Vineri,
01.07.2022
Parțial Noros
Acum
22°C

Uleiul MCT și beneficiile acestuia

Uleiul MCT și beneficiile acestuia

Tot mai mult se vorbește despre acest ulei. Oriunde citești auzi de el. Hai să vedem mai pe larg despre ce este vorba?

Uleiul MCT este cea mai de calitate grăsime pe care o conține nuca de cocos, uleiul de palmier, laptele de capră, laptele matern, etc. Este o formă de grăsime, iar denumirea vine de la prescurtarea “medium-chain tryglicerides” sau în limba română trigliceride cu lanț mediu.

Este o grăsime extrem de benefică pentru organismul nostru.

Despre grăsimi s-a scris mult, au fost chiar blamate și poate crezi că ar trebui să te ferești de orice este gras. Nimic mai fals.

Există și grăsime bună. Dar hai să vedem un pic câte tipuri de grăsimi există în funcție de lanțurile lor de carbon?

- LCT- long chain tryglicerides sau triglyceride cu lanț lung

MCT- medium chain trygliceriddes sau trigliceride cu lanț mediu

SCFA- short chain fatty acids sau acizi grași cu lanț scurt

Cu cât lanțul este mai lung, cu atât îi va lua corpului mai mult timp să proceseze acea grăsime în energie.

Grăsimea de tip MCT este net superioară celei LCT, care se găsește în hrană noastră de zi cu zi. Acest fapt se datorează diferenței calorice, dar și mai valoros pentru organism este faptul că acest tip de grăsime este prelucrat de către corpul nostru mult mai rapid, astfel încât este transformată imediat în energie și scade vertiginos riscul de a fi stocată.  

Atunci când introduci acest tip de grăsime în alimentația ta, te vei simți cu siguranță mai sătul și îți vei îmbunătăți funcția cognitivă.

Dar stai să vezi și alte beneficii:

- Este o sursă rapidă de energie, fără să producă apoi o prăbușire masivă a nivelului de zahăr în sânge;

- Te ajută să scapi de surplusul de greutate deoarece îți crește rata metabolică și participă activ la arderea grăsimilor. Concret, acest tip de grăsime are impact direct asupra grelinei, hormonul care ne semnalizează senzația de foame și contribuie la scăderea gradului de inflamație în corp;

- Pentru cei care urmează o dietă ketogenică, acest tip de ulei îi ajută să rămână în ketoză;

- Datorită modului în care este prelucrat de organism scade factorii de risc pentru rezistență la insulină;

- Are un grad mare de sațietate și te ajută să scapi de poftele alimentare pentru dulciuri sau alte produse făinoase;

- Îți susține flora intestinală, reducând bacteriile nefavorabile și toxinele să intre în fluxul sanguin. Flora intestinală este foarte importantă  pentru bunul mers al organismului nostru;

- Îmbunătățește performanță sportivă și te ajută să nu ai febră musculară mare după antrenamentele intense.

Acest ulei, de tip MCT îl poți asimila direct din mâncare sau îl poți suplimenta.

Există foarte multe suplimente pe piață la ora actuală. Găsești MCT oil sub formă lichidă, de ulei sau sub formă de pudră.

Personal îmi place să aleg această grăsime și să o suplimentez sub forma ei lichidă, deoarece nu mai conține și alte chimicale precum îndulcitori, potențiatori de aromă, conservanți.

Cum să folosești uleiul MCT?

În primul rând îl poți adauga în majoritatea preparatelor pe care le consumi  sau băuturile tale preferate.

Personal îmi place cel mai mult să îl folosesc în cafea. Nu sunt consumatoare zilnică a cafelei,  însă atunci când îmi pun ulei MCT în cafea o savurez cu plăcere. În primul rând mă încântă gustul și apoi mă încântă și mai mult senzația de sațietate pe care mi-o oferă.

Poți folosi această grăsime în shakeuri sau salate, supe, ciorbe.

În final îți recomand să folosești acest ulei în stare pură, ca un supliment alimentar. Nu îl folosi atunci când prăjești diverse alimente. Pentru prăjire îți recomand să folosești uleiul de cocoș.

Spor la sănătate!

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Corina Macrea

de Corina Macrea

Health Coach

0741313451

corinamacrea.ro

 

Comentarii

1 comentarii

Steli

Acum 1 săptămână

Pentru prăjire îți recomand să folosești uleiul high oleic de floarea soarelui.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus