Marţi,
21.09.2021
Parțial Noros
Acum
14°C

Parcări inteligente și ”de împrumut”, rastel pentru biciclete în toate cartierele și rețea de încărcare pentru autovehiculele electrice. Consilierii locali vor vota proiectele SmartCity

Parcări inteligente și ”de împrumut”, rastel pentru biciclete în toate cartierele și rețea de încărcare pentru autovehiculele electrice. Consilierii locali vor vota proiectele SmartCity

Primul raport al Comisiei mixte pentru digitalizare și strategie SmartCity Sibiu va fi prezentat consilierilor locali. Acceptarea de către aceștia a soluțiilor propuse de comisie va putea duce la implementarea câtorva idei care ar schimba în bine confortul locuitorilor orașului.

Concret, se propune modificarea sistemului de acces al autovehiculelor în zonele pietonale, crearea de parcări inteligente care vor putea comunica șoferilor numărul de locuri libere, locuri de parcare protejate video pentru biciclete în toate cartierele din municipiu și un site web pentru bicicliști sunt propunerile Comisiei mixte pentru digitalizare și strategie SmartCity Sibiu.

Aceste soluții au fost prezentate luna trecută, însă în ședința Consiliului Local Sibiu din 29 iulie vor fi votate de consilieri.

Să treacă mașina, nu omul

Una din măsurile propuse de Comisie se referă la necesitatea introducerii unui sistem video de recunoaștere a numerelor de înmatriculare a autovehiculelor, astfel încât la intrarea în zona pietonală să se recunoască accesul mașinii, nu al purtătorului unei legitimații. ”Identificarea cu card nu oferă garanția securității accesului, acesta putând fi utilizat și de către un autovehicul care nu a fost autorizat pentru acces”, se arată în proiect. În plus, se dorește informarea privind accesul în Zona pietonală printr-o plăcuță de informare cu un cod QR. ”Nu există nicio informare sau instrucțiune de utilizare în locația punctului de control acces”, se arată în document.

Site pentru bicicliști

Echipa care formează Comisia mixtă pentru digitalizare și strategie SmartCity Sibiu propun și crearea unui website prin care amatorii de ciclism să fie informați permanent cu privire la pistele de biciclete din oraș, centre de închirieri sau service-uri. Biking în Sibiu ar urma să fie o platformă destinată deplasării cu bicicleta în Sibiu și împrejurimi. ” Ar urma să ofere informații despre pistele și traseele de biciclete, harta rasterurilor pentru biciclete, centre de închiriat, reparații și alte informații utile”, susține comisia.

Parcări pentru biciclete în cartierele rezidențiale

Sibienii nu-și cumpără biciclete pentru că nu au încredere că le pot lăsa în casa scării blocurilor, susține comisia. În consecință, se propune ridicarea de parcări pentru biciclete în toate cartierele, construite din materiale sigure și supravegheate video. ”PUG-ul aflat în vigoare din anul 2011 recomandă să fie amenajate în cartierele de blocuri parcări acoperite pentru biciclete, minim două locuri pentru fiecare apartament. Imaginați-vă cum ar fi arătat acum mobilitatea urbană pe bicicletă și care ar fi fost gradul de educare al locuitorilor orașului, dacă, începând din anul 2015 – de la prima reamenajare generală a unui cartier sibian, Vasile Aaron, ar fi fost amenajate și parcări pentru biciclete, suficiente la număr pentru păstrarea a sute de biciclete în spatele blocurilor rezidențiale. Apoi proiectele de reamenajare a cartierelor Dioda, Turnișor, Ștrand, Hipodrom...”, se arată în comunicat.

Propunerea este ca aceste parcări să fie construite din materiale durabile, care să ofere siguranța cetățenilor că își pot lăsa acolo bicicletele. ”Riscul ca o bicicletă să fie furată de pe casa scării, acolo unde majoritatea și-o leagă atunci când nu o folosesc, reduce dorința oamenilor de a-și cumpăra biciclete comode, ușor de utilizat, ce au un cost în general mai mare”, susține documentul. La aceste parcări ar urma să fie monitorizate permanent printr-un sistem video, conectat la centrala Poliției Locale și să nu se perceapă taxă sau abonament. Tot aici ar urma să fie introduse și biciclete ce pot fi închiriate

Parcări inteligente

Implementarea unui sistem de parcări inteligente (Smart Parking) este încă o propunere venită din partea comisiei. Concret, cu ajutorul unor senzori, s-ar putea monta panouri pe care să se afișeze numărul de locuri libere din fiecare parcare. În plus, printr-o aplicație, șoferii ar urma să fie direcționați către un loc de parcare disponibil, reducându-se numărul de kilometri necesari pentru căutarea unui loc de parcare liber. Implicit, asta ar însemna costuri mai mici pentru șoferi, dar și o poluare mai mică. ”Parcarea inteligentă contribuie la un mediu mai curat. Reducerea timpilor necesari pentru a găsi un loc de parcare va reduce cantitatea de combustibil care este utilizată atunci când se caută un loc de parcare. Acest lucru ar face ca procesul de găsire a unui loc de parcare să contribuie la reducerea poluării, ceea ce este benefic pentru toată lumea”, scrie în document. În plus, s-ar putea face analize de parcare în timp real, putându-se lua decizii bazate pe date în baza cifrelor transmise de senzorul de parcare.

Propunerea comisiei este ca în următoarele etape să se consulte soluțiile propuse de alte primării, precum Cluj , Iași și București, organizarea de consultări cu experți și reprezentanți ai furnizorilor, precum și ”inițierea unui proiect pilot de testare a soluției identificate pe una din parcările aflate pe domeniul public”.

Parcări partajate

Se propune de asemenea introducerea sistemului de partajare a parcărilor (Shared Parking). Parcarea partajată este un instrument prin care proprietarii de parcări private pun la dispoziție, în regim public dar reglementat, locuri de parcare într-un anumit interval orar, când parcarea lor nu este utilizată. ”Parcările partajabile pot aparține universităților, băncilor, serviciilor publice, spitalelor, clinicilor, mall-urilor și chiar parcări rezidențiale”, scrie în document. De exemplu, dacă un loc de parcare stă liber opt ore pe zi, atunci, în această perioadă poate fi folosit de alți șoferi, în condiții reglementate. Această soluție contribuie la decongestionarea traficului prin reducerea timpului de găsire a unui loc de parcare.

Sibiu Plug&Charge  - O rețea de încărcare pentru autovehiculele electrice

Se propune de asemenea dezvoltarea infrastructurii de încărcare a autovehiculelor electrice în Sibiu și Păltiniș prin planificarea instalării de stații de încărcare în toate parcările publice existente și viitoare, inclusiv în viitoarele parcări sub/supraterane. Pentru toate aceste lucruri, dar nu numai, membrii comisiei susțin că administrația locală are nevoie de noi angajați, care să fie specializat în IT.

Cine face parte din comisie

Cosmin Sideraș, directorul IT al Continental Automotive System Sibiu, Sorin Rotariu, fostul director Visma România Holding, Adrian Florea, profesor universitar al ULBS și doctor în Știința Calculatoarelor, alături de Tudor Popa, președintele Asociației pentru înfrumusețarea orașului Sibiu fac parte din ”comisia mixtă pentru digitalizare și strategie Smart City Sibiu”. Alături de alți trei funcționari din cadrul Primăriei Sibiu, din această comisie mai fac parte și consilierii locali Raul Apostoiu (USR PLUS, președinte al comisiei), Tiberiu Drăgan (PNL), Paul Kuttesch (FDGR) și Cătălin Stanciu (PSD).

 

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Xxx

Acum 1 lună

Așteptam capace de canal Smart!!! Adică toate sa fie la nivelul asfaltului!!! Că acum 99/ nu sint! A...dar uitam...nu contează că oamenii își strica mașinile in gropi .. denivelări...capace sub nivel etc etc că doar de aia plătesc impozite pt mașini că sa luam din carosabil sa vopsim piste pt bicicliști care ...nu plătesc impozit pt bicicleta! Corect!
Raspunde

Birtu

Acum 1 lună

Terminati cu atatea chestii SMART sau INTELIGENTE, pentru ca ce faceti voi se numeste PROSTIE. Faceti chestii bune pentru oameni si limitati masinile,orasul asta trebuie sa fie pentru oameni nu pentru personajele smart care baga bani nemunciti in buzunare cu acordul inteligentilor din administratie. Plantati niste arbori ca stiti numai sa taiati si sa betonati orasul. Nu lasati nimic verde in oras.Si faceti trotuarele mai inguste ca in ultima vreme sunt tot mai mari si nu sunt destui pietoni sa circule pe ele. Si incha o chestie,orasul nu inseamna doar CENTRUL si atat !!!
Raspunde

...

Acum 1 lună

Cosmin Sideraș o sa incerce sa faca si puncte de incarcare pentru drujbele pe roti? Ecologice desigur
Raspunde

C. Tățean

Acum 1 lună

Din păcate, nu prea mai există spații pentru toate aceste lucruri. Parcări trebuiau construite mai demult și eventual supraetajate. Așa, s-au umplut toate locurile de lângă blocuri și au început și trotuarele să fie ocupate. Pentru biciclete nu există infrastructură și nici piste serioase și nici interes. Iar la vitezele meteoritice cu care se circulă acum, devine tot mai problematică folosirea bicicletei. Nici măcar la Piața Transilvania bicicliștii nu mai au voie să parcheze, s-a îngrădit spațiul acolo, iar autoritățile nu au nici o reacție. Nu mai vorbim de așa-zisul podium pentru premiere de la terenul de baschet cu un singur coș: total inutil și ocupător de spațiu. Cum să te duci cu bicicleta undeva, când pistele sunt înguste și de multe ori ocupate de mașini ? Trebuie chemată Brigada Diverse.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus