Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
15°C

Proiect: Tursib scumpește abonamentele și introduce biletul de o oră, renunțând la cel de o călătorie. De la 1 septembrie 2022

Proiect: Tursib scumpește abonamentele și introduce biletul de o oră, renunțând la cel de o călătorie. De la 1 septembrie 2022

Pentru a putea asigura salarii mai atractive șoferilor și altor categorii de personal deficitar, conducerea Tursib solicită consilierilor locali aprobarea majorării tarifelor percepute pentru abonamente cu o treime. Biletul de o călătorie nu va mai fi disponibil de la 1 septembrie 2022, în locul acestuia fiind introdus biletul cu o valabilitate de 60 de minute.

Proiectul supus dezbaterii consilierilor locali care se vor reuni în ședință joia viitoare prevede că noul bilet cu o valabilitate de 60 de minute va costa trei lei (raportat la cei doi lei plătiți în prezent pentru un tichet valabil o călătorie, variantă care nu va mai fi disponibilă din această toamnă).

În ceea ce privește abonamentele nominale valabile 30 de zile, prețul acestora este propus să crească de la 65 la 86 de lei, iar cel nenominal de la 100 la 120 de lei.

Prețul abonamentului valabil timp de șapte zile ar urma să crească de la 18 la 23 de lei, în timp ce prețul unei legitimații zilnice rămâne la cinci lei.

Ajustările de preț vor afecta și călătoriile spre Păltiniș: prețul unui bilet este propus să crească de la 9 la 11 lei, al unui bilet dus-întors de la 16 la 20 de lei, iar al unui abonament nominal pe 30 de la 180 la 200 de lei.

Pentru transportul bicicletei la Păltiniș va fi menținut prețul de 10 lei pe cursă, la fel ca și prețul abonamentului nenominal valabil 30 de zile (250 de lei).

Citește și Noile carduri Tursib. Ce trebuie să faci dacă nu ți-ai schimbat deja cardul de călătorie

De menționat că proiectul prevede ca toate gratuitățile și reducerile să fie menținute. Astfel, vor continua să aibă acces la călătorii gratuite copiii de până la șase ani, elevii din învățământul acreditat din Sibiu, studenții orfani, pensionarii cu domiciliul în Sibiu, persoanele cu dizabilități și însoțitorii acestora, veteranii și văduvele de război.

Vor beneficia de o reducere a tarifelor cu 50% studenții Universității ”Lucian Blaga” din Sibiu și donatorii de sânge ”în cazul în care donarea se face la instituția de profil din localitatea de domiciliu sau din localitatea în care este angajat”.

Reprezentanții Tursib arată că societatea nu a mai majorat tarifele de nouă ani, cu excepția celui pentru o călătorie și a abonamentului lunar, al căror preț a fost ajustat în urmă cu șase ani.

Citește și Tursib crește frecvența de la 10 la șapte minute pe cinci trasee. Plus o prelungire de traseu

Motivele: salarii prea mici

Deși activitatea Tursib este subvenționată în proporție de 75% de la bugetul local al Sibiului, legislația nu permite ca din astfel de subvenții să fie plătite salarii. Normele în vigoare prevăd că salariile trebuie plătite din veniturile proprii ale societății, adică din vânzările de bilete și abonamente și veniturile din publicitate.

”La momentul prezent există un deficit semnificativ de personal (215 conducători de autobuz angajați din 255 estimați a fi necesari). Datorită extinderii planului de transport, respectiv linia verde, transport public școlar și implementarea planului de transport cu 40 de autobuze CNG și nouă electrice, este necesar un număr mai mare de conducători de autobuz. Pachetul salarial oferit de Tursib SA este inferior față de ceea ce oferă alți operatori economici de transport public local din România”, enumeră conducerea societății motivele pentru care salariile angajaților trebuie să crească.

”Lipsa personalului necesar generează un cuantum semnificativ de ore suplimentare, care conduce la epuizarea fizică a șoferilor. Este evident faptul că este necesară pe de o parte creșterea numărului de șoferi, iar pe de altă parte creșterea pachetului salarial al angajaților, în special cei direct productivi, pentru menținerea și stimularea angajaților existenți și viitori”, raport de specialitate

Reprezentanții societății de transport public din Sibiu mai arată că aceste majorări nu vor afecta ”calculul compensației totale” și că ajustarea tarifelor s-a făcut conform indicelui prețului de consum, calculat din 2013, respectiv 2016, până în prezent. ”Tarifele propuse sunt mai mici decât tarifele rezultate în urma aplicării ajustării cu indicele prețului de consum”.

Consultă aici, în format integral, proiectul de hotărâre referitor la creșterea tarifelor Tursib

Citește și Tursib reia controalele în autobuze după trei luni de pauză: ”Am numărat călătorii prin stații”. Compania neagă

 

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

19 comentarii

Emil

Acum 1 an

Time is money.
Raspunde

Gigi

Acum 1 an

Nu mai bine mărește Primăria prețul parcărilor, impozitele auto și amenzile pentru parcări ilegale și redirecționează banii către Tursib? Dacă tot vrem sa încurajam folosirea transportului în comun, ar fi și asta o parte a soluției.
Raspunde

DB

Acum 1 an

"creșterea pachetului salarial al angajaților"... în condiţiile în care ceilalţi cetăţeni nu beneficiază de creşteri salariale, iar viaţa se scumpeşte galopant sărăcindu-i si mai mult, cred că nu era cazul. Și mai și anunță doar cu 10 zile înainte. Niste suine!
Raspunde

S

Acum 1 an

Pensionarii - chiar și cei cu pensii speciale vor avea gratuit în continuare?? NESIMȚIRE! Pensia minimă e 1000 lei, dacă plătesc 50 de lei ce se întâmplă? Cei de la țară merg la doctor înafara localității și plătesc transportul și nu mai mor de foame?
Raspunde

Emil

Acum 1 an

La nemti cu 9 euro mergi o luna cu ce vrei, autobuz, tramvai, tren, etc. https://www.rfi.ro/social-145880-germania-abonament-euro-lunar-transport-public-valabil
Raspunde

Me

Acum 1 an

A fost valabil doar pe timpul verii 2022, adica in lunile iunie, iulie, august. In restul anului, e destul de scump.
Raspunde

Luminita

Acum 1 an

Numai pina 1.9.2022
Raspunde

Emil

Acum 1 an

Este valabil.
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

Si daca din cauza traficului, o calatorie dureaza in loc de 30 de min, 61 de min, ce faci? Iti mai iei un bilet? A cui e vina? A calatorilor? Tot ei trebuie sa plateasca pentru ca nu se gasesc solutii pentru fluidizarea traficului, pentru ca peste tot in Sibiu sunt santiere, pentru ca se sparg sosele care au fost reabilitate de curand pentru a se baga cablurile in pamant( foarte bine ca se face acest lucru dar nu trebuia gandita o strategie sa se bage cablurile in pamant inainte de prima asfaltare? Cine plateste? Tot cetatenii!) In al doilea rand, traficul in comun ar trebui sa fie o solutie pentru a incuraja oamenii sa-l foloseasca, nu sa fie scumpit pentru ca atunci ce motiv ai sa mergi cu autobuzul cand poti sa mergi cu masina mai comod fara sa stai langa cineva care nu a facut dus de o saptamana? Nu ar fi o solutie sa-si taie din salarii si bonusuri cei din consiliu de administratie, sa vezi ce economie fac atunci. Mi se pare uluitor! In conditiile in care toate se scumpesc, nivelul de trai scade, mai scumpim ceva , nu? Dar cu banii platiti de cetateni Primariei ce se face?
Raspunde

Rob

Acum 1 an

Gușterlandul.
Raspunde

Silviu

Acum 1 an

La Sibiu problema consta in numarul prea mare de gratuitati, oriunde si la orice ora. Efectul nu o sa fie cel scontat, oamenii or sa se gandeasca de doua ori inainte sa mearga cu autobuzul 2-3 statii.
Raspunde

Dan

Acum 1 an

"Pachetul salarial oferit de Tursib SA este inferior față de ceea ce oferă alți operatori economici de transport public local din România” Asta nu e un motiv. Asa si salariul meu la privat e mai mic decat la bugetari. Iar pentru neamprostia unor soferi tursib (care trec cu 60km/h razant pe langa biciclisti sau pentru felul cum se adreseaza calatorilor cand interactioneaza cu acestia) nu merita un leu in plus.
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 1 an

Daca atata poate noul director al Tursib atunci poate primaria ar trebui sa fie mai atenta cu aceste numiri si poate era mai bine sa aleaga pe cineva cu experienta in transport public.
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

De cand transportul in comun trebuie sa fie și profitabil!! Peste tot autoritatile publice subvenționeaza și acopera costurile l!!! Acționarul UNIC al Tursib este Municipiul Sibiu. Pe marea majoritate a liniilor se circulă cu o frecvență slabă 20 - 30 de minute, sambata și duminica chiar o oră. In orele de vârf e JALE. Nu se incurajează DELOC mersul cu autobuzul. E plin de mașini personale in Sibiul SMART ECO și nu se descurajează DELOC folosirea lor în niciun fel. S-au tot construit parcări în detrimentul spațiilor verzi și al trotuarelor (tot mai înguste). Dincolo de declarațiile POLITICE asta e cruda REALITATE!
Raspunde

Piros

Acum 1 an

Asta nu e soluție de la gara pana sus la molul din Șelimbăr sau de la aeroport pana pe Siretului cu aglomerația din oraș se face mai mult de 60 de minute. ce e cu prostia asta? numa la noi în sibiu se poate asa ceva
Raspunde

Lucian

Acum 1 an

Transportul in comun trebuie incurajat prin preturi mici la bilete si abonamente NU prin mariri de preturi. Daca studentii pot platii 50% din abonament (fara a avea venituri) pensionarii de ce nu ar putea platii si ei 50% din abonament?
Raspunde

Leonard

Acum 1 an

Sibienii si nu numai are trebui sa lase masina personala acasa si sa circule cu Autobuzul. Macar in weekend. Tot in weekend masinile personale nu au ce sa caute in Tot CENTRUL ISTORIC iar aceasta regula trebuie sa Devina litera de LEGE INCEPAND CU 2023 daca se VREA aderarea Si acceptarea dosarului la UNESCO ! 2023 trebuie sa fie anul cand TOT CENTRUL ISTORIC VA SCAPA DE TRAFIC IN SPETA DE MASINI .
Raspunde

Un cetatean

Acum 1 an

Bilet de o oră.......cea mai mare prostie .Nu te încadrezi cu un bilet la interval orar si esti bun de amendă. Sau asta este ideea?! Alte amenzi , alți bani....Poate unii isi iau mai multe bilete odată sa aiba si in alte zile , nu au timp sa stea sau nu se gasesc aparate pentru bilete in toate statiile . Lăsați asa cum e si țineți cont de parerile cetățenilor , ca pentru ei este transportul in comun . Ok , salarii prea mici , si șoferii sunt oameni ca si noi ,dar primaria sa gaseasca o solutie sa nu afecteze pe nimeni .
Raspunde

Lucia

Acum 1 an

In toată Europa exista bilet individual, daca iei dus intors e doar 60%din pret!!! Nu este normal daca vrei sa mergi cu copilul o statie doar...nu au dreptul sa ne impună bilet de o oră ,poate pentru o zi cu toate mijliacele de transport... Dar ce faceti cu GREEN BUS ul Traseul 3 care a fost bus pentru turisti ca e plin de pensionari adica plin pestenlimita admisă de calatori ,care isi cară ardei si vinete cu sacii de la Piata Cibin ,iar turistii nu mai au loc de ei????Si au gratuitate... Multumim pentru înțelegere
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus