Consiliul Județean Sibiu a lansat licitația pentru întocmirea documentațiilor preliminare ale primei piste de biciclete pe care intenționează să o amenajeze între mai multe localități. Pista nu va fi amenajată, însă, în afara drumurilor, ci în ampriza acestora.
Aproximativ 20 de km estimează reprezentanții CJ Sibiu că va măsura în lungime pista de biciclete pe care o solicită gândită ”în ampriza drumurilor județene DJ106R, DJ106D, DJ106J, DJ106E”. ”Lățimea unei benzi pentru biciclete va fi 1,5 metri ( în cazuri speciale 1,0 m), inclusiv marcajul de delimitare de o parte și alta a drumului județean și de 3,0 metri (în cazuri speciale 2,0 m) amplasată numai de o parte a drumului județean”, se arată în caietul de sarcini al procedurii lansată luni.
Această procedură are drept scop angajarea unei companii care să întocmească studiul de fezabilitate pentru pista care să lege cele patru localități și obținerea avizelor și acordurilor de specialitate (cu excepția celui de mediu).
Eventuale exproprieri
Reprezentanții CJ Sibiu au ales să ceară amenajarea pistei de biciclete în ampriza drumului chiar dacă sunt pregătiți pentru realizarea de exproprieri. Cel puțin asta rezultă din cerința referitoare la ”identificarea traseului cu încadrarea în zona de siguranță”. ”Culoarul pistei va fi transmis beneficiarului in vederea demarării procedurilor de expropriere necesare aprobării culoarului de expropriere (dacă este cazul)”, se mai arată în caietul de sarcini al licitației.
În cadrul acestui contract, studiul de fezabilitate va trebui elaborat pe baza unei serii de studii de specialitate, de la cel topografic și cel geotehnic, la cel de trafic și de circulație.
273.000 de lei, cu tot cu TVA, este bugetul alocat acestui contract. Termenul de depunere a ofertelor a fost fixat pentru ziua de 7 iunie 2022, evaluarea ofertelor depusă fiind estimat a se încheia în decurs de cel mult o lună.
Studiul de fezabilitate și celelalte avize și acorduri trebuie livrate în cel mult șase luni de la semnarea contractului.
Nu ar fi prima
Amenajarea unei piste de biciclete între localitățile județului la marginea șoselei nu este o premieră. Singura pistă de biciclete amenajată de Consiliul Județean Sibiu până în prezent (în afară de cea din cartierul Arhitecților, care nu a fost deocamdată recepționată) este cea dintre Sibiu – Tropinii Noi – Pădurea Dumbrava – Sibiu.
Pe porțiunea dintre Uzina de apă și Sibiu, pista de biciclete a fost amenajată la marginea șoselei, prin lărgirea drumului județean 106R cu un metru. Pe porțiunea dintre Sibiu – Tropinii Noi, în schimb, pista este amenajată în afara carosabilului, de care este despărțită de un șanț betonat destinat colectării apelor pluviale.
Pista de biciclete amenajată între Sibiu și Uzina de apă din Pădurea Dumbrava
În curs de execuție este și o pistă de biciclete între două localități, Avrig și Mârșa. Realizată din fonduri europene, pista va avea o lățime de un metru și este propusă a fi amenajată după acostamentul drumului județean dintre cele două localități.
Cum procedează alții? Exemplul celor 1.000 de km de piste cerute de brașoveni
Autoritățile județene au anunțat la prezentarea bugetului pe anul în curs faptul că urmează să fie întocmite și documentațiile pentru alte două piste, care să lege Sibiul de Cisnădioara și, respectiv, Sibiul de Ocna Sibiului.
Aceste documentații vor fi folosite pentru atragerea de fonduri europene nerambursabile în vederea construirii pistelor. Pentru viitoarele exerciții financiare europene, autoritățile au mai arătat că sunt interesate de amenajarea unor piste de biciclete între Sibiu și Agnita și între Avrig și Poiana Neamțului.
În schimb, autoritățile județene din Brașov au o altă abordare. În cursul zilei de luni, 16 mai, CJ Brașov a anunțat semnarea unui contract în vederea întocmirii studiilor de fezabilitate necesare amenajării a 1.000 de km de piste de biciclete în tot județul, precum și a unor perdele forestiere.
Contractul are o valoare de 3,8 milioane de lei și a fost semnat cu o asociere condusă de o firmă din Turcia, Inpro Mühendislik Müşavirlik Anonim Şirketi. Un an și două luni este termenul de întocmire a celor patru studii de fezabilitate, câte unul pentru fiecare zonă a județului Brașov.
Proiectantul va propune mai multe soluţii pentru pistele de ciclism, în funcţie de situaţia identificată pe teren, ceea ce înseamnă atât realizarea unor trasee rapide asfaltate şi delimitarea unor piste dedicate pe sectorul rutier, cât şi amenajarea de trasee neasfaltate sau crearea de piste neamenajate pe poteci situate pe terenuri agricole, prin păduri şi pe diguri, potrivit Agerpres.
Prima fază a contractului include realizarea studiului aferent Zonei Metropolitane Braşov, în baza căruia să fie conectate traseele de biciclete existente sau în implementare în municipiul Braşov, plecând din capătul exterior al acestora, cu localităţile Cristian, Ghimbav, Codlea, Hălchiu, Feldioara, Sânpetru, Bod, Hărman, Prejmer, Budila, Tărlungeni, Săcele, Predeal, Râşnov, Zărneşti şi Vulcan.
Faza a doua a contractului vizează Ţara Făgăraşului, şi anume, conectarea pistelor propuse în Zona Metropolitană Braşov cu zonele Făgăraş şi Victoria.
În cea de-a treia fază se va realiza conexiunea pistelor deja proiectate cu zona Rupea - localităţile Rupea, Racoş, Viscri, precum şi proiectarea lor pe lungimea culoarului Oltului care permite dezvoltarea unei astfel de infrastructuri.
Cea de-a patra fază a contractului vizează proiectarea legăturii pistelor propuse în Zona Metropolitană Braşov cu Buzăul Ardelean - localităţile Teliu şi Vama Buzăului.
"Ne propunem să avem o mie de kilometri de piste de ciclism de-a lungul drumurilor din judeţul Braşov, fie ele naţionale, judeţene, comunale sau forestiere, dar şi pe digurile apelor curgătoare, acolo unde acest lucru este fezabil. Adăugăm la acestea trei sute de kilometri de perdele forestiere şi plantaţii rutiere de protecţie care să fie proiectate pe domeniul public al judeţului Braşov, în zonele de siguranţă ale infrastructurii rutiere şi feroviare, pe trasee agricole şi forestiere. Vrem să amenajăm rute atractive pentru iubitorii ciclismului, dar şi eficiente din punctul de vedere al costurilor proiectare şi execuţie, inclusiv al posibilelor exproprieri. Avem în vedere ca de-a lungul traseelor să existe staţii tehnice, parcări conectate cu transportul public judeţean şi cu cel feroviar, toalete publice, precum şi spaţii de odihnă", a declarat, conform unui comunicat remis luni, preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.
Tot din fonduri europene nerambursabile intenționează și autoritățile brașovene să realizeze pistele de biciclete mai sus descrise.
Sursa foto principală: Google Earth (marcarea traseului pe hartă aparține redacției TS)
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: pista de biciclete sibiu crist , pista de biciclete sibiu popla , pista de biciclete sibiu orlat
Vizualizari: 4953
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Claudiu
Acum 2 ore
Alzara 1918
Acum 2 ore
Cosmin
Acum 2 ore
Alzara 1918
Acum 2 ore
Sibian