Joi,
18.08.2022
Ceata
Acum
17°C

Sibienii sunt extrem de încântați de Spitalul Județean. 85% - gradul de satisfacție pentru servicii. 99,49% spun că nu li s-a cerut niciodată șpagă

Sibienii sunt extrem de încântați de Spitalul Județean. 85% - gradul de satisfacție pentru servicii. 99,49% spun că nu li s-a cerut niciodată șpagă

86,5% dintre sibienii care au fost internați la Spitalul Clinic Județean Sibiu susțin că nu li s-a cerut să cumpere materiale medicale. 82,13% dintre pacienții care au trecut pe aici ar recomanda altor persoane acest spital, în timp ce 99,49% susțin că nu li s-au cerut bani pentru actul medical. Peste 80% sunt mulțumiți și foarte mulțumiți de curățenia de aici.

Aceste date provin din chestionarele de satisfacţie completate de pacienţii din judeţul Sibiu în primele patru luni ale acestui an, şi publicate online pe pagina Guvernului României, sub denumirea “mecanismul de feedback al pacientului”.

În primele patru luni ale anului, în medie, peste 800 de persoane au completat aceste formulare, iar recenziile sunt mai mult decât măgulitoare pentru personalul instituției.

Gradul de satisfacție pentru servicii depășește 85%, conform datelor culese și prelucrate de Turnul Sfatului, în ciuda articolelor referitoare la cazurile medicale semnalate de pacienți, ori a postărilor pe rețelele de socializare referitoare la actul medical, curățenie, profesionalism ori calitatea mâncării.

87% - gradul de satisfacție față de medici

Peste 740 de persoane s-au declarat mulțumite și foarte mulțumite de serviciile Spitalului Clinic Județean Sibiu, se arată în aceste date, în cele patru luni ale acestui an. 37,7% s-au declarat mulțumite, în timp ce 47,24% sunt foarte mulțumite, în conformitate cu recenziile completate de foștii pacienți.

Doar 8,27% s-au declarat foarte nemulțumite, în timp ce 6,78% au spus că sunt nemulțumite.

Legat de implicarea medicului, 65,48% au spus că sunt foarte mulțumiți, 21,67 s-au declarat doar mulțumiți. De cealaltă parte, 4,94% au fost nemulțumiți și 7,89% au spus că sunt foarte nemulțumiți de cum au fost tratați de medici.

Peste 83% din foștii pacienți sunt mulțumiți de curățenia din spital

Curățenia este extrem de lăudată de foștii pacienți de la Spitalul Clinic Județean Sibiu. 36,53% sunt foarte mulțumiți de curățenie, iar 46,61% se declară mulțumiți. Doar 6,28% sunt foarte nemulțumiți, în timp ce 10,55% sunt nemulțumiți de gradul de curățenie din unitatea spitalicească.

86,58% dintre foștii pacienți au spus că nu a fost nevoie de cumpere materiale sanitare, în timp ce 13,41% au recunoscut că li s-a cerut asta.

87,86% dintre oamenii care au trecut prin spitalul județean și au completat aceste formulare au spus că au primit explicații clare cu privire la diagnostic și tratament, iar 99,89% au spus că nu li s-au solicitat bani pentru efectuarea actului medical. Din 818 persoane care au răspuns la această întrebare, doar 9 au spus că li s-au cerut bani de către medici sau asistente.

607 persoane dintr-un total de 739 (82,13%) susțin că ar recomanda serviciile spitalului și altor persoane. 17,86% spun că nu ar face asta, conform datelor.

”Siguranța și satisfacția pacientului” – proiectul de management al actualului director

”Siguranța și satisfacția pacientului” a fost titlul proiectului de management al doctorului Daniel Chelcea, directorul Direcției de Sănătate Publică, el fiind și singurul candidat la postul de manager al Spitalului Clinic Județean Sibiu.

Unul din obiectivele asumate în proiectul de management prevedea ”creșterea siguranței pacientului prin îmbunătățirea tehnicilor de comunicare între echipa medicală și pacient”. Chelcea a observat că în condițiile unei presiuni permanente pe personalul medical, prin volumul crescut de muncă, lipsa timpului și personalul deficitar, comunicarea cu pacientul trece de multe ori pe planul secund.

”Studiile efectuate arată că o comunicare insuficientă este principalul motiv de insatisfacție al pacienților. O bună comunicare îi dă un sentiment de siguranță și satisfacție pacientului, dar contribuie și la minimalizarea riscurilor de evenimente adverse: colectarea corectă a datelor de anamneză, risc de alergii, medicație cronică, comorbidități (...)”, scria dr. Checea.

Pentru acest obiectiv el a calculat un buget de 180 de mii de lei, pentru contractarea unor firme de training personal, pentru materiale suport și chestionare.

Într-un alt obiectiv, Daniel Chelcea vedea necesară îmbunătățirea procesului de feed-back realist cu pacienții și monitorizarea gradului de satisfacție al acestuia. Costuri: 3.000 de lei pe lună.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

14 comentarii

Un sibian

Acum 3 luni

PROSTIE OMENEASCA!!! Daca poti fi multumit de spitalul judetean Sibiu...sunt personaje celebre acolo...la neuro, la urologie...care nici nu se uita in directia ta daca nu le dai spaga...si cer bani multi nu 100-200
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Nadia 1001

Acum 3 luni

Sa va fereasca sfantu sa ajungeti pe la vreun spital de la...."capitala". Ca mai bine, muriti, zau asa. La noi, chiar sunt medicii si oamenii OK.
Raspunde

X

Acum 3 luni

Medicul tau din Bucuresti, stire de azi "Medicul care spunea că pentru o mită de doar 200 de lei nu urcă în sala de operaţii, condamnat cu suspendare"
Raspunde

Ha ha ha

Acum 3 luni

asta e cea mai buna gluma pe ziua de azi. Probabil cele 800 de chestionare au fost completate de cine trebuie. Doar ca au exagerat rau si nu mai au nici o credibilitate.
Raspunde

Ion Iliescu

Acum 3 luni

Pentru ca pe cei care au murit nu-i mai intreaba nimeni.
Raspunde

Emil

Acum 3 luni

"pui fericiți"
Raspunde

Cititor

Acum 3 luni

Poate că nu li s-a cerut, dar au dat ei, ca să fie tratați mai omenește. Uneori, e vorba de aluzii, nu se cere direct. Întrebați pacienții din spital care sunt operați dacă e vreunul din salon care nu știe tarifele !Trebuia formulată astfel întrebarea : ați dat mită vreunui cadru medical ? Altă întrebare ar fi: de ce medicii, care au salarii destul de mari actualmente, nu prestează doar la sistemul de stat, care îi plătește, și jumătate din activitate o desfășoară la cabinetele private, de unde scot alți bani ?
Raspunde

Silviu

Acum 3 luni

"Jumatate din activitate"?!? 80-90% din activitate in sistemul privat, prin spital doar trec, dupa ora 12 nu mai gasesti picior de doctor pe acolo.
Raspunde

Elzorab

Acum 3 luni

Am ras una buna. Voi chiar credeti ca aceste chestionare sunt pe bune? Hai sa fim seriosi. Ati vazut ce mancare se serveste la SJ? Si asta e doar un aspect. Cine papucii mei mai crede ce spuneti voi mai fituicarilor?
Raspunde

Stanciu

Acum 3 luni

Uitati-va la review-urile spitalului pe google. Si vedeti acolo alta realitate. In niciun caz 85% multumiti: 66% reviewuri pozitive la Spitalul Judetean de urgenta si asta pt ca oameni ca mine nu lasa review/coment desi nu suntem multumiti. Daca o sa am timp deseara o sa scriu si aici cum e sa fii apartinator in perioada pandemiei (nu zic ca s-au purtat inuman doctorii in cazul meu, dar in niciun fel nu pot sa-i descriu ca fiind profesionisti; dadeam telefoane din strada sa vad daca un membru al familiei a iesit din operatie; doctorii nici nu s-au obosit sa transmita raspuns printr-o asistenta, ce sa mai vorbim ca statusul trebuia dat de doctor personal. In tot timpul asta noi fierbeam in masina si dadeam telefoane ca prostii. A iesit bine operatia ca era simpla, dar nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat daca erau complicatii: practic eram legati de maini si de picioare, fara a putea face ceva sau fara a stii ce se intampla. Fara transparenta. Asa ca nu mai laudati atat medicii, foarte putini sunt buni si profesionisti. Am cunoscut si din astia, dar putini. In zona noastra Sibiul nu e stiut ca un centru medical de dorit, nu o sa auzi niciodata ca se bat oamenii din alte judete sa vina la Sibiu. Toti fug la Cluj. Statisticile astea nu bat cu realitatea. Ce sa mai vorbim de perioada Covid si sectia ATI... Mi-e frica si sa ma gandesc)
Raspunde

Emil

Acum 3 luni

90% din pacienti vin instruiti, se informeaza cat e cuantumul si dau spaga fara sa li se ceara.
Raspunde

Ion mincu

Acum 3 luni

asta e sondaj facut ca in mama rusie. cine il crede e spalat pe creier si n-a fost niciodata la spital
Raspunde

Elzorab

Acum 3 luni

Bratule, daca tot te-ai ofuscat ca ai fost "agresat" de salutul crestinesc: Cristos a inviat! si te-ai vaitat de bulying....interneaza-te putin la SJ si sa vezi tu bulying. Lasa chestionarele "facute" . Vrei realitate, du-te la SJ....si iti raspunzi singur la intrebari.
Raspunde

Sibian exclusiv de dreapta

Acum 3 luni

Calitatea înaltă, la cele mai mari standarde mondiale, a actualului spital Județean a determinat renunțarea la construcția celui noi, de pe Calea Surii Mici. Motiv pentru care doamna președintă este preocupată de întărirea relațiilor de sute de ani cu Dubaiul!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus