Pentru a șasea oară, studenții care studiază în limba germană la programul care îi pregătește pentru viitoarea profesie pedagogică au fost invitați la o ceremonie de decernare a diplomelor care confirmă calitatea de bursier în cadrul Departamentului de Istorie, Patrimoniu și Teologie Protestantă a ULBS.
Decernarea burselor „Deutsch hat Klasse” prin Programul Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar (PIPP) în limba germană a avut loc luni după amiază la sediul Departamentului de Istorie, Patrimoniu și Teologie Protestantă a Facultății de Științe Socio-Umane a ULBS. 19 tineri primesc câte o bursă de 550 de euro anual pentru a studia în limba germană disciplinele care să-i pregătească pentru meseria de pedagog. Bursele sunt acordate de către Fundația Michael Schmidt. „Noi nu am mers singuri la drum, ci cu întreaga comunitate, cu cei interesați de învățământul în limba germană. Împreună cu Fundația Michael Schmidt am înțeles că nu ne dorim concurență între studenți, ci șanse mai bune de a crea o comunitate reală și de a-i învăța pe studenții noștri să creeze comunități în clasele lor în care fiecare este valoros”, a spus Liana Regina Junesch, responsabila programului de studiu.
Cei 19 studenți au primit diplomele din partea lui Josef Karl, membru în consiliul Fundației Michael Schmidt, care a vorbit la ceremonie despre scopul activităților pe care le organizează aceasta. „Fundația activează din anul 2010; acordăm sprijinul pentru a păstra și a conserva patrimoniul săsesc și limba germană în România. Prin diferite proiecte am investit circa 70.000 de euro anul trecut în domeniul educațional. Programul de burse „Deutsch hat Klasse” este unul dintre proiectele cele mai importante ale fundației. Prin ele fundația dorește să contribuie la un viitor bun prin educația și formarea uno oameni calificați și curioși”.
Ana-Maria Madina, una dintre studentele care a obținut o bursă la programul PIPP, spune că studiile în cadrul acestuia sunt importante pentru că îmbină teoria cu practica, iar banii obținuți îi fac pe tineri să se concentreze asupra cunoștințelor pe care să le acumuleze. „Prin această bursă se pierde și se anulează competiția dintre noi. Astfel, toți studiem pentru același scop. Îmi doresc să devenim cadre didactice calificate”, a explicat tânăra.
La rândul său, Daniel Mara, prodecanul Facultății de Științe Socio-Umane, în cadrul căreia a fost elaborat programul de studiere în limba germană pentru viitorii profesori, a subliniat importanța susținerii financiare a studenților, dar și rezultatele care sunt atinse de aceștia. Acesta a menționat că în ultimii ani a crescut numărul de studenți interesați de acest program, iar din punct de vedere academic cea mai importantă realizare este acreditarea acestuia de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS).
Din partea Forumului Democrat al Germanilor din România a vorbit directorul executiv, Benjamin Josza. „Ne bucurăm că Fundația Michael Schmidt este alături de noi, minoritatea germană, alături de FDGR. Pentru noi este de o importanță vitală acest curs, pentru că fără școală în limba germană nu există limbă germană, fără limba germană nu există minoritatea germană. Un alt lucru care ne bucură, și eu fiind dascăl la bază, este că știm în ce meserie frumoasă o să intrați de acum înainte și cât o să vă dea această meserie”, le-a transmis acesta studenților
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Științe Socio , Învățământul Superior , Daniel Mara , Fundația Michael Schmidt , Teologie Protestantă , Agenția Română , Forumului Democrat , Liana Regina Junesch , Programul Pedagogia Învățământ , Josef Karl , Maria Madina , Benjamin Josza , Fundației Michael Schmidt
Vizualizari: 1686
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Iliescu
Acum 1 oră
Troll.E.Buzu
Acum 2 ore
Lutte
Acum 2 ore
Pastor Marginas
Acum 2 ore
Emil