Joi,
03.12.2020
Cer Senin
Acum
-4°C

Soluția Primăriei în ”conflictul rutier” de pe cel mai scump șantier: pietonii și bicicliștii primesc un metru de trotuar

20 Octombrie 2020 19:12

Soluția Primăriei în ”conflictul rutier” de pe cel mai scump șantier: pietonii și bicicliștii primesc un metru de trotuar

Pe cel mai costisitor șantier de reabilitare a unei străzi din Sibiu, cel de modernizare a străzii Podului, o zonă cu o curbă de 90 de grade a pus administrația în dificultate. Inițial, proiectul nu prevedea niciun trotuar, dar la reclamațiile localnicilor, soluția a fost modificată. Prin crearea unui trotuar de un metru, pe care să îl împartă atât pietonii, cât și bicicliștii.

Înainte de intersecția cu strada Muncitorilor, carosabilul străzii Podului din cartierul Gușterița se îngustează și urmează o curbă de 90 de grade. Zona a cunoscut numeroase accidente și tamponări de-a lungul timpului, spun locuitorii din zonă. Cum strada Podului a intrat în lucrări de modernizare din acest an, locuitorii au început să trimită reclamații pe adresa Primăriei: soluția propusă pentru respectivul ”unghi” era tot cea veche, în sensul că lipseau trotuarele. ”În apropiere există și un magazin, la care merg nu doar adulți, merg și copii. Cu alte cuvinte, a reface strada fără trotuar este cu total lipsit de responsabilitate, pietonii și bicicliștii fiind extrem de expuși accidentelor”, explică Ilie F., unul dintre locuitorii din zonă care spune că a trimis mai multe sesizări administrației locale.

Inițial, modernizarea străzii Podului nu prevedea niciun trotuar în zona în discuție

În urma sesizărilor, administrația locală a decis să îmbunătățească proiectul: iar din cei șapte metri disponibili în respectivul colț, un metru a fost alocat celor care nu merg cu mașina. Pe respectivul metru, în urma dispozițiilor transmise firmei de construcții în 5 octombrie, au fost amplasate două rânduri de borduri, între care au mai încăput trei palme de umplutură. Peste care urmează așternut asfalt și trasată o pistă de biciclete, împreună cu un trotuar.

”Pe partea dreaptă, pe sensul de mers dinspre Calea Gușteriței spre strada Muncitorilor, pe o lungime de cca. 20 de metri la intersecția dintre strada Podului și strada Muncitorilor se va crea un trotuar cu lățimea de un m. Pe lungimea trotuarului nou creat se va racorda și suprapune pista de biciclete. Până la darea în folosință a acestei piste, se va comunica soluția de semnalizare pe acest tronson care să reglementeze suprapunerea traficului ciclist și pietonal”, explică reprezentanții Primăriei Sibiu, la solicitarea Turnul Sfatului.

În urma sesizărilor locuitorilor din zonă, Primăria a dat dispoziție pentru amenajarea unui trotuar, care să fie folosit și de bicicliști

Pentru cei care vor circula cu mașinile va fi montată și o ”oglindă rutieră”, iar zona va fi presemnalizată cu indicatoare care atenționează că urmează drum îngustat, că viteza trebuie redusă și că prioritate au cei care vin dinspre centrul orașului.

Soluția aleasă de administrația locală nu este cea mai fericită, consideră Ilie F., constructor de meserie. ”Am văzut bordurile nou amplasate acolo. Au ales să facă «o cârpeală». Soluția optimă ar fi fost, din punctul meu de vedere, realizarea unei exproprieri, în urma căreia casa de pe colț, cea verde, să fie demolată pentru ca strada să poată fi lărgită. Vorbim, totuși, de Sibiu, un oraș cu pretenții și cu potență financiară, nu un târg uitat de lume, prin urmare putea fi oferite compensații financiare satisfăcătoare în cazul exproprierii. În această parte a orașului a început dezvoltarea a tot mai multor ansambluri imobiliare, zona industrială este în continuă dezvoltare, traficul crește și va mai crește, iar soluția adoptată este un trotuar de un metru... și cu o pistă de biciclete peste, lângă o zonă cu carosabil îngustat”, apreciază Ilie F.

Acest viitor trotuar urmează a fi împărțit și de pietoni, și de bicicliști

Ilie F. insistă și pe subiectul accidentelor rutiere care au loc constant acolo. ”Și acum, colțul acelei case verzi este spart: acolo au loc frecvent accidente”.

”Geometria intersecției străzii Podului cu str. Muncitorilor este dificilă, strada făcând o curbă de 90 de grade, pe o lățime foarte mică, de doar 7 metri. De asemenea, imobilele de pe strada Podului din această zonă sunt construite foarte aproape de carosabil. Mai mult, strada Podului este o rută importantă pentru transportul public făcând legătura între oraș și zona industrială est, autobuzele având nevoie de o lățime mai mare pentru a lua curba strânsă. Din toate aceste motive, intersecția este foarte dificil de configurat”, răspuns Primăria municipiului Sibiu

Sursa foto: Google Earth

12,89 de milioane de lei, fără TVA, este valoarea contractului de modernizare a celor 3,64 de km pe care îi măsoară strada Podului. Din punct de vedere al valorii, este cel mai mare contract de reabilitare a unei străzi din municipiul Sibiu, fondurile necesare fiind din surse europene, nerambursabile. Printre obiectivele proiectului, așa cum au fost anunțate de Primăria Sibiu, intră ”amenajarea trotuarelor și a spațiilor verzi”, dar și ”amenajarea de piste mai sigure pentru biciclete, în dublu sens, separate de carosabil fie prin borduri, fie prin delimitatoare, în funcție de tronson și lățimea disponibilă”.

Termenul de execuție al lucrărilor este de 12 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor (lucrările au început pe 15 martie 2020). În cele 12 luni nu este inclus și sezonul rece.

Vizualizari: 6964

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

Sofronie RodicA

Acum 1 lună

Intra in,proiect si strada podului, vaii?
Raspunde

2 Cents

Acum 1 lună

Intrebari retorice: cine a permis celor 2 case sa intre atat de adanc in drum, mai ales ca acolo e vorba si de un viraj fara pic de vizibilitate? Cine nu stie sa faca demolari acolo unde se incalca legea si exproprieri acolo unde este vital sa mai ai cativa metri latime la un drum de interes public? Cine aproba toate aberatiile urbanistice din pix si le trece "in legalitate" cu o amenda modica?? In alta ordine de idei, cine va fi raspunzator pentru primul carucior de copil acrosat de masinile din trafic in acel colț? Dar pentru primul biciclist sau pieton? Sa zicem mulțam ca cei doi propitari nu si-au facut izolatie de 15 cm si ca cei de la gaz/curent nu au plasat acolo ceva contoare sau stalpi cum e obiceiul pe liliputanele trotuare sibiene...
Raspunde

Cucuruz Georgeta

Acum 1 lună

'Intrebari retorice: cine a permis celor 2 case sa intre atat de adanc in drum, mai ales ca acolo e vorba si de un viraj fara pic de vizibilitate?...' Pai administratia satului Hammersdorf (azi Gusterita) probabil prin anii 1700 sau 1900...d'ohhh. La ce caramizi plate si inguste vezi la casa darapanata de langa, nu m-ar mira sa fie unele case si din 1500-1600. Mno bre, nici vorba de PUZ, PUZ, CUT etc in vremurile acelea cu tractiune balegaroasa la nivel mondial.
Raspunde

2 Cents

Acum 1 lună

Si de la momentul '90 incoace (30 de ani batuti pe muchie), cine a gestionat PUG, PUZ si aceste strazi si a dat autorizatii de construire mai departe pe dealuri? Se presupune ca atunci cand dezvolti o noua zona a orasului faci ceva si pentru fluidizarea traficului, avand in vedere ca noii locatari vor aduce si mai mult trafic in zona. Am ajuns in 2020 sa discutam despre o strada care este foarte importanta pentru respectivele zone de locuinte si sa ne punem problema daca sa mai facem trotuar sau nu... Este noaptea mintii, dar la modul cum reactionati mi se pare firesc sa fie asa si la Primarie. "Noi muncim nu gandim" se potriveste de minune si dvs. si edililor
Raspunde

Ghita Cut

Acum 1 lună

Asa-i cand dai autorizatii de constructie aiurea si nu amendezi cand se depasesc procentele pentru POD si CUT, te trezesti cu case construite peste trotuar - valabil pentru multe alte strazi. La capitolul asta Sibiul e ca un orasel sarac si needucat dintr-un judet uitat de lume.
Raspunde

Il i e Cbn

Acum 1 lună

Mai luati din pretul drumului ,despagubiti l pe proprietar si daramati casa ,asa cum ati facut pe Rozmarinului puteit face si pe Podului ( sau astia nu sunt sasi)....
Raspunde

Apolitic W

Acum 1 lună

Sa nu uitam ca Gusterita a fost pana acum 30 de ani un sat , vizavi de autorizatii de constructie. Deci solutia lui Ilie este de bun simt. Tb expropriata casa respectiva pentru a putea face o strada civilizata.
Raspunde

Teofan Zacuscă

Acum 1 lună

Daramati casa respectiva, din greseala apoi dati-le un apartament mocca intr-un ANL si faceti o strada cum se cade. Pai ce porcarie mai e si asta ?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus