Vineri,
24.09.2021
Parțial Noros
Acum
16°C

Bătălia celor 48 de firme pentru 100.000.000 de lei: austriecii vor moderniza cel mai scump drum județean din Sibiu

Bătălia celor 48 de firme pentru 100.000.000 de lei: austriecii vor moderniza cel mai scump drum județean din Sibiu

Proiect cu finanțare asigurată încă de la începutul anului 2018 și licitat de trei ori, până acum, modernizarea celor 35 de km de drum județean care leagă autostrada A1 de satul Țapu via orașul Ocna Sibiului are șanse să înceapă din acest an.

48 de companii reunite în opt asocieri au participat la cea de-a treia licitație pe care Consiliul Județean Sibiu a organizat-o pentru modernizarea celor aproximativ 35 de km ai DJ 106B, cel care pornește de la autostrada A1 și leagă Ocna Sibiului de Loamneș, Soroștin și satul Țapu (foto principală). Cu o valoare estimată inițial la peste 107 milioane de lei, fără TVA, contractul scos la licitație pentru a treia oară în decembrie anul trecut nu doar că a atras numeroase firme interesate, dar a și generat contestații.

Prea ieftin

Evaluarea celor opt oferte depuse de cele 48 de societăți a început a fi făcută de către reprezentanții Consiliului Județean Sibiu la finele lunii februarie, când a fost stabilit termenul-limită de depunere a ofertelor. Pe 7 iulie 2021, prin comunicarea referitoare la rezultatul procedurii de atribuire, comisia de evaluare a anunțat participanții la licitație că acest contract merită încredințat firmei mureșene Drumserv SA, societate deținută integral de compania austriacă Swietelsky. Drumserv SA a ofertat un preț de aproximativ 89,3 milioane de lei, fără TVA.

Mult prea ieftin, au considerat reprezentanții societății Strabag, a căror ofertă s-a clasat abia pe locul 4. Prin urmare, cei de la Strabag au deschis o acțiune la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, prin care au contestat atribuirea contractului asocierii condusă de Drumserv SA, pe motiv că aceștia au ofertat ”costuri neobișnuit de scăzute în raport cu lucrările, produsele sau serviciile, astfel că nu se poate asigura îndeplinirea contractului la parametri cantitativi sau calitativi solicitați prin caietul de sarcini”.

Cei de la Strabag nu au cerut doar anularea atribuirii contractului celor de la Drumserv, ci și descalificarea celorlalte asocieri care s-au clasat înaintea lor, respectiv cea condusă de Hidroconstrucția SA (locul 2) și cea condusă de Geiger Transilvania SRL (locul 3).

A urmat un proces care s-a întins pe parcursul a aproape două luni, în cadrul căruia judecătorilor CNSC li s-au adresat și reprezentanții CJ Sibiu, cât și ai Drumserv, Hidroconstrucția SA și Geiger. Mii de pagini de documentații au fost transmise către sediul CNSC, fiind puse în dezbatere de la prețurile decapărilor și depozitării terenului vegetal, la costul adăposturilor pentru călători în stațiile de transport public, covorul roșu antiderapant montat la trecerile de pietoni de la școli sau parapetele metalice.

Judecătorii au decis, la finele lunii august, că toate susținerile și revenirile celor de la Strabag nu sunt întemeiate și au respins contestația acestora. ”Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere în termen de zece zile de la comunicare”, se arată la finalul deciziei emisă în 31 august 2021. Până la data publicării acestui material, pe site-ul Curții de Apel Alba Iulia (unde poate fi atacată decizia CNSC) nu apărea nicio acțiune deschisă de cei de la Strabag. Dacă situația va rămâne la fel până la expirarea celor zece zile de la comunicare, contractul de modernizare a DJ 106B urmează să fie semnat de CJ Sibiu cu asocierea condusă de Drumserv SA.

Trei ani

Conform caietului de sarcini care a stat la baza acestei proceduri, termenul de execuție a lucrărilor de modernizare a drumului în discuție este de trei ani de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

În cei 34,99 de km din DJ 106B nu intră și porțiunea care se suprapune peste intravilanul orașului Ocna Sibiului. Pe traseul care va fi modernizat se află 112 podețe, șapte poduri (din care două vor fi înlocuite), dar și porțiuni mlăștinoase pentru care se cer inclusiv lucrări de decolmatare. Proiectul propune amenajarea și a două noi parcări la marginea drumului (pe lângă cele existente), precum și amenajarea trotuarelor în satele tranzitate de drumul județean.

Sursa foto: Google StreetView

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

Mâțu Stoian

Acum 2 săptămâni

Trebuie să câștige Comtram! O firmă românească care apără glia străbună! Nu contează că va construi un metru în 6 ani, dar banii furați trebuie să rămână în România, nu la străinii necredincioși!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus