Luni,
06.07.2020
Parțial Noros
Acum
28°C

Finanțare din fonduri europene pentru transformarea Căii Dumbrăvii într-o stradă cu mobilitate smart

12 Decembrie 2019 10:24

Finanțare din fonduri europene pentru transformarea Căii Dumbrăvii într-o stradă cu mobilitate smart

Primăria Sibiu a obținut finanțare în valoare de aproape 22 de milioane de lei pentru proiectul de remodelare a străzii Calea Dumbrăvii într-o arteră de circulație smart, între bulevardul Mihai Viteazu și strada Ludoș, contractul fiind semnat de primarul Astrid Fodor și directorul ADR Centru, domnul Simion Crețu. Studiul de fezabilitate pentru acest proiect este finalizat, se lucrează în prezent la proiectul  tehnic, pasul următor fiind contractarea execuției lucrărilor propriu-zise.

“Este primul proiect din Regiunea Centru care obține finanțarea pe Axa mobilității urbane și este prima stradă din Sibiu care va avea bandă dedicată pentru transportul public. Sibiul are puține bulevarde cu lățime mare, care să ofere spațiul necesar pentru astfel de dezvoltări, dar acolo unde este posibil vom realiza îmbunătățiri pentru o mai bună mobilitate.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

”Începem procesul de contractare pentru proiectele care au ca obiective acțiuni din cadrul strategiilor locale pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon în municipiile reședință de județ. Este oarecum normal să începem cu Sibiu, deoarece primele două contracte REGIO din țară au fost semnate pentru obiective din județul Sibiu, iar în acest municipiu conceptul de îmbunătățire a mobilității urbane este intens promovat. Acum, edilii investesc fonduri europene nerambursabile prin programul REGIO pentru una din componentele planului de mobilitate urbană durabilă, Calea Dumbrăvii fiind una dintre cele mai circulate artere din orașul de pe Cibin. La nivelul Regiunii Centru avem depuse 25 de cereri de finanțare în valoare totală de peste 1,2 miliarde lei pentru reducerea nivelului de poluare în municipiile reședință de județ și avem în lucru, spre contractare, 15 proiecte, care solicită aproximativ 600 milioane lei, ca fonduri nerambursabile. Alte 8 cereri de finanțare, ce necesită peste 410 milioane lei, sunt în proces de evaluare. Pe de altă parte, în municipiul Sibiu se investesc deja sume importante în reabilitarea termică și modernizarea multor unități de învățământ, dar și în unitățile medicale, valoarea totală a proiectelor REGIO de care vor beneficia sibienii, derulate de administrația publică locală, fiind de peste 80 milioane euro, ținând cont de proiectele deja semnate și cele care se vor semna în scurt timp” (Simion Crețu, director general ADR Centru)

Creștem mobilitatea prin banda dedicată transportului public. Pe tronsonul dintre Siretului și bulevardul Mihai Viteazu se vor moderniza cele două benzi de circulație pentru autovehicule, traficul desfășurându-se în sens unic, dinspre strada Siretului spre bulevardul M. Viteazu. În plus se va amenaja o bandă specială, separată, pentru transportul public, cu circulație dinspre bulevardul Mihai Viteazu spre strada Siretului. În sensul dinspre strada Siretului spre bulevardul Mihai Viteazu, autobuzele vor utiliza sensul normal de circulație, alături de autovehicule, pe cele două benzi de trafic.

Stațiile de autobuz de pe această stradă vor fi de asemenea reamenajate prin proiect.

profile transversale Calea Dumbravii-page-002

Piste sigure pentru biciclete. Pe întreaga lungime a străzii care face obiectul proiectului, între bulevardul Mihai Viteazu și strada Ludoș,  se va amenaja o pistă pentru biciclete în ambele sensuri. Aceasta va avea o lățime de 2,5 metri și va fi separată de calea de rulare a autovehiculelor prin borduri și o zonă verde, iar de trotuar va fi separată prin borduri. Pistele astfel amenajate pe o lungime de 2,4 km, vor fi sigure pentru utilizatori și vor încuraja utilizarea acestui mijloc de transport. Pe stradă vor fi amenajate și rastele pentru parcarea bicicletelor.

Mersul pe jos încurajat prin amenajarea trotuarelor și zonelor verzi. Pe lângă utilizarea transportului public sau a bicicletei ca mijloace de transport, este încurajat și mersul pe jos prin amenajarea trotuarelor cu o lățime între 2 și 2,5 metri pe tronsonul dintre bulevardul Mihai Viteazu și strada Ludoș. Acestea vor fi mărginite de un spațiu verde cu gazon și arbuști ornamentali. Pentru a completa dotările pentru calea pietonală se vor amplasa bănci și coșuri de gunoi.

Traficul auto se va desfășura în același sens ca și până acum:

  • pe tronsonul dintre strada Siretului și bulevardul Mihai Viteazu se va circula în sens unic, spre bulevardul Mihai Viteazu.
  • pe tronsonul dintre strada Siretului și strada Ludoș se va circula în dublu sens
Aproximativ 270 de locuri de parcare vor fi amenajate de-a lungul străzii.

Proiectul include și modernizarea sistemului de iluminat public prin instalarea unor corpuri de iluminat eco-eficient cu LED.

profile transversale Calea Dumbravii-page-001

Comentarii

22 comentarii

Nicu

Acum 6 luni

Pentru: "Mie îmi pasă, vouă ?" Ai pus o intrebare la final: "Apăi ori eu îs prost de bubui, ori mulți oameni au devenit maimuțe sinucigașe." Raspunsul este "esti prost de bubui". Reotrica anti-europeana, speriat de "iradieri". Tu ai citit ce vor sa faca? O sa puna o banda de autobuze, si o sa faca o pista de biciclete. Unde vezi tu ca se distruge Calea Dumbravii? Eu vad ca se imbunatateste.
Raspunde

2cents

Acum 6 luni

Nicule ne asurzesti! "Eu vad ca se imbunatateste." - pai cu asa cetateni nu e de mirare ca s-a ajuns in situatia asta cu urbanismul Sibiului...
Raspunde

Maria

Acum 6 luni

Calea Dumbavii nu e AUTOSTRADA!
Raspunde

Mie îmi pasă, vouă ?

Acum 6 luni

Da ce aveți acum cu Calea Dumbravii ? Lărgirea ei și constructiile care se fac pe Calea Dumbravii aduc mai multe mașini, mai multă poluare mai mult trafic, mai mult zgomot, na unde e treaba deșteaptă sau "smart" că se pare că nici limba românã nu mai e ce a fost in toată treaba asta ? adică să tot construiești mall-uri și blocuri ca să aduci cetățeni români să muncească în fabrici străine pentru străini și să lărgesti străzile să tai copacii să strici Sibiul din 2007 cu așa zisa culturalizare europeana. Păi turiștii aia vin de la ei ca sa le faceți lor tot ca la ei ? asta da treabă smart, tai copaci largești străzi construiești poluezi și iese treaba smart, serios ? Calea Dumbravii este un simbol al orașului, o distrugi, distrugi o parte din oras, smart ass. Și ce mă uimeste în toată treaba asta smart este faptul că deși se pot face alte modificari utile, primaria aprobă construcții de locuințe și lărgeste străzi într-un oraș și așa aproape blocat de masini. No sa îmi explice și mie cineva logica unde e ceva smart din engleză în treaba asta deșteaptã ? masinile produc : gaze toxice, praf, zgomot, sunt multe masini deja in oras, mai ho bã deșteptilor că va inecati in propria desteptaciune. Și copii merg la locuri de joacă inchiși, ca pe afara merg masini, trotuarele sunt tot mai înguste. Mersul pe jos este sănătos, statul în mașină duce la deformarea coloanei vertebrale, boli cardiovasculare, lene și alte probleme de sănătate. Țin minte când eram copii și ne jucam cu mingea pe stradă, acum e dificil și să traversezi pe trecerea de pietoni. Deci in concluzie dacă inhalăm noxe de la autoturisme, praf generat de cauciucuri si placuțe de frână, supraglomerăm orașul într-o demență imobiliară profitabilă și suntem iradiți de wifi si 4G suntem smart ? Nu vă supărați toți trăim aici, nu ne ucideți vă rog în demența asta capitalisto profitabil imobiliaro financiar europeano smart, chiar daca ai bani și ești smart și cool poți să mori în chinuri, că banii mașina și funcția nu te fac mai deosebit, sunt doar niște unelte care deservesc unor scopuri. Nu stiu cine va face studiile de impact asupra populației și a calitații vieții dar ar trebui reconsiderate anumite aspecte ale evoluției orașului, oamenii mor mai repede si in chinuri daca respira noxe, daca sunt iradiați electromagnetic, daca sunt stresati de zgomote, etc. O maimuță daca stă între oameni nu devine om, un om dacă stă între maimuțe devine maimuță. Tăiați copacii, construiți ca mafia siciliana in Palermo, creați toate condițiile potrivnice traiului decent si voi îi ziceți smart ? Apăi ori eu îs prost de bubui, ori mulți oameni au devenit maimuțe sinucigașe. Doamne ajută-ne !
Raspunde

Alex

Acum 6 luni

Greu de mulțumit...... Mai bine vb sa va bage metrou, la cj se poate(în 20 de ani)...... Orașul arata relativ bine, străzile și străduțele din cartiere nu mai sunt atât de de varza și pot spune ca majoritatea cartierelor din SB sunt asfaltate. Acum ca ii trafic și nu exista locuri de parcare, trebuie sa va și obișnuiți dacă aveți pretențiile unui oraș mare,atunci automat ai și traficul unui oraș mare. Dacă nu sunteți liber sa plecati. ca în germania cică ii mai bine....
Raspunde

Andrei

Acum 6 luni

Eu, că locuitor în zona, sunt mulțumit de schimbarea asta. Pista de biciclete separata si banda de autobuz. Acum nu mai am niciun motiv sa mai iau mașina.
Raspunde

Alzara 1918

Acum 6 luni

Genial ! Se menține sensul unic spre Centru intim ce turiștii orbecăie căutând drumul spre Dumbrava , Rășinari , Păltinișul , Gura -Râului , Transalpina ! Noroc cu navigația smart ; O banda pentru autobuze pare excesivă in condițiile frecvenței relativ scăzute a autobuzelor in Sibiu .
Raspunde

Sibian

Acum 6 luni

Calea Dumbravii dublu sens!!!... mai respira si traficul de pe calea cisnadiei asa...dar...n-ai cu cine...n-ai...viorisme in floare...
Raspunde

wut

Acum 6 luni

jos cu copacii aia afurisiti...betoane si asfalt, intr-adevar cu viteza maxima spre strazile "moderne si smart"....SICTIRRRRRRRRRRR PRIMARIAAA!!!
Raspunde

Toma

Acum 6 luni

Va contraziceti singuri!Spuneti ca pe tronsonul dintre Siretului si Mihai Viteazu se va circula in sens unic,spre bulevardul Mihai Viteazu dar cu cateva randuri mai sus spuneati ca pe acelasi tronson se vor moderniza cele doua benzi de circulatie pentru autovehicule,traficul desfasurandu-se in sens unic dinspre Siretului spre Mihai Viteazu dar se va amenaja o banda speciala pentru circulatia autobuzelor in sens invers!Cum este sens unic,in cazul asta?Ori autobuzele nu se socotesc?Oricum ati reusit sa faceti varza din circulatia pe o strada larga,dreapta si care putea deveni un model pentru tot Sibiul!
Raspunde

Cris

Acum 6 luni

Toate orasele din tarile S M A R T protejează arborii!! Oxigenul nu vine din "zone verzi si arbuști"!!!! WTF!!! Radem tot ca s la facem locuri de parcare pt blocuri cu autorizație care nu au!!! Ce o fi smart la proiectul ăsta??? Ah, ma scuzați, la noi treaba cu pădurea si pomii si chestii dinastea nu prea sunt interesante. Noi tăiem!!!
Raspunde

Herman Ghibolaru

Acum 6 luni

N-ar fi mai intelept sa se gandeasca cineva sa faca tramvaie moderne in orasul asta ? S-ar decongestiona traficul rapid si ar avea mai mult sens decat toate elucubratiile astea...
Raspunde

Bobby

Acum 6 luni

In loc sa faca Calea Dumbravii din nou 4 benzi in 2 sensuri, niste incapabili. Parca facea madam Fodor un studiu cu banii nostri, care sunt rezultatele ? In continuare se circula pe langa stadion cand vrei sa mergi in Dumbrava, strazile sunt gatuite, locatarii exasperati de praf si galagie ! Mai votati Fodor......
Raspunde

Yv83200

Acum 6 luni

Sa nu uite sa taie toti copacii! Produc doar oxigen..
Raspunde

Poate.....

Acum 6 luni

Pana atunci, pentru a mai fluidiza traficul, desfiintati parcarile in spic si la bordura de pe C-lea Dumbravii pe tronsonul dintre M. Viteazu si V. Milea permitand astfel circulatiei sa se desfasoare pe doua benzi pe sens!
Raspunde

biciclistu

Acum 6 luni

Bravo boss. Ai copt-o pe-asta bine de tot. Si urca lumea cu masina in bloc, nu?
Raspunde

2cents

Acum 6 luni

"Sibiul are puține bulevarde cu lățime mare" - ce chestie, ne-au trebuit 30 de ani ca sa intelegem asta la nivel de Primarie? Si ce ati facut din '89 incoace? Cate strazi cu cel putin 4 benzi ati "ctitorit"? Zero? Pai cum asa? Ei, daca ati fi facut asta, altfel se dezvolta si orasul. Dar cu asa "cârmaci cârpaci" asa oras. Acum ramanem la singurle variante "smart" care mai incap pe actuala infrastructura: bicicleta, trotineta si talpa... Si cred ca va vine sa va dati si palme, daca aveam ce dezvolta intrau mai multi bani UE pe mainile voastre, dar asa...doar maruntis
Raspunde

X

Acum 6 luni

Sa intelegem ca se vor tăia toti pomii ca sa se reconfigureze Dumbravii! Acum de ex.se construiește un bloc colt cu Dima fara parcare subterana, chipurile se va amplasa subteran zona neconstruita! Nu mai zic ca apar bloculete tip pagoda cu etaj retras si si acoperiș si nu se intampla nimic! Nu sunt suficiente locuri de parcare nici pe străduțe! Se rezolva problema cu sens unic in directia cimitir sens unic siretului spre ciresica si sens unic cisnadiei înspre oras cu un giratoriu la casa de sănătate totul pe 2 benzi cu costuri mult mai mici....dar na...dupa ce s a renovat cisnadiei pe fonduri am stat 4 ani ca sa treaca perioada si acum o rupem la 4 benzi sa "mănâncă"si gura lor ceva:)
Raspunde

2cents

Acum 6 luni

Atat pot, dragii de ei: sa ne asigure trafic fluent pe directia cimitir. In rest nu e nevoie ca oricum suntem trecatori pe aceasta lume, nu , dragi edili?
Raspunde

un biciclist

Acum 6 luni

in sfarsit cineva cu cap prevede o latime de 2,5m pentru pista de biciclete in loc de insuficientul 2m ce se vehiculeaza pt “culoarul de biciclete” malul cibinului + maramuresului. Ati putea scoate bordurile ce delimiteaza pista de spatiul verde, n-au nici un rost. E mai eco si mai friendly fara ele.
Raspunde

un sibian

Acum 6 luni

POVESTI NEMURITOARE de la primaria SIbiu!!! si de la "d-na Fodor"!!! au cheltuit tone de bani si au spart arterele principale si ne-au promis ca o sa cboare cablurile in subteran...pe b-dul Victoriei cablurile sunt exact in aceiasi pozitie si imaginea e DEZOLANTA!!! in timpul asta "d-na Fodor" ne abureste!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus