Duminică,
28.11.2021
Cer Senin
Acum
9°C

Tursib insistă, dar nuanțează discursul: ”O premieră, pentru că, pentru prima dată, se emitea și un tichet de autobuz”

Tursib insistă, dar nuanțează discursul: ”O premieră, pentru că, pentru prima dată, se emitea și un tichet de autobuz”

Euforia de a arăta premiere chiar și acolo unde nu sunt continuă la nivelul conducerii Tursib.

Societatea a revenit cu o replică după articolul ”Fake news la Caravana Smart City. Directorul tehnic al Tursib, Zeno Sârbu, s-a lăudat că ”Sibiul este un oraș Smart City încă din 2011, când am fost primul oraș din Europa care a folosit plata cu cardul bancar”.

Deși Turnul Sfatului a relatat cu dovadă concretă că sistemul prin care biletul de autobuz se plătea cu cardul era deja implementat în Franța, conducerea Tursib revine, nuanțat, însă, dar insistând asupra premierei,. Se vorbește de această dată de ”o premieră, pentru că se emitea și bilet”:

”În anul 2011, Tursib a implementat un sistem unic în Europa prin care biletul de autobuz se plătea cu un card de tip PayPass în mijloacele de transport în comun. Tehnologia era considerată unică în Europa şi o premieră pentru că, pentru prima dată se emitea și un tichet de autobuz, plata făcându-se instant, în mai puţin de o secundă şi pentru orice tranzacţii care erau sub 100 de lei nu era necesară introducerea codului PIN”, anunță Tursib.

Inițial, directorul tehnic al societății, Zeno Sârbu, a spus că ”Sibiul este un oraș Smart City încă din 2011, când am fost primul oraș din Europa care a folosit plata cu cardul bancar”. 

Turnul Sfatului a demonstrat atunci cu link din presa franceză în care, cu un an mai devreme, în 2010, orașul Nisa anunța implementarea acestui sistem pentru toate mijloacele de transport în comun ale orașului. În alte publicații se descrie parteneriatul cu o bancă, precum și planul general al municipalității de aici, acela de a avea un astfel de sistem și în alte locuri și instituții publice din oraș.

”Cetățenii din Nisa își pot plăti acum biletul de transport cu telefonul mobil sau cardul bancar contactless. Această lansare pe scară largă este o premieră. În urmă cu un an (n.r. 2009), Nisa și-a anunțat intenția de a lansa plata contactless la scară largă până în primăvara anului 2010. În această dimineață, vineri, 21 mai 2010, Primăria a inaugurat câteva dintre aceste servicii, accesibile prin intermediul unui card bancar sau către un telefon mobil dotat cu un cip de comunicare cu unde radio NFC (near field communication).

Cetățenii din Nisa pot astfel plăti apropiindu-se de terminalul de plată contactless cu telefonul sau cardul. Este pentru prima dată când un oraș din Europa depășește stadiul de experimentare”, scria în 21 iunie 2010, 01net.com.

Astfel de știri pot fi văzute și în alte publicații franceze cu arhivă electronică activă din acea perioadă, fiind un demers inovator, despre care s-a vorbit mult:

Nice Rendez Vous

Les Echos

Le Figaro

Pe de altă parte, este de apreciat faptul că în 2011 Sibiul beneficia de un astfel de sistem, singurul lucru semnalat de Turnul Sfatului în articolul incriminat de Tursib, a fost că afirmația făcută de directorul tehnic a fost eronată.

În plus, inclusiv în ziarul pomenit de Tursib, ca exemplu al prezentării știrii din 2011, Adevărul, scrie că ”Sibiul se poate mândri acum oficial ca singurul oraş din Europa, care nu este capitală, ce a implementat un sistem ultramodern de plată directă a biletelor de autobuz, chiar în mijloacele de transport în comun”, se arată în articol.

În plus, inclusiv Metrorex avea acest tip de instalație, scrie ziarul invocat chiar de către societatea sibiană, cu un plus de partea noastră: scotea și bilet... ”Tursib-ul a pregătit timp de mai bine de un an de zile, introducerea acestui sistem care se mai foloseşte la Bucureşti, de către Metrorex, dar la Sibiu, în plus, se emite şi un bilet de către sistemul montat în mijloacele de transport în comun”, se mai arată articolul apărut în 7 septembrie 2011.

Comunicatul transmis de Tursib:

Pentru a clarifica informațiile prezentate în publicația Turnul Sfatului, în cadrul articolului „Fake news la Caravana Smart City…” cu privire la societatea TURSIB, transmitem următoarele precizări:

Informațiile expuse de către Directorul tehnic al societății TURSIB, în cadrul Caravanei Smart City, reprezintă o recunoaștere a unei realizări importante a municipalității Sibiu și a societății Tursib și nu constituie afirmații false, menite a induce publicul în eroare.

În anul 2011, Tursib a implementat un sistem unic în Europa prin care biletul de autobuz se plătea cu un card de tip PayPass în mijloacele de transport în comun. Tehnologia era considerată unică în Europa şi o premieră pentru că, pentru prima dată se emitea și un tichet de autobuz,  plata făcându-se instant, în mai puţin de o secundă şi pentru orice tranzacţii care erau sub 100 de lei nu era necesară introducerea codului PIN.

În aceeași perioadă societatea Tursib a fost premiată, de către Uniunea Internațională de Transport Public, pentru Modelul de Afacere Business Model Award -  regiunea Europa Centrală și de Est.

Suntem conștienți de faptul că transportul public din municipiul Sibiu mai are mulți pași de realizat până la atingerea  performanței serviciilor de transport europene, în prezent fiind în desfasurare mai multe proiecte privind creșterea mobilității urbane.  Nu considerăm însă că trebuie ignorate lucrurile bune care s-au realizat.

În anul 2011, proiectul privind sistemul de plată contactless din mijloacele de transport în comun a fost promovat atât în presa locală cât și în cea națională (VIDEO - Sibienii pot plăti direct cu cardul biletul în autobuz. Vezi cum a testat primarul Iohannis sistemul (oradesibiu.ro); VIDEO Sibienii plătesc direct cu cardul şi în mijloacele de transport, biletul de autobuz GALERIE FOTO | adevarul.ro ).

Considerăm regretabil faptul că o publicație sibiană prezintă eforturile susținute ale municipalității Sibiu și ale societății Tursib, de îmbunătățire a serviciului de transport public local, prin acțiuni care doresc a minimaliza și a pune în umbră realizările orașului nostru.

Director general,

Torneanu Sebastian

Vizualizari: 2567

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Birtu

Acum 4 săptămâni

Eus tiam ca directorul cursib a inventat roata intr-o viata anterioara asa ca el e primul care a montat pe un autobuz un aparat de citit carduri inca inainte de a se inventa autobuzele.
Raspunde

Ion

Acum 4 săptămâni

Asistăm la mascarada făcută de un măscărici și el director la o altă instituție publică,care a supervizat concursul pentru ocuparea postului de director general și director tehnic! O sa mai avem placerea de a vedea tot felul de ridiculozitati ,,TEHNICE" oferite de un simplu mecanic auto. Dar că la noi la nimeni! ,,Cum e turcu așa e și tehnicu." Asta înseamnă aranjamente la concursuri pentru posturi publice. Oameni slab pregătiți .

Raspunde

Nuria

Acum 3 săptămâni

Doamne ferește,chiar nimeni nu intervine la această instituție publică care funcționează pe banii noștri ai Sibienilor,chiar nu sunt specialiști în domeniu pentru a gestiona cum trebuie această activitate! Înțeleg că postul de director tehnic cat și cel de director general au fost cu dedicație fi partea edilului. Dar pentru Dumnezeu suferim noi. Evaluați încă o dată cu o comisie care poate pune note adevărate acestor directorași,și schimbați din funcții daca nu trec pe bune probele! Rușine Doamna primar! Un serviciu public poate excela doar prin profesionalism, nu prin pile!

Raspunde

Gogu

Acum 3 săptămâni

In Tursibul ăla se fură la greu,chiar nu se vede, șoferi,mecanici ăștia fura fiindcă sunt furați la salarii, dar șeful de atelier cu cei care semnează anumite facturi și contracte de achiziții de ce naiba fură. Au salarii peste puterea lor de muncă, AGA nu vede sau sunt pe o mână cu toții!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus