Administrația municipiului Sibiu a scos la licitație contractul de întreținere și reparații a sistemului Sibiu Bike City. 922.000 de lei, cu tot cu TVA, este bugetul alocat acestui contract de la semnarea lui, până la finele acestui an.
Primăria Sibiu, prin intermediul Serviciului de administrare a domeniului public și privat, a fixat ziua de 26 mai 2022 drept termen limită pentru depunerea ofertelor de către cei interesați de acest contract.
Documentația elaborată prevede faptul că piesele și serviciile vor fi furnizate în funcție de necesități, fără să fie necesar a fi consumat întregul buget. ”Durata contractului va fi de la data semnării acestuia până la 31 decembrie 2022”, se arată în caietul de sarcini al procedurii.
Procedură în cadrul căreia funcționarii administrației locale estimează că vor finaliza evaluarea ofertelor depuse cel mai târziu la finele lunii iulie 2022.
Cu acordul furnizorilor
Cei interesați de acest contract vor trebui să încheie, în prealabil, un acord comercial cu producătorii bicicletelor și sistemului Sibiu Bike City (SBC), care sunt din Canada, Germania și Olanda. Acordul comercial trebuie să indice faptul că cei interesați de contract sunt autorizați să furnizeze piese originale pentru întregul sistem SBC.
Pe lângă achiziția de piese de schimb și serviciile conexe specifice reparațiilor, contractul scos la licitație de Primăria Sibiu prevede și realizarea inspecției periodice (la cerere), precum și a celei anuale a bicicletelor, dar și a stațiilor de andocare a acestora.
Firma angajată trebuie să aibă un program de lucru de 12 ore pe zi, de luni până duminică inclusiv, pentru a putea asigura mentenanța stațiilor de închiriere automată a bicicletelor. Intervențiile considerate de urgență (defecțiuni ale terminalelor inteligente) trebuie realizate în decurs de cel mult două ore de la sesizare. Pentru situațiile care nu sunt considerate o urgență, intervențiile vor trebui să aibă loc în termen de patru ore de la notificare.
În ceea ce privește bicicletele notificate a avea defecțiuni, acestea vor trebui reparate în decurs de cel mult 24 de ore.
Camere și cabluri
”Piesele de schimb vor fi furnizate în funcție de necesități. În prezentul caiet de sarcini sunt estimate cantitățile necesare pentru o perioadă de un an pentru stații inteligente, biciclete, triciclete, stații pentru depanare. În derularea contractului, beneficiarul va achiziționa și achita doar piesele care vor fi efectiv înlocuite, nefiind obligat să comande și achite întreaga cantitate estimată. (...) Pentru piesele furnizate se va oferi o garanție de minim doi ani, în perioada de garanție furnizorul are obligația de a înlocui piesele defecte gratuit și de a acorda o nouă garanție pentru piesele înlocuite”, se arată în caietul de sarcini elaborat de administrația locală.
Anexele cu piesele de schimb estimate a fi necesare în decurs de un an indică faptul că autoritățile se așteaptă ca penele să fie cea mai des întâlnită problemă. 222 de camere de bicicletă cu valvă sunt estimate a fi necesare pe an, numărul cauciucurilor care trebuie înlocuite fiind estimat la 216.
Reflectoarele albe și roșii de pe biciclete fac parte din topul dotărilor estimate a fi necesare pe parcursul unui an: câte 292 de bucăți, la fel ca și numărul cablurilor de frână – față. De asemenea, se estimează că pe parcursul unui an va fi nevoie de înlocuirea a 300 de cabluri pentru schimbătorul de viteze, a 108 lanțuri, a 226 de spițe și a 150 de ventile, printre multe altele.
Sistemul Sibiu Bike City, pentru care se caută acum încheierea contractului de mentenanță, include 49 de terminale inteligente distribuite în 44 de locuri din oraș, 540 de stații de andocare, tot atâtea biciclete mecanice, opt triciclete pentru seniori, patru pentru persoanele cu dizabilități și zece stații de depanare.
Sistemul a fost pus în funcțiune pe 29 aprilie 2022, pe baza unui studiu de fezabilitate întocmit în 2018 și ca urmare a unui contract scos la licitație în noiembrie 2019. Contract semnat în cele din urmă cu asocierea Sustainable Urban Mobility Solutions - SC Electronic Security Systems SRL - SC Walhalla Invest Prodcomimpex, pentru suma de 9,7 milioane de lei, cu tot cu TVA. Investiția a fost finanțată din fonduri europene nerambursabile.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 1486
Ultimele comentarii
Acum 19 minute
Un cititor
Acum 19 minute
Emil
Acum 33 minute
Nobody
Acum 34 minute
Pol-Pot
Acum 40 minute
Gheorghe Ion