Sâmbătă,
28.01.2023
Innorat
Acum
1°C

Au început procedurile de modernizare a ultimei bariere acționată manual din Sibiu

Au început procedurile de modernizare a ultimei bariere acționată manual din Sibiu

Administrația Sibiului a demarat procedurile de modernizare a trecerii la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului. Aici, barierele sunt acționate manual, iar sistemul de ridicare/coborâre se defectează adesea.

178.000 de lei (echivalentul a aproximativ 36.000 de euro), la care se adaugă TVA este valoarea contractului încredințat de Primăria Sibiu pentru modernizarea trecerii la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului. Contractul a fost semnat cu societatea Construcții Feroviare Mureș SA și prevede întocmirea documentației de avizare a lucrărilor de investiții și obținerea avizelor necesare pentru autorizația de construire.

Conform anunțului de atribuire directă a contractului, administrația Sibiului intenționează să mențină sistemul de trecere la nivel cu calea ferată (adică nu va fi construit un pod peste calea ferată).

Proiect de șapte ani

Reprezentanții CFR au arătat că respectiva barieră manuală trebuia desființată încă din 2015, de când a fost dat în folosință podul ”Mihail Kogălniceanu”. ”Sucursala Regională CF Brașov nu poate efectua lucrări de modernizare a trecerii la nivel și a barierei, deoarece acest ansamblu de construcții feroviare trebuia desființat, odată cu darea în funcțiune a pasajului rutier superior „Calea Șurii Mici de pe strada Mihail Kogălniceanu”, fapt specificat în documentul de avizare emis de către CFR SA, precum și în autorizația de construire CFR, eliberată cu ocazia începerii lucrărilor de construire în zona de siguranța feroviară a pasajului superior amintit. Astfel, pe durata menținerii acestei TN, SRCF Brașov nu are competența legală să realizeze lucrări de modernizare, ci doar să acorde asistență, din punct de vedere tehnic și al siguranței circulației feroviare”, transmiteau reprezentanții CFR pentru cititorii Turnul Sfatului.

De cealaltă parte, reprezentanții Primăriei Sibiu arătau că modernizarea respectivei treceri la nivel va trebui corelată cu proiectul trenului interurban. ”Zona trecerii la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului va fi analizată ulterior și în contextul proiectului de creare a trenului periurban pentru identificarea unor măsuri permanente, care să asigure traficul auto la intersectarea cu calea ferată”.

Citește și A înghețat bariera CFR: traficul pe Calea Turnișorului, blocat | Foto

 

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

Papa di Gio

Acum 1 lună

Să repare și drumul,trecerea peste șinele de cale ferată că sunt un dezastru!!!???
Raspunde

Sergiu Diminte

Acum 1 lună

super super fain, a nins la Sibiu, asa se vede in poza. Si nu scrie nicaieri ca poza e din arhiva, deci incepe saniusul, huuraaa
Raspunde

Nonick

Acum 1 lună

"Au început procedurile de modernizare a ultimei bariere acționată manual din Sibiu" ACȚIONATE!!! De fiecare dată când faci dezacorduri din astea moare un pui de delfin!
Raspunde

Un sibian

Acum 1 lună

sunt "specialitatea" celor de la TS-ului...

Raspunde

Justi

Acum 1 lună

Mai exista o bariera mecanica in statia Selimbar, aici: https://goo.gl/maps/LC64EFSK6BKao9AU8 Se afla spre Bungard, dar nu stiu daca locatia amintita anterior de mine e in Sibiu sau Selimar pentru ca nu sunt din zona
Raspunde

Sincronizare perfecta

Acum 1 lună

Zici ca sunt dat toti cu capu de perete. Incep acum sa lucreze la bariera sa mai ingreuneze traficul in conditiile in care la pod o lalaie de 8 luni de zile, care a propos, trebuiau sa fie 6, dar nu deranjeaza pe nimeni. Fraierii de sibieni stau si asteapta ca oile.
Raspunde

D.m.

Acum 1 lună

Adica dupa 7 ani administrația cea mai performanta din galaxie admite ca nu a fost in stare faca macar un plan pentru trenul periurban si se gandesc sa repare trecerea dezastruasa caracteristică unei tari de mana 3 sau 4.
Raspunde

Barbilian Dan

Acum 1 lună

Stati linistiti si nu va mai agitati! Dupa cum spune textul cel putin, este vorba aici doar de intocmirea DALI si obtinerea avizelor necesare pt. eliberarea Auorizatiei de Construire. Adica inceperea proiectarii, ca mai sunt si alte faze. Nici macar obtinerea autorizatiei se pare ca nu e solicitata. Pana la executie, asa deci, .... mai curge apa pe Cibin. Si oricum nu se va rezolva problema cozilor la bariera, ba cred ca o sa dureze mai mult asteptarea, dupa ce si lucrarile se vor fi terminat. Pana acum, cantonierul ridica cel putin bariera imediat dupa trecerea ultimului vagon. Automatizat, garnitura de tren da semnalul de deschidere sau inchidere a barierelor atunci cand se afla la o anumita distanta fata de gara. Doar un viaduct sau tunel rezolva problema. Si aia e in alt secol.
Raspunde

Mircea

Acum 1 lună

Lucrarea se refera la acționarea barierei. Doar la asta.... Cel mai important lucru (carosabilul) rămâne din nou pe dinafara. Acea trecere peste calea ferata este jenanta și rămâne în continuare o rușine a Sibiului. Cei responsabili nu vad mizeria de carosabil de acolo....
Raspunde

D.m.

Acum 1 lună

Adica dupa 7 ani administrația cea mai performanta din galaxie admite ca nu a fost in stare faca macar un plan pentru trenul periurban si se gandesc sa repare trecerea dezastruasa caracteristică unei tari de mana 3 sau 4.
Raspunde

Un sibian

Acum 1 lună

primaria Sibiu si "d-na Fodor" sa respecte LEGEA...daca trecerea trebuia desfiintata s-o desfiinteze...gard si gata...ne aburiti cu TAMPENII!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus