebui să mai așteptăm, probabil iarăși un ministru care știe cel puțin ce are de făcut”, a explicat fostul ministru adjunct al afacerilor europene.
Sibiul stă bine ca proiecte depuse

Acesta crede că sunt două probleme mari care nu au fost soluționate de către acutalul Guvernul „din momentul zero, când Sorin Grindeanu a devenit premier”: prima ține de cadrul instituțional în care se desfășoară activitatea minsiterelor, iar a doua - de lipsa de pregătire a miniștrilor și a secretarilor de stat chemați să realizeze strategiile și programele naționale.

„Important este că Sibiul stă bine ca și proiecte depuse, ceea ce înseamnă că aici la nivel local a existat și există o strategie, există cunoștințele necesare astfel încât autoritățile locale să realizeze proiecte importante (...) În general, trebuie să înțelegem că fondurile europene au o dimensiune strategică foarte importantă pentru regiunea Transilvania, și nu numai, pentru că dezvoltă infrastructura socială, de transport, de afaceri. Câte lucruri s-ar putea face dacă s-ar dezvolta în continuare parcurile industrale? Să muți din oraș micii întreprinzători, micile întreprinderi de producție care funcționează nu foarte eficient, care pun în pericol viața cetățenilor prin eventuale poluări și cât de util și frumos este să vezi întreprinzătorii în Franța sau Italia exact concentrate în parcuri industriale, centre de afaceri etc. Toate proiectele pot fi finanțate, numai că trebuie să existe viziune la nivelul benficiarilor”, a concluzionat Răzvan Cotovelea, vicepreședintele Pro România.

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus