Marţi,
21.01.2025
Ceata
Acum
-1°C

Aglomerație pe Aeroportul Sibiu: „Dacă luni e așa, vineri cum va fi?”. Aeroportul: „toate facilitățile de procesare funcționează la capacitate maximă”

Aglomerație pe Aeroportul Sibiu: „Dacă luni e așa, vineri cum va fi?”. Aeroportul: „toate facilitățile de procesare funcționează la capacitate maximă”

Turiștii care ajung pe Aeroportul Internațional Sibiu în această perioadă trebuie să aștepte zeci de minute înainte de a ieși din aeroport, din cauza numărului mare de persoane care călătoresc în același timp. Potrivit reprezentanților AIS, „toate facilitățile de procesare funcționează la capacitate maximă”, însă nu toți pasagerii știu încă de formularul digital, care ar trebui să simplifice procedurile și apar întârzieri. Mai mult, toate destinațiile operate la Aeroportul Internațional Sibiu sunt încadrate în zona roșie conform Listei țărilor/zonelor cu risc epidemiologic ridicat în vigoare.

Un sibian care a venit acasă de sărbători a reclamat aseară faptul că a stat și a „înghețat la coadă 20 de minute”, însă alți pasageri au stat și 30, poate 40 de minute să aștepte să iasă din aeroport. În jurul orei 18:30 au ajuns două avioane pe aeroportul din Sibiu, iar zona era plină până la refuz.

„Am văzut un articol că e frumos decorat Sibiul și lumea e pregătită de sărbătoare. Voiam să văd și eu, dar n-am putut, că am înghețat la coadă. Așa arată luni seara. Oare vineri cum o să fie? Am venit din Munchen, iar la ora aceea aterizaseră două avioane - unul Ryanair, unul Lufthansa”, povestește bărbatul.

El spune că problema ar fi modul în care s-a organizat aeroportul pentru fluxul mare de pasageri și că ar trebui să se schimbe ceva. „Problema este că organizarea aeroportului nu e optimă, așa că unele persoane au stat 30 de minute afară, până s-a eliberat înăuntru. Persoanele cu copii aveau prioritate, ceea ce e bine, dar totuși persoane în vârstă au avut de așteptat la 0 grade. Nu e chiar normal. Și era o atmosferă foarte tensionată, toată lumea nervoasă, obosită, cu mască. Sigur se poate îmbunătăți ceva. Menționez că și eu am fost printre cei cu copii, așa că nu am stat prea mult la coadă. Poate 15-20 de minute.”

Reprezentanții Aeroportului Internațional Sibiu spun că într-adevăr fluxul mare de pasageri din această perioadă va provoca întârzieri, iar oamenii vor sta și 40 de minute, în medie, la rând, pentru a fi verificați înainte de a părăsi aeroportul. În același timp, se precizează faptul că angajații lucrează la capacitate maximă, pe toate fronturile.

„Perioada sărbătorilor de iarnă este una dintre cele mai aglomerate perioade din an raportat la numărul de pasageri procesați. Considerând durata procedurilor de triaj epidemiologic necesar a fi efectuate de către reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Sibiu, respectiv verificarea documentelor și implementarea acestora de către reprezentanții Poliției de Frontieră, aceasta conduce la creșterea timpilor de procesare a pasagerilor. Precizăm faptul că toate facilitățile de procesare funcționează la capacitate maximă (puncte de control Poliție de Frontieră, reprezentanți DSP Sibiu), mai ales în intervalele orare când se suprapun două zboruri programate pentru sosire, însă timpii de prelucrare a unui număr de 180-189 pasageri, considerând capacitatea aeronavelor care aterizează la Sibiu, este de aproximativ 40 min”, explică Alexandra Păcurar, purtător de cuvânt al aeroportului.

Introducerea formularul digital de intrare în România, începând cu data de 20 decembrie, ajută la simplificarea operațiunilor de control, însă „va exista o perioadă de tranziție întrucât nu toți pasagerii cunosc această măsură, fapt ce îngreunează o procesare dinamică”. Mai mult, toate destinațiile operate la Aeroportul Internațional Sibiu sunt încadrate în zona roșie conform Listei țărilor/zonelor cu risc epidemiologic ridicat în vigoare.

Reprezentanții aeroportului menționează faptul că se așteaptă un flux ridicat de pasageri și în zilele următoare.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Cristina Bălău

de Cristina Bălău

Eveniment, Cultură 
Telefon:
0770 962 946
E-mail: cristina[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

Cocosila

Acum 3 ani

Astea-s efectele masurilor luate de autoritatile „competente”. Tot stau si ma intreb cand vor da socoteala, toti maimutoii astia?
Raspunde

Sibian

Acum 3 ani

Chiar ata de greu e sa pui niste corturi inseriate de la intrarea in aerogara catre platforma? Ar putea fi si incalzite cu aeroterma...Conducerea de acolo probabil joaca table, nu are timp sa gandeasca
Raspunde

Ioji

Acum 3 ani

Din pacate sistemul pus la dispozitie pentru descarcarea formularului nu functioneaza. De 2 zile incerc dar aplicatia nu functioneaza.

Raspunde

Alex

Acum 3 ani

Si eu am fost acolo, si a durat o ora de la aterizare pana am reusit sa ies. Complet dezorganizati, nu era niciun afis cu ce documente sa aiba pasagerii pregatite astfel incat procesarea lor sa fie cat mai rapida. Si un birou separat de informatii ar fi ajutat astfel incat sa nu fie nevoie sa stea politistii de frontiera sa explice toate regulile fiecarui pasager in parte. Cand trebuie sa stai cateva minute cu fiecare pasager din cele cateva sute, evident ca direaza o vesnicie pwntru cei care au ghinionul sa fie la afarsitul cozii. In calitate de sibian, am fost foarte dezamagit
Raspunde

Aristide Puhoiu

Acum 3 ani

Romanul, aceasta bacterie a umanitatii, daca nu isi pune poalele in cap, nu e roman!
Raspunde

Munteanu

Acum 3 ani

Daca luni... Si ...Daca e marti, e Belgia - de vazut un film minunat!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus