Vineri,
21.01.2022
Parțial Noros
Acum
-1°C

După 12 ani de pregătiri, principalele două poduri peste Cibin vor fi modernizate și extinse într-un an

După 12 ani de pregătiri, principalele două poduri peste Cibin vor fi modernizate și extinse într-un an

Proiect demarat de pe vremea primarului Klaus Iohannis, modernizarea și extinderea cu un al treilea pod a traversărilor peste Cibin din zona Peco a străzii Alba Iulia vor fi realizate în cadrul unui contract semnat cu Geiger Transilvania.

14 milioane, cu tot cu TVA (față de aproape 23 de milioane, bugetul alocat înainte de licitația pentru atribuire), este valoarea contractului semnat joi între Primăria Sibiu și Geiger Transilvania și al cărui termen de finalizare este de 12 luni (perioadă care nu include și lunile de iarnă, în care nu se poate lucra). Până la finele lui 2022, cei de la Geiger se angajează să demoleze unul din cele două poduri (cel aflat în amonte, dat în folosință în 1938 și utilizat pentru cele două benzi de acces către centrul orașului) și să îl reconstruiască sub forma unui pod cu trei benzi. Cea de-a treia bandă va fi destinată exclusiv virajului la dreapta, către strada Maramureșului. Această a treia bandă va ocoli intrarea în sensul giratoriu aflat la intersecția străzilor Alba Iulia – Maramureșului – Malului și are scopul de a fluidiza circulația.

Podul spre centrul orașului va avea trei benzi. Sursa simulării: Primăria Sibiu

Totodată, podul din aval (folosit pentru cele două benzi de ieșire din oraș) va fi consolidat și ”integrat în noul ansamblu” pentru un aspect unitar. Acest al doilea pod are doar 21 de ani de folosință, dar – după cum susțin reprezentanții Primăriei – a fost construit fără o structură de rezistență durabilă.

Lucrările au în vedere și amenajarea de trotuare și piste de biciclete pe ambele sensuri (piste sigure, promite Primăria), dar și a unei piste de biciclete, pe sub cele două poduri. Una care ar urma să unească pista aflată acum în curs de amenajare în cartierul Ștrand și viitoarea pistă de biciclete care urmează să fie amenajată pe malul Cibinului până în cartierul Reșița. De asemenea, va fi amenajat un nou sistem de iluminat public, dar și unul de iluminat arhitectural, mai anunță reprezentanții executivului local.

Trotuare și piste de biciclete sigure promit reprezentanții Primăriei Sibiu. Sursa simulării: Primăria Sibiu

Lucrările încep la anul

Primarul Astrid Fodor pune semnarea contractului în contextul finalizării podului peste același Cibin în zona străzii Rozmarinului. Precum și a demarării procedurilor de atribuire a contractului de întocmire a proiectului tehnic pentru podul Maria Tereza peste același râu.

“Vorbim de cea mai importantă arteră de trafic din Sibiu, principala legătură utilizată pentru accesul spre și dinspre Zona Industrială Vest, iar reparațiile și extinderea sunt absolut necesare atât din cauza vechimii podurilor existente, cât și pentru o mai bună fluență a circulației. Lucrările vor începe în primăvara anului viitor, imediat ce condițiile meteo permit acest lucru”, anunță Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, potrivit unui comunicat remis pentru cititorii Turnul Sfatului.

Compania cu care a semnat contractul administrația locală tocmai va termina înainte de termen parcarea supraetajată din cartierul Hipodrom, o altă investiție a Primăriei Sibiu. Reprezentanții Geiger Transilvania arată că cea mai mare dificultate a acestui contract o reprezintă execuția lucrărilor sub trafic. “Cunoaștem importanța acestei lucrări pentru oraș și avem o vastă experiență în domeniu. Vom depune toate eforturile să finalizăm lucrarea până la sfârșitul lui 2022. Principala provocare va fi legată de gestionarea traficului foarte intens și de aceea vom implementa o semnalizare profesionistă, care să ghideze eficient șoferii în zona șantierului atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte. Desigur, vom conta și pe responsabilitatea șoferilor pentru a respecta semnele, dar și în sensul utilizării rutelor ocolitoare”, spune Ovidiu Simen, director regional Geiger Transilvania, conform aceleiași surse.

Astrid Fodor și Ovidiu Simen. Sursa foto: Primăria municipiului Sibiu

În pregătiri din 2009

Documentațiile pentru acest proiect au fost demarate încă din ianuarie 2009, când primarul din acea vreme, Klaus Iohannis, semna contractul pentru execuția studiului de fezabilitate, a proiectului și detaliilor tehnice necesare demolării și reconstruirii noului pod. Lucrare estimată, ca urmare a elaborării documentațiilor, la aproximativ un milion de euro, la nivelul anului 2009.

Implementarea proiectului a cunoscut amânări – terenul necesar celei de-a treia benzi, cea către str. Maramureșului, nu era în proprietatea orașului (s-au purtat negocieri pentru achiziție), relocările de rețele de gaz ridicau probleme.

În cele din urmă, documentațiile au fost refăcute, indicatorii tehnico-economici finali fiind adoptați de Consiliul local Sibiu în luna noiembrie a anului trecut. Indicatori care includ, de această dată, și consolidarea podului mai nou, precum și pistele de biciclete.

Vizualizari: 2258

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

No ce atata graba?

Acum 1 lună

Pas cu pas. Statuia inchizitorului Brukenthal au putut sa o ridice peste noapte ca au avut interes si probabil ordin de la cotroceni. 13 ani pentru un pod pentru sibieni.... E bine avand in vederea vrednicia si materia cenusie din capul lui fodor si al echipei ei extraordinare.
Raspunde

Kerner Weul

Acum 1 lună

Doamne, ce miracole se intampla in burgul sibian datorita administratiei sale extraordinare! Doar Golden Gate din San Francisco se va compara cu podurile noastre du peste Cibin! Oltenii abia asteapta sa faca poze sa trimita la saracii de peste munti care nu au nici curent!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 lună

ați asmuțit numa doi pesedaci. atât mai puteți, tov. Trifu? v-ați abandonat postacii?
Raspunde

Doc

Acum 1 lună

„Lucrările au în vedere și amenajarea de trotuare și piste de biciclete pe ambele sensuri (piste sigure, promite Primăria), dar și a unei piste de biciclete, pe sub cele două poduri. Una care ar urma să unească pista aflată acum în curs de amenajare în cartierul Ștrand și viitoarea pistă de biciclete care urmează să fie amenajată pe malul Cibinului până în cartierul Reșița.”
S-a descebăluit cineva din primărie, din fericire, și a înțeles că să pui bicicliștii să treacă printr-unul din cele mai aglomerate sensuri giratorii e o invitație la accidente.
Raspunde

Un biciclist

Acum 1 lună

la cum se vede in poza si la cum e descris podul - cu banda dedicata spre dreapta catre Maramuresului, daca vin pe bicicleta din zona vest catre centru, ce prioritate o sa fie la intersectia pistei de biciclete cu banda dedicata spre dreapta ? Sa nu-mi spuneti sa ma dau jos de pe bitza si sa traversez pe trecerea de pietoni.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus