Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
12°C

Memoriu trimis de șoferii sibieni către Ministerul Justiției: „Pe rolul instanțelor sunt nenumărate dosare penale”

Memoriu trimis de șoferii sibieni către Ministerul Justiției: „Pe rolul instanțelor sunt nenumărate dosare penale”

O delegație a șoferilor din Sibiu a depus un memoriu la Ministerul Justiției joi, 17 octombrie. Documentul prevede mai multe puncte prin care se cere modificarea legii.

Memoriul este împărțit în două puncte, primul reprezentând dificultățile de instrumentare ale dosarelor penale. Al doilea prezintă prejudiciile de ordin moral și material cauzate de situațiile în care conducători auto sunt nevinovați.

Primul punct definit prevede dificultățile întâlnite în instrumentarea dosarelor penale ale șoferilor care lucrează în transportul public local. Punctul face referire la „accidentele rutiere generate de amânarea soluționării dosarelor de către organele de urmărire penală, lipsa unor texte normative care să permită membrilor de sindicat eficientizare și accelerarea procedurii judiciare și calificarea drept accident rutier. Ca urmare a clasificării se formează un dosar penal, inclusiv în cazurile în care accidentele sunt generate de neglijența pasagerilor, expunându-se riscului de accidentare”.

Delegația prezentă la Ministerul Justiției. Delegația prezentă la Ministerul Justiției.

„În Sibiu, dar și în țară, pe rolul Parchetelor de pe lângă judecătorii și a organelor de cercetare penală din subordinea Inspectoratul de Poliție al Județului, se află nenumărate dosare penale, dintre care majoritatea generate din culpa pasagerilor, aceștia neglijează să se susțină de barele de protecție, s respecte regulamentele emise de consiliile locale privind măsurile de siguranță în timpul călătoriei”, este menționat în memoriul depus la Ministerul Justiției

Permisul de conducere este reținut, din acest motiv conducătorii auto sunt obligați să circule în baza unei „dovezi” pe întreaga durată a procedurii judiciare. În acest sens conducătorii auto sunt supuși unui stres continuu, dată fiind starea de incertitudine a situației juridice, nu au posibilitatea de a se angaja sau transfera la un alt angajator și nu au dreptul de a se deplasa în străinătate.  Durata de timp în care se derulează procedurile judiciare este, de cele mai multe ori, una excesivă, astfel că dreptul la un proces echitabil este cel mai frecvent încălcat tocmai prin nerespectarea termenului rezonabil al procesului.

„Condiționarea este motivată de necesitatea trecerii unor termene care sunt prin ele însele de durată si vătămătoare pentru șoferi. Dispozițiile art. 488 ind. 1 alin. 3 din Noul Cod de Procedură Penală, s-a prevăzut că durata rezonabilă în care ar trebui să se îndeplinească urmărirea penală sau judecata este depășită, respectiv o contestație privind durata procesului penal poate fi formulată, dacă a trecut cel puțin un an de la începerea urmării penale, sau de la trimiterea în judecată, pentru cauzele aflate în cursul urmăririi penale, respectiv în cursul judecății în primă instanță, sau dacă a trecut cel puțin 6 luni de la sesizarea instanței cu o cale de atac, pentru cauzele aflate în căile de atac ordinare sau extraordinare”, scrie în memoriul șoferilor semnat de președintele Transloc-Romănia, Ionescu Mircea și președintele de sindicat din Sibiu, Alin Poabar.

Modificări legislative

Accidentele rutiere produse din neglijența pasagerilor sunt clasificate ca dosare penale, prin urmare conducătorii auto impun modificări legislative privind legea organiză strict în ceea ce privește calificarea acestor fapte și durata de rezolvare. Conducătorii auto își doresc reglementarea unor termene imperative și scurte de finalizare a procedurii judiciare, stabilirea unor criterii clare și limitative de care să depindă clasificarea cazurilor de accidente rutiere ca fiind penale, prin stabilirea unor criterii clare.

„Numai într-un asemenea context legislativ clar definit, drepturile fundamentale ale șoferilor sunt pe deplin respectate, ținând cont de situația lor specială”, concluzionează memoriul.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Denisa Laicauf

de Denisa Laicauf

Denisa Laicauf Reporter 0744196362

Comentarii

5 comentarii

Me

Acum 4 ani

Dragă Denisa, cum dracu poate o declarație să depună un memoriu?
Raspunde

Anonymus

Acum 4 ani

au impanzit autobuzele cu camere. de ce nu se uita pe ele cand sunt astfel de cazuri si vad clar daca omul s-a tinut de ceva sau nu cand soferul a franat brusc (motivat sau nu se poate vedea pe camerele exterioare ale autobuzului). simplu si rapid nu este nevoie de luni sau ani ca sa se vada si constate aceste lucruri. dar se asemenea tot pe acele camere exterioare ar trebui sa se vada si sa fie trasi la raspundere soferii autobuzelor care forteaza iesirea din statie pe principiul eu sunt mare si galben si restul nu conteaza sau soferilor care nu respecta regulile de circulatie pe acelasi principiu enuntat mai sus
Raspunde

Cosmin badita

Acum 4 ani

Domnule draga, dacă ai citi codul rutier, ai ști ca la semnalizarea unui mijloc de transport pentru ieșirea din alveola ești obligat sa îl lași să iasă, atenție, nu rămâne la atitudinea ta dacă îl lași sau nu, Ești Obligat.
Raspunde

Petre

Acum 4 ani

Anonimule se vede ca nu ai sânge în instalație să-ți dai numele... De când trebuie un șofer sa plătească cu libertatea ca tu și alții nu te asiguri de barele susținătoare și ca toți bețivi care circula și cad ca bolovani doar la o simpla suflare... Șoferul trebuie sa rămână cu dosar penal... Și încă ceva când circuli cu autobuzul cumpărăți bilet de călătorie... De aceea ești tu supărat pe Tursib..
Raspunde

Marius

Acum 4 ani

Dragi conducatori auto. Sunt pasager deseori în mijloacele de transport în comun și de câteva ori, cu tot cu susținerea oferită de acele bare, m-am trezit adunat peste alții. Vina? Probabil șoferul, care a crezut ca poate sa intre in giratoriu dar a apărut o mașină... Astfel de cazuri sunt multe, sigur chiar zilnic însă eu cred ca nu exista aici vinovați de facto. As incrimina infrastructura, care nu permite deplasarea mai lejeră a mijloacelor de transport în comun. Mai sunt si cazurile în care vinovați sunt chiar șoferii, însă obiectiv vorbind, de cele mai multe ori pasagerii sunt cei care ignoră absolut românește, acele reguli elementare care spun sa te asiguri odata urcat in autobuz. Pe de altă parte statul român, cu ale sale legi, a făcut în așa fel încât să pice in picioare de fiecare dată, nu poti sa ii acuzi ca nu au făcut străzi, condiții normale pentru circulație. Tot noi, cu toții, vom plăti de fiecare dată...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus