Întrebați de ce au ales să solicite amenajarea pistei de biciclete Sibiu – Poplaca – Orlat – Cristian în ampriza drumului județean și nu separat, dacă tot sunt pregătiți de exproprieri, reprezentanții CJ Sibiu au transmis că ”la acest moment întrebările adrese sunt inoportune”.
În prima zi a acestei săptămâni, Turnul Sfatului scria despre licitația tocmai lansată de Consiliul Județean Sibiu pentru întocmirea studiului de fezabilitate necesar unei piste de biciclete lungi de 20 de km, care să lege Sibiul de Poplaca, Orlat și, mai apoi, Cristian. Ceea ce a atras atenția în caietul de sarcini al acestei proceduri este solicitarea ca pista să fie proiectată ”în ampriza drumurilor județene DJ106R, DJ106D, DJ106J, DJ106E”.
Practic, din cerințele CJ Sibiu rezultă că viitoarea pistă ar urma separată de carosabilul pe care viteza maximă legală este de 80 de km/h printr-un simplu marcaj pe asfalt. ”Lățimea unei benzi pentru biciclete va fi 1,5 metri ( în cazuri speciale 1,0 m), inclusiv marcajul de delimitare de o parte și alta a drumului județean și de 3,0 metri (în cazuri speciale 2,0 m) amplasată numai de o parte a drumului județean”, se arată în caietul de sarcini al procedurii lansată luni.
Traseul celei mai lungi piste de biciclete scoasă la licitație, până în prezent, în județul Sibiu
În cursul zilei de marți am solicitat reprezentanților CJ Sibiu să detalieze motivele unor astfel de cerințe, de amenajare a pistelor la marginea carosabilului, pe modelul pistei deja existentă de la ieșirea din Sibiu către Poplaca. Solicitarea este motivată de faptul că, o dată stabilit traseul prin studiul de fezabilitate, proiectul tehnic va trebui să respecte aceste indicații și orice altă discuție despre alternative ar fi superfluă. Iar sumele care ajung să fie investite în aceste piste sunt, de cele mai multe ori, considerabile: aproape 1,5 milioane de euro pentru 2,1 km de pistă între Avrig și Mârșa sau șapte milioane de euro pentru 3,4 km de piste pe malul Cibinului sunt doar două exemple în acest sens (finanțări din fonduri europene nerambursabile).
”Referitor la adresa dumneavoastră, prin care solicitați câteva declarații ca urmare a lansării procedurii de atribuire a contractului de întocmire a SF-ului necesar unei piste de biciclete între localitățile Sibiu, Poplaca, Orlat și Cristian, vă comunicăm faptul că, la acest moment, întrebările adrese sunt inoportune. Traseul și soluțiile tehnice vor fi stabilite în urma elaborării documentațiilor tehnice de către proiectanți atestați. În prezent acestea sunt în stadiu de licitație publică”, este răspunsul transmis de CJ Sibiu.
Invocarea ”proiectanților atestați” vine în contextul în care, spre exemplu, tot cu experți a lucrat și Primăria Sibiu în amenajarea unui așa-zis ”coridor sigur de deplasare cu bicicleta” între cartierul Ștrand și parcul Sub Arini. Însă rezultatul respectivului proiect este departe de a fi unul pe măsura denumirii lui.
Lista întrebărilor ”inoportune la acest moment”:
Care este motivul pentru care CJ Sibiu a decis să solicite amenajarea acestei piste de biciclete pe modelul celei de la ieșirea din Sibiu înspre Poplaca și nu o variantă în care pista de biciclete să fie construită în afara amprizei drumurilor județene?
Nu consideră reprezentanții CJ Sibiu că trasarea unei piste de biciclete care este despărțită de carosabil doar printr-un marcaj rutier creează cel puțin un disconfort, dacă nu o situație cu potențial periculos, pentru bicicliști, din cauza traficului auto care, între localități, înregistrează viteze mari de deplasare?
Care ar fi, din punctul de vedere al CJ Sibiu, principalele impedimente în amenajarea unor piste de biciclete între localitățile județului separat de drumurile județene: costurile generate de exproprieri, timpii necesari implementării unor astfel de proceduri, lipsa unei ”mase critice” a bicicliștilor etc?
Administrația județeană a mai anunțat la începutul acestui an intenția întocmirii unor documentații pentru piste de biciclete între Sibiu și Cisnădioara și între Sibiu și Ocna Sibiului. Și pentru aceste rute va fi solicitată amenajarea pistelor de biciclete la marginea carosabilului?
Cîmpean: ”o infrastructură adaptată la standardele europene și sigură”
În cursul zilei de joi, când a fost transmis și răspunsul la întrebările ”inoportune”, CJ Sibiu a emis un comunicat de presă pe subiectul licitației. Comunicatul este însoțit și de mai multe fotografii, printre care este prezentată imaginea pistei de la ieșirea din Sibiu, delimitată de carosabil printr-un marcaj din vopsea.
Un metru de pistă la marginea carosabilului
Președinta CJ Sibiu, Daniela Cîmpean, transmite prin respectivul comunicat faptul că astfel de soluții vor reprezenta o alternativă la deplasarea cu mașina. ”Prin această investiție vom crea pentru sibienii pasionați de ciclism, dar și pentru turiștii care ne vor vizita, soluții alternative de mobilitate nemotorizate pentru un sistem de transport durabil, cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Ne dorim ca județul Sibiu să devină cu adevărat o destinație turistică atractivă, în care ai oportunitatea de a te bucura de frumusețile naturii, să fie susținute de o infrastructură adaptată la standardele europene și sigură”, transmite Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu, în respectivul comunicat.
În care se face referire și la pista în lucru dintre Avrig și Mârșa. Amenajată tot la marginea drumului, cu o lățime de un metru, și cu câteva puncte în care bicicliștii vor trebui să meargă pe jos.
Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube
Tag-uri: pe unde trece pista de bicicle , de ce pistele de biciclete sun , pista de biciclete sibiu crist , pista de biciclete sibiu popla , pista de biciclete sibiu orlat
Vizualizari: 2023
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Carcotel
Acum 3 ore
Xxx
Acum 4 ore
Emil
Acum 5 ore
Cristian Sibian
Acum 8 ore
Xxx