Județul Sibiu a fost ales pentru a implementa funcționarea unui Dispecerat Unic Integrat 112 în vederea asigurării cazurilor de urgență. Decizia a fost luată după cazul de la Caracal din această vară.
În Dispeceratul Unic Integrat urmează să activeze specialiști din cadrul Direcției Județene de Telecomunicații Speciale Sibiu, IPJ Sibiu, ISU Sibiu, Inspectoratului de Jandarmi Sibiu, Serviciului de Ambulanță Sibiu și Salvamont SIbiu. Potrivit șefului ISU Sibiu, Cosmin Balcu, până la începutul lunii noiembrie va fi clar dacă la nivel național vor putea fi acceptați și angajați din cadrul Poliței Locale Sibiu și Mediaș.
ISU Sibiu a prezentat la ultima ședință a Autorității Teritoriale de Ordine Publică un raport preliminar privind implementarea la nivel național a sistemului de dispecerat unic integrat 112 și propunerile care pot fi luate în calcul.
În prezent, Sistemul național de apeluri de urgență 112 se află în administrarea STS, iar tehnica folosită la nivel național este de tip CELL ID / Sector ID. „Tehnologiile disponibile mai dezvoltate la nivel de piață sunt AML, TA și GMLC. Cea mai uzitată este AML - Advanced Mobile Location. O precizare - aceasta este o tehnologie care oferă o localizare mai exactă decât tehnologia actuală”, au explicat reprezentanții ISU Sibiu.
„Cum se preiau apelurile la 112: cetățeanul apelează numărul unic, în acel moment răspunde un operator STS. În momentul în care acesta răspunde, din aplicația informatică se deschide automat o fișă de caz. În momentul acesta automat se înregisterază numărul de telefon și în funcție de situație - poate apărea și adresa (dacă apelantul are un abonament). Mica problemă este în cazul cartelelor prepay - nu apare adresa. În altă situaie - când apelantul sună dintr-o zonă în care nu are rețea de telefonie mobilă: în acel moment sistemul ne oferă posibilitatea ca celulele radio din cadrul altei rețele de telecomunicații să preia apelul respectiv, însă în aplicația informatică apare un număr între 4 și 10 cifre care nu oferă cu exactitate numărul persoane are a efectuat apelul.Propunere: Cei care au cartele prepay să declare operatorilor de telefonie adresaDupă primirea apelului, operatorul 112 compeltează informațiile prioritare referitor la tipul de incident și repartizează agenției specializate pentru alocarea de resurse și coordonarea de intervenție”, a explicat șeful adjunct al ISU Sibiu.
Potrivit datelor oficiale, în primele 6 luni ale acestui an, la nivel național au fost efectuate peste 5,7 milioane de apeluri, iar în județul Sibiu - 12.582 apeluri. 47% din acestea sunt considerate non-urgențe, iar jumătate din ele - clasificate ca și apeluri abuzive. Din aceste apeluri abuzive 82% au fost efectuate de pe cartele pre pay.
„De aceea, și în raport se propune găsirea unei soluții alternative ca posesorii cartelei prepay să declare către operatorii de telefonie mobilă adresa. Făcând acest lucru se poate oferi o localizare mai bună - asta în lipsa unui smartphone”, a adăugat reprezentantul ISU.
Pe termen lung, se are în vederea extinderea rețelelor de dispecerate unice integrate la un număr de 20 regionale.
ISU Sibiu a solicitat bani de la CJ pentru dotarea dispeceratului: Dacă se poate, se poate; dacă nu - vom căuta noi
ISU Sibiu a cerut inițial 104.000 lei de la CJ Sibiu, prin intermediul ATOP, pentru dotarea viitorului Dispecerat integrat unic. „Din păcate, la nivel județean, n-am găsit soluția de a sprijini financiar. Am discutat cu dna președinte, a zis că o să caute soluții pentru sprijin financiar. Am înțeles că ați făcut intervenții pe linia minsiterului”, a răspuns unei solicitări Pavel Bichicean, președintele ATOP.
În ședință Balcu a precizat că ISU Sibiu va primi tehnica necesară prin intermediul Ministerului de Interne, menționând că de la autoritățile județene este nevoie de aproximativ 30.000 de lei - „nu e o sumă fabuloasă”. „Aparatura se va achiziționa la nivel de minister, noi am solicitat 20-30 de mii doar pentru scaune pentru dispecerat, care să nu fie unele ieftine. Trebuie să vă gândiți că indiferent de tură, oamenii stau acolo cu casca pe cap. Și trebuie să ne gândim la un confort și o stare. Și niște dulapuri metalice. Pentru aceste lucruri ne-am gândit să cerem bani. Dacă se poate, se poate, dacă nu, vom căuta spriin, ca atunci când deschidem să avem și dulapuri, și scaune”, a explicat Balcu.
„Tot ceea ce ați întreprins e în folosul comunității și noi vă mulțumim. Inițial a fost vorba de o sumă mai mare, de aceea vă rog să reveniți cu o solicitare”, a încheit Pavel Bichicean, președintele Autorității Teritoriale pentru Ordine Publică Sibiu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: ordine publică , Cosmin Balcu , Ambulanță Sibiu , Jandarmi Sibiu , Direcției Județene , Ordine Publică Sibiu , Telecomunicaţii Speciale Sibiu , Judeţul Sibiul , Advanced Mobile Location , Poliței Locale Sibiu , În Dispeceratul , Dispecerat Unic Integrat , Autorităţii Teritoriale , În Dispeceratul Unic Integrat , Pavel Bichiceanu
Vizualizari: 3936
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Dan
Acum 5 ore
Noi noi
Acum 6 ore
IoB
Acum 6 ore
Barosanu
Acum 6 ore
Kukuruku