Joi,
03.12.2020
Cer Senin
Acum
-4°C

Primăria Sibiu: Modernizarea podurilor peste Cibin de pe șoseaua Alba Iulia intră în linie dreaptă  

20 Octombrie 2020 16:20

Primăria Sibiu: Modernizarea podurilor peste Cibin de pe șoseaua Alba Iulia intră în linie dreaptă  

Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Sibiu din această lună va fi inclus un proiect de hotărâre prin care se solicită aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru reabilitarea și extinderea podurilor peste Cibin de pe șoseaua Alba Iulia.

“În această zonă există două poduri alăturate. Podul din amonte, cu două benzi, a fost construit în 1938 și se află într-o stare tehnică precară, motiv pentru care vom construi un pod nou în locul acestuia, unul cu trei benzi. Podul din aval îl reabilităm și îl vom aduce la standardul celui nou, ca amenajare. Prin această investiție, mobilitatea în acest nod de trafic va fi mult îmbunătățită, mai ales pentru circulația dinspre și spre zona industrială vest”, spune Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

Primăria Sibiu a realizat deja printr-o firmă specializată studiile și proiectarea pentru acest obiectiv de investiții a cărui valoare a fost estimată la 26,3 milioane de lei.

Podul vechi din amonte va fi demolat și se va construi un pod nou, cu trei benzi de circulație. Două dintre benzi vor intra în sensul giratoriu de la intersecția cu străzile Maramureșului și Malului, iar a treia bandă va asigura accesul direct spre strada Maramureșului, fără să mai conducă traficul în girație, fluidizându-se astfel circulația, mai ales la orele de vârf. Se va crea un trotuar nou pentru pietoni și o pistă de biciclete atât pe pod, separat de trotuar, cât și pe sub bolta podului, ambele urmând să fie conectate cu pistele care urmează a fi realizate pe malurile Cibinului. Podul nou va avea 56 de metri lungime și o lățime de 16 metri, cu trotuare de 1,5 metri lățime și piste pentru biciclete late de 1 metru.

La podul din aval, construit în 1999-2000, se vor executa lucrări de refacere a structurii care îl susține pentru a-i asigura o structură de sprijin separată de podul din amonte ce urmează a fi dezafectat. Trotuarele și carosabilul vor fi înnoite, creându-se un aspect unitar cu podul nou care va fi construit în amonte, și va fi amenajată și o pistă pentru biciclete.

În zona ambelor poduri va fi creat un sistem de iluminat public nou, precum și un sistem de iluminat arhitectural.

Următoarea etapă în acest proiect este organizarea unei proceduri de achiziție pentru execuția lucrărilor.

Serviciul Comunicare, Relații Externe și Marketing

Primăria Municipiului Sibiu

Comentarii

15 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Cezar Cezar

Acum 1 lună

Vise, tată, vise... Apropo. Mandatul doamnei Fodor s-a cam încheiat, iar noua alegere nu a fost validată. Deci până una alta avem sau nu avem primar?
Raspunde

X X

Acum 1 lună

Nici nu vreau sa ma gandesc ce va fi pe acolo! Singura solutie in perioada lucrarilor- podul din aval (cel construit in 99-2000) sau fie largit la 3 benzi prin ingustarea la minim a trotuarului si modificarea sensului de mers a benzii din mijloc in functie de orele de varf! Desi si asa cred ca va fi haos...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Eu Eu

Acum 1 lună

Sunt curios dacă șoferii de pe banda 1 vor fi obligați sa ofere prioritate bicicliștilor care doresc sa meargă înainte sau vor fi obligați și bicicliștii sa facă dreapta pe Maramureșului...
Raspunde

Biciclist .

Acum 1 lună

pai tu ce ai face daca ai fi la volan si vrei sa faci dreapta pe maramuresului si ai un biciclist care merge inainte catre centru ? Treci cu masina peste el pariind pe faptul ca el are cedeaza trecerea ?
Raspunde

2 Cents

Acum 1 lună

Intr-o intersectie, ca biciclist, trebuie sa te incadrezi la fel ca si restul participantilor la trafic in functie de iesirea vizata. Scrie in codul rutier cum. Incetati va rog cu derogarile astea de la cele mai elementare reguli de citrculatie. Participantii la trafic trebuie toti sa respecte TOTI codul rutier fara discriminari. Altfel o sa avem un haos si accidente grave. Biciclistii care nu pot sa faca asta intr-o intersectie pot sa redevina pietoni pentru cateva minute si sa traverseze la cea mai apropiata trecere de pietoni pana trec de intersectie si apoi isi pot continua drumul.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Lu Micu

Acum 1 lună

Ah, și încă ceva: "Biciclistii care nu pot sa faca asta intr-o intersectie pot sa redevina pietoni pentru cateva minute si sa traverseze la cea mai apropiata trecere de pietoni pana trec de intersectie si apoi isi pot continua drumul." Exact asta este și atitudinea Primăriei - facem orice numai să nu le creăm vreun disconfort șoferilor. Exact din acest motiv traficul din Sibiu nu are cum să devină mai lejer, pentru că Primăria investește disproporționat de mult pentru a înlesni mersul cu mașina prin oraș (ceea ce va amplifica traficul), în dauna tuturor celorlalte modalități de transport prin oraș.
Raspunde

2 Cents

Acum 1 lună

Presupun ca nu ati citit cu atentie comentariul meu. Chiar daca s-ar desfiinta total traficul auto privat, vor ramane sa circule autobuzele si camioanele care aduc marfa la magazine. Daca un biciclist iese prin dreapta unui astfel de vehicul mare ca sa mearga inainte in intersectie in timp ce vehiculul semnalizeaza intentia de a vira dreapta, are sanse enorme sa intre in toate unghiurile moarte si sa fie strivit asa cum s-a si intamplat mai demult in Sibiu la giratoriul M Viteazu cu Cl. Dumbravii. Acest gen de greseala este incurajat de inconstientii din primarie care au desenat dungi rosii prin intersectii. Eu ii consider vinovati morali pentru moartea acelui biciclist si a celor care vor mai pati la fel. Imi pare rau sa observ ca nimeni nu se sesizeaza sa faca ordine cu aceste asazise piste prin intersectii si ca in continuare sunt oameni ca dvs. care considera ca este corect ce au facut ei. Pentru a va face o idee despre cine e vorba, incercati sa va amintiti cat de multe parcari au fost desenate de primarie lipite de trecerile de pietoni in ciuda celor specificate in codul rutier. Genul acela de parcare favorizeaza accidentarea pietonilor care vor fi greu observati de participantii la trafic. O parte din aceste parcari ilegale au fost "corectate" in timp dar inca mai sunt cateva in Sibiu. Cam asta am de zis despre marcajele facute de primaria Sibiu. Repet, ar fi bine ca TOTI participantii la trafic sa respecte Codul Rutier pentru a avea ordine si a ne feri de accidente. Daca cineva isi inchipuie ca regulile acelea sunt doar pentru soferi se inseala.
Raspunde

@ 2 Cents

Acum 1 lună

Nu este nevoie ca bicicliștii să aibe prioritate de girofar și sirenă. Cugetați vă rog și la chestia asta: banda marcată cu roșu pentru bicicliști este oficial recunoscută ca bandă pt circulația vehiculelor, se poate considera că este banda 0, situate la exteriorul benzilor 1 și 2. Chiar dacă biciclistul nu s-a încadrat pe banda 1 sau 2 pentru a merge înainte, totuși conducătorul auto de pe banda 1, dacă vrea să facă la dreapta în sensul giratoriu, el va trebui să intersecteze banda 0 a bicicliștilor, deci va schimba banda. În această situație, șoferul de pe banda 1 trebuie să se asigure, să semnalizeze și să dea prioritate biciclistului de pe banda 0.
Raspunde

2 Cents

Acum 1 lună

As rade de ceea ce scrieti in comentariul asta cu "banda zero" daca nu ar fi o chestie de plans. Va implor sa mergeti cu aceste explicatii la politie si la legislatori. Daca ei vor fi de acord cu dvs. mai vorbim. Dar toata aceasta parere a dvs. despre cum ar trebui sa circulam mai nou pe carosabil se trage de la criminala idee a celor din primarie de a trage dungi rosii peste tot, inclusiv in intersectii, unde este de-a dreptul ilegal si criminal. Va implor sa verificati cu institutiile abilitate sa modifice Codul Rutier si daca dansii vor rezona la ce ziceti atunci se va publica un nou cod.
Raspunde

R .

Acum 1 lună

Distractie faina, cei cu podul de pe Rozmarinului nu gata pana demoleaza astia podul, sa vedeti voi acolo aglomeratie, lasa sa treaca jumatate de oras pe doua benzi, s-o rasturnat carul cu incompetenti aici?
Raspunde

Doris Becker

Acum 1 lună

Banuiesc ca dupa parcurgerea acestei lungi proceduri (ca la noi totul e in stadiu de pre pre pre prefezabilitate), termenul de executie va fi unul generos, sa spunem 17 ani pentru aceste podete peste fluviul Cibin? Nu de alta, dar Teldrumurile sibiene, apropiatele primariei, sa se poata organiza la toate cele 200 de lucrari castigate. (Terra si NSA)
Raspunde

Lu Micu

Acum 1 lună

Imaginile din articol și descrierile mai mult creează confuzie decât clarifică, mai ales în privința pistei de biciclete, care (atenție!) e cu dublu sens pe viitorul pod. (din amonte). Mai scrie în articol că această pistă va fi conectată cu viitoarea pistă de biciclete care va fi construită pe malul Cibinului. Pot bănui că pista asta de pe noul pod va fi legată cu pista de biciclete construită deja pe Maramureșului (momentan doar până la baza pompierilor), deci va oferi doar posibilitatea de a continua spre Maramureșului sau de a coborî spre viitoarea pistă de pe malul Cibinului. Pentru bicicliștii care de la pod vor să continue pe Șos. Alba Iulia spre centru ...baftă! În orice caz, foarte dezamăgitor felul în care au fost gândite și executate pistele de biciclete în ultimii ani în Sibiu. Chiar dacă Primăria tot încearcă să le vândă drept investiții pentru îmbunătățirea mobilității urbane nemotorizate, fără excepție au rezultat niște piste de biciclete de agrement, cel mult. Nu se poate vorbi în Sibiu de o rețea de piste de bicicletă, atâta timp cât majoritatea intersecțiilor din oraș (mai ales cele cu sensuri giratorii) sunt proiectate exclusiv pentru a permite cât mai multor autoturisme să le traverseze, la o viteză cât mai mare, fără a se lua în calcul și nevoile celorlalți participanți la trafic.

Raspunde

2 Cents

Acum 1 lună

Sa inteleg ca doriti revizuirea Codului Rutier in asa fel incat biciclistii sa capete prioritati similare cu cele ale vehiculelor echipate cu girofar si sirena? Participantii la trafic trebuie sa respecte aceleasi reguli, altfel este haos. Sau mai bine sa dispara traficul motorizat cu totul? In acest oras cu anotimpuri ploioase si friguroase si veri scurte? Daca am avea o retea de transport in comun electrificat bine pusa la punct, da, s-ar putea face ceva cu traficul rutier. Un metrou ar fi ideal desigur, dar nu e fezabil financiar. Problema Sibiului este faptul ca cei care l-au condus din '90 incoace (primari+consilieri+urbanisti) nu au facut nimic pentru o dezvoltare durabila a orasului (desi au clamat asta ori de cate ori au avut ocazia). De obicei s-au facut lucrurile in avantajul baronilor locali si al dezvoltatorilor imobiliari, in defavoarea cailor de acces suficient de incapatoare si a spatiilor verzi. Mereu s-a preferat aglomerarea locativa si a traficului. Evident ca in aceste conditii nu exista nicaieri in Sibiu loc pentru a dezvolta piste de bicicleta adevarate ca in occident. De exemplu in unele orase in vest trotuarele late au permis trasarea unor piste de bicicleta fara a interveni in traficul rutier. La noi sa fim multumiti daca au lasat trotuar de juma' de metru, nici pietonii nu au loc pe ele...
Raspunde

Lu Micu

Acum 1 lună

Nu cred că a solicita condiții mai sigure în intersecții pentru toți participanții la trafic, de la pieton la camion, înseamnă a cere privilegii de girofar și sirenă pentru bicicliști. Problema pe care o semnalez este felul în care sunt proiectate și construite intersecțiile din Sibiu. Tocmai asta vreau să spun și eu, că sensurile giratorii (cele cu 2 benzi sau mai mult) sunt foarte periculoase pentru bicicliști și prin felul în care sunt desenate facilitează producerea de accidente . Dar dacă soluția pe care o propui tu e ca bicicliștii să se dea jos de pe bicicletă înainte de intersecție și să treacă pe la trecerea de pietoni, nu cred că trebuie să fiu de acord cu tine. Nici codul rutier nu-ți dă dreptate în privința asta. Cred că mai util ar fi să punem presiune pe autorități să ia în considerare și alte soluții tehnice - semafoare, sensuri giratorii 'olandeze'. În altă ordine de idei, sunt total de acord că e nevoie de reintroducerea tramvaiului în oraș, că e nevoie ca CFR-ul să se inoveze a atrage din nou călători. Lucrurile astea nu se întâmplă. Din acest motiv nu pot să aplaud când văd că Primăria a mai adăugat o bandă, a mai construit o parcare pentru autoturisme. Atunci nici nu-i de mirare că nu mai e loc pentru transport public, piste de biciclete și trotuare.
Raspunde

2 Cents

Acum 1 lună

Domnule dumneata nu cred ca ai citit ce am scris la primul comentariu. O tii sus si tare ca am zis doar ca biciclistul sa se dea jos si sa traverseze pe trecerea de pietoni. Mai cititi odata. Dar ca sa fiu sigur ca o sa cititi va dau citat aici "Intr-o intersectie, ca biciclist, trebuie sa te incadrezi la fel ca si restul participantilor la trafic in functie de iesirea vizata. Scrie in codul rutier cum. " Abia varianta 2 era cea cu coboratul de pe bicicleta si se referea la cei care nu stiu cum sa se incadreze intr-o intersectie conform cu Codul Rutier. Greu cu cititul...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus