Sâmbătă,
28.01.2023
Ninsori Usoare
Acum
1°C

Șapte variante pentru un mic dejun sănătos

Șapte variante pentru un mic dejun sănătos

Am observat că oamenii își doresc foarte multă varietate în alimentația lor.

Este bine să iți iei fiecare masă în parte și să o “aranjezi” astfel încât să ți se potrivească nevoilor tale.

În primul rând cred cu tărie că trebuie să mănânci doar atunci când îți este foame.

În al doilea rând nu cred că este mâncare specială pentru micul dejun, prânz sau cină. Cred că toate aceste lucruri ne-au fost cumva inoculate, probabil cu un anumit scop.

Astăzi vreau să vedem ce ai putea mânca la prima masă a zilei.

Vreau să îți dau câteva variante astfel încât să nu te mai simți stresat atunci când trebuie să decizi ce vrei să mănânci. Folosesc aceste idei de mese cu persoanele care doresc să își corecteze alimentația și să își îmbunătățească stilul de viață.

1. Ouă

Nu vă speriați să mâncați ouă cât de des posibil. Reprezintă o masă delicioasă și plină de micro și macronutrienți.

Aceste ouă le poți prepara în diverse moduri- fierte, “prăjite”, omletă, poșate … și poți pune lângă ele tot felul de legume, atât gătite, cât și crude. Nu te bloca, încearcă să fii creativ și să folosești diverse condimete și semințe.

O altă recomandare în cazul în care consumi ouă la prima masă este să adaugi lângă ele și o jumătate de avocado. O să te bucuri de gustul bun al acestuia dar și de aportul de grăsimi sănătoase.

2. Iaurt sau kefir

Poți să prepari imediat o masă delicioasă dintr-un iaurt sau kefir. Poți adauga nuci sau fructe și ai o masă completă.

Îmi place să consum aceste produse deoarece sunt “mâncare vie”, plină de bacterii sănătoase care mă ajută în menținerea unei flore intestinale sănătoase. Prefer iaurtul și lactatele produse din lapte de capră.

Atunci când alegi să adaugi fructe în iaurt optează pentru fructele de pădure, foarte bogate în antioxidanți, iar dacă vrei să adaugi nuci, alege unele autohtone.

3. Budincă de chia

Știu că această budincă se găsește în poze peste tot în social media.

Are foarte multe beneficii. Semințele de chia sunt sursă de grăsimi sănătoase, dar și un conținut înalt de fibre.

Îți recomand să o asociezi cu alte grăsimi sănătoase.

O prepari foarte ușor. Ai nevoie de o caserolă cu capac. Pui 30 grame semințe chia în această caserolă peste care torni aproximativ 200 ml lapte vegetal. Adaugă esențele tale favorite, amestec-o bine și lasă-o peste noapte în frigider. Dimineațq va fi gata de consumat.

Ai mai multe opțiuni în prepararea acestei budinci, doar lasă-ți creativitatea să te conducă.

4. Budincă de ovăz

Este un mic dejun rapid, sănătos și sățios. Îl poți pregăti imediat sau peste noapte, astfel încât să îl ai gata când te trezești.

Te rog să fii creativ cu prepararea budincii de ovăz. Se pune apă sau lapte vegetal la fiert, apoi se adaugă fulgii de ovăz și se fierb câteva minute. În funcție de consistența pe care ți-o doreș ti- mai solidă sau mai lichidă te poți juca și poți adaugă mai multă sau mai puțină apă/lapte vegetal. Aceste terciuri cum le numesc eu trebuie să fie în primul rând foarte gustoase. Poți adăuga arome diverse, scoțițoara, fructe sau chiar și iaurt.

5. Smoothieuri de tot felul

Nu sunt neapărat un fan al smoothieurilor, dar atunci când ești pe viteză pot să fie o alegere excelentă.

Sunt numeroase rețete pentru smoothieri. Îți recomand atunci când creezi un smoothie să ai o bază cum ar fi frunzele verzi sau alte legume și să vii cu un adaos mic de fructe, acestea să le foloseșți pe post de condiment.

Un smoothie excelent poate consta în două mâini mari de frunze de spanac, 1 kiwi, ½ lămâie, puțin ghimbir și câteva semințe de cânepă sau o mână de migdale.

6. Brânză de vaci

Se poate consuma fie cu legume, fie cu fructe, fie cu nuci. Este o variantă foarte rapidă și îți dă sațietate pe termen lung datorită conținutului de proteină a acesteia. Îți recomand să alegi întotdeauna o brânză cu un conținut scăzut de grăsimi și proteine cât mai multe.

7. Omletă din tofu

Știu că în perioada posturilor creștine îmi place să îmi răsfăț diminețile cu această “omletă” din tofu.

Tofu este soia fermentată și o poți folosi sub diverse forme.

Poți căli într-o tigaie niște ceapă și ardei roșu, apoi adaugă tofu sfărâmat cu furculița plus sare, piper și puțin turmeric.

Este o masă foarte rapidă și te încurajez să adaugi lângă această o salată mare din legume.

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Corina Macrea

de Corina Macrea

Health Coach

0741313451

corinamacrea.ro

 

Comentarii

2 comentarii

Carcotel

Acum 2 luni

De unde ati gasit-o pe experta asta in "sanatate", pardon "health coach". Cum s-ar traduce asta, antrenor de sanatate? Ouale in exces nu sunt chiar cea mai buna recomandare, mai ales daca sunt prajite. Preferabil ar fi sa fie fierte "tare", undeva in zona a 8-10 minute iar legat de smoothie-uri, daca sunteti o persoana care obisnuieste sa manance relativ mult sau consistent dimineata, va doresc succes cand o sa incercati sa va potoliti foamea cu "smoothie-urile de tot felul". PS: Un nou joc de"baut": de fiecare data cand antrenoarea de santate spune ca "te incurajeaza", da pe gat un shot de ce tarie vrei tu :)
Raspunde

Gospodina

Acum 2 luni

Cu ouale sunt de acord, restul sunt izmeneli si fandoseli!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus