Vineri,
19.04.2024
Innorat
Acum
5°C

Grindeanu: În 5 ani circulăm între Sibiu și Pitești, de la un capăt la altul. ”Vor termina anul acesta în decembrie, tronsonul Sibiu-Boița”

Grindeanu: În 5 ani circulăm între Sibiu și Pitești, de la un capăt la altul. ”Vor termina anul acesta în decembrie, tronsonul Sibiu-Boița”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat astăzi că în cinci ani din acest moment estimează că se va putea circula pe întreaga autostradă Sibiu Pitești.

„Anul acesta s-au inaugurat 140 de kilometri din drumul expres Craiova-Pitești. Se va inaugura, pe Sibiu-Pitești, bucata de până la Boița. E bucata de până la intrarea în defileu. Se lucrează la lotul 5, bucata Curtea de Argeș-Pitești.

Am semnat pentru loturile 2, 3 și 4, cele mai grele, cele prin defileu. E peste un miliard de euro, cel mai mare contract semnat vreodată de CNAIR. Titular de contract e o companie italiană, dar sunt și români acolo. Ar fi trebuit să termine în mai 2023, vor termina anul acesta în decembrie, tronsonul Sibiu-Boița (...) Ne ducem undeva în 5 ani de acum încolo, să se circule de la un capăt la altul, între Sibiu și Pitești”, a spus ministrul Transporturilor la podcastul EvZ Play.

În 2023, ministrul estimează că se vor încheia o parte din lucrările la centura Bucureștiului, dar și restul din autostrada Pitești – Constanța.

„În următorul an va trebui să circulăm pe A0, centura Bucureștiului, pe latura sudică. Anul viitor ar trebui să mergem pe autostradă de la Pitești la Constanța. Vor fi inaugurate, zic eu, în primăvara anului viitor. Sunt trei loturi de circa 20 km fiecare”, a mai precizat ministrul, care a explicat și că partea de nord a centurii nu se poate face din cauza unui proces deschis de o companie chineză, care a fost descalificată în baza unei legi inițiate de USR.

„Ar trebui să se termine mai repede și lotul 1 și lotul 3 de la Craiova la Pitești. Apoi drumul expres Galați-Brăila. E cea mai mare aglomerație urbană după București”, a mai explicat ministrul Transporturilor.

„Nu se ajunge cu toate lucrările la 100 de kilometri noi de autostradă. Nu prea apuci să vezi din funcție ce ai făcut. Singurul ministru al Transporturilor care a avut un mandat plin a fost Miron Mitrea, care a făcut Autostrada Soarelui”, s-a plâns Sorin Grindeanu.

El i-a amenințat însă pe constructorii neserioși: „Dau penalități pentru cei care nu se înscriu în termene și dăm certificate negative, ca să nu mai poată participa la licitațiile viitoare aceste companii care nu se țin de contracte, ca să facem curățenie.”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

Mihai

Acum 1 an

ăștia cum prizeaza ceva cum iasă la declaratii! 5 ani după 30 și ceva.... de promisiuni. Nea Grindeanu, fac cinste dacă în 5 ani merem cu masina pe acea autostrada!
Raspunde

Kokos

Acum 1 an

Aceleasi baliverne debitate de grindeanu - oug 13. Vezi sa nu se circule pe autostrada de la Sibiu la Pitesti in 2027! Poate prin 2030 daca avem noroc!
Raspunde

Milič

Acum 1 an

Haideți să fiim totuși serioși, ne-am mai maturizat și noi ca popor, am prins "experiență" prin Europa și suntem unși cu toate alifiile politice. În 2008 spuneau că cel târziu în 2012 circulăm de la Sibiu la Pitești și nu aveau nici măcar SF licitat sau pregătit pentru licitare. În 2012, ni se vorbea despre 2014/2015, aceeași situație. În 2016, a fost prima oară când s-a estimat 2020 și încă nu aveam o licitație pentru SF. Aceeași abureala este de tot atâția ani și continuă și astăzi referitor la Ploiești - Brașov, unde nici pe Ploiești - Comarnic, un lot de relativă câmpie (cam ca Sibiu - Boița) nu au o licitație în pregătire. Cine să creadă că se pot realiza loturile 2, 3 și 4 în 5 ani? Să ne amintim doar că mai au circa un an pentru proiectare pe lotul 2 și 2 ani pentru lotul 3. Din momentul în care se finalizează proiectarea și până se aprobă de către CNAIR indicatorii, mai trec 6 luni minim până la ordinul de începere a lucrării. Apoi avem organizarea de șantier 3 luni minim. Deci minim 2 ani până începe orice lucrare reală pe lotul 2 și minim 3 pentru lotul 3. Apoi să crezi că poți realiza înainte de termen lotul 2, în doar 3 ani, când ai 7 tuneluri cu dublă forare și un ecoduct (tot tunel) despre care încă nu știm dacă va fi forat sau săpat și acoperit, e aproximativ demență. Nu mai vorbim de celalate lucrări de artă, poduri, viaducte, podețe, defilee, etc., haideți să ne axăm pe tunele. Cine crede că orice constructor din lumea aceasta va aduce mai mult de 2 scuturi de foraj (cârtițe) în creierii munților, pentru o lucrare de sub 1,5 miliarde de Euro? Se vor fora tunelurile pe rând, câte 2 galerii odată în paralel, în limita a câțiva metri pe zi. Așa e și în Tirol și în Alpii elvețieni. După ce termină cu un foraj care va dura minim câte 2 luni per tunel dublu, scurt, poate chiar 4-5 pentru cele lungi, tunelurile trebuie consolidate (betonate) și apoi amenajate cu asfalt și toate elementele de drum. Dacă termină autostrada pe lotul 2 în cei 4 ani și jumătate prevăzuți oricum în contract, toată stima. Eu zic că și 5 ani din momentul începerii, care ar presupune o întârziere de doar 6 luni, ar fi onorabil. Să nu ne trezim cu întârzieri de 7-8 ani. Aici e problema. Dacă reziliem oricare din cele 3 loturi montane, terminăm autostrada după 2035, 100%, în funcție de momentul rezilierii. Dacă reziliem cu progres de 13% prin 2025/2026 lotul 2, nu prindem autostradă până în 2040. Licitarea, semnarea și actualizarea proiectării vor mânca minim alți 4 ani, fără contestații la semnare. Asta te învață viața când trăiești suficient pe această lume și începi să urmărești cum e de fapt. Orice alte discuții sunt aberații. Realist-optimist este să sperăm că peste 5 ani circulăm de la Pitești la Tigveni, deși e rezonabil și în 6. Pitești - Curtea de Argeș mai durează minim 3 ani și jumătate de acum, dacă se mobilizează constructorul. Dacă nu, și reziliem, va fi deschis odată cu lotul 2 (în scenariul lui optim). Așa că, domnule ministru, poate pregătiți totuși terenul pentru un DX de la Vâlcea la Tigveni, cu ocolirea Căciulata/Călimănești- Vâlcea la pachet. Ar fi 30 de km de drum nou, km de la Vâlcea spre Căciulata merg și ca DN la 2 benzi, dar separat de stațiune. Dacă licitați la anul, avem șanse să deschidem DX-ul împreună cu lotul 4 și să ne asigurăm totuși pentru cei mai negru scenariu, acela în care reziliem oricare dintre loturi 2 și 3.
Raspunde

Bujie

Acum 1 an

Exact! Bravo pentru analiza excelentă și reamintirea minciunilor PSD-PN(D)L de-a lungul anilor.
Raspunde

Dd

Acum 1 an

Foarte bine punctat!!
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 an

Depinde cine și cum se ocupă. In Muntenegru s-au construit 140 km prin munți în 2 ani și ceva (construcție efectivă, nu știu cât au durat pregătirea și proiectarea). La noi se ocupă PSD, așa că-ți dau dreptate cu 2035
Raspunde

Canaris

Acum 1 an

Am fost eu săptămâna trecută pe ea... Sunt 40 de km..autostrada construita pe un defileu... Spectaculoasa... Făcută de China în 6 ani... 1 miliard de euro pentru 40 de km.. Pentru atât au avut bani..
Raspunde

Cornel Opinceanu

Acum 1 an

Pai daca zice Grindeanu ca in 5 ani, va e clar ca in 55 se pune problema pregatirii finalizarii intentiei de terminare a lucrarilor...
Raspunde

Stefan

Acum 1 an

Mai Gindene , TU esti smnambul de poti VISA in fiecare noapte , tot felul de autostrazi , tunele , cind VOI PSD , in cei 23 de ani de guvernare , nu ati construit , ( valoric ) , cat ati furat si distrus TOATA INDUSTRIA TARII.! Ca sa realizezi tot ce VISEZI TU , va trebue inca 5 - 6 mandate adica peste 30 de ani si asta numai daca nu mai FURATI . Dar cum noua BURGHEZIE COMUNISTA , nu stiti sa construiti decat DOMENII PERSONALE , veti mai indatora tara inca 3 generatii ! VISE , VISE , VISE !!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus