Mai bine de 400 de lei cer taximetriștii turiștilor care aterizează la Sibiu pentru a-i transporta până în centrul orașului. Iar localnicilor care revin la Sibiu li se refuză transportul, fiind vânate doar cursele externe. Cu toate că astfel de exemple pot fi experimentate și văzute în fiecare noapte în parcarea Aeroportului, iar un regulament de sancționare există de mai bine de un an, oficialii acestuia au aplicat o primă sancțiune doar după ce au fost întrebați în mod direct ”de ce le este imposibil să scape de astfel de taximetriști”.
A devenit deja un fapt larg cunoscut faptul că, mai ales noaptea, taximetriștii din parcarea Aeroportului Internațional Sibiu refuză cursele locale, ”de oraș”, pentru a accepta doar comenzile făcute către alte localități. A filmat Turnul Sfatului astfel de scene în urmă cu un an, au umplut sibienii paginile de socializare cu astfel de istorisiri. Ultima descriere, transmisă redacției de către o sibiancă venită cu zborul de la Londra, redă o imagine de clan interlop a găștii de taximetriști care staționează în fața aerogării din Sibiu.
”Era noaptea târziu, iar noi ne aflam printre sumedenia de pasageri proaspăt coborâți dintr-o cursă Wizz Air. Obosiți, bineînțeles, am sperat să găsim un taxi cât mai rapid chiar în fața aeroportului, pentru a ajunge acasă. Ieșind în fata terminalului, ne-am bucurat inițial să vedem că sunt multe taxiuri staționând chiar în față la «Sosiri», patru - cinci mașini de la firma de taxi 942 și alte câteva de la 953. Toate bune și frumoase, până am încercat să CONVINGEM (fiindcă, da, asta a ajuns să însemne taximetria în fața aeroportului din Sibiu) un taximetrist, oricare, să ne ducă și pe noi la destinație (un cartier obișnuit din Sibiu). Deși mașinile staționau acolo, iar șoferii lor stăteau sprijiniți pe fiecare automobil în parte urmărind pasagerii care părăsesc terminalul, aceștia nu făceau decât să studieze «piața» vigilent (îmi pare rău că trebuie să o numesc așa, dar chiar asta făceau – studiau oamenii din cap până în picioare, încercând să vadă dacă este turist străin sau nu)”, descrie Corina Popa peisajul (re)întâlnit la Sibiu.
”Am petrecut aproximativ 25 de minute în acel loc așteptând o mașină de taxi și i-am putut observa. De la «unde mergeți?» (după ce le spuneam că în Sibiu și numele cartierului, le pierea instant orice interes și ne pasau efectiv la colegul următor), până la afirmația (spusă pe un ton ironic-amuzant, cel puțin pentru ei) «Așteptăm valoarea, turiștii străini»”, Corina PopaȘi pentru că nu au reușit să convingă niciun taximetrist să îi transporte în oraș, Corina Popa și familia ei au solicitat prin telefon o mașină. Până la a cărei sosire i-a fost imposibil să nu vadă și audă modul în care taximetriștii abordau turiștii ”scanați”. ”După un studiu rapid de piață, au abordat, ei singuri, DOAR cele câteva cupluri de turiști englezi, proaspăt sosiți în Sibiul nostru. Deși nu ne doream, le-am putut auzi foarte bine discuția și modul grosolan (pe același ton ironic-amuzant) prin care aceștia le cereau – citez – «90 euros for the Center». Ați făcut ochii mari? Așa și noi, auzind live totul și observând în continuare cum turiștii străini au încercat să negocieze (și-au dat și ei probabil rapid seama că nu sunt într-o metropolă foarte scumpă din lume și nici nu au sosit într-un oraș foarte mare), reușind să le scadă prețul la – citez – «60 euros, let's go»”, povestește Corina Popa, amintind totodată și de gustul amar pe care i l-a lăsat întreaga experiență. O cursă pe relația Aeroport – centrul orașului nu costă – indiferent de traseul ales și de oră – mai mult de 20 de lei (echivalentul a puțin peste patru euro), dacă sunt respectate tarifele actuale.
De ce nu se poate?
În urma acestei relatări, Turnul Sfatului a solicitat conducerii Aeroportului sibian să explice ”de ce îi este imposibil” să scape de astfel de taximetriști. Asta în contextul în care sesizările publice pe acest subiect sunt numeroase și durează de mai bine de un an. Și – mai ales – pentru că în luna octombrie a anului trecut a intrat în vigoare un ”Regulament pentru desfășurarea transportului de persoane în regim de taxi la Aeroportul Internațional Sibiu”, tocmai pentru a preîntâmpina situații precum cele mai sus descrise. Regulamentul prevede, printre altele, că ”vehiculul de taxi aflat pe poziția de îmbarcare are obligația preluării clienților indiferent de destinația solicitată de către aceștia” sau că taximetriștii să aibă ”un comportament decent”. Iar pentru a putea aplica acest regulament, reprezentanții Aeroportului au introdus carduri/legitimații de acces pentru taximetriști. Peste 130 au obținut astfel de carduri, începând cu luna august a acestui an.Cu toate acestea, abia pe 1 noiembrie 2019 (la o săptămână după solicitarea transmisă de Turnul Sfatului), reprezentanții AIS au apucat să și aplice regulamentul. Și au găsit o singură abatere. ”În urma analizei sesizărilor primite la sediul Aeroportului Internațional Sibiu și în baza investigațiilor interne întreprinse, care au confirmat încălcarea prevederilor Regulamentului pentru desfășurarea transportului de persoane în regim de taxi la Aeroportul Internațional Sibiu, în data de 01.11.2019 a fost aplicată prima măsură de suspendare a dreptului de acces gratuit în parcarea aeroportului, pe baza cardului/legitimației de acces, pentru o perioadă de șapte zile calendaristice”, se arată în răspunsul transmis de AIS în cursul zilei de miercuri.
Sesizați, sesizați, sesizați
”Precizăm faptul că acțiunile Aeroportului Internațional Sibiu de reducere a situațiilor de încălcare a prevederilor legale și regulamentare în vigoare ar putea deveni mai eficiente în condițiile în care sesizările depuse de către pasageri împotriva taximetriștilor ar conține date de identificare ale autovehiculelor taxi în cauză”, susțin autoritățile aeroportuare în răspunsul transmis la solicitarea redacției.”Solicităm sprijinul tuturor persoanelor care se confruntă cu situații în care taximetriștii prezenți în incinta Aeroportului Internațional Sibiu încalcă legislația în vigoare și Regulamentul pentru desfășurarea transportului de persoane în regim de taxi la Aeroportul Internațional Sibiu, prin sesizarea acestora. Sesizările se pot face fie direct la aeroport, fie prin adresarea unui reclamații, prin completarea formularului online, disponibil pe website-ul aeroportului www.sibiuairport.ro, la secțiunea Contact (Formular Contact – Reclamație)”, răspuns Aeroportul Internațional Sibiu
Pentru a fi cât mai utile, aceste sesizări ar trebui să conțină numărul de înmatriculare al taximetrelor, dispeceratul și indicativul, precum și data și intervalul orar în care a fost constatată neregula.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Aeroportul Internațional Sibiu , Aeroportului Sibiu , Europa Centrală , Turnul Sfatului , Rick Jaffa , regulament nou , Pentru Sibiu , Wizz Air Sport Arena Streetbal , Formular Contact , curse , Taxis Bruxelles , Corina Popa , 1990
Vizualizari: 17529
Ultimele comentarii
Acum 7 ore
BB
Acum 7 ore
Sibian și eu
Acum 7 ore
AUR
Acum 8 ore
Kokos
Acum 8 ore
Kokos