Un cititor a sesizat prin intermediul aplicației Turnul Sfatului faptul că a asistat la un episod în care unei femei i s-a spus că nu are voie la toaletele din sediul instituției.
”Era ceva lume la coadă, printre care și două doamne mai în vârstă. Probabil că și din cauza căldurii, una dintre femei a avut nevoie să meargă la toaletă. I s-a spus sec că nu există așa ceva. Nu mi se pare normal ca o instituție publică, una care lucrează permanent cu oameni - și sper că și pentru oameni - să nu aibă o toaletă”, este prima parte a sesizării.
De cealaltă parte, reprezentanții Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Sibiu arată că un astfel de scenariu nu era posibil. ”Vizitatorii instituției au acces la grupul sanitar amplasat la parter, lângă registratura OCPI Sibiu”.
Cititorul a semnalat și defecțiunile sistemului de alocare a numerelor de ordine. ”Faptul că nu au sistem de a aloca un număr de ordine a mai creat ceva confuzie printre cei ce stăteau la coadă”. Situația este în curs de remediere, dau asigurări reprezentanții OCPI Sibiu, care arată că – oricum – numărul persoanelor care mai vin la ghișeele instituției este în scădere ca urmare a alternativei on-line. ”Sistemul de alocare a numerelor de ordine a fost introdus pentru a fluidiza activitatea cu publicul a oficiului. Ca urmare a situației pandemice la nivel național și internațional, Agenția națională de cadastru și publicitate imobiliară a dezvoltat un sistem de digitalizare a serviciilor, prin care cetățenii și partenerii pot opta pentru serviciile disponibile on-line prin intermediul sistemului informatic de cadastru și carte funciară. Digitalizarea activității a redus în mod substanțial numărul de persoane la ghișee. În prezent, aproximativ 95% din totalul lucrărilor/cererilor sunt depuse și soluționate on-line, astfel încât activitatea specifică OCPI Sibiu se desfășoară cu preponderență digital. Cu toate acestea, disfuncționalitățile sistemului de alocare a numerelor de ordine este în curs de remediere, urmând ca până la sfârșitul lunii să fie pus în funcțiune”, răspuns reprezentanții OCPI Sibiu.
”Cetățenii pot solicita on-line extrase de carte funciară pentru informare și extrase de plan cadastral pe ortofotoplan accesând https://epay.ancpi.ro/ sau prin intermediul persoanelor fizice/juridice autorizate sau a birourilor notariale. Prețul unui extras de carte funciară pentru informare eliberat on-line, prin intermediul platformei epay.ancpi.ro, este de 20 de lei, iar prețul unui extras din planul cadastral, pe ortofotoplan eliberat on-line, prin intermediul platformei epay.ancpi.ro, este de 15 lei. Dacă extrasul de carte funciară pentru informare solicitat este disponibil în format electronic va putea fi descărcat din contul creat de utilizator în câteva minute. În cazul în care extrasul nu a fost convertit în format electronic, timpul de așteptare este de cel mult două zile lucrătoare. Platforma epay.ancpi.ro este gestionată de ANCPI și poate fi utilizată atât de persoane fizice, cât și juridice. Comenzile sunt plasate on-line, iar plata este efectuată cu un card bancar”, OCPI Sibiu
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: pret extras carte funciara sib , extras carte funciara sibiu on , plangere cadastru publicul acc , Cadastru Sibiu
Vizualizari: 5041
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Willy
Acum 8 ore
John Doe
Acum 8 ore
Newman
Acum 8 ore
Newman
Acum 9 ore
Q