Vineri,
14.08.2020
Parțial Noros
Acum
28°C

Peste 110.000 de euro fonduri nerambursabile pentru mocănița Sibiu-Agnita

02 Iulie 2020 15:55

Peste 110.000 de euro fonduri nerambursabile pentru mocănița Sibiu-Agnita

Asociația Prietenii Mocăniței a anunțat joi semnarea primului contract de finanțare prin fonduri nerambursabile pentru mocănița Sibiu-Agnita.

În valoare de puțin peste 110.000 de euro, proiectul va permite asociației achiziția unei locomotive diesel și recondiționarea ultimelor două dintre vagoanele de călători care au circulat între Sibiu și Agnita, astfel încât în 2022 mocănița ar putea recircula pe Valea Hârtibaciului.

”Prin proiectul în valoare de 111.011 Euro, din care 90% finanțare nerambursabilă, derulat prin GAL Microregiunea Hârtibaciu, vrem să achiziționăm o locomotivă diesel și să recondiționăm două dintre ultimele vagoane de călători care au circulat între Sibiu și Agnita. O parte considerabilă din cofinanțarea noastră a fost asigurată de alergătorii și susținătorii Mocăniței la ultimele două ediții ale Semimaratonul Sibiului”, arată Asociația Prietenii Mocăniței, într-un anunț făcut joi pe pagina oficială de facebook.

Mihai Blotor, președintele asociației, a explicat pentru Turnul Sfatului și motivele pentru care s-a ajuns la o astfel de finanțare în urma eforturilor susținute din ultimii ani.

”Nu pot să spun că a fost foarte greu să obținem această finanțare pentru că GAL Microregiunea Hârtibaciu are de câțiva ani o linie de finanțare. A fost mai greu să găsim încrederea în noi pentru ne apuca de un proiect de o asemenea amploare. A mai contat și faptul că de anul trecut avem concesionată linia, ceea ce ne-a ajutat foarte mult”, a declarat Mihai Blotor.

În acest moment reprezentanții Asociației Prietenii Mocăniței speră ca peste doi ani să poată reproduce trenul de mai sus, fotografiat în 1996 de Wolfram Wendelin la Fofeldea.

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

7 comentarii

Cezar Cezar

Acum 1 lună

Trenul ăsta ar fi util nu doar în scop turistic. Cum de până prin 2000 circula plin, iar acum avem doar o linie nefucțională?
Raspunde

Dan2 Cp

Acum 1 lună

de acord,ar trebui sa fie si brand al judetului locomotivele cu aburi mai exista pe undeva,macar una ps am fost pe valea vaserului in maramures cu mocanita anul trecut super da se poate face si in sibiu,vointa sa fie sinele sint vindute la fier vechi,nu?
Raspunde

Cipi Cipi

Acum 1 lună

Clujul cu trenul metropolitan și metrou, iar noi cu pocanița
Raspunde

Io Nut

Acum 1 lună

Legatura pe are o vezi tu intre un tren metropolitan, al primariei, creat pentru locuitorii orasului si un proiect privat, gandit pentru turism este aceeasi cu legatura intre "Cipi" si "pocanita"
Raspunde

Apolitic W

Acum 1 lună

Cand era functionala mocanita limita de viteza era de max 30 km /ora , dupa 20 de ani de degradare banuiesc ca va fi de max 15 km/ora. Cred ca oamenii astia nu stiu la ce se inhama ! Costurile de reabilitare pentru operarea in siguranta se invart in jurul a zeci de milioane de euro . Evident ca la sume de ordinul asta nu se poate vorbi de eficienta economica . Mai mult ,sunt alte probleme pe care dansii de la Asociatie nu le iau in considerare , constructiile ilegale din Casolt la 2 metri de calea ferata, drumurile improvizate peste calea ferata, disparitia retelei de comunicatii, distrugerea garilor . Evident Valea Hartibaciului are un potential turistic mare dar ca o sugestie lluata din Occident , de ce nu s-ar amenaja o pista de biciclete . Ar costa mult mai putin, ar fi eco friendly, zona s-ar preta mai mult la asa ceva.
Raspunde

Cu gara ,nu cu halta Hartibacean

Acum 1 lună

gresit! nu viteza ci iuteala maxima era de 30 km/ora.razi !
Raspunde

De la capat de linie Hartibacean

Acum 1 lună

pt.apolitic w :gresit,iuteala maxima era de 30 km / ora. razi !
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus