Miercuri,
16.10.2024
Innorat
Acum
9°C

Plângere la Cadastru, că publicul nu are acces la toaletă. ”Au acces la parter”

Plângere la Cadastru, că publicul nu are acces la toaletă. ”Au acces la parter”

Un cititor a sesizat prin intermediul aplicației Turnul Sfatului faptul că a asistat la un episod în care unei femei i s-a spus că nu are voie la toaletele din sediul instituției. 

”Era ceva lume la coadă, printre care și două doamne mai în vârstă. Probabil că și din cauza căldurii, una dintre femei a avut nevoie să meargă la toaletă. I s-a spus sec că nu există așa ceva. Nu mi se pare normal ca o instituție publică, una care lucrează permanent cu oameni - și sper că și pentru oameni - să nu aibă o toaletă”, este prima parte a sesizării.

De cealaltă parte, reprezentanții Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Sibiu arată că un astfel de scenariu nu era posibil. ”Vizitatorii instituției au acces la grupul sanitar amplasat la parter, lângă registratura OCPI Sibiu”.

Cititorul a semnalat și defecțiunile sistemului de alocare a numerelor de ordine. ”Faptul că nu au sistem de a aloca un număr de ordine a mai creat ceva confuzie printre cei ce stăteau la coadă”. Situația este în curs de remediere, dau asigurări reprezentanții OCPI Sibiu, care arată că – oricum – numărul persoanelor care mai vin la ghișeele instituției este în scădere ca urmare a alternativei on-line. ”Sistemul de alocare a numerelor de ordine a fost introdus pentru a fluidiza activitatea cu publicul a oficiului. Ca urmare a situației pandemice la nivel național și internațional, Agenția națională de cadastru și publicitate imobiliară a dezvoltat un sistem de digitalizare a serviciilor, prin care cetățenii și partenerii pot opta pentru serviciile disponibile on-line prin intermediul sistemului informatic de cadastru și carte funciară. Digitalizarea activității a redus în mod substanțial numărul de persoane la ghișee. În prezent, aproximativ 95% din totalul lucrărilor/cererilor sunt depuse și soluționate on-line, astfel încât activitatea specifică OCPI Sibiu se desfășoară cu preponderență digital. Cu toate acestea, disfuncționalitățile sistemului de alocare a numerelor de ordine este în curs de remediere, urmând ca până la sfârșitul lunii să fie pus în funcțiune”, răspuns reprezentanții OCPI Sibiu.

”Cetățenii pot solicita on-line extrase de carte funciară pentru informare și extrase de plan cadastral pe ortofotoplan accesând https://epay.ancpi.ro/ sau prin intermediul persoanelor fizice/juridice autorizate sau a birourilor notariale. Prețul unui extras de carte funciară pentru informare eliberat on-line, prin intermediul platformei epay.ancpi.ro, este de 20 de lei, iar prețul unui extras din planul cadastral, pe ortofotoplan eliberat on-line, prin intermediul platformei epay.ancpi.ro, este de 15 lei. Dacă extrasul de carte funciară pentru informare solicitat este disponibil în format electronic va putea fi descărcat din contul creat de utilizator în câteva minute. În cazul în care extrasul nu a fost convertit în format electronic, timpul de așteptare este de cel mult două zile lucrătoare. Platforma epay.ancpi.ro este gestionată de ANCPI și poate fi utilizată atât de persoane fizice, cât și juridice. Comenzile sunt plasate on-line, iar plata este efectuată cu un card bancar”, OCPI Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

4 comentarii

Emil

Acum 2 ani

De parca nu stiti. Publicul n-are acces la buda deoarece face mizerie si fura hartia igienica, sapunul, servetelele, etc.
Raspunde

Pro adevăr

Acum 2 ani

Ce s-a semnalat este”frecție la picior de lemn” pe lângă multitudinea de alte aspecte ce pot fi evidențiate respectiv, o atitudine execrabilă din partea unor funcționari, în special cei care primesc solicitări pentru soluționarea unor cereri, faptul că dosarele în care se solicită studierea documentației nu sunt opisate putând fi sustrase înscrisuri fără nicio problemă, mai ales de unii dintre angajați care au fost deja anchetați anii de zile pentru multiple infracțiuni (a se vedea cazul Maricuța) și culmea, urmare a unei soluții momentane, a beneficiat de ”clemența” procurorului. Să nu mai vorbim de tergiversări în soluționarea cererilor, iar dacă dorești lămuriri din partea conducerii culmea, ”ești pus în așteptare” până la o eventuală primire în audiență. Mizerabil!!!!!!!
Raspunde

Luca

Acum 1 an

Daca au dezvoltat optiunea online, ar trebui redus personalul care freaca menta degeaba pe acolo , sau ?! Au chiar si portar vigilent a carui sarcina este sa ridice bariera cand vin angajatii ...
Raspunde

VICTOR

Acum 1 an

Asa este si in alte orase.Publicul nu are acces la toaletele oficiilor de cadastru. Va rog presa sa faceti investigatii.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus