Luni,
03.10.2022
Partial Noros
Acum
11°C

Sibiul a rămas în urbanismul gol

Sibiul a rămas în urbanismul gol

Una din cele mai importante direcții ale Primăriei cu impact direct asupra dezvoltării Sibiului, cea de Amenajare a teritoriului și urbanism, se confruntă cu o serioasă și de durată criză de personal. La Urbanism, unul din cele două servicii ale direcției, din 11 posturi doar două sunt ocupate și numai unul de o persoană cu studii în domeniu. Situația se suprapune cu perioada în care Sibiul ar trebui să își actualizeze Planul Urbanistic General și o are în centru pe arhitecta șefă a orașului, Ioana Urdea (foto principală). A cărei apropiere de cuplul prezidențial Iohannis îi oferă ”un scut” în fața oricăror critici, potrivit unora din foștii ei colegi și a arhitecților din oraș.

Conform unor anecdote de birou, un hohot de râs care a pornit din sediul Consiliului Județean Sibiu a străbătut toată Piața Mare și s-a auzit până în sediul Primăriei Sibiu. Râsetele au fost stârnite de adresa prin care administrația Sibiului cerea sprijin de la Consiliul Județean, pentru transferul voluntar al unor angajați ai urbanismului județean la Primărie. Angajați care să ajute la amplele documentații elaborate pentru noul PUG al Sibiului, aflat acum în curs de actualizare. Doar că Urbanismul din cadrul CJ este format în special din persoane care au lucrat înainte în cadrul Primăriei Sibiu și care au plecat pe rând deoarece ”acolo nu se poate lucra”, după cu afirmă unii din foștii angajați.

În registrul fără anecdote al narațiunii, niciun angajat din cadrul CJ Sibiu nu a dorit să se transfere, chiar și numai temporar, la Primăria Sibiu. Conform informațiilor Turnul Sfatului, de la niciuna din instituțiile la care Primăria a apelat nu a venit vreun funcționar care să sprijine Urbanismul celei mai mari administrații din județ.

Mai puțin de jumătate

Din cele 24 de posturi ale Direcției de Amenajare a Teritoriului și Urbanism din cadrul Primăriei Sibiu doar zece sunt ocupate. Zece cu tot cu arhitecta șefă a orașului, după cum se arată în răspunsul primit pentru cititorii Turnul Sfatului. Pe alte două posturi au fost delegați angajați din alte servicii ale Primăriei Sibiu. Concursuri au fost organizate în mai multe rânduri, fără rezultat până acum.

”Nu este vorba de bani, deoarece nu salariul reprezintă totdeauna motivația principală. Este vorba și de mediul de lucru. În acea direcție, cum să o spun, nu ai cea mai bună atmosferă, nu simți că lucrezi într-o echipă. În plus, mai este vorba și de egoul profesional: când mai tot timpul nu ești lăsat să îți faci meseria așa cum crezi de cuviință, iar opiniile tale profesionale sunt ignorate înainte ca măcar să le termini de prezentat, atunci cauți să te muți în alte locuri, unde ești mai apreciat”, este un scurt rezumat al discuțiilor pe care Turnul Sfatului le-a avut cu foști angajați ai Urbanismului din cadrul Primăriei Sibiu.

Vina pentru o astfel de atmosferă este pusă pe seama modului de lucru al Ioanei Urdea, arhitectul șef al orașului. Prietenia publică dintre familia președintelui României și arhitecta șefă o ”protejează” pe aceasta din urmă de orice critici din partea conducerii Primăriei Sibiu, sunt de părere atât foști angajați, cât și arhitecți care au participat la ședințele Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism.

Solicitată de Turnul Sfatului, primarul Astrid Fodor nu a răspuns dacă știe de situațiile reclamate și care sunt măsurile luate.

La întrebarea despre motivele care au generat această criză de personal, primarul și arhitectul șef al Sibiului înșiră o listă lungă de motive, pornind de la volumul mare de lucru și până la situația incompatibilităților și a ”atractivității domeniului privat”. 

Merită menționat că, exceptând funcțiile de primar și viceprimar, salariile de bază din cadrul administrației locale se stabilesc prin hotărâre de consiliu local (prin urmare, dacă la Sibiu problema aparatului funcționăresc ține de nivelul salarizării, aceasta poate fi corectată de consilierii locali ai orașului). ”Situația prezentă a personalului din Direcția Arhitect Șef a rezultat în urma plecărilor treptate (nefiind un exod, așa cum îl denumiți) ale unor angajați care în principal au căutat o salarizare mai bună oferită de alte instituții și/sau o activitate mai puțin stresantă, cu un volum de muncă mai redus. Subliniem că în conformitate cu Legea 350/2001, art. 36, alineatul 2, Arhitectul Șef al unui municipiul este autoritatea tehnică în acest domeniu, conferindu-i-se astfel un rol foarte important, dar și responsabilitatea maximă pentru deciziile pe care le ia. Prin urmare, Arhitectului Șef îi revine responsabilitatea și obligația să analizeze și să decidă asupra documentele urbanistice, răspunzând pentru acestea alături de personalul care le întocmește”, arată conducerea administrației locale pentru cititorii Turnul Sfatului.

Problema lipsei de personal în Direcția Arhitect Șef nu este nouă, cu aceasta confruntându-se și multe alte primării din țară. Printre motivele pentru care posturile în acest domeniu nu se ocupă, se numără:

Volumul mare de muncă în cadrul Direcției Arhitect Șef a Primăriei Sibiu. Spre exemplu, în 2021 această Direcție a emis peste 3.100 de certificate de urbanism, autorizații de construcție și prelungiri ale acestor acte, iar anul acesta până în prezent a emis peste 1.600 de astfel de documente, la care se adaugă certificate de nomenclatură stradală, diverse documente urbanistice, răspunsuri la adrese, solicitări de informații, întocmirea documentațiilor pentru proiectele de hotărâri ale Consiliului Local și foarte multe altele.

Legislația tot mai complexă ce presupune documentații foarte ample care trebuie verificate, analizate și asumate de personalul acestei Direcții

Problema incompatibilității îi descurajează pe mulți și astfel aleg să se transfere sau să se angajeze în instituții unde regimul activității este mai flexibil

Faptul că s-au desființat acele școli profesionale sau tehnice care pregăteau specialiști și în acest domeniu, care apoi, în multe cazuri se angajau în primării

Faptul că o bună parte din cei care au absolvit Facultatea de Arhitectură din Sibiu sunt din alte localități, iar după ce se angajează în Primăria Sibiu, dacă au posibilitatea, se transferă în localitățile din care provin.

Atractivitatea mai mare a activității în domeniul privat, unde programul este mai flexibil și venitul mai consistent”, motivele invocate de primarul și arhitectul șef al Sibiului referitor la criza de personal

SALT pe loc

Primăria Sibiu a accesat o finanțare nerambursabilă europeană pentru digitalizarea și automatizarea cât mai multor procese în relația cu cetățenii și companiile. SALT se numește proiectul care tocmai a fost prezentat public zilele trecute.

În cazul Urbanismului, proiectul prevedea ca acele acte care presupun consultarea unor baze de date acestea să fie emise automat. Spre exemplu, un certificat de nomenclatură stradală (care presupune chiar asta, consultarea unei baze de date) ori un certificat de urbanism (care presupune tot consultarea unei baze de date, respectiv a PUG-ului) ar fi trebuit primite automat pe mail, în câteva minute și la orice oră, după completarea unei cereri și plata sumelor aferente.

Cu toate că este în fruntea unei direcții lipsită de personal, arhitecta șefă a Sibiului s-a opus, însă, acestei variante, conform informațiilor Turnul Sfatului. Motivul invocat ar fi fost că pentru astfel de acte emise automat ”cine își asumă răspunderea?”. Prin urmare, în loc ca certificatele de urbanism ori nomenclatoarele stradale să fie emise automat în urma implementării SALT-ului, s-a ajuns la următoarea soluție: sibianul intră pe site-ul Primăriei, formulează cererea, face plata, iar cererea ajunge la un funcționar. Acesta o procesează, completează pe calculator certificatul de urbanism – de exemplu – și mai apoi îl trimite „în format electronic” beneficiarului.

Citește și Primăria s-a făcut preș pentru blocul lui Domnariu. Dar nu și pentru parcul Sub Arini

Am cerut detalii arhitectei șefe a Sibiului referitor la refuzul de a implementa o soluție automatizată, care ar reduce din volumul de lucru al funcționarilor și ar crește nivelul de satisfacție al sibienilor. 

Răspunsul primit este unul generalist, nu face nicio referire la exemplele punctuale indicate de Turnul Sfatului. ” În etapa următoare de implementare a acestui instrument se are în vedere semi-automatizarea / automatizarea emiterii unor documente, cu condiția ca legislația să permită acest lucru pentru respectivul tip de document. Multe dintre acestea au un regim special și în cazul lor nu se poate elimina factorul uman din analiza și emiterea lor”, este o explicație care are, cât de cât, legătură cu întrebarea.

De altfel, merită amintit și faptul că răspunsurile pentru materialul pe care îl citiți au fost amânate în mod repetat, fiind transmise abia după 38 de zile de la solicitare.

Cine va analiza PUG-ul?

Probabil cea mai mare problemă a Direcției Urbanism de la Sibiu este, în acest moment, actualizarea Planului urbanistic general (PUG). Cel adoptat pe vremea primarului Klaus Iohannis a ”expirat” din aprilie anul trecut, fiindu-i prelungită valabilitatea până la finalizarea unuia nou.

Iar pentru acest PUG nou a fost semnat un contract de cinci milioane de lei cu o asociere condusă de Daedalus Proiect SRL, din Cisnădie, compusă din arhitecți care au girat din punct de vedere urbanistic, printre altele, mare parte din ceea ce reprezintă acum cartierul Arhitecților din Cisnădie.

Actualizarea noului PUG ar trebui finalizată, conform termenelor contractuale, în decembrie anul viitor. ”Cum își propune conducerea Primăriei Sibiu să finalizeze adoptarea noului PUG al Sibiului cu un număr atât de redus de angajați în cadrul DATU?”, am întrebat, prin urmare, administrația locală. 

Răspunsul are rolul de a liniști sibienii. ”În urma unui concurs de soluții, o asociere de firme specializate a fost contractată să realizeze această lucrare. Direcția Arhitect Șef are rolul de a monitoriza și gestiona etapele și direcțiile cuprinse în Plan, pe care și-l îndeplinește. Prin urmare, PUG-ul se va realiza, problema lipsei de personal a Direcției Arhitect Șef având un impact mic asupra acestui proiect”.

Specialiștii urbanismului sunt în minoritate la Sibiu

Una din problemele pe care o subliniază arhitecții sibieni este cea a componenței Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU), instituție pe la care, practic, trec absolut toate investițiile orașului de la cele mai incipiente forme. ”După cum îi spune și numele, o astfel de comisie ar trebui dominată de arhitecți și urbaniști pe care să îi regăsim în Registrul Urbaniștilor din România. La noi, la Sibiu, e tocmai invers, își spun părerea și votează pentru dezvoltarea Sibiului tot felul de persoane care au cu totul alte specializări”.

Citește și “Informație clasificată“. În Zona industrială vest se construiește o fabrică fără acte

CTATU la Sibiu are o componență recent primenită, pe baza unor referate întocmite de Direcția de Urbanism din cadrul Primăriei. Iar conform acestei actualizări, din cei 13 membri cu drept de vot, doar șase sunt de specialitate. La Cluj – Napoca, spre exemplu, comisia este compusă din 16 membri cu drept de vot, dintre care 11 sunt specialiști în arhitectură și urbanism.

Citește și Noul PUG al Sibiului: să crească regimul de înălțime al blocurilor de la patru la șase etaje?

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

39 comentarii

Andrei

Acum 1 lună

Au plecat la Cj din cauza banilor, sunt vreo 2000 de lei diferența și volum de lucru mai mic...si au plecat de peste tot din primăria Sibiu, nu doar de la urbanism, au rămas doar puturoșii și pilele...restul au plecat la prefectura, CJ, primaria Șelimbăr sau în privat unde salariul e aproape dublu...La lucru te duci pentru bani, nu pentru colectiv... Restul e can-can
Raspunde

Cristian Seceleanu

Acum 1 lună

Date financiare Cifra de afaceri Daedalus Proiect S.R.L.. a fost de 1.404.294 RON în anul 2021, cu un profit de 115.473 RON, după 14 ani de activitate. Comparativ cu anul anterior, compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 37%. Daedalus Proiect S.R.L. a raportat un număr de 0 angajați în anul 2021. Informatia de mai sus este publica pe site-urile de informatii financiare ale firmelor.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Corbul

Acum 1 lună

Așa și?
Raspunde

Bobo

Acum 1 lună

Acesta este rezultatul incompetentei doamnei Urdea.
Raspunde

Romania lucrului bine facut

Acum 1 lună

Se mai mira cineva de cuibul de vipere din administratia locala si judeteana a judetului primului ales? Dulapul sau ficusul bine facut de la cotroceni a blocat dezvoltarea Sibiului exact cum si-a blocat postul la catedra de fizica de la Bruk.
Raspunde

Vasilikis

Acum 1 lună

Impostura și incompetenta în toate instituțiile statului. O firma de arhitecți din Cisnadie care au supervizat Cartierul Arhitecților, un haos imobiliar și arhitectural maxim o sa rezolve PUG ul orașului Sibiu. Incredibil. Și primarul Huja o sa fie maxim incantat. Cetățenii Sibiului absolut deloc...
Raspunde

Flo

Acum 1 lună

Probabil, adevarul e undeva la mijloc. Arhitecta sefa incalca hotararile subordonatilor, iar angajatii urbanismului au fugit la Consiliu de harnici ce sunt...
Raspunde

Philo

Acum 1 lună

Desigur , șefului nu- i este permis “ sa încalce HOTĂRÂRILE subordonaților săi “…
Raspunde

Miki

Acum 1 lună

Acelasi hohot de ras se aude dinspre Primaria Selimbar si curge spre Apa Canal. Urdea parca-i soră cu Maier, protejatul lui Fodor!!!
Raspunde

2cents

Acum 1 lună

Bun articol. Asa se explica multe lucruri care stau prost in urbanismul sibian
Raspunde

Diana Dima

Acum 1 lună

Toate proiectele ce țin de constructii ar trebui vizate de Ordinul Arhitecților, singura instituție în măsura sa aprecieze, daca sunt de legale si toate autorizațiile de construire emise sa fie validate de Ordinul Arhitectiilor ,asa vom scăpa de modul nelegal și abuziv prin care se emit autoriz.de construire.
Raspunde

Sib

Acum 1 lună

Extrapoland situatia prezentata in articol (de altfel revoltatoare, insa ce anume nu e revoltator la nivel de administratie in orasul asta?!), ar fi deosebit de util daca cineva s-ar apuca sa documenteze la modul serios felul in care se fac angajarile "la stat" in orasul asta - nu ca ar fi vreun caz special sau vreo exceptie la nivel de tara, ci pur si simplu pentru ca e la indemana. Si ma refer aici la tot ce inseamna administratie, directii, spitale si alte entitati reunite sub bagheta de magician a statului care face sa apara si dispara posturi in functie de disponibilitatea si dorinta unor nepoti, cumnati, veri etc. Sunt concursuri masluite decent, castiga postul cine trebuie, cu aparenta respectare a legii. Apoi sunt posturi care apar, concursurile sunt amanate (poate "candidatul" e inca in Grecia/Bulgaria, n-o sa-si intrerupa concediul, nu?), comisiile de solutionare a contestatiilor stralucesc prin absenta, interviurile se pot contesta fara sa fi fost inregistrate in prealabil, cu alte cuvinte, postul e gata licitat cand apare, iar concursul nu mai are nici macar o minima aparenta de legalitate. La nivelul fiecarei institutii de acest gen se afla linistit in functie cate un mic dictator care taie si spanzura ca pe tarlaua bunica-sii de la tara, umflandu-si in timpul asta buzunarele si punandu-si declaratia de avere la colt, nu care cumva sa se infoaie prea multin pene...
Raspunde

Corbul

Acum 1 lună

Ioana este o specie aparte de bugetar. Deși urăște ceea ce face, poziția îi conferă un salariu numai potrivit pentru ambițiile ei mediocre, motiv pentru care nu a capitulat în pofida faptului că mulți i-au zis că-i incompetentă în față. Această duamnă (cu u desigur, ca alte somități din aparatul bugetar precum Astrid sau Firea) nu înțelege nicidecum rolul arhitectului șef, alegând calea ușoară de a lua în brațe un PUG desuet la fiecare solicitare sfioasă. Exodul folosit de redacție e cuvântul perfect, fiindcă nenumărați tineri au avut neplăcerea să-i cunoască limitările.
Raspunde

Opinie

Acum 1 lună

Felicitari Traian! Un articol extraordinar! In sfarsit cineva mentioneaza scutul arh Urdea, desi se cunoaste in primarie. Am avut de-a face direct cu aceasta persoana si pot confirma ca este incompetenta la nivel inalt. Ii lipsesc cunostinte in domeniu , aptitudini in comunicare, inclinare spre rezolvarea problemelor si nu spre trimiterea lor in instante, empatie cu angajatii si cetatenii...si lista poate continua. Neaparat trebuie sa plece aceasta persoana pentru a progresa!!! E un ghimpe pentru Sibiu!
Raspunde

Aurora Kühn

Acum 1 lună

Eu sunt una dintre persoanele care ,după ce am auzit sfaturile /răspunsurile "competente" ale primariei( nu am gresit!!!) , m-am adresa Justitiei Romane .Nici !"primaria"! Nici alte !"institutii" ale Statului NU au venit sa controleze dacă am dreptate sau fabulez..Toate m-au indrumat spre Justitie.. Și mi-au raspuns:"despre "mere",când eu am intrebat, despre "pere"! As putea crede ca au procent/ cota la Taxele juridice..dar desigur :gresesc! Semnat: NEMULTUMITA

Raspunde

Emil

Acum 1 lună

Hai sa nu ne mai mintim unii pe altii, desfiintarea ISC-ului teritorial si distrugerea documentelor si probelor cu proiecte, avize si autorizatii false, tot de la mafia din Sibiu s-a comandat.
Raspunde

K.Samuel

Acum 1 lună

Angajații pleacă întotdeauna de langa un șef prost. Banii sunt doar o parte a poveștii. Nu mai suntem acum 20-30 de ani când oamenii se bucurau de un loc de munca și înghițeau orice doar ca să-și primească salariul. Contează atmosfera, raportarea șefului la angajați, respectul pe care-l primesc șamd. Un angajat iti poate rămâne pe un salariu putin mai mic, dacă se simte bine la locul de munca. În primaria Sibiu din păcate, nu se găsesc nici una, nici alta.
Raspunde

Ileana

Acum 1 lună

Arh. Sef Ioana Urdea trimite in derizoriu rolul si importanta Comisiei Tehnice de Amenajarea Teritoriului si Urbanism (CTATU) stabilit prin legea 350/2001. Avizul CTATU este considerat de aceasta doar "exprimarea unei optiuni a urbanistilor ", suprema valoare avand avizul Arhitect Sef. Inscrisurile oficiale semnate de arhitecta sefa, sunt pline de afirmatii care nu corespund realitatii, de interpretare de maniera proprie a legislatiei in materia urbanismului si constructiilor. De ce nu sunt publice avizele CTATU. Ce se doreste a se ascunde ? Formulezi sesizare adresata primarului, cu solicitatrea demararii unei cercetari disciplinare a arhitectei sefe si primesti raspuns de la arhitecta sefa, care cu aroganta si sfidare se refera la alte aspecte care nu au legatura cu cele sesizate. Formulezi relamatie administativa adresata primarului , primesti raspuns tot de la arhitecta sefa. Unde este primarul Sibiului? Ne intrebam retoric cate calitati oficiale are arhitecta sefa ? De cine a fost imputernicita sa indeplineasca aceste functii ?
Raspunde

EU

Acum 1 lună

In raspunsul emis de “conducerea admnistratiei locale pentru cititorii Turnul Sfatului” se face referire doar la responsabilitatea arhitectului sef precizat in Legea 350/2001 art 36, alin 2.Se omit prevederile art 37 alin 1,alin (1^2), alin 2,art.26 alin 1din Ordinul 233/2016/norme de aplicare a Legii 350/2001 .Activitatea arhitectului sef este sprijinita de CTATU, cu atributii de analiza,expertizare tehnica si consultanta, care asigura fundamentarea tehnica a avizului arhitect.Astfel, arhitectul sef nu este singura persoana careia ii revine obligatia sa analizeze documentatiile urbanistice. In conditiile in care specialistii in urbanism din CTATU( printre care si un expert judiciar) sunt in minoritate- contrar legii,iar arhitectul sef ignora expertiza tehnica a acestora,sub ochii ingaduitori ai primarului- presedinte al CTATU si ai viceprimarului-membru in CTATU,se explica lipsa de transparenta privind avizele emise de CTATU, pentru a acoperi emiterea de avize de catre arhitectul sef fara ca documentatia de urbanism sa fie avizata favorabil de CTATU.
Raspunde

Aurora Kühn

Acum 1 lună

Primaria este o clica,nesimtita și aroganta ,care-ti raspunde la sesizari pe "alaturi cu drumul".Exemplu: "Lasa doamna ca dumneata stai bine acolo unde stai "! sau :"..va anunt ca am solicitat documentele contabile ale Asoc. de locatari..dar acestea nu ne-au parvenit inca"!(termenul era deja depasit) ,dar mi s-a RASPUNS ,asa ca dacă am revenit cu sesizarea -ce sa vezi?-, " in aceasta problema VI S-A RASPUNS in data ..nr.. !!!"Curat murdar,cone Fanica!" Semnat,Carcotasa

Raspunde

Corbul

Acum 1 lună

E cunoscut de mult faptul ca d-na Udrea este incompetenta pentru poziția de Arhitect Șef al Primăriei Sibiu. Ocupă aceasta poziție doar datorită slugarniciei fata de Iohannis, Fodor și Bokor. Ei au mentinut-o pe funcție întrucât răspundea prompt ordinelor primite. Nu se poate lucra sau colabora cu ea dacă intervine unul din cei 3 și primește ordin. Asemenea specimene nu-și au rostul într-o instituție în care legea ar trebui să primeze nicidecum "ordinele", pilele și relațiile. Orice dispută cu departamentul Urbanism se rezolva doar în justiție ceea ce nu e normal într-o organizație care ar trebui să fie în sprijinul cetățenilor nicidecum la ordinele sinecurilor din Primărie. Justiția inseamna bani, timp si nervi consumati in van. Aste tara lucrului "bine făcut" de Johannis, asta e dictatura FDGR-ului care a prostit sibienii în alegeri atâția ani crezând că ei sunt altfel comparativ cu românii. Nu sunt din păcate, recunosc ca si eu i-am votat cu aceeasi speranță până m-am "lovit" de sistemul de pile din Urbanism, însă sperăm ca următoarele alegeri să aducă un plus de competență și la Primărie acum când sibienii s-au lămurit cu cine au de-a face...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Adevăratul Corb

Acum 1 lună

Te rog corbește în altă parte. (nu că mesajul tău nu ar fi corect și obiectiv) Dacă tot sunt moderate mesajele și atribuite unei adrese de e-mail aș ruga redacția să nu aprobe mesaje cu același Nume din partea unui e-mail diferit.
Raspunde

Corbisor

Acum 1 lună

man, habar nu aveam ca mai e numele asta intr-un alt mesaj, a fost pur si simplu o intamplare fara nici o intentie de "corbeala" a numelui.
Raspunde

Corbul

Acum 1 lună

No harm done.
Raspunde

Corbul alb

Acum 1 lună

::))))
Raspunde

Relucu von Kaltabossen

Acum 1 lună

Municipiul Sibiu, din punct de vedere al administrației locale, este o catastrofă înfiorătoare, de la primar, la ultimii funcționari. (mă refer la domeniile cheie-urbanism, investiții, urmărire lucrări, autorizări). Prostia, incompetența, aroganța și miserupismul aleșilor noștri și ale funcționarilor de datorează imposibilității acestui oraș (caz identic cu toată țara) de a genera oameni profesioniști, cu viziune care să lucreze la stat. De 22 de ani, cred, alegem acest decedat-FDGR care a împânzit orașul de propria-i mafie, interese, constructori de casă, făcând o dezvoltare haotică și fără sens a orașului. Din păcate, ca români, am văzut în acești pseudo sași, salvatorii orașului, noi fiind scârbiți de propria noastră naționalitate și etnie, adică fiindu-ne rușine că suntem români. Vă spun eu, Iohannis ca primar, cu excepția unei oarecare expuneri internaționale, a fost o nulitate! Fodor e o glumă sinistră, un om incompetent orice l-ai pune să facă. Aceștia 2 au împânzit primăria cu slugi și lingăi. Oamenii de valoare ca V. Popa, C. Bica, etc au plecat demult și orașul a rămas pe mâna unor analfabeți. As vrea să dau timpul înapoi și să nu mai existe acest FDGR-muribund și putred, ”sașii” amintiți mai sus fiind exemplele perfecte de corupție (Iohannis) și prostie (Fodor), față de care noi, românii chiar suntem cu ani lumină peste!
Raspunde

Gigi

Acum 1 lună

E clar că de la cap se-mpute treaba și acum în primărie sunt majoritatea incompetenți. Vina e la Fodor și la PNL, nu a existat post în primărie unde V. Popa să nu aibă un candidat politruc incompetent de la PNL. Fodor și PNL trebuie să răspundă pentru situația asta.

Raspunde

Asa ceva...

Acum 1 lună

Cei pusi in posturi au scopul precis de a face scut in jurul intereselor famigliei. De a abuza pe toti cei care deranjeaza intr-un fel pe careva de-ai lor. S-au infiltrat si in alte partide sa fie siguri de putere. Nu stiu sigur daca au reusit la DNA...
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 1 lună

Stiti ce e curios ? Un om capabil dupa ce ani de zile a fost facut praf in presa ar fi luat o decizie simpla. Eu de exemplu cand am simtit ca atmosfera din primarie nu mai era ok am plecat dupa 30 de ani. Si am plecat la un loc de munca care ma satisface si unde castig de 4 ori mai mult ca in primarie. De aceea nu pot sa o inteleg pe Ioana Urdea decat sa te injure toata lumea mai bine pleci ca sunt convins ca nu moare de foame fara salarul din primarie.
Raspunde

Corbul

Acum 1 lună

Spre deosebire de alți arhitecți șefi (vezi fiica lui Ispas apropo de Daedalus haha), Urdea profesional e zero. Chiar ar face foame din moment ce nu cunoaște meserie.
Raspunde

EU

Acum 1 lună

Arh Cristian Ioana Vanda - ("fiica lui Ispas")a ocupat functia de arhitect sef la Primaria Cisnadie in perioada 2014-2018. Cartierul Arhitectilor este si oglinda incompetentei acesteia, in viziunea careia locuinta individuala este similara cu blocul.Cartierul a fost reglementat prin PUZ,intocmit de mama domniei sale, ca zona rezidentiala cu locuinte individuale. Desi PUZ-ul era in termen de valabilitate conform PUG Cisnadie/2015, pentru arhitecta sefa erau facultative prevederile PUG, cand era vorba de proiectele mamei sau cand existau si alte interese. Cate autorizatii de construire a emis in baza proiectelor intocmite de membrii familiei sale? De cate ori a fost in conflict de interese?Cate proiecte pentru blocuri au fost intocmite de mama domniei sale, si admise de arhitecta sefa, in zona de locuinte individuale?Pe site-ul institutiei nu a publicat niciun certificat de urbanism sau autorizatie de construire, incalcand legea. Locuitorii aflau de edificarea blocurilor odata cu organizarea de santier. Aceeasi incompetenta ca si la Sibiu.
Raspunde

Corbul

Acum 1 lună

Am dat-o doar exemplu că e era menționat contractul pentru PUG. Nici de ea nu îmi e rușine. Dacă studiați documentația și actul adițional nr. 1 la contract deja s-au găsit subcontractanți să ducă grosul, Ispas rămânând cu încasatul banilor și "monitorizatul" ca Urdea. Deci două duamne arhitecți șefi monitorizează, pardon, urmăresc cu îngrijorare (că au învățat de la cel mai bun) viitorul urbanistic al Sibiului. Suntem pe mâini bune... https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:392336-2021:TEXT:RO:HTML&src=0 "Modificarea contractului a devenit necesara in urma unor circumstante pe care o autoritate contractanta care actioneaza cu diligenta nu ar fi putut sa le prevada." Asta e parola la loja masonică a duamnelor ascunsă în coaforul lor preferat, de unde pun la cale Sibiul hahaha
Raspunde

Diana Dima

Acum 1 lună

Felicitări ptr.articol d-le Deleanu! Ați fi putut sa oferiți mai multe informații despre modul în care sunt eliberate autorizațiile de construire în Sibiu, informații pe care le cunoașteți!
Raspunde

Emil

Acum 1 lună

Cu mulți ani in urma dl Deleanu a început o ancheta despre falsurile arhitecților la primărie dar a abandonat-o după ce complicele Iohannis a ajuns președintele Romaniei si a ordonat premierului Orban ,,curățarea bubelor" făptașilor pentru ai putea inscauna in vârful statului mafiot roman.

Raspunde

Cristian Dancila

Acum 1 lună

Situația este cronica. PMS prin primar Fodor perpetuează aceasta situație. Angajații si respectiv funcționarii din birourile de urbanism ale primarie au plecat (după mulți ani) după ce au înghițit ani la rândul incompetenta si au încercat cat de cat sa repare pe unde puteau demersurile incapabilei de arh. sef. dr. Urdea Ioana. Acest personaj *** (arh sef) este de o crasă nesimțire și neprofesionalism. Este a doua oara când PMS cauta sa angajeze peste 10 posturi libere prin demisia celor care au plecat. Primarul Fodor este răspunzătoare de faptul ca susține si girează in continuare pe aceasta incompetentă. Adică pleacă zeci de oameni si tu nu iți pui întrebarea cheie: DE CE? CUM să rezolv aceasta situație? Nu ai nici o viziune/plan a ceea ce este necesar sa se faca i acest compartiment al primăriei? Mesaj pentru arh sef dr Ioana Urdea: pleacă ... pleacă tu fato nu vezi ca ești penibilă?

Raspunde

Ion

Acum 1 lună

Dragi cititori, comentatori, etc. Nu le mai plângeți de mila celor din primărie, căci chipurile au salarii mai mici decât în privat. S-a dus demult chestia asta-ati fi mirați da aflați ce salarii de nababi au. Salariile din primărie sunt f mari,dar secrete.
Raspunde

Petre

Acum 1 lună

Ce sa plece madam Urdea, cu vasta ei experienta in proiectare ar muri de foame. De aici si incompetenta crasa si frustrarea. Aplica standarde duble, interpreteaza dupa bunul plac al beneficiarilor protejati regulamente de urbanism, nu este in stare sa genereze concursuri de arhitectura pentru investii majore si emblematice ale orasului, a stat cu mainile in san si a asistat la mutilarea urbanistica a localitatilor limitrofe, ce afecteaza si genereaa probleme in Sibiu, si lista ar putea continua. Sa speram ca implineste in curand varsta de pensie si ca orice functionar public, zboara instant, facand altuia ceva mai competent loc. Alta sansa de a scapa de doamna asta vad ca nu este.
Raspunde

Emil

Acum 1 lună

Salariile mici nu sunt o scuza pentru crimele si distrugerile constructiilor prin falsificarea proiectelor, structurilor, avizelor si autorizatiilor. Teroristii astia sunt condamnati la moarte si executati pe scaunul electric in SUA. In Romania sunt ''curatati de bube'' in justitie, la ordinul impostorului Iohannis, si promovati in varful crimei organizate statale.
Raspunde

Zacusca

Acum 1 lună

Sa astepti 2 luni pentru un certificat de urbanism redactat gresit ca apoi sa mergi in instanta impotriva primariei? Asta e lucrul bine facut? Aceasta individa este definitia de dictionar la capitolul habarnism. Ceea ce se intampla in serviciul de urbanism eate expresia cea mai concludenta a incapacitatii si ineficientei cu care aceasta femeie gireaza aceasta institutie. Echipa Fdgr isi bate joc de acest oras iar prostii de sibieni nu se invata minte. Cat mai trebuie sa inghita pentru a schimba aceasta clica?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus