Marţi,
19.03.2024
Partial Noros
Acum
9°C

Artera ”smart” a Sibiului, scoasă la licitație. Prețul reabilitării Căii Dumbrăvii: 16,8 milioane de lei

Artera ”smart” a Sibiului, scoasă la licitație. Prețul reabilitării Căii Dumbrăvii: 16,8 milioane de lei

Pistă specială pentru autobuze, zonă verde și de relaxare, pistă pentru biciclete, parcări, senzori la trecerile pietoni pentru persoanele cu deficit de vedere, iluminat ”eco”, acestea sunt cele mai importante elemente prevăzute de proiectul de modernizare a uneia din cele mai mari artere a Sibiului. Prețul estimat pentru reabilitarea totală a străzii este de 16,8 milioane lei fără TVA, iar durata estimată pentru execuție este de 14 luni.  

Bani europeni

Proiectul tehnic și restul documentațiilor a costat administrația sibiană 417 mii lei și a fost scos la licitație în iunie 2019. Proiectul modernizării Căii Dumbrăvii vizează o porțiune de 2,28 km lungime a acestei artere, cuprinsă între intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul și intersecția cu strada Ludoș, din Valea Aurie. Lucrările de modernizare au fost atrase prin fonduri europene nerambursabile, prin intermediul Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru. Demersurile pentru accesarea fondurilor s-au finalizat în decembrie 2019, atunci fiind și semnat contractul de finanțare de către primarul Sibiului, Astrid Fodor și directorul ADR Centru, Simion Crețu. “Este primul proiect din Regiunea Centru care obține finanțarea pe Axa mobilității urbane și este prima stradă din Sibiu care va avea bandă dedicată pentru transportul public. Sibiul are puține bulevarde cu lățime mare, care să ofere spațiul necesar pentru astfel de dezvoltări, dar acolo unde este posibil vom realiza îmbunătățiri pentru o mai bună mobilitate”, declara atunci Astrid Fodor. Potrivit estimărilor din DALI, făcute în iunie 2019, modernizarea Căii Dumbrăvii va fi finalizată în anul 2022.

Detaliile proiectului: bandă specială pentru autobuze

Lucrările sunt împărțite în două tronsoane, primul - delimitat de strada Siretului și Bulevardul Mihai Viteazu, iar celălalt de la intersecția cu Siretului, până la interesecția Căii Dumbrăvii cu Ludoș. În prima parte, Siretului – Mihai Viteazu, circulația autovehiculelor se va face pe două benzi, cu sens unic, dinspre Siretului spre centrul orașului. Aici va exista, pentru prima dată în Sibiu, o bandă specială pentru transportul public, care va fi utilizată în sensul invers față de cele două benzi de circulație pentru restul autovehiculelor. Pentru celălalt sens, dinspre strada Siretului, spre Bulevardul Mihai Viteazu, autobuzele vor cele două benzi folosite și de traficul normal.

3 stații, 20 de bănci

Acest tronson de 1,3 kilometri va avea trei stații de autobuz de câte 300 mp, amplasate imediat după Bulevardul Mihai Viteazu, între intersecția cu str. Mihail Sebastian și str. Ilarie Chendi și între intersecția cu str. George Bacovia și str. Ioan Slavici. Tot aici vor fi amplasate 20 de bănci construite din fontă și lemn și 20 de coșuri de gunoi metalice.

Pistă pentru biciclete și rastel cu 12 locuri

Pista pentru bicicliști va fi amplasată pe partea dreaptă, va avea lățimea de 2,5 metri și va fi împărțită în două sensuri de mers. ”Aceasta va avea aceeași structură cu a trotuarelor și va fi necesară frezarea asfaltului existent pe o grosime de 5 cm”, se arată în proiectul scos la licitație. Totodată, pista va fi marcată pe tot parcursul de 1,3 km, fiind vopsită cu vopsea roșie. Va fi montat și un rastel pentru biciclete de 12 locuri. Acesta va fi amplasat la circa 150 de metri de intersecția cu strada Nicolae Olahus

6.000 mp de spațiu verde

Va exista pe acest tronson un spațiu verde de 6000 mp, gazonul va fi plantat prin însămânțare și se vor planta arbuști ornamentali. ”Se vor îndepărta arborii bătrâni și uscați și se vor planta alții noi în locul acestora. Spațiul verde existent aflat în stare bună se va păstra”, se arată în documentație. Gazonul va avea lățimea de 1,5 – 2 metri, pe partea stângă a drumului, și lățimea de 2,5 metri pe partea dreaptă.

4.000 mp de parcări

Vor exista aici 4.000 de mp de parcări, urmând a fi marcate de-a lungul străzii. Cheltuielile aferente parcărilor pentru acest tronson, în valoare de 517 mii lei au fost declarate însă neeligibile.

Sens dublu de la intersecția cu Bahluiului

Al doilea tronson, va avea 981 de metri, este cuprins de intersecția Căii Dumbrăvii cu Bahluiului și Siretului, până la intersecția cu strada Ludoș, iar circulația autovehiculelor se va face în dublu sens, așa cum este și acum.  Spațiul verde de pe acest tronson va avea în total 4.000 de mp și nu va exista decât o singură stație de autobuz, la intersecția cu străzile Panait Cerna și Nicolae Filimon, având o suprafață de 100 mp. Vor fi amplasate de asemenea 10 bănci și 10 coșuri de gunoi. Tot aici va exista un rastel pentru biciclete cu o capacitate de 12 locuri ce va fi prevăzut cu acoperiș care să protejeze bicicletele de ploaie. Rastelul va fi amplasat la 150 de metri de intersecția cu strada Panait Cerna, pe partea dreaptă în sensul kilometrajului. Și aici vor exista parcări pe toată lungimea arterei.

Pista de biciclete și trotuarul va avea sistem de iluminat special

Pentru primul tronson vor fi montați 97 de stâlpi pentru iluminat public, iar pe al doilea tronson sunt considerați necesari 73 de stâlpi. Vor exista pe un suport câte două lămpi de iluminat cu LED 121W și fiecare stâlp va avea și un panou solar, pentru economisirea consumului. ”În sensul de mers spre cimitir, pe partea dreaptă, se va prevedea un braț suplimentar fiecărui stâlp, îndreptat înspre pista de biciclete și trotuar”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

Iusti O

Acum 3 ani

Ce este 'smart' la schimbarea unor pavaje, plantarea panselutelor si a ierbii, realizarea de benzi de circulatie/ trotuare dedicate?! De ce 'smart'?! Smart, in acceptiunea universala poate insemna ceva realizat nu doar avand la baza o gandire tehnica ...inteligenta sau o viziune sustenabila...desteapta, ci cva care este dotat cu i teligenta artificiala, care interactioneaza permanent cu utilizatorul, care aduna, prelucreaza si reactioneaza date...senzori, robotei, computer etc....nu o priza usb intr o banca, un stalp led si niste borduri noi, asezate altfel de cum au fost pana atunci.. Seamana cu strada smart a altui 'inventator' si vizionar celebru de la cluj.... Pana la urma, ste vorba doar de o reamenajare/ modernizare in sensul clasic a unui spatiu public...
Raspunde

X X

Acum 3 ani

Acum marea intrebare este: se vor taia actualii copaci de pe intreg bulevardul doar ca nu sunt cu 50cm mai inspre parcul Sub Arini? Acea banda de autobuz nu si are sensul pt linia 13 care circula la fiecare jumatate de ora. In plus pe toata partea stanga pe coborare o sa dispara locurile de parcare. Este in proiect pe bani Europeni dupa modelul Caii Cisnadiei care s-a modificat dupa ce s-a terminat perioada de amortizare. Lucururi gandite cu capul....Mai bine faceau banda de atobuz de la piata Aurel Vlaicu spre blocul Plomba, intr-adevar atunci ar fi fost atractiv transportul public. Sa faci banda de autobuz din interiorul orasului spre exterior e ca sa tai ”pamblici”
Raspunde

Ra Hat

Acum 3 ani

Calea Dumbravii este un simbol al orasului Sibiu, daca si acolo va apucati sa distrugeti spatiul verde si sa ingustati trotuarul si sa o faceti smart, apoi inseamna ca aveti doar tarite in cutia craniana. De dragul modernismului distrugeti cam tot ceea ce dadea farmec Sibiului odinioara si doriti sa il transformati intr-un rahat vestic pe bat. Trotuarele de pe Calea Dumbravii stau pline de gropi si neasfaltate de ani de zile si acum brusc v-a apucat modernismul, trebuie doar sa faceti ceva de bun simt si sa nu mai distrugeti spatiile verzi din oras.
Raspunde

Dan2 Cp

Acum 3 ani

cumparati bordurili de la videanu are experinta consultatii de la udrea
Raspunde

Vasile Muntean

Acum 3 ani

Sibieni, vă învit să bombardați cu proteste, reclamatii și sesizări adresele [email protected], [email protected] și [email protected] !
Raspunde

Da DA

Acum 3 ani

Modernizare a` la Astrid Fodor si celebra arhitecta Urdea ! Mai fac si ceva piste de biciclete prin Strand- pe care le termina la Sf Asteapta; mai repara niste strazi care se vor strica din nou la primavara - mai promit si o parcare supraetajata linga blocul lui Urdea.- mai repara niste canale si ceva stalpi cu led-uri in Gusterita , pe unde sta primarita. Bun program electoral ! Este tot de ce are nevoie orasul asta ! ;) Restul e perfect ! Sibienii voteza !
Raspunde

Toma Toma

Acum 3 ani

Orice varianta veti face,Calea Dumbravii nu poate fi decat cu circulatie in ambele sensuri!Iar banda pentru autobuz este o mare prostie(a explicat mai sus XX de ce!)!Este,poate,singura artera din oras care permite circulatia in ambele sensuri si ar fi pacat sa primeze interesele personale ale unor potentati locali care locuiesc acolo fata de interesele orasului!Restul precizarilor Dvs.reprezinta tromboane ieftine!
Raspunde

Decebal Traian

Acum 3 ani

Iarasi armata de "arhitecti" isi da cu parerea. Cine vrea sens dublu?! Cisnadienii din cartierul renumit. Ei si imping ce candidati vor la primaria orasului de care nu apartin! Sa ajunga ei cat mai repede acasa cu cazanele diesel cu filtru de particule anulat. Bucurati-va ca se va face pista de biciclete, folositi-le!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus