Marţi,
19.03.2024
Innorat
Acum
5°C

Licitație: pista de biciclete dintre Sibiu – Poplaca – Orlat – Cristian va fi amenajată pe marginea șoselelor

Licitație: pista de biciclete dintre Sibiu – Poplaca – Orlat – Cristian va fi amenajată pe marginea șoselelor

Consiliul Județean Sibiu a lansat licitația pentru întocmirea documentațiilor preliminare ale primei piste de biciclete pe care intenționează să o amenajeze între mai multe localități. Pista nu va fi amenajată, însă, în afara drumurilor, ci în ampriza acestora.

Aproximativ 20 de km estimează reprezentanții CJ Sibiu că va măsura în lungime pista de biciclete pe care o solicită gândită ”în ampriza drumurilor județene DJ106R, DJ106D, DJ106J, DJ106E”. ”Lățimea unei benzi pentru biciclete va fi 1,5 metri ( în cazuri speciale 1,0 m), inclusiv marcajul de delimitare de o parte și alta a drumului județean și de 3,0 metri (în cazuri speciale 2,0 m) amplasată numai de o parte a drumului județean”, se arată în caietul de sarcini al procedurii lansată luni.

Această procedură are drept scop angajarea unei companii care să întocmească studiul de fezabilitate pentru pista care să lege cele patru localități și obținerea avizelor și acordurilor de specialitate (cu excepția celui de mediu).

Eventuale exproprieri

Reprezentanții CJ Sibiu au ales să ceară amenajarea pistei de biciclete în ampriza drumului chiar dacă sunt pregătiți pentru realizarea de exproprieri. Cel puțin asta rezultă din cerința referitoare la ”identificarea traseului cu încadrarea în zona de siguranță”. ”Culoarul pistei va fi transmis beneficiarului in vederea demarării procedurilor de expropriere necesare aprobării culoarului de expropriere (dacă este cazul)”, se mai arată în caietul de sarcini al licitației.

În cadrul acestui contract, studiul de fezabilitate va trebui elaborat pe baza unei serii de studii de specialitate, de la cel topografic și cel geotehnic, la cel de trafic și de circulație.

273.000 de lei, cu tot cu TVA, este bugetul alocat acestui contract. Termenul de depunere a ofertelor a fost fixat pentru ziua de 7 iunie 2022, evaluarea ofertelor depusă fiind estimat a se încheia în decurs de cel mult o lună.

Studiul de fezabilitate și celelalte avize și acorduri trebuie livrate în cel mult șase luni de la semnarea contractului.

Nu ar fi prima

Amenajarea unei piste de biciclete între localitățile județului la marginea șoselei nu este o premieră. Singura pistă de biciclete amenajată de Consiliul Județean Sibiu până în prezent (în afară de cea din cartierul Arhitecților, care nu a fost deocamdată recepționată) este cea dintre Sibiu – Tropinii Noi – Pădurea Dumbrava – Sibiu.

Pe porțiunea dintre Uzina de apă și Sibiu, pista de biciclete a fost amenajată la marginea șoselei, prin lărgirea drumului județean 106R cu un metru. Pe porțiunea dintre Sibiu – Tropinii Noi, în schimb, pista este amenajată în afara carosabilului, de care este despărțită de un șanț betonat destinat colectării apelor pluviale. 

Pista de biciclete amenajată între Sibiu și Uzina de apă din Pădurea Dumbrava

În curs de execuție este și o pistă de biciclete între două localități, Avrig și Mârșa. Realizată din fonduri europene, pista va avea o lățime de un metru și este propusă a fi amenajată după acostamentul drumului județean dintre cele două localități. 

Citește și Încă o pistă de un metru, la marginea drumului, între Avrig și Mârșa. 6,8 milioane de lei pentru 2,1 km

Cum procedează alții? Exemplul celor 1.000 de km de piste cerute de brașoveni

Autoritățile județene au anunțat la prezentarea bugetului pe anul în curs faptul că urmează să fie întocmite și documentațiile pentru alte două piste, care să lege Sibiul de Cisnădioara și, respectiv, Sibiul de Ocna Sibiului.

Aceste documentații vor fi folosite pentru atragerea de fonduri europene nerambursabile în vederea construirii pistelor. Pentru viitoarele exerciții financiare europene, autoritățile au mai arătat că sunt interesate de amenajarea unor piste de biciclete între Sibiu și Agnita și între Avrig și Poiana Neamțului.

În schimb, autoritățile județene din Brașov au o altă abordare. În cursul zilei de luni, 16 mai, CJ Brașov a anunțat semnarea unui contract în vederea întocmirii studiilor de fezabilitate necesare amenajării a 1.000 de km de piste de biciclete în tot județul, precum și a unor perdele forestiere.

Contractul are o valoare de 3,8 milioane de lei și a fost semnat cu o asociere condusă de o firmă din Turcia, Inpro Mühendislik Müşavirlik Anonim Şirketi. Un an și două luni este termenul de întocmire a celor patru studii de fezabilitate, câte unul pentru fiecare zonă a județului Brașov. 

Proiectantul va propune mai multe soluţii pentru pistele de ciclism, în funcţie de situaţia identificată pe teren, ceea ce înseamnă atât realizarea unor trasee rapide asfaltate şi delimitarea unor piste dedicate pe sectorul rutier, cât şi amenajarea de trasee neasfaltate sau crearea de piste neamenajate pe poteci situate pe terenuri agricole, prin păduri şi pe diguri, potrivit Agerpres.

Prima fază a contractului include realizarea studiului aferent Zonei Metropolitane Braşov, în baza căruia să fie conectate traseele de biciclete existente sau în implementare în municipiul Braşov, plecând din capătul exterior al acestora, cu localităţile Cristian, Ghimbav, Codlea, Hălchiu, Feldioara, Sânpetru, Bod, Hărman, Prejmer, Budila, Tărlungeni, Săcele, Predeal, Râşnov, Zărneşti şi Vulcan.

Faza a doua a contractului vizează Ţara Făgăraşului, şi anume, conectarea pistelor propuse în Zona Metropolitană Braşov cu zonele Făgăraş şi Victoria.

În cea de-a treia fază se va realiza conexiunea pistelor deja proiectate cu zona Rupea - localităţile Rupea, Racoş, Viscri, precum şi proiectarea lor pe lungimea culoarului Oltului care permite dezvoltarea unei astfel de infrastructuri.

Cea de-a patra fază a contractului vizează proiectarea legăturii pistelor propuse în Zona Metropolitană Braşov cu Buzăul Ardelean - localităţile Teliu şi Vama Buzăului.

"Ne propunem să avem o mie de kilometri de piste de ciclism de-a lungul drumurilor din judeţul Braşov, fie ele naţionale, judeţene, comunale sau forestiere, dar şi pe digurile apelor curgătoare, acolo unde acest lucru este fezabil. Adăugăm la acestea trei sute de kilometri de perdele forestiere şi plantaţii rutiere de protecţie care să fie proiectate pe domeniul public al judeţului Braşov, în zonele de siguranţă ale infrastructurii rutiere şi feroviare, pe trasee agricole şi forestiere. Vrem să amenajăm rute atractive pentru iubitorii ciclismului, dar şi eficiente din punctul de vedere al costurilor proiectare şi execuţie, inclusiv al posibilelor exproprieri. Avem în vedere ca de-a lungul traseelor să existe staţii tehnice, parcări conectate cu transportul public judeţean şi cu cel feroviar, toalete publice, precum şi spaţii de odihnă", a declarat, conform unui comunicat remis luni, preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Tot din fonduri europene nerambursabile intenționează și autoritățile brașovene să realizeze pistele de biciclete mai sus descrise.

Sursa foto principală: Google Earth (marcarea traseului pe hartă aparține redacției TS)

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

20 comentarii

Noi "muncim"..nu gandim

Acum 1 an

iar cand va fii un accident...va fii de vina partea vatamata..sau oricine,dar nu ei..capetele luminate... luati exemplul ungurilor...cu piste de biciclete adevărate la 10-15 M de drumul principal,intr-o zona muuuuult mai sigura
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 1 an

10-15 m? ia fă o poză, să te credem

Raspunde

Cristi

Acum 1 an

adica latesc drumul cu 1m? suna a invitatie la accident. sa mergi cu familia, cu copiii la plimbare cu bicicletele pe marginea unui drum judetean pe langa TIRuri si masini care circula cu 100 kmh. O sa fie pista de biciclete doar pe hartie, in realitate o sa fie o banda putin mai lata pentru masini.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 an

tov trifu cum ar fi făcut-o?

Raspunde

Velu

Acum 1 an

CJS, mulțumim ca ați încercat. Lăsați pistele făcute pe marginea drumului, nu mai cheltuiți aiurea banii. Ca biciclist prefer sa se facă cheltuieli pentru proiecte serioase. Pe drum împreuna cu traficul putem sa mergem și acum la Orlat și Cristian. Organizați mai bine o cantare populara în centru, inaugurați un asfalt vălurit sau un pod neterminat, faceți poza cu maimuța dar lăsați vă rog pistele de biciclete sa le facă alții mai competenți.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 an

nu-ți plac, circulă pe marginea drumului. așa simplu e

Raspunde

Un biciclist

Acum 1 an

Absolut nici o "pista" din Sibiu sau din jurul Sibiului nu este o pista de biciclete. Sunt doar niste alei asfaltate cu lopata, pline de denivelari. Precum zicea cineva mai sus asfaltul petru masini e mult mai ok. Autoritatile locale sunt absolut paralele cu domeniul. Nici unul nu a pedalat la modul serios pe aceste piste. Vedeti pista peste Campsor: in circa 4 m latime de pista (valurita evident) si trotuar gasim 4 randuri de borduri! Sunt alte tari care fac piste de 50 de ani. Trebuie doar sa ne uitam la ei.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 an

și pentru tine: nu-ți convine, nu circula pe ele.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 1 an

haterii care postați după template-uri de la partid, aveți vreunul bicicletă? ia ziceți lu trifu să vă cumpere, și faceți o poză. cum nu vă intră burdihanele pe pistă
Raspunde

GIL

Acum 1 an

Din ciclul, "Din puțul gandirii", un proiect marca inregistrata CJS, in frunte cu marea coducatoare iubibila doamna(fosta tovarasa, doar e prietena cu Iordănescu
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 an

tov trifu cum le-ar fi făcut?
Raspunde

Voma

Acum 1 an

Aceeași lătură aceiași oameni. Bleah!
Raspunde

Poplaca 2 roti

Acum 1 an

Invit pe oricine din Consiliul Judetean sa se plimbe pe bucata de "pista" dintre sibiu pana la uzina de apa cu familia. Cu aia mici pe bicicleta, doamnele in fusta si apoi sa-mi spuna daca se simt in siguranta cand trece transmixtul cu 80 km/h la un cot distanta de ei. Speram sa faceti o pista ca in vest da vad ca o faceti tot ca la sibiu adica scumpa si proasta
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 an

a mai scris asta unul de la ferma voastră de postaci de la partid
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Kukuruku

Acum 1 an

Nu vrea sa dea armata teren din poligon?
Raspunde

Bogdan

Acum 1 an

intrebare: pentru cine faceti aceste "piste de biciclete"? pe ei, pe beneficiari, i-ati intrebat? i-ati consultat in vreun fel? ati discutat cu vreun club de ciclism in privinta solutiei? sunt curios daca dintre beneficiari e vreunul care sa-si doreasca o asemenea "pista de biciclete". daca o faceti doar ca sa bifati realizarea pe hartie, va recomand sa nu mai cheltuiti un buget asa de generos. marcati cu vopsea pista si gata. oricum n-o s-o foloseasca nimeni si oricum marcajul va disparea in maxim un an sub rotile traficului greu de pe drumurile judetene.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 an

pe tine te-au întrebat când au făcut autostrada?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Kukuruku

Acum 1 an

Cica club de ciclism:)) tu, daca conduci, esti inscris in club de automobilisti? E doar un mijloc de transport, ce club?
Raspunde

Slaba documentare ... superficial ....

Acum 1 an

articol scris pentru a induce in eroare ... este o diferenta majora intre carosabil si ampriza drumului ...
Raspunde

Jkk

Acum 1 an

In primul rand, din respect pentru cei care locuiesc in poplaca, orlat, gura raului, sibiel etc. sa repare n*ibii drumul ala. Sunt valuri mai ceva ca la marea neagra, si pe poplaca-sibiu si pe orlat-cristian.oamenii aia nu au un drum calumea, ca sa ajunga in minunata capitala culturala, sibiu. Apoi musai GARD DE PROTECTIE si PASAJE PENTRU ANIMALE!!!! Zilnic mor vulpi, fazani, arici si asa mai departe. Foarte civilizati sibienii, pe internet prin articole ca in rest numai vorbe goale. Pistele de bicicleta moderne si gandite cu cap, si neaparat consultati biciclistii care frecventeaza aceasta zona, sunt multi. Vara zici ca-i campionat de biciclete pe acolo. Si da, circula camioane, care depasesc tonajul maxim admis, da se circula cu viteza, da, viata celor care frecventeaza drumul pe bicicleta, este pusa in pericol din cauza carosabilului valurit si a pistelor inexistente, cat si a soferilor auto. Drumul ala e o bataie de joc la adresa celor care il folosesc. Multumim Campi, draga! :*
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus