Marţi,
27.10.2020
Ceata
Acum
5°C

De ce e rușinos să-ți expire buletinul în Sibiu

24 Septembrie 2020 08:12

De ce e rușinos să-ți expire buletinul în Sibiu

Sediul Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor din cadrul Primăriei Sibiu este o rușine pentru un oraș de pretențiile Sibiului, iar serviciile oferite sunt o dezamăgire, mai ales în plină pandemie, perioadă delicată în care este recomandată distanțarea socială și folosirea cât mai mult a sistemelor online.

Săptămâna aceasta am depus actele pentru schimbarea buletinului. Nu am așteptat alegerile ci am făcut programare online, pe site-ul primăriei, încă de la începutul lunii august. Doar acum am găsit zile libere și mi-a permis sistemul informatic.

Între timp, tot pe site-ul primăriei am găsit documentele necesare și le-am pregătit. La ora indicată în mail, cu dosarul complet, m-am prezentat la sediul Serviciului din clădirea cunoscută în oraș drept ”primăria veche”.

Din momentul în care pășești aici intri într-o lume nouă. Nu există indicații clare, de tipul: dacă aveți programare mergeți la biroul X, ci doar o mulțime de afișe scoase la imprimată și lipite pe uși, atenționări care abundă în informații de toate felurile, diferite liste, înștiințări, documente necesare și orare. Nu scrie nicăieri unde trebuie să mergi să depui actele pentru buletin sau unde trebuie să aștepți, ca să nu intri în contact cu o mulțime de oameni de care nu ai nevoie.

Un polițist local burtos și plictisit, de care aveam nevoie, vorbea tare la telefon, tolănit pe un scaun la intrare. Nici nu s-a obosit să răspundă la ”Bună ziua!”. Nu a putut fi deranjat în miezul zilei, în timpul serviciului. 15 minute mai târziu se plimba printre oameni, purtând masca sub nas, și băgându-se în seamă cu mici glumițe.

Ușile sunt scorojite, murdare, iar pereții miros a igrasie. Pe coridor cad bucăți din tencuială și totul pare dintr-o clădire dezafectată, nu un serviciu public al municipalității mândre. Prin pereți se văd cabluri și fire. Când am văzut tocurile m-am gândit că am cumpărat recent o cutie de vopsea, pe cuvânt că nu-i scumpă deloc. Nu banii sunt problema, ci faptul că a ajuns să pară normal să fie murdar și degradat. Dacă vrei să faci o sesizare sau o plângere trebuie să stai la coadă și să ceri catastiful tot angajaților primăriei. Rapid, ușor și eficient...

După ce am intrat în încăperea unde se depun actele am descoperit cu tristețe că, în realitate, nu există circuit pentru programările online, că afișajul din anii 2000 - din acela cu punctulețe roșii care poate scrie doar un cuvânt o dată - este nefuncțional și, din nou, nimeni care să spună unde se depun actele, unde trebuie să stai. Din spatele unor ghișee, într-o încăpere adiacentă și mai înghesuită, câțiva angajați fug în toate părțile precum furnicile. Este evident că au de muncă până peste cap și sistemul nu-i ajută deloc.

Deși am avut programare online după care am așteptat aproape o lună și jumătate, simultan la ghișee mai erau cel puțin zece persoane. Mi-e greu să cred că toți am fost programați la aceeași oră și la același minut, sau că toți au așteptat, ca mine, mai bine de o lună să le vină rândul. Și oamenii stăteau la un fel de coadă înghesuită pentru că unii erau strigați de după ghișee și trebuie să-ți auzi numele. În plină pandemie, în anul Domnului 2020, fosta Capitală a Culturii și a Gastronomiei.

Suntem în pandemie de mai bine de șase luni, dar la frumosul Serviciu din Sibiu încă nu s-a putut găsi o construcție banală de plexiglas care să protejeze angajații de coronavirus. Ca să-ți facă poză pentru buletin trebuie să treci o perdea și ajungi complet expus, nimic nu mai stă între tine și angajații municipalității. Și evident că masca trebuie s-o dai jos. Poate după ce o trece pandemia se gândesc la un sistem uman, care să nu le pună viața în pericol în timp ce se află la locul de muncă. Din acest punct de vedere jos pălăria pentru ei, au fost cât se poate de rapizi și amabili. Măcar clișeul acesta, al funcționarilor scorțoși, nu există.

Am petrecut la ”buletine” cam un sfert de oră, mergând cu programare la ora indicată și cu documentele complete. Dacă nu aveam tot ce se cere, ar fi trebuit să stau la o masă murdară, pe niște scaune jegoase, la propriu, să completez hârtii într-o încăpere cu alți 10-15 oameni.

Ulterior, în redacție am aflat că primăria pregătește momentan documentația pentru avizarea lucrărilor de intervenție și modernizarea clădirii în care funcționează serviciul cu pricina. Și tot ieri primăria Sibiu a anunțat că se află pe locul 2 în țară la capitolul digitalizării serviciilor publice. În teorie și Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor este digitalizat, în practică a rămas la jumătatea anilor 1990.

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

19 comentarii

Mister 69

Acum 1 lună

Oras frumos pt vizitatori. Nu sa traiesti in el.

Raspunde

Irina Gurdiș

Acum 1 lună

Aveți perfectă dreptate!

Raspunde

Oigo Kukuruku

Acum 1 lună

terminati cu expresia asta cliseu "in plina pandemie". sunteti jurnalisti, trebuie sa fiti creativi cu cuvintele, nu tot aceleasi expresii rasuflate. anii '90? v-ati facut buletin in anii 90? la politie?

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Oigo Kukuruku

Acum 1 lună

si sincer, mai bine cheltuiesc banii pe ceva mai util decat scaune noi. daca ar fi foarte multi bani si toate drumurile facute, da, sa dea bani pe cum arata birourile. altfel, asa e in saracie, alte prioritati

Raspunde

Mister 69

Acum 1 lună

E normal sa gasim scuze, dar sibiul de cativa ani nu e in stare sa cheltuiasca banii care ii are si ii trimite la Bucuresti. Asta e datoria Primarului cred .
Raspunde

John Doe

Acum 1 lună

Si asta este doar unul din motivele pentru care "echipa fodor" trebuie sa dispara din primarie! Nu doar serviciul acesta (cladirea + serviciile) a ramas blocat in anii 90, sunt destule exemple unde "echipa fodor" nu a miscat nimic in ultimii ani si acum nu mai scapam de ei cu proiecte si propuneri. Ati avut destui ani in care sa ne demonstrati ca sunteti in stare de ceva si nu ati faut-o deci lasati-i pe altii sa incerce sa scoata Sibiul din grota in care l-ati bagat!

Raspunde

Iulian Floasiu

Acum 1 lună

Acesta este momentul perfect sa va amintiti cum era PRIMARIA VECHE si sa realizati ce s-a facut... PRIMARIA NOUA. Asa era sibiul vechi precum primaria veche. Daca nu ai trait in Sibiu macar in ultimii 40 ani chiar si un orb ar vedea schimbarea, in astfel de situatie nu poti sa zici ca nu s-a facut nimic.

Raspunde

Gigi Kent

Acum 1 lună

Aceeasi impresie am avut-o si eu cand am fost sa-mi schimb buletinul acum 1 an... Probabil ca iti trebuie cam 3-4 mandate pana sa ajungi sa repari o cladire si sa pui la punct un serviciu de evidenta a populatiei. Tot in zona asta de digitalizare ati putea sa faceti un experiment si cu aplicatia Sibiu City App unde sesizarile pe care le faci sunt solutionate fictiv. In realitate nimeni nu ia masuri si nimeni nu e tras la raspundere. Mai usor e sa spui ca "inspectorii SPADPP au facut verificari repetate" si au solutionat problema.... O sa repet sesizarea de 100 de ori sa vedem cat de mult pot sa minta oamenii astia si nimeni sa nu-i verifice si sa-i traga la raspundere si pe ei.

Raspunde

Iulian Floasiu

Acum 1 lună

Am doar 4 sesizari facute prin Sibiu City App dar s-au solutionat in aproximativ 24 ore. - conducta de apa sparta in strada - animal mort pe marginea drumului - doua probleme de iluminat stradal Si daca butonezi putin, aplicatia este facuta in principiu pentru alt scop... informare evenimente culturale, sportive, de agrement, turism, transport, divertisment... si bonus ai loc sa iti scrii si oful si cineva macar iti raspunde spre deosbire de traditionalul caiet de reclamatii... nimic nu este perfect dar totul este perfectionabil.

Raspunde

Mc D

Acum 1 lună

Problemele nu pleaca intotdeauna de la Primar.... Sunt o gramada de oameni angajati, in frunte cu directorul serviciului sau cu cei de la administrativ, tehnic si alte compartimente care trebuie sa verifice anual starea de functionare a echipamentelor, bunurilor aflate in administrare si care apoi trebuie sa faca note de informare catre superiori...din pacate totul ramane doar la vorbe si promisiuni si aici, pentru ca toti cei aflati in subordine nu vor sa deranjeze...spatiul respectiv este total impropriu si neincapator pentru o astfel de activitate avand in vedere ca si locuitorii din imprejurimile Sibiului vin tot aici...intreaga cladire este intr-o stare jalnica care de fapt reflecta imagine generala a administratiei sibiene ramasa in secolul trecut...locuri vechi, oameni vechi, gandire veche...no comment
Raspunde

Cezar Cezar

Acum 1 lună

Este adevărat, Primăria veche arată mai mult decât jalnic. În momentul în care primarul KWI pe vremea aceea a luat decizia să mute Primăria în piața Mare, toate fondurile s-au dus acolo. Deși avea nevoie de renovări, în Primăria veche nu s-a mai investit nici un leu. De atunci au trecut aproape 20 de ani, care, la o clădire veche se văd. De ce ne mirăm oare? este rezultatul clar al „lucrului bine gândit” într-un oraș unde „treaba merge ceas”.

Raspunde

John Doe

Acum 1 lună

Sibiu app e o glumita ca primaria sa dea bine la capitolul imagine. In realitate, asa cum puncta cineva mai sus, sesizarile se rezolva fictiv. De cateva luni de zile le-am semnalat starea proastă a asfaltului in giratorii. Raspunsul: se va solutiona. Cand? Nimeni nu stie. Totul se face la nivelul de spoială. Nimic de calitate. Strazile noi asfaltate se deteriorează in timp record, parcarile sunt trasate pe trotuare, spatiile verzi sunt lipsite de inspiratie si deprimante, iluminatul public este slab ( nu au auzit inca de leduri in Sibiu) nu sunt cosuri de gunoi pe spatiul public , pistele de biciclete (cu care tot aburesc oamenii) sunt făcute aiurea si periculoase, cei care marcheaza asfaltul o fac in rush hour parca intentionat, si ar fi multe altele. La nimicurile astea imposibil de rezolvat se adauga marile proiecte scoase din sertar cu ocazia campaniei electorale. Mi-a ajuns cu FDRG. Daca asta e tara lucrului bine făcut atunci mai bine emigrez. Sau mai bine să emigreze ei.

Raspunde

Apolitic W

Acum 1 lună

Am inteles mesajul. O sa vina Bibu , o sa se dea peste cap ca Fat Frumos si Sibiul va redeveni pe primul loc in toate topurile. Jurnalism de slaba calitate ! Primaria Sibiu ofera doar spatiul desi nu stiu daca ar tb sa-l ofere . SPCLEP Sibiu ofera servicii pentru tot judetul iar Primaria Sibiu nu ar tb sa faca voluntariat pentru toata Marginimea Sibiului iar altii gen Selimber si Cisnadie sa faca parazitism pe spatele Sibiului.

Raspunde

Unu Doi

Acum 1 lună

Am trecut pe acolo recent...într-un cuvânt: DEZASTRU. I-as concedia pe toți de la portar la șef serviciu.

Raspunde

Ilie Pintilie

Acum 1 lună

O vorba veche spune asa: "Pestele de la cap se impute"...

Raspunde

Mister Cristinel

Acum 1 lună

E normal sa gasim scuze, dar de cativa ani nu se cheltuiesc banii care ii are Sibiul si ii trimitem la Bucuresti. Asta e treba Primarului.

Raspunde

Radu Vartolomei

Acum 1 lună

De cand a plecat Iohanis in primarie este o mare brambureala , "madam " nu s-a putut impune de la primul mandat pana in prezent . Plictisita , obosita , flescaita exact ce nu trebuie unui oras care vrea si trebuie sa se dezvolte . Pacat ca nu a avut bunul simt sa se dee de o parte sa lase locul unor tineri .
Raspunde

Eu Euu

Acum 1 lună

Dacă tot vorbim de RUSINE mergeți la CASA DE ASIGURĂRI DE SANATATE SIBIU sa vedeți cum sunt ținuți MEDICII afara, la ușa, pentru a trimite și a primi diferite documente, acte, formulare...la aștia ca si le funcționarii de la DSP le frica de boala! ... Virusul are mândria lui, nu merge la TOȚI!
Raspunde

Eu Euu

Acum 1 lună

Am trimis comentariu! Nu a aparut!??
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus