Marţi,
17.05.2022
Acum
0°C

Sub presiunea timpului: aeroportul sibian va fi administrat și de un brașovean care n-a obținut punctajul minim

Sub presiunea timpului: aeroportul sibian va fi administrat și de un brașovean care n-a obținut punctajul minim

Subiect amplu discutat în spațiul public încă de la numirea lui Eugen Iordănescu pentru a efectua selecția, desemnarea noilor administratori ai Aeroportul internațional Sibiu se apropie de final. Unul în care conducerea Consiliului Județean propune cooptarea în consiliul de administrație și a unui candidat care nu a întrunit punctajul minim în cadrul celei de-a doua selecții. Asta după ce singurul candidat selecționat în prima etapă, cea gestionată de Eugen Iordănescu, ar fi primit răspunsurile corecte de la Iordănescu înainte de interviu, după cum susțin procurorii.

Din cei trei candidați care s-au înscris în cadrul celei de-a doua runde de selecție pentru completarea Consiliului de administrație al Aeroportului internațional Sibiu, unul singur a întrunit la final un punctaj peste pragul minim de 80. Este vorba de avocatul sibian Ștefan Nartea, care se numără printre administratorii Aeroportului din 2015. Alături de Ștefan Nartea (care a fost notat cu 87,32 puncte), conducerea Consiliului Județean Sibiu propune ca în CA al Aeroportului să fie numit și Marius Chiriac.

Acesta din urmă, însă, a fost notat în cadrul procedurii de selecție cu 78,74 puncte. Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu, propune ca acest punctaj apropiat de pragul minim să nu fie un impediment în numirea lui Chiriac în Consiliul de administrație al AIS. ”Potrivit prevederilor legale incidente, la luarea deciziei de numire, autoritatea poate numi candidați din lista scurtă fără a fi condiționată de acest prag, concluziile comisiei fiind cu titlu de recomandare (...), pragul minim de 80 nefiind imperativ impus de legislație”, se arată în referatul de aprobare semnat de Daniela Cîmpean.

În plus, președinta CJ Sibiu invocă și CV-ul lui Chiriac. ”Domnul Chiriac Marius Cristian prin documentele depuse la dosar a demonstrat o bogată experiență în management și administrarea afacerilor, este un antreprenor de succes și în prezent este și administrator la o companie de transport”.

Daniela Cîmpean invocă și presiunea timpul: aeroportul are acum directori provizorii, noul consiliu de administrație fiind așteptat să deruleze procedura de selecție pentru o nouă conducere executivă. Asta în contextul în care, din acest an, Aeroportul ar urma să devină un amplu șantier în cadrul unor investiții estimate la peste 44 de milioane de euro. ”La data prezentei, la Aeroportul Internațional Sibiu sunt în derulare programe de investiții majore care de asemenea necesită administrare, organizare și implementare de organe de conducere complete și competente. Astfel, propun a fi desemnat administrator al Regiei și candidatul care a obținut 78,74 puncte”, se mai arată în referatul semnat de Daniela Cîmpean.

Citește și Aeroportul sibian se extinde cu 44 de milioane de euro: terminal pentru 2,6 mil. de pasageri, pistă pentru aeronave mari

Proiectul de hotărâre pentru numirea lui Ștefan Nartea și a lui Marius Chiriac în consiliul de administrație al Aeroportului sibian este pus pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Județean Sibiu programată joi. Fiind inițiat de către președinta liberală a CJ Sibiu, iar liberalii având majoritatea absolută, este puțin probabil ca proiectul să nu fie adoptat.

Cine este Marius Chiriac?

Om de afaceri și consultant în finanțe și strategii de afaceri, Marius Chiriac este – mai nou – membru plin al Consiliului de administrație al societății de transport public din municipiul Brașov. Din 2019 este membru în consiliul de supraveghere al Optical Investment Grup SA, pe care îl descrie drept ”lider în vânzarea produselor optice din România”. Conduce Optiplaza, rețeaua de magazine de produse destinate vederii deținută de Optical Investment Grup SA. De altfel, Chiriac este familiarizat cu piața medicală destinată vederii: este asociat și administrator al AMC SRL din Brașov, societate de distribuție în acest domeniu.

Marius Cristian Chiriac. Sursa foto: Facebook / Marius Chiriac

Consultă aici CV-ul lui Marius Chiriac, publicat înainte de numirea în CA al societății de transport în comun a municipiului Brașov

Ceilalți administratori

În acest moment, în Consiliul de administrație al AIS sunt trei persoane. Ștefan Opriș, președintele CA, a fost numit aici ca reprezentant al Consiliului județean Sibiu (autoritatea tutelară), în cadrul căruia deține funcția de director economic. Al doilea membru este reprezentantul Ministerului Finanțelor, fiind vorba de Radu Dobre, cel care conduce Administrația județeană a Finanțelor Publice. În fine, al treilea nume este cel al lui Radu Gabriel Bondar. Fost director al aeroporturilor din Capitală (Henri Coandă și Băneasa – Aurel Vlaicu) este membru și președinte al consiliului de administrație al Aeroportului internațional Sibiu încă din 2013. 

Numele lui Bondar apare și în dosarul deschis de procurorii sibieni pe numele lui Eugen Iordănescu, suspectat de mai multe fapte asimilate corupției. Procurorii susțin că, desemnat de liberalii sibieni să efectueze selecția membrilor CA, Iordănescu i-a respins pe toți candidații cu excepția unuia – Radu Bondar – căruia i-ar fi transmis înaintea interviului răspunsurile pe care le aștepta de la acesta și pe care le considera corecte (detalii aici: Dosarul Iordănescu: de la recompensa polițistului care nu l-a mai amendat, la milioanele ”Regiunii Gastronomice”).

”Aeroportul era sub presiunea timpului încă de anul trecut”

Membru al CA al Aeroportului sibian din 2015, avocatul sibian Ștefan Nartea a participat și la prima rundă de selecție, cea gestionată de către Iordănescu (în urma dosarului deschis pe numele acestuia, instanța i-a interzis acestuia să mai participe la selecții, prin urmare a fost înlocuit). Atunci a fost notat ușor sub pragul minim de 80 de puncte, noua comisie acordându-i în urma noii selecții cea mai mare notă.

Nartea apreciază că presiunea timpului invocată de conducerea CJ Sibiu are deja vechime. ”Aeroportul era sub presiunea timpului încă de anul trecut, de când am participat prima oară la procedura de selecție. Noi lucrăm deja de ani de zile la tot ceea ce era necesar pentru a obține finanțare pentru dezvoltarea Aeroportului. Trebuie de urgență luate anumite măsuri, inclusiv pentru selecția unei conduceri executive. Acest provizorat de acum nu are cum produce rezultate pozitive, mai ales că între timp evoluează proiectul aeroportului din Brașov, ca și concurent direct”, declară Ștefan Florin Nartea.

El arată că proiectul de dezvoltare a infrastructurii aeroportului sibian trebuie completat și de alte acțiuni. ”Ducerea la îndeplinire a proiectului de modernizare este un deziderat important, dar fără pasageri nu vom avea decât o clădire extinsă. Condisder că suntem în faza de maturitate a Aeroportului. Am arătat că se poate, că Aeroportul poate aduce clientelă și că pot fi aduse zboruri noi aici. Cred că trebuie să creștem calitatea serviciilor și siguranța pasagerilor, iar în această direcție este și proiectul de modernizare și dezvoltare a infrastructurii Aeroportului. Calitatea serviciilor și siguranța pasagerilor va duce la o creștere sustenabilă a veniturilor Aeroportului. Un deziderat foarte important pentru mine este și  reducerea amprentei de carbon. Vorbim de un Aeroport în oraș, iar ca locuitor al Sibiului care s-a hotărât să rămână aici cu întreaga familie mi se pare foarte important să nu aducem poluare în oraș, chiar dacă va crește numărul curselor și, prin urmare, al pasagerilor. Sper să fim o echipă puternică”, mai arată Nartea.

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Vizualizari: 2217

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

Standarde joase

Acum 3 luni

Din cv rezulta ca cetateanul e un ziarist care vinde ochelari?
Raspunde

Coțofana Airlines

Acum 3 luni

In 30 de ani, avem cei mai prapaditi conducatori, de la primarie, la CJ. Pariez ca peste maxim 10 ani, aeroportul va gazdui exclusiv liniute ale somonilor imbogatiti la banda si ale autohtonilor la fel de prapaditi!
Raspunde

Alzara 1918

Acum 3 luni

“ Pragul MINIM de 80 de puncte NU e un IMPERATIV impus de legislație “ ! Genial ! Rimează cu _ _ lație ? Prima o fi o consoană dentolabială ?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Anemona Perișoreanu-Mutică

Acum 3 luni

Astia care fabuleaza, singuri la toaleta, ca Sibiul e nu stiu ce mare metropola financiara, va rog sa aveti in vedere ca daca CJ nu ar sponsoriza din bani publici companiile aeriene sa zboare de pe Sibiu, nu ar mai decola sau ateriza nici musca țețe pe acest aeroport din acest oras de muncitori la bandă si teamliderițe cu IQ negativ. Sibiul are mediul de afaceri al localității Glâmboaca, singura diferență e ca e la fel.
Raspunde

Sibianca

Acum 3 luni

Cata ura si rautate razbate din mesajul tau.De ce oare?
Raspunde

Rammstein

Acum 3 luni

Eu il puneam pe Adrian Veștea!!..ca din două aeroporturi să facă unul ca lumea !!..
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus