Joi,
24.06.2021
Cer Senin
Acum
21°C

Sibienii, încurajați să folosească Portalul Medical. Dr. Eduard Egri: “Accesul on line la documente medicale este un avantaj atât pentru pacient, cât și pentru medic“

Sibienii, încurajați să folosească Portalul Medical. Dr. Eduard Egri: “Accesul on line la documente medicale este un avantaj atât pentru pacient, cât și pentru medic“

Consiliul Județean Sibiu a inițiat  pe pagina sa de socializare un nou dialog on line cu privire la utilizarea Portalului  Medical, platforma care permite accesul rapid  al sibienilor la propriul  istoric medical din Spitalul Județean , Spitalul de Pneumoftiziologie și Spitalul de Psihiatrie. 

“Cred că este un lucru foarte bun. Am primit recent, ca medic, acces la contul pe care  și l-a realizat pe  Portal Medical unul dintre pacienții mei și am găsit inclusiv documente care nu se aflau în dosarul său din cabinet. Realizarea contului a fost simplă, intrefata este prietenoasă , iar utilizarea scutește foarte mult timp” – a spus în cadrul dialogului on line medicul de familie Eduard Egri.

Portal Medical oferă cetățenilor posibilitatea de a-și gestiona (vizualiza, printa etc) prin simpla creare a unui cont de utilizator a tuturor documentelor emise de cele trei spitale aflate în subordinea Consiliului Județean Sibiu, dar, în același timp, platforma este și un instrument la indemâna medicilor. Aceștia pot să îsi creeze propriul cont și să consulte, pe baza accesului oferit de pacienți la conturile lor , documentele medicale ale acestora. Medicii pot să vizualizeze rapid și direct documentele  emise de  cele trei unitati medicale sau pe cele ale altor spitale  de stat și private obținute de pacienți și încărcate  personal de aceștia în propriile conturi.

“Pâna și faptul că documentele sunt postate cronologic este un mare avantaj pentru noi fiindca oferă o  imagine în timp a situației medicale a pacientului” – a spus dr. Egri.

Răzvan Biriș, directorul Crucii Roșii Sibiu, prezent în dialogul on line, a apreciat demersul  Consiliului Județean și a făcut unele sugestii pentru viitor. El crede că  Portal Medical este un pas spre normalitate și că avantajele utilizării sale în rândul sibienilor sunt evidente.

Consiliul Județean Sibiu încurajează sibienii să folosească Portalul Medical , ca modalitate atât de gestiune a propriilor documente, cât și pentru oportunitatea de a-și realiza simplu și rapid programările la medicii din cele trei spitale . În plus, Consiliul Județean Sibiu poartă discuții și cu alte unitați medicale de stat și private care ar putea adera la Portal Medical și care ar putea, astfel, oferi acces on line sibienilor la documente.

Portal Medical este disponibil gratuit, fie prin accesare directă (www.portalmedical.cjsibiu.ro) , fie prin intermediul site-ului Consiliului Județean Sibiu (www.cjsibiu.ro). Sibienii au nevoie pentru a avea acces în sistem de un simplu cont de utilizator , realizabil pe baza CNP-ului, a cardului de asigurat și a unei adrese de e-mail.

Portalul Medical a fost realizat  la inițiativa Consiliului Județean Sibiu fiind parte a unui amplu proiect realizat cu fonduri europene intitulat   “Sustenabilitate. Inovare. Bunăstare. Incluziune Socială. Unitate. Sibiu-Strategia 2030” (cod MySMIS 126475) si  cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.  Scopul proiectului este de a crește accesul online la serviciile publice gestionate de instituțiile din subordine în vederea reducerii birocrației pentru cetățeni când accesează servicii de sănătate. Proiectul are o valoare totală  de 3.701.804,04 lei , din care 3.141.080,48 lei este valoarea cofinanțării nerambursabile și are o durată de 30 de luni.

Proiectul are drept beneficiar Consiliul Județean Sibiu, iar ca obiectiv general optimizarea proceselor orientate către beneficiarii de servicii publice  , în concordantă cu Strategia pentru Consolidarea Administrației Publice. Se urmărește dezvoltarea  capacitații de planificare strategică, creșterea accesului on line la serviciile publice gestionate de Consiliul Județean Sibiu și instituțiile din subordinea sa în vederea reducerii birocrației, simplificarea procedurilor și creșterea nivelului de competența a personalului.

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus