Vineri,
29.03.2024
Innorat
Acum
15°C

„Infrastructura Sibiului este limitată”. Propunerile Alianței USR PLUS Sibiu pentru trafic eficient și mobilitate urbană

„Infrastructura Sibiului este limitată”. Propunerile Alianței USR PLUS Sibiu pentru trafic eficient și mobilitate urbană

Alianța USR PLUS Sibiu a dezbătut online soluțiile pentru problema traficului supraaglomerat din Sibiu, o problemă semnalată de cetățeni, agenți economici, antreprenori, conducători auto, bicicliști și pietoni. S-a discutat despre proiectul Zonei Metropolitane, proiectul trenului urban și extinderea acestuia în zona metropolitană, nodul de autostradă de la Boița și transportul alternativ. La dezbatere au participat ca invitați și experți Dan Hodorogea - autorul studiului pentru trenul electric urban; Cătălin Drulă - deputat USR, membru în comisia de transport și infrastructură și Mihai Proca - președintele Asociația Tură în Natură.

„Infrastructura Sibiului este limitată iar supraaglomerarea traficului este și un impediment pentru dezvoltarea Sibiului, pentru afacerile locale, pentru comerț și serviciile publice. De asemenea, are efecte și asupra mediului urban și a poluării. Soluțiile pentru a avea un trafic eficient și mobilitate urbană includ proiecte precum transformarea infrastructurii de circulație, modernizarea transportului public, dezvoltarea mijloacelor alternative de mobilitate și soluții aplicate fiecărei zone. Alianța USR PLUS are alături experți, cărora le mulțumim că participă la dezbateri și vin cu feedback constructiv și expertiză concretă în domeniul lor. Vom ține cont și de experiența altor orașe europene care au reușit să ofere cetățenilor un transport modern, eficient și prietenos cu mediul. Cred că vom reuși să aducem infrastructura din oraș la același nivel cu dezvoltarea economică și imobiliară.”, precizează Raul Apostoiu, candidatul USR PLUS la Primăria Sibiu.

Adrian Echert, candidatul USR PLUS la Președinția Consiliului Județean, susține că printre prioritățile viitoarei administrații locale, din care Alianța USR PLUS va face parte, se regăsește realizarea Zonei Metropolitane Sibiu care ar ajuta foarte mult și în acest context de fluidizare a traficului, iar prin asocierea Sibiului cu localităților învecinate s-ar crea un dialog prin care decidenții pot ajunge la cele mai bune soluții pentru toți locuitorii. „Insist pe această zonă metropolitană și din cauza faptului că sunt limitate atribuțiile Consiliului Județean în ceea ce privește transportul interjudețean, și un exemplu este transportul în comun. Pe zona metropolitană, prin transportul în comun s-ar putea prelua și elevi și persoanele care merg la muncă din aceste localitățile. E necesar să fie regândită infrastructură de transport ca rețea pe ansamblul zonei periurbane care afectează Sibiul, aceasta cuprinzând și localitățile Cisnădie, Şura Mică, Cristian, Poplaca, Răşinari, Şelimbăr şi Şura Mare. Propunerea Alianței USR PLUS pentru județul Sibiu, pe lângă eficientizarea transportului public în comun în localitățile învecinate Sibiului și zona metropolitană, este și elaborarea unui master plan de transport pentru întregul județ, care să includă toate tipurile de transport inclusiv transportul alternativ, piste de biciclete.”, a precizat Adrian Echert, candidatul USR PLUS pentru Președinția Consiliului Județean Sibiu.

Alianța USR PLUS Sibiu propune cetățenilor o serie de proiecte concrete prin implementarea cărora traficul din Sibiu va putea fi decongestionat:

  • Realizarea zonei metropolitane Sibiu prin asocierea cu localitățile învecinate;
  • Realizarea șoselei de centură sud și conectarea cartierelor la autostradă și la centură;
  • Realizarea trenului electric urban și extindere acestuia în zona metropolitană;
  • Conceperea și realizarea rețelei orasenesti de piste pentru biciclişti și pietoni, inclusiv trasee integrate parcurilor și cursurilor de apă: Trinkbach, Cibin, Valea Săpunului, Rossbach, Viile Sibiului, Gușterița;
  • Două noi poduri peste Cibin, în zona străzilor Alba Iulia - Maramureșului și în zona cartierului Reșița, pentru conectarea directă a cartierelor Turnișor - Ștrand și Lazaret - Obor;
  • Reconfigurarea intersecțiilor aglomerate și modernizarea transportului public;
  • Parcări supraetajate și subterane, la gara CFR, piața Cibin, aeroport, Obor și Șelimbăr.
  • Stații pentru încărcarea vehiculelor electrice sau hibride;
  • Regândirea infrastructurii de transport ca rețea pe ansamblul zonei periurbane care afectează Sibiul;
  • Considerarea obiectivelor de interes regional ca zone cu complexitate deosebită, care necesită soluții deosebite: aeroportul, gara, spitalul județean, zona industrială, centrul istoric.

Dezbaterea poate fi urmărită aici: https://bit.ly/2XG8bWR

Vă invităm să ne transmiteți în continuare ideile și problemele dumneavoastră pe adresa de e-mail [email protected].

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 1471

Comentarii

1 comentarii

2 Cents

Acum 3 ani

Problema principala este urbanismul care de peste 30 de ani "dezvolta sustenabil" acest oras. Pana nu se face ordine acolo, haosul o sa tot creasca si din aceasta cauza solutiile vor fi tot mai putine.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus