Vineri,
29.03.2024
Parțial Noros
Acum
15°C

Laura Vîlsan explică de ce nu mai vrea funcția de director la DGSAPC: ”Un lider începe să se erodeze după 7 ani”

Laura Vîlsan explică de ce nu mai vrea funcția de director la DGSAPC: ”Un lider începe să se erodeze după 7 ani”

Fostul director general al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sibiu (DGSAPC), Laura Vîlsan, a explicat printr-un comunicat de presă motivele pentru care a solicitat retragerea sa din funcția de director general și mutarea în funcția de Șef serviciu Strategii, programe, proiecte în domeniul asistenței sociale și relația cu organizațiile neguvernamentale, din cadrul DGASPC Sibiu. ” Nu este simplu să fii lider. Mai ales când știi că poți dezamăgi și îți asumi riscul acesta, pentru că  nu vrei să fugi de ceea ce te sperie mai tare: mie acești 7 ani mi-au oferit emoțiile unui montagne russe. Și mai cred că ultima perioadă de timp se aseamănă mai mult cu un exercițiu de echilibristică între așteptările celor care au nevoie de noi și ce putem noi să le oferim. Ca atare, termenul împlinindu-se, a  venit vremea să îmi țin promisiunea pe care mi-am făcut-o mie însămi acum 7 ani când am acceptat să intru în competiție pentru această funcție atât de dificilă și să mă retrag de la conducerea Direcției. Mutarea mea nu este lașitate sau un semn de slăbiciune, ci o recunoaștere a faptului că un lider începe să se erodeze după 7 ani. Un lider își iubește oamenii, îi sprijină, sudează echipe și încurajează emulația între aceștia pentru atingerea maximului de potențial la care pot ajunge”, a scris Laura Vîlsan.

Înlocuitor ales prin consens politic

Președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, le-a propus ieri, liderilor de grup din instituție să vină fiecare partid cu o propunere în privința directorului interimar al DGSAPC. ”Doamna director Laura Vîlsan și-a exprimat intenția de a renunța la poziția de director al DGASPC Sibiu, am acceptat această solicitare, dar aș vrea ca interimatul să fie asigurat de către o persoană pe care să o stabilim prin consultarea noastră, a liderilor de grup și a celor care pot veni cu expertiză în acest sens. Este o instituție care desfășoară o activitate sensibilă, o instituție care are probleme de management, o instituție care ne-a afectat inclusiv bugetul și o să vă spun despre ce este vorba. Este obligația noastră a tuturor, pentru că suntem toți membri în CJ Sibiu și avem toți obligația ca totul să petreacă în limita legii, iar activitatea să fie la un nivel care să fie de secolul 21 și atunci vreau să vă fac propunerea ca până în 30 martie când ne vom întâlni la discuții, fiecare grup politic să vină cu o propunere de persoană care ar întruni limitele legale”, a anunțat Daniela Cîmpean. Mai multe detalii, aici.

Comunicatul integral transmis de Laura Vîlsan:

Întrucât s-au vehiculat în spațiul public anumite inadvertențe legate de decizia mea de a mă retrage din funcția de director general, sunt necesare unele precizări pentru o informare corectă a opiniei publice:

Pe data de 14.01.2021, când am revenit la serviciu, am formulat o cerere către președinta Consiliului județean Sibiu, doamna Daniela Cîmpean, prin care am solicitat mutarea definitivă din funcția publică de director general pe cea inferioară de Șef serviciu Strategii, programe, proiecte în domeniul asistenței sociale și relația cu organizațiile neguvernamentale, începând cu data de 14.04.2021, instituția mutării fiind reglementată  de art. 507 al OUG 57/2019, privind Codul Administrativ.

Solicitarea mea a fost discutată cu domnia sa în data de 13.03 de o manieră  onestă -cum de altfel au fost toate discuțiile noastre în ultimul an și jumătate- explicându-i rațiunea pentru care am luat această decizie, subliniind faptul că încă de la începutul exercitării acestei funcții de conducere am pornit cu gândul că îmi voi asuma această imensă responsabilitate pentru o perioadă de 7 ani. Data de la care se va aproba această cerere va fi decisă de doamna Președintă.

Un deziderat personal a fost ca Direcția Generală să inspire respectul cetățeanului și pentru ca instituția noastră să beneficieze de respectul cetățenilor, impactul cu comunitatea trebuie să îmbrace haina etică a respectului și profesionalismului. 

Totodată, mi-am  asumat responsabilitatea de a insufla angajaților instituției atitudinea de atingere a excelenței în propria activitate, perseverența și spiritul civic, în contextul rolului social pe care il avem de îndeplinit.

Nu este simplu să fii lider. Mai ales când știi că poți dezamăgi și îți asumi riscul acesta, pentru că  nu vrei să fugi de ceea ce te sperie mai tare: mie acești 7 ani mi-au oferit emoțiile unui montagne russe. Și mai cred că ultima perioadă de timp se aseamănă mai mult cu un exercițiu de echilibristică între așteptările celor care au nevoie de noi și ce putem noi să le oferim.

Ca atare, termenul împlinindu-se, a  venit vremea să îmi țin promisiunea pe care mi-am făcut-o mie însămi acum 7 ani când am acceptat să intru în competiție pentru această funcție atât de dificilă și să mă retrag de la conducerea Direcției.

Mutarea mea nu este lașitate sau un semn de slăbiciune, ci o recunoaștere a faptului că un lider începe să se erodeze după 7 ani. Un lider își iubește oamenii, îi sprijină, sudează echipe și încurajează emulația între aceștia pentru atingerea maximului de potențial la care pot ajunge.

Privind retrospectiv, realizez faptul că au fost ani ”kamikaze” pentru majoritatea colegilor mei, ani în care eforturile depuse, problemele întâmpinate, dilemele, frustrările puternice au contribuit decisiv la formarea de caractere, creșterea încrederii în competențele și abilitățile profesionale ale echipei mele și până la urmă asta contează și rămâne.

Am reușit performanțe frumoase împreună materializate în proiecte finalizate sau în curs de derulare în valoare de 15.080.085 lei ( aprox 3 milioane euro):

-finalizarea unor obiective de investiții menite să îmbunătățească substanțial calitatea vieții rezidenților noștri în 5 centre-reabilitări, modernizări și dotări

- am înființat un centru de primire in regim de urgență și o locuință protejată pentru victimele violenței domestice,

-am închis 3 centre de plasament fără implicații financiare

- am depus 3 cereri de finanțare pentru închiderea  altor 2 centre si inființarea corelativă a 2 Centre zi si 4 CTF-uri

- sunt in elaborare alte 2 cereri de finanțare pentru închiderea unui alt centru si inființarea a 2 CTF si 1 Centru de zi

-se află în derulare înființarea unui centru regional pentru consiliere agresori

-este în derulare proiectul destinat consolidării capacității de gestionare a crizei Covid 19 la nivelul tuturor centrelor rezidențiale

-este în derulare un proiect privind dezvoltarea unui model de intervenție pentru copiii aflați in situatii vulnerabile din judetul Sibiu,  în parteneriat cu SOS Satele Copiilor România

-recent mi-am dat acordul de principiu pentru participarea alături de ANES la implementarea proiectului Minerva-initiativa Asociației Zi de BINE pentru facilitarea accesului la asistența de urgență prin intermediul nr. unic 112, in cazul victimelor violenței domestice prin furnizarea unui dispozitiv buton panică

De asemenea, am avut și câteva inițiative inedite, unele fiind considerate premieră în  rândul DGASPC-urilor din țară:

- Gala sportivă a persoanelor cu dizabilități, care se desfășura anual, cu  peste 120 de participanți din centrele rezidențiale pentru copii și adulți

-Gala ”Unite pentru femeile cu dizabilități instituționalizate”-cu ocazia Zilei de 8 Martie

-Concursuri tematice pentru copiii instituționalizați: ”Ce vreau să mă fac când voi fi mare?” ”Director pentru o zi” ,  ”Ce mă face pe mine un copil fericit?”,

-Evenimente destinate angajaților : ”Angajatul anului”, ”Șeful de serviciu al anului”, ”Seful de centru/ Directorul anului”,

 -În 2020 am organizat 3 cursuri online pentru gestionarea eficientă și prevenirea îmbolnăvirii cu SARS-COV 2 din punct de vedere medical, psihologic și social cu angajații tuturor centrelor  și un curs destinat directorilor de DGASPC, cu sprijinul dr.Laura Ghibu,

- Am confecționat viziere, am distribuit tuturor beneficiarilor și angajaților aceste produse de protecție,

- Am lansat de Crăciun campania de strângere de fonduri pentru reabilitarea căsuțelor de la CRRN Tălmaciu ”Fii ambasadorul căsuței de poveste”,

-Am demarat procedurile pentru înființarea unei Asociații a DGASPC pentru sprijinirea instituției în toate proiectele pe care le va derula,

-Luna aceasta am organizat un curs de educație juridică la care au participat 247 de copii din centrele de plasament și din asistență maternală, ținut de judecătorul Cristi Danileț,

 -Sunt coordonatorul județean al proiectului TEAM-UP care își propune să dezvolte rețeaua de asistență maternală cu încă 60 de asistenți maternali

Precizez că voi continua implementarea proiectelor amintite mai sus, dar și a altora pe care viitoarea echipă managerială le va propune, căreia îi doresc mult succes în nobila misiune pe care și-o asumă și pe care o voi susține fără rezerve.

Știu că atunci când împletești pasiunea cu puterea, rațiunea cu empatia și credința cu stăruința îți atingi și desăvârșești menirea ca Om și ca Profesionist!

Împreună mergem mai departe!

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Sibianul

Acum 3 ani

Bla bla bla.Lauda de sine nu miroase a bine.
Raspunde

Jianu sibianu

Acum 3 ani

Doamna a avut un gând la numirea in functie ,,o să stau șef 7ani după care o să las locul altuia că sânt erodata,,.Zis și făcut dar putea foarte bine să fie și mai puțin și mai mult.Omul capabil poate sta și o viață pe funcție.Dintre toate realizările enumerate putea să menționeze și un punct slab.Prea multe laude.
Raspunde

Ioan Mares

Acum 3 ani

Lol, cata demagogie. Cel mai probabil i s-a pus in vedere ca, avand in vedere activitatea dezastruoasa (vezi doar intarzierea mare in dezinstitutionalizarea copiilor din centrele de plasamant) si a modului in care a cheltuit banii institutiei, solutia cea mai putin daunatoare ar fii sa plece singura.
Raspunde

Tot eu

Acum 3 ani

Onorata doamnă a gândit la numirea în funcție,, fix peste 7 ani o să mă erodez,, ca urmare a cerut schimbare. Dacă ești profesionist poți rămâne în post până la pensie. (vezi cazul Isărescu). Pe lângă multele realizări și laudele de sine era bine menționată și măcar un eșec sau nerealizarea.
Raspunde

Enciu

Acum 3 ani

Hmmm... Alt exemplu n-ai gasit decat pe iIarescu? Isarescu e sustinut de marea finanta internationala, de aceeasi etnie ca si el... ce comparatie!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus