Turiștii care ajung pe Aeroportul Internațional Sibiu în această perioadă trebuie să aștepte zeci de minute înainte de a ieși din aeroport, din cauza numărului mare de persoane care călătoresc în același timp. Potrivit reprezentanților AIS, „toate facilitățile de procesare funcționează la capacitate maximă”, însă nu toți pasagerii știu încă de formularul digital, care ar trebui să simplifice procedurile și apar întârzieri. Mai mult, toate destinațiile operate la Aeroportul Internațional Sibiu sunt încadrate în zona roșie conform Listei țărilor/zonelor cu risc epidemiologic ridicat în vigoare.
Un sibian care a venit acasă de sărbători a reclamat aseară faptul că a stat și a „înghețat la coadă 20 de minute”, însă alți pasageri au stat și 30, poate 40 de minute să aștepte să iasă din aeroport. În jurul orei 18:30 au ajuns două avioane pe aeroportul din Sibiu, iar zona era plină până la refuz.
„Am văzut un articol că e frumos decorat Sibiul și lumea e pregătită de sărbătoare. Voiam să văd și eu, dar n-am putut, că am înghețat la coadă. Așa arată luni seara. Oare vineri cum o să fie? Am venit din Munchen, iar la ora aceea aterizaseră două avioane - unul Ryanair, unul Lufthansa”, povestește bărbatul.
El spune că problema ar fi modul în care s-a organizat aeroportul pentru fluxul mare de pasageri și că ar trebui să se schimbe ceva. „Problema este că organizarea aeroportului nu e optimă, așa că unele persoane au stat 30 de minute afară, până s-a eliberat înăuntru. Persoanele cu copii aveau prioritate, ceea ce e bine, dar totuși persoane în vârstă au avut de așteptat la 0 grade. Nu e chiar normal. Și era o atmosferă foarte tensionată, toată lumea nervoasă, obosită, cu mască. Sigur se poate îmbunătăți ceva. Menționez că și eu am fost printre cei cu copii, așa că nu am stat prea mult la coadă. Poate 15-20 de minute.”
Reprezentanții Aeroportului Internațional Sibiu spun că într-adevăr fluxul mare de pasageri din această perioadă va provoca întârzieri, iar oamenii vor sta și 40 de minute, în medie, la rând, pentru a fi verificați înainte de a părăsi aeroportul. În același timp, se precizează faptul că angajații lucrează la capacitate maximă, pe toate fronturile.
„Perioada sărbătorilor de iarnă este una dintre cele mai aglomerate perioade din an raportat la numărul de pasageri procesați. Considerând durata procedurilor de triaj epidemiologic necesar a fi efectuate de către reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Sibiu, respectiv verificarea documentelor și implementarea acestora de către reprezentanții Poliției de Frontieră, aceasta conduce la creșterea timpilor de procesare a pasagerilor. Precizăm faptul că toate facilitățile de procesare funcționează la capacitate maximă (puncte de control Poliție de Frontieră, reprezentanți DSP Sibiu), mai ales în intervalele orare când se suprapun două zboruri programate pentru sosire, însă timpii de prelucrare a unui număr de 180-189 pasageri, considerând capacitatea aeronavelor care aterizează la Sibiu, este de aproximativ 40 min”, explică Alexandra Păcurar, purtător de cuvânt al aeroportului.
Introducerea formularul digital de intrare în România, începând cu data de 20 decembrie, ajută la simplificarea operațiunilor de control, însă „va exista o perioadă de tranziție întrucât nu toți pasagerii cunosc această măsură, fapt ce îngreunează o procesare dinamică”. Mai mult, toate destinațiile operate la Aeroportul Internațional Sibiu sunt încadrate în zona roșie conform Listei țărilor/zonelor cu risc epidemiologic ridicat în vigoare.
Reprezentanții aeroportului menționează faptul că se așteaptă un flux ridicat de pasageri și în zilele următoare.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 3161
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Aurel Metrescu
Acum 1 oră
Magog
Acum 1 oră
Un oarecare
Acum 2 ore
HBomb
Acum 2 ore
HBomb