Autoritățile județene speră ca proiectul estimat la nu mai puțin de 15,2 milioane de lei pentru lărgirea drumului județean în zona cartierului Arhitecților să aibă și contractul, și proiectarea și execuția realizate în cursul acestui an.
La nici o lună de la deschiderea ofertelor depuse pentru proiectarea, obținerea avizelor necesare, asistență tehnică și execuția lucrărilor de modernizare a drumului județean dintre Cisnădie și Sibiu - pe porțiunea dintre pârâul Seviș și intrarea în municipiul Sibiu -, reprezentanții Consiliului Județean Sibiu anunță că și-au propus ca anul acesta să și taie panglica inaugurală. ”Urmează zilele acestea să desemnăm câștigătorul. Pe perioada de iarnă sperăm să fie întocmită proiectarea, astfel încât când vine vremea bună să înceapă lucrările”, a declarat președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean.
Pentru contractul a cărui valoare este estimată la 15,2 milioane de lei au fost depuse două oferte: una este a constructorului austriac Strabag, iar cealaltă a asocierii de firme sibiene Total NSA Construct – Terra Building, împreună cu clujenii de la DP Cons. Câștigătoare între cele două oferte va fi aleasă și cea care se angajează să termine cât mai repede lucrările. ”Sperăm ca lucrările să fie finalizate mai repede de luna decembrie a acestui an, deoarece am introdus în caietul de sarcini ca și criteriu de departajare perioada mai scurtă pentru realizarea studiului și a lucrării. Este o lucrare care trebuie realizată în maximă rapiditate”, a adăugat Daniela Cîmpean.
Prin caietul de sarcini al contractului pentru care se bat cele două firme, pentru proiectare a fost alocată o perioadă de maxim două luni, iar pentru execuție – cel mult șase luni.
Ar fi un record
Extinderea celor trei km de drum județean la trei benzi, de la cele două în prezent, refacerea pistei de biciclete, amenajarea de trotuare și construirea unui nou pod mai lat peste Seviș într-un decurs de nici șase luni după proiectare ar reprezenta un record pentru județul Sibiu, având în vedere ritmul în care se derulează majoritatea lucrărilor.Documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI – prealabilă proiectului tehnic) a fost finalizată în toamna anului trecut. DP Cons SRL (din Cluj Napoca, cea care acum participă la licitație alături de cele două firme sibiene de construcții) a realizat respectiva documentație, prin care se propune acoperirea șanțurilor pentru a face loc unui drum lărgit.
Potrivit prezentării realizate în octombrie anul trecut de către reprezentantul firmei care a întocmit DALI-ul de lărgire a drumului județean, acesta va ajunge să aibă trotuar pe partea cartierului Arhitecților, apoi pistă de biciclete de doi metri, separată de carosabil. Prin acoperirea actualelor șanțuri de pe marginea drumului, carosabilul va putea fi extins la trei benzi de circulație, dintre care două pe sensul de mers către Sibiu. Un trotuar tot de 1,5 metri lățime va fi amenajat și pe partea dreaptă a DJ 106C (sensul de mers dinspre Sibiu, partea cu Cimitirul municipal).
”Se va interzice virajul la stânga pe anumite sectoare de drum și vor fi amenajate două sensuri giratorii pentru întoarcere”, a explicat Dan Lazan, din partea proiectanților de la DP Cons. Practic, DJ 106C se intersectează în acest moment cu 27 de străzi pe partea stângă (sensul de mers înspre Cisnădie) și alte 14 drumuri pe partea dreaptă. Cum pentru aceste străzi laterale nu există benzi de stocare sau accelerare, virajul la stânga urmează a fi interzis pentru a nu bloca circulația. Cei care vor dori să intre pe o stradă conectată la sensul opus de mers vor trebui, prin urmare, să folosească două sensuri giratorii, propuse a fi amplasate la intersecțiile cu străzile Nicolae Ghica-Budești și Ion Berindei. Ambele străzi se află în cartierul Arhitecților. Prin intermediul giratoriului propus pentru str. N. Ghica-Budești, autoritățile județene au în vedere o legătură cu DN1: mai precis, pe str. Ghica-Budești să se ajungă în capătul prelungirii bd. Mihai Viteazul (zona Troiței), iar de acolo, mai departe, prin investiții realizate de Primăria Șelimbăr să fie prelungit drumul până în DN1. Referitor la acest plan, unul dintre participanții la discuții a atras atenția asupra faptului că str. Ghica-Budești este prea îngustă pentru a permite două sensuri de mers. În plus, la dezbaterea publică din octombrie anul trecut, participanții din cartierul Arhitecților au propus ca sensul giratoriu de la intersecția cu str. N. Ghica-Budești să fie mutat mai aproape de Sibiu. Printre alte propuneri care au rămas a fi discutate și în faza de proiectare a fost și aceea ca benzile să fie reversibile, în funcție de ora zilei.
Transport public extins
Odată cu amenajarea unor sensuri unice, Tursib-ul își va extinde o parte din linii, astfel încât să întoarcă la cel mai îndepărtat de Sibiu sens giratoriu, care urmează a fi amenajat. ”Până când va fi gata drumul lărgit, până atunci noi ne vom reglementa problemele juridice între administrații, astfel încât Tursib-ul – sau vedem ce soluții găsim – să deservească acest traseu”, declara primarul Sibiului, Astrid Fodor, în toamna anului trecut.Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Mihai Viteazul , Cluj Napoca , Astrid Fodor , Consiliului Județean , Consiliului Județean Sibiu , Primăria Șelimbăr , Uniunii Arhitecţilor , Daniela Cîmpean , Terra Building , termen , Proiectului Pilot , Pentru Sibiu , Dan Lazan , Ion Berindei , Nicolae Ghica , Poliției Drumurilor Naționale
Vizualizari: 6085
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Gastronomul
Acum 6 ore
Sibian
Acum 6 ore
Muresan
Acum 7 ore
Till Eulenspiegel
Acum 7 ore
Micu Klein