Joi,
30.06.2022
Cer Senin
Acum
23°C

Investiții de zeci de milioane de euro în economia Sibiului, în ciuda războiului din Ucraina. Cine construiește și unde

Investiții de zeci de milioane de euro în economia Sibiului, în ciuda războiului din Ucraina. Cine construiește și unde

Izbucnirea războiului din Ucraina și creșterea accelerată a inflației au adus o nouă perioadă de incertitudine în țara noastră, după doi ani de pandemie.

În ciuda acestor tensiuni, economia Sibiului pare să traverseze o perioadă favorabilă, în special zona industrială și logistică bucurându-se de noi investiții. Turnul Sfatului a centralizat mai jos câteva dintre cele mai importante astfel de proiecte de dezvoltare, în urma consultării cu actori din piață și reprezentanți ai autorităților publice cu rol de avizare.

Probabil cea mai mare investiție din zona Sibiului, aflată în desfășurare și demarată recent, este cea a companiei ifm. Pe un teren cu o suprafață de peste 55.000 de mp, ifm a început în această primăvară ridicarea unei noi fabrici în Zona industrială vest a Sibiului. O investiție de 23 de milioane de euro, care va genera aproximativ 500 de noi locuri de muncă, pentru început. Noua fabrică ifm urmează să fie finalizată în luna decembrie a acestui an, iar producția în noua unitate va începe în primul trimestru al anului viitor.

În aceeași lună aprilie, când demara construcția noii fabrici ifm în Zona Industrială, compania germană Rehau, producător de soluții pentru ferestre, instalații, mobilă și automotive, anunța startul unei noi investiții în Cisnădie în valoare de aproximativ 10 milioane de euro. Construcția cu o suprafață totală de 52.900 metri pătrați va asigura facilități de depozitare pentru toate cele trei divizii ale REHAU Industries prezente în România – Window Solutions, Building Solutions și Furniture Solutions. În plus, hub-ul va îngloba și o linie de producție pentru înfoliere dedicată diviziei de ferestre și uși. Inaugurarea hub-ului regional este programată pentru prima jumătate a anului 2023. La final, produsele REHAU vor pleca din hub-ul de la Sibiu către țările est-europene din proximitatea României - Republica Moldova, Bulgaria sau Grecia.

Tot la marginea Sibiului, dar de data aceasta înspre nord, retailerul grec de jucării Jumbo pregătește deschiderea primului magazin de acest tip din zona noastră. Compania a anunțat recent că va deschide un singur hipermarket pe piața locală în acest an, în contextul în care se confruntă cu condiții de piață dificile, inclusiv pe fondul problemelor de aprovizionare și al inflației ridicate, care afectează cererea. Astfel, singura inaugurare planificată pentru 2022 a rămas cea de la Sibiu, amânând pentru 2023 deschiderea magazinului din Iași și a magazinului online, programate anterior pentru lansare în 2022. Valoarea investiției nu a fost însă făcută publică, ea fiind de ordinul milioanelor de euro, incluzând aici și terenul.

La doi pași distanță, compania FAN Courier, liderul pieței de curierat din România, a cumpărat 8 hectare de teren pe centura Sibiului, în zona Șura Mică, pentru a-și construi cel de-al patrulea hub logistic de pe piața locală. Valoarea tranzacției se ridică la circa 2 milioane de euro.

„Încă nu știm ce suprafață va avea hub-ul. Trebuie să vedem întâi care sunt regulile de construcție, să facem PUZ-ul, PUD-ul. Mai durează ceva. Anul acesta e posibil să deschidem licitațiile pentru construcție”, declara în luna martie Felix Pătrășcanu, co-fondator FAN Courier.

Planuri similare de extindere are în Zona Industrială Vest și compania CTPark, aici surse din piață făcând referire la construcția unei noi hale de depozitare cu diferite funcții logistice de ultimă oră.

Investiții de amploare sunt preconizate în perioada următoare și în nordul județului, unde Romgaz ar intenționa să construiască un parc fotovoltaic de 60 de MW, prima investiție din sectorul regenerabilelor a companiei. Conform datelor publicate de companie pe SICAP, investiția ar putea depăși 48 de milioane de euro. Alături de Sibiu, în cursa pentru a găzdui viitorul parc fotovoltaic se mai află județele Mureș, Hunedoara și Brașov.

Tot la capitolul investiții în județul Sibiu trebuie menționată și compania Polycontact Hermannstadt, care a anunțat deja construcția unei fabrici noi la Ocna Sibiului, pe o suprafață de 4.700 mp. Lucrările pentru noua fabrică ar urma să fie finalizate la mijlocul anului 2022. Investiția se ridică la un total de peste 42.500.000 RON (aproximativ 8,5 milioane euro) și este finanțată din fonduri proprii cât și prin accesarea de fonduri Guvernamentale, prin HG nr. 804/2017. Până la finalul anului viitor, Polycontact Hermannstadt ar urma să atingă limitele de capacitate, cu un număr de aproximativ 500 de angajați și o cifră de afaceri de 40 milioane euro.

Investițiile enumerate mai sus nu includ proiectele publice, cele mai așteptate pentru anul în curs fiind Stadionul municipal Sibiu și lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești.

Citește și:

Sonok Rivetto, noul manager general al Continental Sibiu: Am depășit criza provocată de pandemie, estimăm ani de creștere și lucrăm la planuri de expansiune

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

3 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Dan

Acum 1 lună

oare investitorii au auzit ultima traznaie a edililor? Anume directia "verde" de a obstructiona circulatia auto (venita natural din impotenta lor) si incurajarea mersului pe jos si cu bicicletele. Cu asemenea "parteneri" locali eu as investi in alt oras care vrea sa se dezvolte nu intr-un oras care nu are retele/ de curent pentru a oferi investitorilor sau care avand toate parghiile si lobby la centru asigurat se chinuie de 20 de ani sa inceapa un spital.
Raspunde

Andrei

Acum 1 lună

Hai serios? Unde le sugerezi să investească, într-un oraș civilizat care are probabil de mult ceea ce își dorește Sibiul să facă? Amsterdam, Copenhaga? Pot încrca și mai aproape, la Viena sau Budapesta, unde există coridoare clare pentru transportul în comun, piste de biciclete și parcări cu prețuri usturătoare. Eu sunt uimit cum pot să trăiască anumiți oameni în mizerie și când cineva vrea să facă curat să mai și urle în gura mare că sunt deranjați. Trăim într-un oraș construit pe orizontală unde nu prea ai cum să lărgești străzile, fiecare individ merge singur în mașina, familiile au minim 2 mașini și e vina autorităților. Eu zic că ne trebuie un mic Ceaușescu, să dărâme tot și să facă loc pentru mașini. Atunci o să fim ssigur fericiți! La fel, confunzi autoritatea locală din Sibiu(Primăria) cu CJS, care are în subordine spitalul. Confunzi și la partea de curent primăria cu o companie privată care distribuie energie electrică. În rest ce să zic:), bine că ne-ai luminat!
Raspunde

Dan

Acum 1 lună

Din pacate tu nu ai inteles critica mea. De 20 de ani doar s-au desenat locuri de parcare in oras – inclusiv lipite de trecerile de pietoni – deci ilegal – la mai putin la 25m de ele. S-a sacrificat pe multe strazi (multe in zone de case care au loc de parcare in curte) o banda de circulatie in detrimentul catorva locuri de parcare (pe Cl. Cisnadiei, partial Rahovei, Scoala de Inot, Lomonosov, Autogarii, Cl. Dumbravii, etc.) exacerband sentimentul de oras blocat. S-au facut strazi noi in camp cu latime de 7 m fara acostament, fara un spatiu de refugiu (Campsor) , fara o banda de parcare pentru necesitati economico-logistice, s-au modernizat altele unde era spatiu sa se faca o band in plus - de autobuz de ex – pe Maramuresului pana se intra intre blocuri, autobaza ITS a ramas fara strapungere de ani de zile, etc etc. Nu s-a facut nimic decat alei intre blocuri. Acum s-a gasit scuza cu datul pe verde ca nu a mers cu optimizarea infrastructurii. Dar nici macar nu s-a incercat vreodata a se face asa ceva. Toti vedem ca iesirile Hornbach si Semaforului sunt inundate de masini la ore de varf, dar nimeni nu studiaza , nu cere la MT posibilitatea unei noi iesiri/intrari pe cetura in zona Gusterita. In rest sa stii - daca n-ai inteles deja - eu folosesc bicicleta pentru deplasare si tin masina in curte 99% din aprilie pana in noiembrie. Cat despre statul in mizerie … nu comentez
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus