Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
11°C

FOTO. Toate stațiile pentru bike-sharing-ul Sibiului au fost montate. Unii sibieni sunt nemulțumiți

FOTO. Toate stațiile pentru bike-sharing-ul Sibiului au fost montate. Unii sibieni sunt nemulțumiți

Marți seara a fost finalizată amplasarea tuturor celor 44 de stații de unde sibienii vor putea închiria una din cele 540 de biciclete ale sistemului de bike-sharing al orașului, anunță reprezentanții Primăriei. Au apărut și primele reclamații pe acest subiect, referitor la amplasarea stațiilor.

”Vești noi despre Sibiu BikeCity! Proiectul este tot mai vizibil în oraș, asta și pentru că în această seară am încheiat amplasarea tuturor sistemelor de bike-sharing în cele 44 de locații. Cu ajutorul hărții, putem descoperi stațiile de închiriere care vor face parte din traseele noastre zilnice!”, au anunțat, entuziast, reprezentanții Primăriei Sibiu pe pagina de Facebook.

Citește și 550 de biciclete, cu 100 de lei pe an și 1,5 lei pe oră: de când și cum va funcționa sistemul Sibiu Bike City

Amplasarea stațiilor a generat și primele reclamații. Spre exemplu, faptul că una dintre stații a ocupat tot trotuarul de lângă benzinăria OMV de pe bulevardul Vasile Milea. ”Nu știu ce minte luminată a putut desființa practic un trotuar obligând oameni, copii, mămici cu cărucioare etc să facă slalom printre mașini și bălți. Dacă tot erau de importanță majoră, puteau să le amplaseze lângă trotuar. După-amiaza, parcarea este plină”, a transmis o cititoare a Turnul Sfatului, alături de câteva fotografii ilustrative.

Stația de pe bulevardul Vasile Milea a fost amplasată pe trotuar, reclamă o locuitoare a orașului

Stații de închiriere a bicicletelor au mai fost amplasate și pe alte trotuare, dar – de regulă – în zone în care acestea nu încurcă circulația pietonilor. Excepție ar putea face stația amplasată în zona sensului giratoriu de la intersecția Căii Gușteriței cu strada Lazaret și Macaralei, unde atunci când stația va avea și bicicletele amplasate spațiul pentru pietoni se va reduce, fără a bloca, totuși, circulația pietonilor.

Situația de pe bulevardul Vasile Milea, însă, este mai degrabă o excepție, după cum rezultă din fotografiile realizate de redactorii Turnul Sfatului în cursul acestor zile. De regulă, stațiile pentru biciclete au fost amplasate în parcări. Evident, și pentru această soluție au apărut remarci. ”Foarte bună ideea! Dar în anumite situații s-au făcut abuzuri și utilizarea irațională a domeniului public. De exemplu, pe str. Măgheranului, pe o distanță de nici 200 metri s-au amplasat două stații de autobuz și o stație pentru închiriere biciclete, astfel încât locatarii din zonă nu mai pot parca în fața imobilelor pe domeniul public, deși sunt plătitori de taxe și impozite la Primăria Sibiu”, scrie o sibiancă pe pagina administrată de Primăria Sibiu.

Alături de această remarcă, însă, majoritatea comentariilor atrag atenția asupra faptului că pistele de biciclete din Sibiu nu sunt, deocamdată, suficient de sigure pentru a deveni atrăgătoare.

Unii sibieni se plâng de faptul că stațiile pentru biciclete le iau din locurile de parcare. Foto: strada Măgheranului

Sistemul de închiriere a bicicletelor reprezintă o investiție de aproximativ zece milioane de lei, susținută din fonduri europene nerambursabile. Urmează să fie pus în funcțiune în primăvara acestui an.

Parcarea de la Zoo

Strada Mitropoliei, intersecție cu Andrei Șaguna

Strada Nicolae Iorga, în apropiere de intersecție cu Oștirii 

Strada Rahovei intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul

Strada Fântânele, intersecție cu Ludoș

Lacul lui Binder

Strada Malului (în apropiere de intersecție cu Șoseaua Alba Iulia)

Strada Rusciorului, intersecția cu Râului

Piața din Vasile Aaron

Strada Hipodromului (aproximativ vizavi de sediul Inspecției în Construcții)

Parcul din Ștrand (strada Maramureșului)

Strada Henri Coandă, intersecție cu Ștefan cel Mare

Piața Cibin

Parcul din zona străzii Dimitrie Cantemir

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 13995

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

19 comentarii

Un biciclist

Acum 2 ani

primaria sa pregateasca si rezerve de sange si la ortopedie pentru ca daca sibienii vor da buluc pe bitze multi se vor implanta pedaland in capace de canal, sau in portierele masinilor deschise larg pe "pistele" de bicicleta sau maturati de soferii ce fac depasiri cu 60km/h la 20 cm distanta de biciclisti. Cat despre alesii locali.... cand i-om vedea pedaland aiurea prin oras atunci posibil sa avem piste sigure. pana atunci, bafta multa colegilor de trafic
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 2 ani

tu nu ești nici un biciclist, ești trimis de la ferma de postaci să faci gargară ieftină
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 2 ani

din tot acest proiect pentru deleanu sunt importante nemulțumirile unor moși congreși și a unor babe
Raspunde

Cristea

Acum 2 ani

Și la noi ,pe str Moldoveanu ,ne-a luat 3 locuri de parcare dar cu multă cearta .Trupa trimisa de Domeniul public ,a vorbit urât cu locatarii.Ei susțin că e domeniul public și noi nu avem nimic de spus .Nici nu considera că ar fi frumos să întrebi locatarii.De ce nu vin să mature zapada de pe trotuare iarna și vara sa le mature.Obraznici !Păcat că nu pot fi votați și functionarii primăriei.
Raspunde

Radu

Acum 2 ani

Pe strada Moldoveanu sa parcati in curti! Tupeisti astia rau. Au dreptate functionarii, e domeniu public - ciocu mic. Trebuie sa luam din domeniu public care e, si asa, prea folosit de masini si sa-l redam pietonilor si biciclistilor.
Raspunde

Mircea

Acum 2 ani

Pai da, domeniul public e al primariei nu al cetatenilor. Doar nu aveti cumva impresia ca Primaria (p - mic!) lucreaza pentru cetateni!
Raspunde

Gigi

Acum 2 ani

E clar ca nu-s puse bine pe Milea pe trotuar stațiile de biciclete, dar, e cam disproporționată revolta față de biciclete când un mare procent al trotuarelor din Sibiu sunt călărite total sau parțial de mașini parcate. Soluția corectă cred că era amplasarea pe 1-2 locuri de parcare, nu pe trotuar. Și dacă tot a venit vorba, poate n-ar fi rău dacă primăria i-ar mai împinge de la spate pe cei de la ridicări auto să-și facă treaba și să mai elibereze puțin trotuarele de mașini.
Raspunde

Ghita Pristanda

Acum 2 ani

Doamnei de pe strada Măgheranului, care se plânge că s-au amplasat acolo 2 stații de autobuz și una de biciclete îi transmitem să-și bage mașinile în curte, că de-aia are curte, nu să le țină pe domeniul public. Dacă parcarea ar fi cu taxă în fața curții, foarte probabil și-ar băga mașina în curte ca să nu plătească taxa (așa cum s-a întâmplat pe str. C. Noica), dar așa ne plângem că nu avem unde să ne ”satisfacem” lenea... Orice ai face, nu-i poți mulțumi pe toți. Iar pe comozi, n-ai nicio șansă să o faci...
Raspunde

Nicușor von Șorliken

Acum 2 ani

Când, în sfârșit, prăpădenia de primărie face ceva, sar de posterior în sus toți marii sibieni, de genul Relucu, Neluțu sau tanti Reli, că nu e bine, că vaaaaiiiii!!! La fel și în cazul autobuzelor eco din centru, pe care nu le folosește aproape nimeni. Pentru că, ce să vezi, toate fufele din favelele Arhitecți și Avangarden își duc rodul iubirii cu bolizii până la tabla din clasă, dimineața! Urât popor! Ce bine era să fi avut doar sași și unguri în oraș!
Raspunde

@raspuns

Acum 2 ani

Onor primaria putea face altele mai strigente pt.popor, nu statii pt. biciclete. In orasul asta de snobi si potemtati, cati credeti ca vor renunta la masina in favoarea bicicletei? Chelului tichie de margaritar!
Raspunde

Pavel

Acum 2 ani

Șorliken ești ești educat, cu bun simț, exact cum te-a crescut mămică ta.
Raspunde

Vio

Acum 2 ani

Acele stații pentru biciclete se puteau face în fiecare zonă pe maxim 2 locuri de parcare și astfel trotuarele ( și așa destul de mici in unele zone ) ar fi rămas libere. Cât despre localnicii care nu își mai pot parca mașina în fața casei , imi amintesc că în trecut , dacă aveai curte erai obligat să bagi mașina în curte pentru a nu încurca circulația celorlalte vehicule , autovehicule sau pietoni. Dar na ce sa mai zici că toți au devenit foarte comori și e mai simplu să o lasi in fața casei sau să intri cu ea pe trotuar , pînă aproape în magazin sau pur si simplu sa o lasi pe pista pentru biciclete. (Și în tot acest timp , Poliția Locală doarme ziua în amiaza mare în mașini, pe stradă Cetății sau umbla după o bătrînică care vinde pătrunjel sau după un amărât care umblă pe stradă fără mască ( deși în spațiu deschis are voie pentru că porcăria aia cu purtatul de mască în spații deschise , este doar o recomandare și nu o lege) . În spații deschise , efectuezi o activitate fizică ( te deplasezi, așa a fost motivată și ne purtarea mastii de către Iohannis când a fost la Sibiu ).
Raspunde

Gigi

Acum 2 ani

Deviez putin de la subiect, dar e vorba tot despre trotuare. Primaria si Politia Locala par sa evite sa ia masuri asupra celor care parcheaza pe trotuare. Poate din cauza ca le este frica sa piarda voturi sau poate pentru ca a devenit o normalitate sa se parcheze pe trotuare. Ok, am inteles ca au eliberat puțin prin centru câteva străzi de masini, felicitari, dar majoritatea sibienilor nu se deplaseaza pe trotuarele din centru. Sper ca la urmatoarele alegeri sa apara un candidat suficient de curajos sa rezolve aceasta problema poate chiar prin marirea impozitelor auto care in unele cazuri sunt penibile - costa mai mult un filtru de aer decat impozitul pe un an pentru o masina care foloseste infrastructura orasului, blocheaza trotuarul, polueaza orasul, incuca cateodata traficul si urâțește străzile care arata de multe ori dezolant din cauza masinilor parcate.
Raspunde

Un sibian

Acum 2 ani

de ce nu spun cate luni / ani e intarziat proiectul?!

Raspunde

Un biciclist sibian

Acum 2 ani

De 25 de ani folosesc regulat bicicleta in deplasările prin oraș și în împrejurimi. Nu s-a schimbat semnificativ în bine în circulația cu bicicleta. Din contră. Au apărut piste dedicate care în realitate stânjenesc nu încurajează circulația cu bicicleta. Nu dezvolt aici pentru că ar fi foarte multe de spus. Au fost introduse multe sensuri unice, pentru sau a decongestiona traficul rutier (doar AUTO) sau a face locuri de parcare pentru AUTOvehicule, dar fără să fie exceptate bicicletele pentru mersul din sensul interzis (cu sau fără amenajarea unei piste dedicate). Se bifează doar niște investiții care sunt în trend ( SMART ... bla bla bla).
Raspunde

Ovidiu

Acum 2 ani

Pistele de biciclete sunt pline de gunoi, noroi, pietre , zăpada , gheață, etc , nimeni nu le curăță dar aveți pretenția ca oamenii să folosească bicicletele
Raspunde

Sibian Neimbecil

Acum 2 ani

Tuturor specimenelor de aici, cu 2 clase seral și cu mari probleme în folosirea săpunului, le transmit că domeniul public nu este proprietatea tristelor lor mame care i-au turnat!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Norica Zamacau

Acum 2 ani

Nu era nevoie de aceste rasteluri pe care noi sibienii nu le dorim! Mai bine erau cheltuiti banii pe automate de ciorba de burta amplasate in locatii cheie, cu vad de omeni. Nu ne mai facem bine!
Raspunde

Poplacean

Acum 2 ani

dreptul la opinie e garantat prin constitutie,si bikistii au drept da si pietonii trio fct/fodor-cimpan-turcan la gunoi
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus