Influencerii Sibiului - beauty, sport, sănătate și cele mai frumoase atracții din zonă

Instagramul câștigă tot mai mult teren în fața celorlalte rețele de socializare. Creșterea este resimțită și de influencerii Sibiului, care acordă o atenție tot mai mare acestei platforme, atunci când își gândesc strategiile și content-ul pentru internet. Pentru că, da, atunci când ai câteva mii sau chiar sute de mii de urmăritori nu e îndeajuns doar să postezi, ci contează foarte mult și ce anume alegi să publici - mai ales atunci când vine vorba de o platformă care se bazează pe fotografii.

Am stat de vorbă cu câțiva dintre ei și am aflat ce conținut îi atrage pe utilizatorii de Instagram, cum au reușit să ajungă la atât de mulți urmăritori și ce înseamnă la momentul actual această platformă în activitatea lor. Mitichi, creatorul paginii Visit Sibiu, Andreea Cozîltea, Iulia Iancu și Claudiu Mitea sunt câțiva dintre influencerii care au acceptat să povestească despre experiențele lor.

Landiana Yolo (Landiana Cerciu) - 645.000 de urmăritori

Mă bucur să văd că am un public educat, dornic de cunoaștere și care apreciază orice informație nouă împărtășită, din industria modei și nu numai.

Vicepreședinte al festivalului sibian de modă Feeric Fashion Week, Landiana povestește că a început să se ocupe mai mult de Instagram când a observat că numărul de urmăritori pe această platformă a început să crească organic, fiind de mare interes postările ei din cadrul evenimentului și călătoriile pe care le făcea prin întreaga lume. „Am început să am mai multă activitate pe Instagram pentru că numărul de urmăritori a început să crească și nu doar atât, ci să fie curioși de călătoriile, activitățile și obiceiurile mele. Postând cu regularitate muncă din cadrul Feeric, deplasările la unele dintre cele mai importante fashion week-uri din lume, distracția din spatele evenimentelor alături de oameni cunoscuți din industrie, dar și ținutele unor designeri emergenți pe care alegeam să le port, interesul celor care mă urmăreau a fost evident, fapt ce a dus la păstrarea acestui tip de content, bazat în mare parte pe latura mea profesională. 

În ciuda faptului că pandemia de coronavirus i-a limitat deplasările, Landiana a reușit totuși să păstreze interesul urmăritorilor ei. Iar faptul că restricțiile se ridică în sfârșit din ce în ce mai mult, speră ca în viitorul apropiată să poată reveni la contentul care i-a adus câteva sute de mii de urmăritori. „Deși adaptarea la situația pandemică în ceea ce privește contentul a menținut interesul urmăritorilor, prin diferite proiecte pe care le-am început în urmă cu un an, ele având în continuare focusul pe modă și sustenabilitate, în următoarea perioadă sper la un scenariu pozitiv în ceea ce privește călătoritul. Așa voi putea crea contentul cu care am crescut și eu, și urmăritorii mei, un content real și de interes care cu siguranță atrage și mai mulți urmăritori”, spune tânăra. „Instagramul a devenit probabil cel mai puternic canal de vânzare al brandurilor.”

Un buget important al multor branduri merge către paginile intens urmărite de pe Instagram. „Apelând la endorseri și alegând să promoveze postările cu un target țintă, primind niște statistici reale în urma campaniilor, multe branduri aleg să direcționeze un buget considerabil în această direcție. Comparând cu alte canale, TV, radio, reviste printate, este mult mai ușor să ajungi la publicul dorit în acest mod. Tocmai asta face platforma să fie nu doar importantă, ci chiar vitală pentru un influencer.”

CMFIT24 (Claudiu Mitea) - 39.200 urmăritori

Oamenii au personalități diferite iar pe tineri îi atrag postările gen factor wow.

În urmă cu aproximativ trei-patru ani, Claudiu a început să studieze totul despre Instagram și să își asigure ajutorul necesar pentru a-și crește pagina. Curând însă și-a dorit să ajungă să se ocupe singur de pagina sa de IG, ceea ce a și reușit să facă. „Am început să plătesc persoane și manageri care să îmi facă ședințe foto și să fie mereu alături de mine cu aparatul de fotografiat, să posteze în locul meu și să se ocupe de tot content-ul profilului. Apoi am început să investesc în cursuri și marketing să învăț să fac totul de unul singur - Fotografii, editări, postări, conținut”, povestește Claudiu Mitea, care acum se bucură de o pagină cu aproape 40.000 de urmăritori fideli.

Tânărul sportiv spune că nu avea foarte mari așteptări, pentru că se concentra mai mult pe activitatea sa din afara paginii de IG. Creșterea numărului de urmăritori a fost un bonus. Ceea ce a atras foarte mult la pagina sa a fost conținutul „wow”, spune el, dar nu numai.

„De obicei sunt o persoană cu puține așteptări, deoarece atunci când ai așteptări mari poți avea și dezamăgiri mari. M-am focusat mai mult pe proces, pe călătorie, nu pe destinație, am lăsat că destinația să fie o consecință a lucrului bine făcut în urma postărilor. Oamenii au personalități diferite iar pe tineri îi atrag postările gen factor wow precum stat în mâini, mușchi și pătrățele și farfurii pline de culoare și motivație. În schimb pe cei cu o vârstă de mijloc gen +25,30, maxim 45 de ani îi încântă naturalețea, integritatea, spiritualitatea etc. deoarece se uită mai mult la ce fac oamenii nu la ce spun. Se raportează mai mult la integritate și loialitate!” 

Importanța instagram-ului în viața unui influencer e dată de valoarea pe care o aduce pe piață, opinează Claudiu, explicând faptul că încearcă să îi inspire pe cei care îl urmăresc și să îndrume oamenii spre „un stil de viață sănătos, echilibrat și dincolo de limite”.

The Artist Andrei (Răzvan Bădilă) - 19.700 de urmăritori

Instagram este platforma fără limite.

Sibianul Răzvan Bădilă a început să se ocupe de pagina sa de Instagram fără să își fi propus o anumită creștere a numărului de urmăritori. Spune că pozele care au atras cel mai mult și care, în continuare, se bucură de o atenție deosebită sunt cele care o au și pe iubita sa în prim-plan. „Activitatea mea pe Instagram a început lejer, fără vreun scop anume. M-am gândit la ideea de creator digital/influencer, dar totodată creșterea mea în mediul online să fie una naturală și bazată pe anumite principii. În cazul meu pozele sub hashtag-ul #couplegoals și #quoteoftheday/#words sunt cele mai apreciate. Suntem un cuplu frumos și foarte conectat care totodată este și plăcut de comunitate”, explică tânărul.

Pe mai departe, își dorește să se nișeze pe zona de „fashion/styling combinat cu lifestyle și family things”. Asta pentru că pagina lui de Instagram este, de fapt, în primul rând, un album digital de amintiri.

„În cazul meu Instagram este în primul rând un album digital de amintiri, iar mai apoi un mod prin care îmi expun creativitatea. În social media, Instagram este platforma fără limite, este un canal media care a luat în timp fața televizorului, radio-ului și a blogului. Activitatea unui influencer trebuie să fie un constantă și plină de creativitate, bineînțeles cu păstrarea bunului simt și a gustului.”

Julie Ianc (Iulia Iancu) 78.900 de urmăritori

Oamenii își doresc să vadă lucruri frumoase, însă dacă acestea nu sunt susținute de naturalețe, originalitate și creativitate, își pierd esență.

Iulia Iancu a început activitatea de pe Instagram sperând că postările pe care le gândea vor atrage un număr mare de urmăritori. Ceea ce s-a și întâmplat. Totuși, nu se aștepta ca răspunsul internauților să fie atât de impresionant. „Speram să atrag un număr cât mai mare de urmăritori, dar nu mă așteptăm să se întâmple într-un timp atât de scurt. Motivul pentru care am reușit asta este faptul că am ales să comunic în limba engleză mesajul meu, iar asta mi-a deschis drumul și către publicul internațional”, explică tânăra sibiancă. 

Iulia spune că autenticitatea este extrem de importantă în social media. Urmăritorii simt atunci când ceea ce postezi nu este și ceea ce te reprezintă cu adevărat. „Oamenii își doresc să vadă lucruri frumoase, însă dacă acestea nu sunt susținute de naturalețe, originalitate și creativitate, își pierd esență. Înainte să pornești pe acest drum, primul pas ar fi să îți găsești mesajul acela care să te susțină 100%, care să fie aliniat cu sufletul tău. Următorii simt când lucrurile nu stau așa, iar conținutul tău se pierde în multitudinea de postări”, mărturisește ea.

Pentru viitorul apropiat, influencerița sibiană are planuri mari, însă nu se grăbește cu ele. Lasă procesul să își ia tot timpul de care are nevoie. „Am câteva idei, dar obiectivele încă se conturează. Este un proces și nu vreau să grăbesc lucrurile pentru că îmi doresc să schimb cu totul strategia. Vom vedea care va fi rezultatul.”

Asemenea Landianei, și această tânără instagrameriță consideră că platforma plină de fotografii este esențială unui influencer. „La momentul actual, activitatea pe Instagram a devenit esențială pentru că îți oferă credibilitate în fața următorilor. Cu cât ai o comunitate mai mare care este interesată de mesajul tău, cu atât îți este recunoscută munca și primești aprecieri și propuneri de colaborare de la diferite branduri. Pentru un influencer, Instagramul și celelalte platforme reprezintă jobul tău și necesită foarte multă muncă, dedicare și perseverență pentru a te face remarcat.”

Visit Sibiu - 8.650 de urmăritori

O imagine publicată în Instagram îl determina pe cel care vede să cumpere conținutul acelei imagini dacă îi place.

Mitichi Preda, președintele Feeric Fashion Week, a creat, în urmă cu mai puțin de un an, o pagină denumită Visit Sibiu, care a crescut neașteptat de mult, într-un timp limitat. Acum se bucură de un număr important de urmăritori care abia așteaptă să dea o inimioară unei noi poze cu frumosul județ din inima țării.  „Am început activitatea în plină pandemie, în iulie 2020 pentru că, forțat de împrejurări, nu am mai călătorit în lume în scop profesional și astfel am petrecut mai mult timp în oraș și împrejurimi. Trimiteam des imagini ale orașului oaspeților de la Feeric și m-am gândit că aș putea crea un cont unde să le vadă toți mereu. Nu mă gândeam că va ajunge atât de repede în topul conturilor de Instagram dedicate județului, dar mă bucur de aprecieri”, povestește acesta.

Conținutul paginii, dedicat Sibiului, a atras prin originalitate, spune influencerul. Iar faptul că postările sunt în engleză contribuie la creșterea paginii prin interesul arătat de internauții din alte țări. „Conturile de Instagram dedicate Sibiului au o vechime însemnată. Vorbim de 3-4 ani minim. VISIT SIBIU nici nu a împlinit un an, dar cred că a atras conținutul original. Imaginile sunt create de noi și câteodată de contributori care publică exclusiv. În plus, descrierile sunt în engleză pentru a fi suport pentru turiștii străini. Suntem foarte activi și cred că acestea sunt atuurile contului.”

Mitichi spune că Instagramul atrage mai mult prin faptul că cei care apreciază o postare pe această platformă sunt mult mai ușor convinși să cumpere conținutul văzut în imagine sau, în cazul acestei pagini, să viziteze locul ilustrat. „Categoric nu este mai căutat Instagramul decât alte platforme, dar are un public mai dinamic offline și acest lucru se vede în efectul generat de materialele publicate. O imagine publicată în Facebook va primi like-uri. Aceeași imagine publicată în Instagram îl determina pe cel care vede să cumpere conținutul acelei imagini dacă îi place. În cazul acesta, îl determină să viziteze locul văzut în imagine.”

Andreea Cozîltea - 14.400 de urmăritori

Feedback-ul este extrem de important pentru noi toți, atunci când desfășurăm o activitate.

Frumoasa polițistă a început să fie mai activă pe Instagram în urmă cu doi ani, când a devenit nutriționist certificat. „Mereu am avut încredere în mine că într-o zi voi culege și roade în urma semințelor plantate, așa că am continuat să muncesc, să rămân motivată, să fiu focusată pe obiectivele pe care mi le-am propus și da, pot spune că perseverența este cheia succesului în orice domeniu”, spune ea.

În ceea ce privește postările care atrag cel mai mult, tânăra mărturisește că, într-adevăr, cele în care apare în uniformă sunt în topul preferințelor, însă nici cele despre beauty și sănătate nu sunt mai prejos. „Sincer pozele cu mine atrag cele mai multe reacții, mai ales cele în uniformă de poliție, dar și sfaturi despre alimentație, suplimente, echipamente. Lumea mereu e curioasă de nou, iar atunci când postez elemente de noutate își exprimă curiozitatea întotdeauna, dar și recunoștința atunci când le-au fost de folos anumite informații, coduri de reducere sau giveaway-uri postate la mine pe Instagram.”

Andreea spune că este recunoscătoare tuturor celor care o susțin dar și faptului că este sănătoasă și că are posibilitatea să facă atât de multe lucruri în același timp. „Feedback-ul este extrem de important pentru noi toți atunci când desfășurăm o activitate, iar recunoștința oamenilor mă ajută enorm să continui și chiar să muncesc și mai mult. A nu avea recunoștință în general este că și cum ai împacheta frumos un cadou și nu l-ai mai oferi niciodată . Sunt o persoană foarte recunoscătoare pentru tot ceea ce am și când spun asta mă refer la sănătate, e cel mai prețios dar pe care ni-l poate oferi Dumnezeu, de acolo totul e foarte ușor, trebuie doar să îți faci un plan pe care ulterior să îl urmezi și să crezi în el cu tărie că va deveni realitate”, povestește ea.

Tânăra nu vrea să se oprească doar la a posta despre mâncare sănătoasă și un stil de viață pe măsură, ci vrea să își deschidă și o mică afacere în domeniu. „Visul meu cel mare este să îmi deschid o băcănie cu produse sănătoase sau un mic restaurant cu rețete proprii. Sunt conștientă că la fel că până acum drumul este încă lung, dar experiența și informațiile acumulate îmi ușurează mult munca. De fapt, atunci când iubești ceea ce faci niciodată nu simți efort, pur și simplu e iubire, muncești pentru visul tău și asta mereu îți dă ambiție și rezistență.”

Cristina Bălău

de Cristina Bălău

Eveniment, Cultură 
Telefon:
0770 962 946
E-mail: cristina[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Munteanu

Acum 1 lună

Unii care castiga bani usor, fraierindu-i pe altii!
Raspunde

Carcotel

Acum 1 lună

Bine a zis-o "Munteanu" mai sus :))))) Daca si astia mai sunt "influnecãri"...la munca, nu la cersit bai oameni buni! PS: Ce tare e antrenorul ala de fitness ca sta intr-o "laba" pe portiera...asta se intampla daca bagi cu 200 KG la brand in fiecare zi ;-)
Raspunde

2cents

Acum 1 lună

- Bulișor, ce vrei sa te faci când vei fi mare? - Influențăr, nene!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus