Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
19°C

FOTO – Cinci situații din traficul sibian care stârnesc discuții între șoferi și explicațiile Poliției

FOTO – Cinci situații din traficul sibian care stârnesc discuții între șoferi și explicațiile Poliției

Există diferite situații în trafic pe care șoferii le interpretează fiecare în felul lui. De la intersecții și sensuri giratorii până la indicatoare rutiere și marcaje, se întâmplă adesea ca șoferii să aibă opinii diferite, nu de puține ori ajungându-se la schimburi de replici aprinse.

Reporterul Turnul Sfatului a contabilizat cinci astfel de situații discutabile, întâlnite în traficul de zi cu zi, pe care le-a prezentat reprezentanților Poliției Rutiere, solicitându-le un punct de vedere.

Situația nr. 1:

Șoferii care vin pe bulevardul Mihai Viteazu dinspre strada Rahovei, până la intersecția cu strada N. Iorga au, potrivit marcajelor rutiere, o singură bandă de circulație. O mare parte dintre ei calcă pista de biciclete și se înghesuie pe partea dreaptă, creând o bandă nouă care nu există practic. Mulți dintre ei nici nu fac dreapta la sensul giratoriu, pe strada Iorga, ci merg tot înainte pe Mihai Viteazu, blocând și mai mult traficul. Situația este frustrantă pentru cei care circulă corect și stau în coloană.

Redăm mai jos punctul de vedere al Poliției:

”Potrivit art. 6 punctul 25 din OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, pista pentru biciclete este definită astfel: „subdiviziunea părții carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pistă separată de drum, special amenajată, semnalizată și marcată corespunzător, destinată numai circulației bicicletelor și trotinetelor electrice”. Deși actul normativ amintit prevede că aceste piste sunt destinate exclusiv circulației bicicletelor și trotinetelor electrice, nu este prevăzută sancționarea circulației autovehiculelor pe acest sector de drum”.

În traducere liberă pentru toți șoferii: Ghinion!

Situația nr. 2:

Pe strada Abatorului, la capătul dinspre strada Târgul Fânului, există un marcaj rutier linie continuă, care separă cele două benzi de circulație. În orele de vârf banda care merge în față, continuând pe Târgul Fânului este supraaglomerată, coloana ajungând pe sute de metri. Mulți șoferi nu vor să stea la coadă, avansează pe banda care obligă la stânga, apoi în ultima clipă forțează intrarea în coloană și calcă linia continuă. Obiceiul este frustrant pentru cei care stau regulamentar în coloană, mai ales că pe acest tronson de drum niciodată nu există echipaje de poliție.

Iată mai jos punctul de vedere al Poliției:

”Conducătorii auto care încalcă marcajul longitudinal continuu, prin efectuarea virajului la dreapta de pe banda a doua pe banda întâi (în situația descrisă de dumneavoastră), încalcă prevederile art. 77 alin. 2 din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, fapta fiind sancționată de art. 101 alin. 1 pct. 6 din OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni, respectiv de la 6 la 8 puncte amendă”.

Altfel spus, dacă îi vede vreun echipaj de Poliție, vor fi amendați. Dacă...

Situația nr. 3:

Pe strada Reconstrucției, circulând înspre Piața Cibin, semaforul de la intersecția cu strada Râului are intermitent la dreapta, pentru cei care vor să intre pe str. Râului. La orele de vârf pe banda din mijloc, cea care merge înainte, spre Piața Cibin se formează coloane de câteva sute de metri, iar mulți șoferi se încadrează pe banda din dreapta, unde au verde intermitent, însă refuză să facă dreapta la semafor și forțează la culoare verde circulația înainte și reintrarea e banda corectă, obligând șoferii care au stat civilizat în coloană să mai stea încă o dată la semafor. Mai mult decât atât, apar claxoane nervoase și din cauza celor care vor să facă dreapta, iar cei din față îi blochează.

Ce crede Poliția?

”La intersecția străzilor Reconstrucției – Râului, pe banda întâi este aplicat marcajul rutier care obligă conducătorii de vehicule să circula numai la dreapta. În cazul nerespectării acestui marcaj, conducătorii de vehicule încalcă prevederile art. 107 alin. 1 din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, fapta fiind sancționată de art. 101 alin. 1 pct. 16 din OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni, respectiv de la 6 la 8 puncte amendă”.

Pe înțelesul tuturor, șoferii respectivi pot fi amendați, dar cine a văzut vreodată o mașină de Poliție în acea intersecție?

Situația nr. 4:

Trecem la bicicliști pentru că situațiile descrise de ei enervează și șoferii. Bicicliștii care circulă dinspre Bulevardul Milea spre Șaguna, în dreptul magazinului Dumbrava rămân fără pistă de biciclete. Cum ar trebui să procedeze corect, având în vedere că marcajele le recomandă să meargă până la teatru, să traverseze pe jos strada, apoi să se urce iar pe bicicletă și să se întoarcă spre Șaguna? Sau să continue pe banda din mijloc, asemenea unei mașini? Siuația este, evident, aplicabilă și în alte intersecții similare din Sibiu.

Ce zice Poliția:

”În conformitate cu art. 160 alin. 3 din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, obligația biciclistului este de a circula numai pe pista pentru biciclete. În lipsa acesteia sau la capătul/sfârșitul ei, conducătorul bicicletei va trebui să se încadreze cu cel puțin 50 de metri înainte de intersecție (cum este și în cazul celor două intersecții indicate de dumneavoastră la punctele 4 și 5, ambele dirijate prin indicatoare și marcaje rutiere) pe banda corespunzătoare direcției de deplasare și să circule numai în direcția indicată de marcajul rutier de obligare”.

În traducere liberă, bicicliștii pot merge înainte ca orice alt participant la trafic.

Situația nr. 5:

Bicicliștii care circulă dinspre str. Bâlea spre str. Ștefan cel Mare, la sensul giratoriu de la intersecția cu strada Moldoveanu rămân fără pistă de biciclete. Cum ar trebui să se încadreze corect pentru virajul la stânga, mai ales că în sensul giratoriu nu există pistă de biciclete.

Ce spune Poliția? Simplu:

”Situația este identică cu cea arătată la punctul anterior”.

Dacă mai știți și alte situații discutabile întâlnite în traficul din Sibiu, vă rugăm să lăsați un comentariu mai jos.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

41 comentarii

Alexandru Stoian

Acum 3 ani

Pe Abatorului s-au smecherit nesimtitii si nu mai taie linia coninua ci o iau la stanga pe straduta cu sens unic si de pe aceea o iau la dreapta pe Targul Fanului. Binenteles ca apoi forteaza sa intre tot in fata celor care stau regulamtar in coada. Daca ar fi vreodata un echipaj de politie in zona poate s-ar gandi sa interzica virarea la dreapta de pe aceea straduta care se numeste tot Abatorului. Rog redactia Turnului sa aduca acest lucru la cunostinta politiei poate mai reusim asa sa ii civilizam pe soferii grabiti/nesimtiti. Multumesc
Raspunde

Lulica Birtu

Acum 3 ani

Unde vedeti ca e marcaj la dreapta pe Reconstructiei? eu vad ca se poate merge inainte si la dreapta!!!
Raspunde

Participant La trafic

Acum 3 ani

1. Sensul giratoriu Mihai Viteazul - Strada Ravovei, pista de biciclisti exista si in interiorul sensului ( stearsa pe alocuri datorita timpului ) pe bicicleta desi semnalizezi ca mergi in directia Vasile Aaron cei care sunt in sensul giratoriu pe banda doi si doresc sa mearga spre Lidl te ignora sau te vad dar te injura insa prioritatea lipseste cu desavarsire. 2. Sensul giratoriu Sos. Alba Iulia - Bieltz, aceiasi situatie descrisa mai sus daca doresti sa faci stanga catre Calea Turnisorului 3.In general in sensul giratoriu daca doresti sa iesi pe a 3-a iesire pe bicicleta fiind nu se acord prioritate biciclistului. Din pacate multi biciclisti nu sunt usa de biserica, dar restul, care inca cred ca fac un bine mergand cu bicicleta in locul masinii ar trebui mai mult respect pentru ei cat si suportul celor de la Rutiera.
Raspunde

2 Cents

Acum 3 ani

Biciclistii care nu stiu sa semnalizeze si sa se incadreze corect pe benzile de pe carosabil inainte de intersectii (implicit si giratorii) pentru directia vizata, nu au ce cauta in intersectii. Si din pacate marea majoritate habar nu au cum se circula in intersectii. Poate cativa dintre ei care au si carnet de sofer sa stie, restul sunt niste accidente in asteptare...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

2 Cents

Acum 3 ani

Pistele de biciclete desenate in giratoriu sunt o aberatie si ar trebui sterse si de pe asfalt si din constiinta colectiva. Cel care le-a "proiectat" este de-a dreptul criminal
Raspunde

UnDac Liber

Acum 3 ani

Dar de ce te superi, vere?! Ca la tine in Rasinari, in mijlocul progresului socio-tehnologic, nici nu aveti giratorii!
Raspunde

Gândește mai mult De 2 cenți

Acum 3 ani

Ai impresia că șoferii știu să semnalizeze în sensurile giratorii ? Mai uită-te în jur. Cam 85% din ei nu au nici o idee de semnalizare și încadrare corectă. Faptul că nu sunt relativ puține accidente nu se datorează respectării regulilor de circulație, ci faptului că și cel mai cocalar șofer se teme de ciocnirea cu o altă mașină, fiindcă produce pagube, service, costuri. Peste bicicliști, în schimb, bizonii se duc ca niște zmei.

Raspunde

Sofer De timpul saptamanii

Acum 3 ani

Soferii care ies din giratoriul Ramada si vor sa mearga spre Centru incalca marcajul continuu care permite celor ce vin de pe Coposu sa faca dreapta. De nenumarate ori am patit sa ma trezesc cu un meserias ce iese ca mistretu din cucuruz fara sa bage in seama marcajul. Autobuzele aproape niciodata nu trag in statii, raman jumatate pe "pista de biciclete" si jumatate pe banda 1. Pe bulevardul Victoriei inainte de intersectia cu Transilvaniei sunt doua benzi insa banda 1 e mereu ocupata de masini pe avarii care coboara fie sa-si cumpere covrigi fie merg la farmacie. Politia trece pe langa ei. In V. Aurie la intersectia Strazii Ludos cu Poplacii e un mare semn STOP la care nimeni nu opreste, nici macar scolile de soferi. desi se intampla cate un accident saptamanal politia se preface ca nu exista. In Turnisor, in fata magazinului lidl meseriasii confunda statia de autobuz cu o banda de circulatie de care profita sa intre in fata in giratoriu cand e aglomeratie-adica mereu. Intersectia Goga cu Vlahuta. Pe Goga se fac doua benzi, cei ce vin de pe Vlahuta pot face stanga usor pe banda 2 pentru ca mai apoi sa se plaseze pe banda 1 daca vor sa faca dreapta pe Avrig dar meseriasii se opresc in intersectie ca sa intre direct pe banda 1 sau si mai grav forteaza intrarea si te pun sa franezi desi ai prioritate. Astia probabil sunt aceeasi care merg inainte de pe banda 1 ce are verde intermitent la dreapta. Alti meseriasi urca pe Transilvaniei pe banda 2 iar cand fac stanga pe Victoriei exact pe trecerea de pietoni se trezesc pe banda 1 fara semnalizare, fara nimic. Politia e absenta. Pe Calea Dumbravii in fata super mamma se face frecvent stanga peste linia continua ca bizonii sa parcheze in fata tribunalului. In jurul Inspectoratului de politie toate trotuarele sub blocate de masini parcate desi parcarea de la Teatru e mereu goala. Politia e departe.... Mai am, dar m-am plictisit. Felicitari pentru articol.
Raspunde

Remus H

Acum 3 ani

Aveti perfecta dreptate! Observ aceleasi lucruri ca si dvs. Pasivitatea Politiei e incredibila. Am locuit ani buni in alte tari. In locurile unde apareau probleme adesea , Politia intervenea nu cu amenzi ci cu avertisment scris ce era introdus intr-o baza de date. Daca faceai si a doua oara acelasi lucru atunci sanctiunea era maxima! In alta ordine de idei: deplasandu-ma noaptea, observ ca jumatate din taxiuri nu au lumina pe numarul din spate! Politia nu vede?

Raspunde

Da H.

Acum 3 ani

In situatia 3, penultima sageata de marcaj carosabil permite si deplasarea inainte, daca nu gresesc: doar ultima sageata obliga virajul la dreapta; orcum sunt tare curios cine a gandit acea intersectie
Raspunde

Victor Stavaru

Acum 3 ani

Indicatorul la care faceți referire este amplasat pentru a nu permite virarea la stânga pe Rîului, de multe ori ne trezim cu șoferi din alte orașe care intră pe interzis, chiar dacă sunt amplasate nenumărate indicatoare. Evident că cei care blochează banda din dreapta cauzează aglomerație și în dreptul Pieței Cibin, nepermițându-le ulterior celor care au stat cuminți la semafor să intre pe Morilor. Mă întâlnesc săptămânal cu astfel de oameni, uneori se pune câte unul pe dreapta char dacă pe banda din stanga este doar o singură mașină. Aici discutăm de prezența sau lipsa bunului simț
Raspunde

Biciclist .

Acum 3 ani

Biciclistii sunt si au fost de cand exista legislatie rutiera participanti la trafic cu drepturi egale (exceptand autostrazile). Daca la mag. Dumbrava vreau sa fac inainte venind dinspre Milea spre Alba Iulia ma incadrez pe banda 2 – cea de mers inainte si traversez giratoriul (preferabil pe exteriorul giratoriului) Daca din aceeasi directie vreau sa fac stanga spre Ramada, ma incadrez (din timp, cata vreme marcajele longitudinale sunt discontinue) pe banda 3 si traversez giratoriul pe interior avand toate drepturile de participant la trafic.
Raspunde

Biciclist sofer . W

Acum 3 ani

O mica corectie, daca imi dai voie colegul.Nu exista banda de mers inainte in giratoriu ! Daca iti pastrezi banda poti sa faci cercul la infinit iar ceilalti tb sa -ti dea prioritate Poti sa faci stanga catre Ramada chiar daca esti pe banda 2 iar daca esti pe banda 3 atentie mare tb sa dai prioritate la cei de pe banda 2 . Succes!
Raspunde

Sofer Corect

Acum 3 ani

Mai trebuia adaugat cazul benzii cu statie de autobuz si de intrare la Lidl Turnisor , Sos.Alba Iulia, la giratoriul de dinainte de podul peste Cibin - unii conducatori auto in loc sa astepte ca tot omul in coloana pe doua benzi pe sensul dinspre Turnisor spre centru sa treaca podul peste Cibin , folosesc banda de intrare in parcarea Lidl pentru a depasi coloana, dupa care forteaza intrarea pe banda de circulatie spre pod.
Raspunde

R .

Acum 3 ani

Stiti ca marcajul rutier de la Situația nr. 3 si este precedat de indicatorul intainte sau la dreapta ? Politia stie treaba asta? In caz de conflict se respecta indicatorul nu marcajul ...
Raspunde

Jonyjon .

Acum 3 ani

Referitor la pct. 1, cum adica nu exista sanctiuni? Art. 100 din Regulament: "Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, părţile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte." Art. 1001din OUG: "Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a III-a de sanctiuni urmatoarele fapte savarsite de persoane fizice: (...) 16. nerespectarea regulilor privind circulatia pe benzi;" Pe sensul invers celui de la pct. 1 - pe Mihai Viteazu spre Hidroelectrica - exista o singura banda de circulatie inainte de trecerea de pietoni, iar dupa trecere sunt 2 benzi, dar sunt separate de linie continua. Cum s-ar putea circula regulamentar pe aceste 2 benzi, tinand cont de faptul ca pe trecere si dupa ea nu mai pot schimba legal banda, iar inainte de trecere nu pot circula 2 masini in paralel?
Raspunde

O Opinie

Acum 3 ani

Cum sancționează Poliția claxonatul excesiv sau ce ar trebui făcut pentru a descuraja acest comportament? "Discuțiile" între șoferi înseamnă multe claxoane și înjurături. Fiecare claxon deranjează enorm pe ceilalți participanți la trafic, pietonii și mai ales locatarii din zonele respective. Mai mult de atât, claxonul este folosit în diverse situații: în semn de a saluta un alt participant la trafic sau un pieton, de a înjura un alt participant la trafic care efectuează o manevră "discutabilă", de a anunța un alai de nuntă, ba chiar echipajele poliției claxonează mașinile oprite neregulamentar. E un adevărat balamuc care nu ajută pe cineva...
Raspunde

Io Nu cred

Acum 3 ani

Situatia 3: daca marcajul de jos de pe asfalt te obliga, desi, daca sunt mai multe masini in coloanal nu ai cum sa il vezi, de ce semnul din imagine spune ca poti merge inainte sau la dreapta? ce are prioritate, marcajul de pe asfalt, sau semnul, nu cumva marcajul e doar orientativ? de ce, dupa intersectie ,pe pod, sunt doua benzi pe acelasi sens de mers? inseamna ca e total inutila una dintre benzi, mai exact chiar ceea care continua banda unde acel marcaj de pe asfalt ar obliga la dreapta?
Raspunde

Victor Stavaru

Acum 3 ani

La intersecția Reconstrucției cu Râului am întâlnit cel puțin o dată pe lună șoferi care blochează banda din dreapta chiar dacă pe stânga este o singură mașină la semafor. La orele de vârf, șoferii care stau regulamentar la semafor pe banda din stânga, sunt blocați în a intra la Piața Cibin spre Morilor chiar de cei care forțează banda din dreapta. Aici discutăm de lipsa bunului simț din partea unor șoferi
Raspunde

Sofer .

Acum 3 ani

primaria si politia rutiera Sibiu incalca legea si codul rutier in modul cel mai flagrant. Au desenat locuri de parcare lipite de trecerile de pietoni permitand parcarea ilegala (conf codului rutier parcarea e ilegala la mai putin de 25 m de trecererile de pietoni) obturand vizibilitatea. Vezi str. Dr. Ioan Ratiu spre dealului - inainte de intersectia cu G. Cosbuc. Sau trecerile de pe str. Tribunei (zona Xenopol si Mitropoliei) zero vizibilitate dupa masinile parcate. Sau chiar in fata sediului Politiei - parcare desenata lipita de trecere, uneori chiar masini parcate pe trecere acolo. Vedeti in street view situatia exact: https://www.google.com/maps/@45.7906832,24.1437922,3a,75y,306.95h,79.68t/data=!3m7!1e1!3m5!1s_fIxsJsuSnWcCl3GqCnp9w!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D_fIxsJsuSnWcCl3GqCnp9w%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D199.16347%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Raspunde

Matei Bogdan

Acum 3 ani

Simplu, liniile continue, trebuie dublate de catre un rand de balize-stilpisori de plastic-cauciuc sau macar un rand de bordura, exact cit banda marcata de lata, dar suprainaltata doar cat sa nu o poti trece. Dar, se vrea? (vezi si cum s-a rezolvat problema virarii la stanga, in fata mall-ului promenada, cu o insula). E singura solutie practica.
Raspunde

John Doe

Acum 3 ani

Pe scurt: poti face ce vrei in Sibiu, politia este inexistenta in trafic.
Raspunde

Gigi Din Vaslui

Acum 3 ani

Nu e nevoie, sibienii sunt civilizati prin natura si adn ul lor mostenit de la stramosii 'calariti' de civilizatii din fostul imperiu vestic, care nu-i lasau sa intre in cetate fara sa aiba unghiile taiate si batistuta curata.
Raspunde

Sofer Giratoriu

Acum 3 ani

Vad ca nimeni nu s-a sesizat de sagetile din giratoriul mihai viteazu cu calea dumbravii. Schmbarea benzi in giratoriu se face normal, semnalizezi, te asiguri dai prioritate. Mai nou acolo este prioritate de marcaj sageata. Circulatia in giratoriu este haotica, stergeti sagetile.
Raspunde

Alt sofer de giratoriu 2

Acum 3 ani

Dar intrebarea este, ce directie respectam la mihai viteazu cu dumvbravii (venind dinspre cimitir) - semnul de pe stalp? Semnele de pe jos? prioritatea din lege? Acolo toți incompetenții cu permis de pitesti merg cum vor.
Raspunde

Sofer biciclist W

Acum 3 ani

Cei care au pus semnele pe asfalt ar tb demisi urgent. Nu cunosc codul rutier. Nu exista banda de inainte, stanga sau dreapta in giratoriu. Daca te incadrezi in Giratoriu poti sa faci la infinit cercul indiferent pe ce banda esti 1 sau 2. Prin consecinta daca esti pe banda 1 poti sa faci stanga iar daca cel de pe banda 1 vrea inainte tb sa -ti dea prioritate. Pentru documentare intrati e pagina de facebook a lui Godina sau https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/lectie-de-circulatie-de-la-marian-godina-prioritatea-in-sensul-giratoriu--127033.html
Raspunde

Patru Patru

Acum 3 ani

In giratoriul din P-ta Hermann Oberth (constitutiei - bd coposu - podul garii), pista de biciclisti e plasata in continuarea trecerii pietonale, pe trotuar. Cum biciclistii sunt OBLIGATI sa urmareasca pista, cei care vor sa faca stanga, sunt obligati sa opreasca la intersectie, sa se dea jos (pe strada, banuiesc), sa treaca trecerea de pietoni pe langa bicicleta, sa se urce pe bicicleta si sa urmareasca pista vreo 10 metri, apoi sa coboare la trecerea pietonala, si tot asa, pana ajung pe strada care trebuie, si sa sara inapoi pe pista de pe marginea carosabilului, in plin trafic, unde trebuie apoi la aiba grija la gurile de canal de pe pista. Orasul asta nu e facut pentru biciclisti.
Raspunde

Me Me

Acum 3 ani

Situatia la 3 s-ar rezolva destul de usor daca la semafor, pentru culoarea verde, s-ar adauga inca vreo 10 secunde. Asa acum treci in 10 secunde si astepti vreo 70 ceea ce nu este normal.
Raspunde

Lucian Sibiu

Acum 3 ani

La intrarea pe Rahovei dinspre Calea Cisnădiei marcajele de pe carosabil indică două benzi, ori una este ocupată cu mașini parcate. Cei care vin dinspre Dima și cei care vin dinspre Calea Cisnădiei se trezesc pe o singură bandă la intrarea pe Strada Rahovei, iar intrarea pe aceasta se face la mica înțelegere. Sper să se reglementeze situația cât mai curând
Raspunde

Dragos Nuconteaza

Acum 3 ani

Intersectia Aleea Genistilor cu strada Luptei. Cei ce vin dinspre strada Nicolae Iorga pe Luptei adeseori incalca marcajul longitudinal de linie continua si trec prin intersectie pe contrasens, sunt unii care vin pe contrasens pe strada Luptei (de pe sensul unic dintre blocuri), cei ce vin de pe Genistilor au un indicator STOP la care trebuie sa opreasca in mijlocul intersectiei daca vor sa se asigure cand vor sa faca dreapta-stanga spre Nicolae Iorga. La ore de varf se circula haotic, eu personal am fost implicat in doua incidente acolo pana am inteles ca de fapt acea intersectie e la ghici si ca trebuie sa opresti de doua ori la acel stop. Se circula la mica intelegere si multa lume nu intelege intersectia, fiind si prost semnalizata. Am multe filmari cu modul defectuos in care se circula acolo. In caz de incident bineinteles ca trebuie sa iti cauti dreptatea la Judecatorie.
Raspunde

Lu Lu

Acum 3 ani

Sensurile giratorii (în localități) în intersecții cu străzi cu mai mult de o bandă pe sens sunt o soluție în primul rând ieftină. Din cauza asta au și eliminat treptat majoritatea semafoarelor din Sibiu. Acestea dau falsa impresie de "fluiditate" la orele de vârf - adică nu mai stai pe loc timp de un minut-două până se face verde, în schimb înaintezi câțiva metri odată la câteva secunde. Dar exact atunci când contează - la orele de vârf - sunt doar mai poluante, nu neapărat mai eficiente. Creează doar un confort psihic pentru șoferi, că nu mai stau pe loc atât de mult. Dezavantajele majore sunt pentru pietoni, bicicliști/trotinetiști. Trecerile de pietoni sunt exilate cât mai departe de sensul giratoriu - în unele cazuri constatându-se ulterior că tot e nevoie de semaforizare (pe Vasile Milea - blocul turn și Șos. Alba Iulia la complex Cibinium). Pentru bicicliști și trotinetiși, trecearea prin sensuri giratorii mamut, de genul celui din Piața Unirii - sunt cel puțin o aventură. Viteza, agresivitatea și impredictibilitatea cu care se circulă în sensuri giratorii de tipul ăsta le fac greu de abordat și pentru șoferi, darămite pentru cei mai vulnerabili participanți la trafic - cei pe 2 roți. Dacă Primăria urmărește să forțeze toată populația să meargă cu mașina, atunci da...să se facă și mai multe sensuri giratorii, și mai mari! Dacă ne dorim să mai scădem zgomotul, viteza, poluarea în oraș și să redevenim un oraș sigur (în trafic) și mai disciplinat și mai respirabil - atunci trebuie să investim din nou în semafoare. Cât mai inteligente!
Raspunde

M M

Acum 3 ani

Lu Lu, nu stiu cati ani ai, dar presimt ca ai sub 30 sau ai carnetul de putin timp. Sigur ai condus doar dupa ce au aparut sensurile giratorii, pentru ca altfel nu vad logica. Te rog sa te interesezi la ce sofer vrei, care a prins semafoarele in Sibiu, de pe Alba Iulia si de pe Milea. Cand erau semafoarele in functiune, daca vroiai sa treci orasul de la Aeroport la Selimbar, faceai de cele mai multe ori peste o ora, chiar si o ora jumatate, cand era ora de varf. In momentul de fata, cand e ora de varf, traversezi tot orasul in 30-45 de minute. Te rog sa mai tii cont si de nivelul de trafic de acum 10 ani, fata de cel de acuma.
Raspunde

Jianu Sibianu

Acum 3 ani

Dacă se coboară panta in fața hotelului Ramada pe banda de lângă bordură inainte de sensul giratoriu pe asfalt este mare semnalizat in față sau dreapta.Totuși dacă continui și în sensul giratoriu faci stânga spre gară ai prioritate.Unde este greseala?
Raspunde

Sofer . biclist W

Acum 3 ani

Foarte pertitent comentariu!. Da conform legislatiei rutiere ai prioritate . Cei care au desenat semnalizarile sunt total idioti. Nu exista banda de inainte sau de stanga, dreapta in giratoriu. Daca te incadrezi in giratoriu poti sa faci la infinit cercul pe banda ta , daca schimbi banda , esti pe cea de langa ax si vrei sa mergi inainte tb sa dai prioritate la cei de cealalta banda . Din pacate foarte putini soferi cunosc legea si din pacate nici macar politia rutiera Sibiu nu cunoaste legea pe care tb sa o aplice.
Raspunde

Sofer bicilist W

Acum 3 ani

Eu nu as dori mai multa politie in oras pentru ca traficul ar deveni mult mai greoi . Cam la ce se face referire aici sunt incalcari minore ale traficului care, poate paradoxal, ajuta traficul Protejarea mai bine a pistelor de biciclete si a trecerilor de pietoni unde ar putea exista accidente grave ar tb sa fie prioritara. O astfel de trecere unde ar tb montat obligatoriu semafor ar fi cea din Broscarie de pe Stefan cel Mare . Chiar de curand a fost un accident grav acolo. Fac naveta pe ruta Sibiu - Rosia si din cauza unor idioti care au facut accidente grave pe dealul Daii , politia a limitat viteza la 50 la ora pe tot dealul si face monitorizari frecvente . Consecinta: daca inainte faceam 15-20 min acuma fac 25 30 min.
Raspunde

2 Cents

Acum 3 ani

Ma tem ca nu inteleg exact ce intrebati. Daca sunteti inscris pe banda1 (cea de langa trotuar), este intradevar marcaj cu inainte si la dreapta pe banda, dar chiar si daca nu ar fi tot asa ar trebui sa circulati, adica fie sa faceti dreapta pe langa Ramada sau sa continuati spre Milea pastrand banda 1 la iesire. Cine face "spre gara" incadrat fiind pe acea banda nu stie sa circule in intersectia dirijata numita giratoriu si ar trebui clarificat asta in codul rutier. Prea multi pareristi sunt deja pe sosele.
Raspunde

Ge Do

Acum 3 ani

Jianu Sibian, ai dreptate. De pe prima banda în sensul giratoriu, poti iesi pe unde dorești, deoarece ai prioritate. Sensul giratoriu este un drum în curbă cu doua benzi, conform legislației. Faptul că în Sibiu s a desenat pe jos altceva, nu schimba legislația... Aceasta situație se întâlnește si in alte țări, cand cel de pe a doua banda merge inainte iar cel de pe prima face stânga, ajungând să se lovească si desigur, cel de pe prima banda are prioritate....
Raspunde

Neluțu O

Acum 3 ani

Multe întrebări,păreri ,sesizări , așteptăm lămuriri și soluții ! Indiferent cum vrei să te deplasezi în Sibiu e jale. Periurban,intra, extra, supra, subteran , aceste cuvinte le-am auzit doar înainte de campanie ?

Raspunde

Gigi Gigi

Acum 3 ani

O alta dovada de nesimtire dau cei care intra in intersectia Milea cu V. Aron ( din directia centru catre Selimbar)si facand parte din familia cornutelor, merg cu turma (coloana) fara sa respecte semaforul, ramanand in intersectie blocand pe cei de pe V. Aron, ca peste tot politia doarme!!!

Raspunde

O Persoana cu handicap

Acum 3 ani

Avem locuri de parcare pentru persoane cu handica la Lidl, Dedeman, Kaufland, Piata Cibin, etc, dar lipsesc cu desavarsire intrucat sunt ocupate de autoturisme fara certificat afisat. Avem si legislatie in vigoare dar cine sa o aplice?
Raspunde

CiprianO

Acum 2 ani

Buna ziua. In legatura cu articolul de mai sus ar fi bine precizat intr-o descriere urmatoarele doua situatii: prioritatea de trecere in intersectia strada Independentei cu strada Constantin Noica si circulatia in sensul giratoriu de la Vestem (in special, incadrarea pe banda spre directia Brasov dinspre Sibiu!). Multumesc anticipat
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus