După un an în care Aeroportul Internațional Sibiu a trecut de la statutul de instituție cu teren bun de concesionat pentru un centru de conferințe și afaceri al Camerei de comerț, la una cu un teren propice dezvoltării zonei de cargo sau chiar la un obiectiv care poate fi concesionat cu totul, discuțiile au revenit la un nou ”punct zero”. Din două voturi, consilierii județeni au respins în cursul zilei de joi orice nouă propunere de concesiune sau orice altă discuție mai veche în acest sens.
Un proiect de demarare a unei noi proceduri de concesiune de teren, în vederea dezvoltării de facilități cargo, și un proiect de aprobare a unui studiu realizat ca urmare a cererii de concesiune formulată de Camera de comerț în vara anului trecut au avut cei 33 de consilieri județeni pe ordinea de zi a ședinței de joi.
Înaintea dezbaterii primului dintre acestea, Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu, a anunțat că grupul de consilieri județeni ai PNL va vota împotriva amândurora. A luat cuvântul mai apoi Paul Porr, consilier județean și lider al FDGR, care a anunțat aceeași poziție. Reiterată, mai apoi, și de Cătălin Stanciu, liderul grupului PSD din Consiliul Județean. Și chiar dacă doi dintre aleși s-au încurcat la vot, decizia de joi a fost clară: nu se mai concesionează nimic din terenurile Aeroportului Internațional Sibiu. Și se demarează noi studii.
Porr: ”Cine controlează aeroportul controlează accesul în oraș”
Cea mai tranșantă poziție exprimată a fost cea a lui Paul Porr. El a luat cuvântul după Daniela Cîmpean, remarcând faptul că interesul asupra Aeroportului sibian a crescut brusc și în contextul înființării la Sibiu a unui comandament internațional al NATO. ”Aeroportul internațional Sibiu este un obiectiv strategic, pentru orice oraș și regiune. Mai ales la Sibiu, în contextul viitorului comandament NATO. Cine controlează aeroportul controlează accesul în oraș. Căci comandații NATO nu vin cu Dacos-ul sau cu trenul. Iar de la un centru de conferințe, brusc a crescut interesul pentru Aeroport. Cel mai cras exemplu este al Sky Capital, o companie cu cu 200 de lei capital social, care s-a angajat la investiții de 360 de milioane de euro, pentru un aeroport SF, cu metrou până în centrul orașului. În schimbul concesiunii aeroportului pe 50 de ani. Cine e în spatele lor, a apărut întrebarea? Unii spun că niște arabi, alții că cei din Abu Dhabi, alții că sunt niște ruși”, a rostit Paul Porr în plenul Consiliului Județean Sibiu.”Noi am fost aleși pentru a apăra interesul sibienilor și nu al unor grupuri de interese, care pot fi chiar antagonice cu interesele sibienilor”, Paul PorrÎn acest context, poziția reprezentanților FDGR este de a păstra sub controlul autorităților publice locale atât administrarea patrimoniului aeroportului, cât și cea a activității regiei autonome. ”Prima concluzie: Aeroportul nu trebuie concesionat nici total, nici parțial. Și nici puterea de decizie nu trebuie dată altcuiva”, a spus Porr.
În ceea ce privește chestiunea dezvoltării activităților de cargo la Sibiu, Porr a arătat că poziția FDGR va deveni mai clară doar după realizarea unui studiu serios, amplu, de către o companie independentă, aleasă printr-o procedură clară și serioasă. Iar eventuala dezvoltare a facilităților cargo să fie realizată tot fără a concesiona terenuri sau alte bunuri publice. ”Știm că Aeroportul trebuie rentabilizat și că e o oarecare grabă. Dar această rentabilizare trebuie realizată până în 2024. Deci nu trebuie să ne grăbim chiar așa”.
Social-democrații, surprinși
Cătălin Stanciu, liderul consilierilor județeni PSD, s-a arătat ”întru totul de acord cu domnul Porr”. ”Sunt surprins, căci la ultima discuție, abordarea era cu totul alta. Noi suntem de părere că Aeroportul internațional Sibiu nu e un proiect oarecare asupra căruia să ne aruncăm fără o bază fundamentată. Vom vota împotriva aprobării studiului pentru concesiune și împotriva celui de-al doilea proiect, deoarece vorbim de parcele diferite, poziționate diferit. Așteptăm să vedem care va fi viziunea de ansamblu pentru dezvoltarea acestui aeroport”, a declarat Stanciu.Daniela Cîmpean: ”trebuia să le supun votului”
Președinta Consiliului Județean Sibiu a anunțat că aleșii PNL vor vota împotriva celor două proiecte referitoare la concesiunea a diferite bucăți din Aeroport. Și că va aștepta finalizarea unui plan de dezvoltare, la care reprezentanții conducerii Aeroportului internațional Sibiu au început deja să lucreze. Iar după finalizarea acestui plan, discuțiile despre concesiune ar putea fi reluate. ”Chiar dacă proiectele sunt promovate de mine, ca urmare a obligației legale pe care o am, PNL va vota «împotrivă»”, a mai arătat Daniela Cîmpean. Ea a explicat că pentru orice cerere de concesiune adresată CJ, într-un timp prevăzut de lege, trebuia promovat un proiect de hotărâre pentru aprobarea sau respingerea demarării procedurilor de concesiune. Și că din aceste motive, până acum, au apărut inițiative în acest sens.„Consider că ar fi cel mai bine ca studiul privind planul de dezvoltare a Aeroportului, pe care deja conducerea l-a demarat, să fie finalizat, iar noi să pornim efectiv la a concesiona un teren sau altul la momentul în care acest plan este la final. Pentru că acum nu cred că noi, consilierii, putem alege care din cele trei zone cerute este cea mai bună. Această situație nu exista la momentul la care exista prima cerere de concesiune, cea formulată de cei de la Camera de comerț pentru centrul de conferințe”, a mai spus Daniela Cîmpean.
Între toamna acestui an, cei de la Camera de comerț au formulat o cerere de renunțare la concesiune, invocând faptul că prețul estimat este mult prea mare pentru proiectul lor. Pornind de la cererea lor, însă, Daniela Cîmpean a organizat mai multe rude de discuții între autoritățile locale și diferite companii care și-au manifestat interesul în a dezvolta fie zone de cargo, fie de a concesiona tot aeroportul. Minutele acestor discuții pot fi consultate aici.
Chestiunea culoarului de aterizare
Paul Porr a cerut și inițierea demersurilor de schimbare a culoarului de aterizare, astfel încât acestea să se realizeze dinspre Cristian, și nu dinspre Șelimbăr, peste orașul Sibiu. Porr a cerut acest lucru nu doar pentru a reduce zgomotul de deasupra Sibiului, ci și pentru că ”asupra Sibiului cade kerosen” – adică înainte de aterizare, unele aeronave eliberează în aer diferite cantități de combustibil, care prisosește.Președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, a arătat că demersurile pentru modificarea culoarului de zbor au fost deja demarate cu autoritățile competente. ”Indiferent dacă va fi sau nu vorba de concesiune, acest lucru se va întâmpla”, a dat asigurări Daniela Cîmpean.
Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download
Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube
Tag-uri: Aeroportul Internațional Sibiu , Paul Porr , Aeroportului Sibiu , Consiliului Județean Sibiu , Consiliul Județean , Daniela Cîmpean , votare , Consiliere Antidrog , Cătălin Stanciu , Abu Dhabi , Pentru Sibiu , concesiune , Sky Capital
Vizualizari: 8373
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Alzara 1918
Acum 8 ore
Emil
Acum 8 ore
Munteanu
Acum 8 ore
Un sibian
Acum 8 ore
Zigzag