Vineri,
30.09.2022
Cer Senin
Acum
21°C

Modernizarea drumului care leagă Țapu de autostradă se scumpește a doua oară: de vină sunt virusul, creșterea prețurilor și războiul din Ucraina

Modernizarea drumului care leagă Țapu de autostradă se scumpește a doua oară: de vină sunt virusul, creșterea prețurilor și războiul din Ucraina

Pandemia de Covid-19, contextul internațional, precum și războiul din Ucraina - toate ducând la creșterea prețurilor la carburanți, materie primă și manoperă - sunt principalele cauze care au determinat-o pe președinta Consiliului Județean Sibiu să ceară majorarea valorii proiectului de modernizare a drumului județean 106B A1 - Țapu.

Un proiect de modificare a indicatorilor economico-tehnici a fost depus în acest sens pentru ședința CJ Sibiu de pe data de 29 septembrie. În referatul de aprobare, Daniela Cîmpean amintește că exact anul trecut, pe data de 23 septembrie, a fost semnat contractul de execuție lucrări pentru obiectivul de investiții "Modernizare DJ 106B A1 – Ocna Sibiului – Loamneș - Soroștin – Țapu" cu SC Drumserv SA cu o valoare de 89.344.597,75 lei fără TVA. Totodată, printr-un act adițional din 5 mai 2022, valoarea contractului de execuție a fost suplimentată ca urmare a unor dispoziții de șantier, noul preț al contractului fiind de 90.677.933,65 lei fără TVA.

De data aceasta, se menționează că noua valoare a investiției este de 135.405.306,87 lei fără TVA (160.871.985,78 lei cu TVA), din care lucrările de construcție și montaj - 124.559.519,13 lei fără TVA (148.225.827,76 lei cu TVA).

„Criza generată de virusul SARS-Cov-2 a determinat declararea stării de urgență la nivel național dar și la nivel european, care la rândul ei a determinat o creștere a indicelui de cost total în construcții cu aproximativ 18%. Criza generată de contextul internațional a condus la creșteri ale prețului la carburanți, dar și creșteri semnificative ale prețului la gaze naturale și la energia electrică, determinând la rândul ei influențe majore asupra creșterii manoperei la proiectele de infrastructură, dar și la cele de furnizare bunuri, care se va reflecta în indicele de cost total în construcții. Criza provocată de conflictul militar din regiunea Mării Negre a afectat piața construcțiilor din întreaga Uniune Europeană, având în vedere faptul că Ucraina este principalul furnizor și producător de oțel și materie primă pentru piața europeană a construcțiilor. Consecința imediată a fost o creștere semnificativă a prețurilor la materiale, determinând creșteri și de peste 40% la unele materiale utilizate în proiectele de infrastructură”, argumentează șefa CJ Sibiu, citând din raportul de specialitate, elaborat de Direcția Strategii și Proiecte.

Autoritățile județene amintesc și de Ordonanța de Urgență nr. 64 privind ajustarea prețurilor și a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, în baza căreia firma SC Drumserv SA a solicitat majorarea valorii contractului.

Istoria modernizării drumului care leagă localitatea Țapu din comuna Micăsasa cu autostrada A1 a început în 2018.

2018: Lansarea proiectului MODERNIZARE DJ 106B – A1 – OCNA SIBIULUI – LOAMNEȘ – SOROȘTIN – ȚAPU (CP)

2019: Drumul care leagă Țapu de autostradă intră în proiectare pentru modernizare

2020: Aproape 100 de milioane de lei pentru modernizarea drumului care leagă Țapu de autostrada A1

2021 (septembrie): Drumul județean Ocna Sibiului – Țapu intră în modernizare. Consiliul Județean Sibiu  a semnat contractul de lucrări

2021 (octombrie): S-a dat ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a drumului județean DJ 106 B Ocna – Țapu

2022: Circulația prin Țapu se închide de mâine până în octombrie. ”A fost amenajată o centură ocolitoare”

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Vizualizari: 819

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

2 comentarii

R.

Acum 1 săptămână

Ca de obicei, 20 de milioane de euro pe un drum catre nicaieri, care serveste 500 de oameni(maxim 2000 cu tot cu Ocna) si care deja aveau legaturi prin dn-ul de la Medias pana la autostrada din Sibiu, sau prin Blaj la cealata de la Alba. Nu zic sa nu se faca drumuri, dar macar pe alea circulate sa le avem cum trebuie si dupa vedem si de restul. Sau puneti si o pista de bicicleta pe el sa fie turistic macar.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 5 zile

și de ce n-ar fi ăia 2000 de oameni importanți, ipocritule?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus