Sâmbătă,
28.01.2023
Ninsori Usoare
Acum
1°C

Noul pod peste Cibin va fi deschis vineri traficului. Răspunsurile la întrebarea ”de ce a durat atât?”

Noul pod peste Cibin va fi deschis vineri traficului. Răspunsurile la întrebarea ”de ce a durat atât?”

La șapte luni de la deschiderea șantierului de reabilitare și extindere a ”podului PECO”, așa cum este cunoscut de sibieni, noua construcție este finalizată în proporție de 98%. De vineri, 9 decembrie, noul pod va fi deschis traficului. Noi restricții de circulație vor fi mai impuse în zonă din februarie 2023, când se estimează că vor fi reluate lucrările pentru reabilitarea și extinderea celui de-al doilea pod din zonă care traversează Cibinul. Constructorii de la Geiger Transilvania detaliază pașii care au trebuit urmați.

În cursul zilei de joi au fost executate marcajele rutiere pe noul pod construit peste Cibin pe șoseaua Alba Iulia. Este vorba de podul construit în locul celui din amonte, care data din 1938 și care a fost demolat în iunie. Acest nou pod are trei căi de rulare, una fiind dedicată virajului la dreapta către strada Maramureșului, precum și spațiu pentru pistă de biciclete.

Circulația pe noul pod urmează să fie deschisă de vineri, 9 decembrie 2022, începând cu orele 14:00. Potrivit constructorilor, ambele poduri (atât cel nou, cât și cel vechi, aflat în aval, și care a fost folosit până acum pentru ambele sensuri de mers) vor rămâne deschise circulației până în luna februarie 2023. În funcție de condițiile meteo, atunci urmează a fi redeschis șantierul pentru lucrările prevăzute pentru podul din aval, construcție care datează din anul 2000. Este vorba de reabilitarea capitală a podului, dar și de lărgirea acestuia cu un metru, pentru a face loc și pentru o pistă de biciclete și un trotuar mai generos.

Pe noul pod au fost executate și marcajele, în cursul zilei de joi

”Datorită stadiului înaintat al lucrărilor am considerat util a deschide traficul pe podul din amonte pe perioada iernii, în vederea reluării circulaţiei normale. În anul 2023, podul din amonte se va mai închide circulaţiei pe o perioadă de două-trei săptămâni pentru finalizarea unor lucrări care nu au putut fi realizate din cauza condiţiilor meteo. Este vorba de montarea rosturilor de dilataţie, de așternerea de asfalt pe trotuare și de vopsirea elementelor din beton”, arată reprezentanții Geiger Transilvania SRL, constructorii angajați de Primăria Sibiu pentru această lucrare. Valoarea contractului este de 13,9 milioane de lei, cu tot cu TVA.

De ce a durat?

Pentru construirea noului pod peste Cibin pe șoseaua Alba Iulia traficul nu a fost restricționat doar la cele două benzi de pe podul din aval, ci au fost situații când circulația rutieră a fost închisă total în zonă. Fapt care a dus la cozi lungi de mașini pe rutele alternative și a generat discuții referitoare la durata lucrărilor.

Potrivit cronologiei prezentată de cei de la Geiger Transilvania, lucrările nu au putut fi executate mai repede în condițiile soluțiilor impuse prin proiectul tehnic realizat anterior scoaterii la licitație a lucrărilor.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în data de 6 mai 2022. În aceiași zi circulația a fost restricționată total în zonă, pentru a face loc lucrărilor de relocare a utilităților, adică a rețelelor de iluminat și telecomunicații, înlocuirea unei conducte de alimentare cu apă cu un diametru de 600 de mm și devierea unei conducte de gaz cu diametrul de 110 mm. Lucrările de deviere a acestor rețele – executate de proprietarii acestora – s-au încheiat pe 31 mai.

Traficul a fost restricționat total în zonă în luna mai, pentru relocarea rețelelor de utilități

De atunci a început demolarea vechiului pod, a celui din amonte, fiind dislocat un volum de aproximativ 1.800 de mc de beton. A fost nevoie și de consolidarea cu palplanșe și piloți forați a culeelor (structurile pe care se sprijină capetele podurilor) podului din aval, care era sprijinite, practic, de cele ale podului care a fost demolat.

”Demolarea fundaţiilor până la cota de -6,5 m sub nivelul apei a fost cea mai dificilă operaţiune. În locul fundaţiilor demolate s-au realizat platformele din balast (aproximativ 2000 mc ). Aceste platforme de lucru au necesare executării noilor fundaţii pe același amplasament”, descriu reprezentanții Geiger Transilvania pentru cititorii Turnul Sfatului.

Demolarea fundațiilor vechiului pod a presupus execuția de lucrări la aproape șapte metri sub nivelul Cibinului

Așa s-a ajuns ca în iulie 2022 să înceapă execuția ”fundațiilor indirecte din piloți forați”. Au fost realizați 48 de astfel de piloți forați, cu adâncimi cuprinse între 15 și 18 metri. ”Următoarea etapă a constat în descoperirea coloanelor (adică a capetelor piloților forați – n.r.), spargerea capetelor acestora şi realizarea radierelor la adăpostul incintelor din palplanşe, deoarece cota radierelor a fost la 3,5 m sub nivelul apei”, mai descriu reprezentanții Geiger Transilvania SRL.

Culeele și pilele (picioarele – n.r.) noului pod au fost realizate în perioada august – septembrie 2022, în luna următoare fiind montate grinzile prefabricate, peste care a fost mai apoi turnată placa de suprabetonare. ”Betonul a avut nevoie de aproximativ trei săptămâni pentru a ajunge la gradul de umiditate prevăzut de normative, înainte de așternerea hidroizolației”.

 

Ampalsarea grinzilor noului pod a fost precedată de o întreagă logistică, având în vedere dimensiunile prefabricatelor

În cursul lunii trecute, au fost montate bordurile noului pod, rampele și trotuarele de la capete, fiind amplasate și parapetele direcționale și pietonale, dar și canalizația pentru rețele de telecomunicație și iluminat public.

În aceeași perioadă a fost realizată și noua arteră care va lega strada Maramureșului de cea de-a treia bandă de circulație, fiind amenajată și pista de biciclete care va subtraversa cele două poduri de pe șoseaua Alba Iulia (pentru a lega pista de biciclete existentă pe strada Maramureșului de cea aflată în construcție pe malul Cibinului).

Conform calculelor constructorilor de la Geiger Transilvania, pentru noul pod au fost folosiți 2.200 de mc de beton (adică peste 360 de ”cife”), 300 de tone de armătură și 2.000 de mp de cofraje.

Restul lucrărilor

”Lucrările rămase de executat pentru podul din aval vor dura aproximativ patru luni”, arată Ovidiu Simen, director regional Geiger Transilvania SRL, pentru cititorii Turnul Sfatului. Prin urmare, din primăvara anului viitor podul din aval va fi închis circulației, care va mai fi posibilă pe durata lucrărilor doar pe noul pod.

Podul din aval va intra în lucrări anul viitor

Lucrările prevăzute în aval includ demolarea suprastructurii și realizarea unei noi, mai lată cu un metru decât cea existentă, ridicarea grinzilor și înlocuirea aparatelor de reazem. Realizarea unui nou trotuar, a pistei pentru biciclete, a parapetelor direcționale și pietonale, precum și a canalizației pentru telecomunicații și iluminat public fac parte, de asemenea, din lucrările prevăzute pentru podul din aval.

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

25 comentarii

Alex

Acum 1 lună

Deci au lucrat 7 luni ca sa aiba tot o banda pe sens ? :)))
Raspunde

Till Eulenspiegel

Acum 1 lună

La deschiderea asta un constructor bun facea o singura pila iar unul foarte bun facea un pod doar pe culei ! Mult hulitii chinezi il gatau in doua-trei saptamini.
Raspunde

AndreiI

Acum 1 lună

Asa pari priceput, fata de altii sti ce este o culee. Totusi, sa nu faci diferenta intre un contract pe un proiect dat( cum a fost aici) si unul cu proiectare si executie( unde constructorul proiecteaza) arata ca esti alt analfabet functional. Chiar si la proiectare si executie in RO trebuie sa respecti niste cerinte minime din Studiul de fezabilitate. Aia cu chinezii care fac pod in 3 saptamani cand in articolul la care ai comentat scrie mare ca doar pentru hidroizolatie trebuie sa astepti 3 saptamani ca sa nu ai umiditate in placa de suprabetonare denota stiinta multa si inca odata arata cum am scris mai sus ca ai o problema de a intelege chestiuni elementare
Raspunde

Pușcașu Marin

Acum 1 lună

Dacă dădeau contractul la Teldrum, puneau 2 bârne și în 3 zile se circula pe el
Raspunde

"deosebita" lucrarea , si realizata in timp "record"

Acum 1 lună

1. vedeti prima poza. care e logica de a strangula intrarea pe pod ?? Practic se intra pe doar 2 benzi cand s-ar putea intra pe 3 benzi si s-ar circula mult mai fluent. 2. pista de biciclete e o gluma foarte proasta - marca fodor. Bordurile dintre benzile auto si pista sunt mai late decat pista in sine.
Raspunde

Carmen Varnicu

Acum 1 lună

Nu ai înțeles nimic. Sunt trei benzi pe sens. Trei pe podul nou întrare în oraș plus trotuar și pista. Din cele trei benzi una e pentru viraj la dreapta pe Maramureșului. Trei pe podul actual ( vor fi) deocamdată sunt doua plus trotuar și pista. Dar scrie foarte clar citeste cu atenție.
Raspunde

Andrei

Acum 1 lună

@Alex Cat de analfabet functional sa fie unul ca tine ca sa nu faca diferenta intre o banda pe sens si doua sau 3. Podul vechi avea 2 si asta nou are 3. In plus aici vorbim de 2 poduri lipite asa ca la final o sa fie 2 benzi pe sensul spre aeroport si 3 benzi pe podul spre oras( din care una este dedicata virajului la dreapta spre strand.
Raspunde

Da moncher

Acum 1 lună

dar intrarea pe cele 3 benzi de pe pod se face pe un spatiu de 2 benzi. e ca si cum ai avea 2 nari de una ti-e infundata. resipra
Raspunde

Andrei

Acum 1 lună

Serios ca ma simt ca si cand discut cu niste copii de 8 ani. Avem sosea cu doua benzi pe sens, se intra pe pod tot pe doua si odata ajuns pe pod te poti incadra pe banda 1 din cele trei, banda care este obligatoriu la dreapta spre strand. Ceilalti ies in giratia de la PECO pe celelale doua benzi. Daca aveai 3 benzi la intrare era haos pentru ca multi vroiau sa intre de pe banda 2 sau chiar 3 pe banda 1 sa mearga spre strand. Hai ca nu e greu!
Raspunde

Alo gara...

Acum 1 lună

de pe autogarii pe cate benzi se intra in giratoriu spre Alba Iulia? 2 sau 3 ? e vreo problema? de pe Alba Iulia pe cate benzi se fac pentru giratoriu cu Calea Turnisorului ? 2 sau 3? (tot peste statie de bus) intamplator pe o lungime de cam 150 m in fata la Lidl se fac tot 3 benzi spre giratoriu si acele 3 benzi puteau fi perfect prelungite pana pe pod. Cu un marcaj potrivit si presemnalizare se poate reglementa fara pb, dar noi ca romani ne dam examenu ca nu prea ne pricepem sa profitam sanatos de libertati ne simtim mai bine sa ne ingraditi. Ne meritam soarta. Trist e ca sunt si alti iscusiti ca tine care considera ca a freca fluxu cu un ghimpe de scuar e mai smart. O sa va pomeneasca toti cei care ies de la Lidl si intra pe pod spre Maramuresului. Hai noroc si drumuri bune.
Raspunde

Andrei

Acum 1 lună

Pentru că ai o lărgire la 3 benzi pentru a permite virajul la dreapta și intrarea în benzinărie pe Autogării tu interpretezi că se poate translata povestea într-un loc diferit. Mai și spui că o să înjure cei care ies de la lidl:)). Păi după capul tău făceai 3 benzi și dacă cineva de la LIDL avea în cap să meargă spre aeroport rebuia să stea 2 ore când era trafic intens. Dacă la nivelul ăsta duci discuția și nu ai imaginea respectivei girații eu zic că mai bine taci. orice construcție de genul ăsta se face cu studiu de trafic și cu implicarea poliției rutiere. Bine, tu ești comentator pe internet, te pricepi mai bine decât toți. La Calea Turnișorului ești așa de aerian cu exemplu încât îmi vine să râd dar nu pot. Acolo este EXACT CA LA POD. Se merge pe 2 benzi și se lărgește la 3 iar banda din dreapta devine bandă dedicată spre Calea Turnișorului DUPĂ ce se trece peste stația de autobuz. Serios, așa de jos este nivelul discuției încât realizez că pierd timpul explicând unor capete pătrate ce înseamnă construcție și sistematizare.
Raspunde

Papa di Gio

Acum 1 lună

Las că i bine și așa rău,la noi mere...,,dacă eram în Schengen"era altceva
Raspunde

Sibian SB

Acum 1 lună

Pai cum de a durat atat... Ei si voi acum, a durat atat pentru ca pe sub pod trece ditamai fluviu, a durat atat pentru ca avem o doamna simpatica la primarie in loc sa fie acasa in pensie, a durat atat pentru ca noi sibienii stim sa înghițim si sa nu comentam. O astfel de opera arhitecturala de secol 22 e greu de făcut, chiar si chinezilor le lua nu 7 luni ci 7 ani!! si deci treaba serioasa.. Evident, mai sunt motive, dar ar fi de competenta DNA si deci mai bine ne ținem gura. Si o intrebare pt dna Astrid, doamnă, sper ca nu aveti si dvs vreun apartament sau vreo chirie simbolica in vreun bloc Geiger da? Ca ar fi urat.
Raspunde

Pușcașu Marin

Acum 1 lună

Dacă săpai și tu la el, dura maxim jumate, ipocritule
Raspunde

Sibian SB

Acum 1 lună

Ce, esti vreun spagar care da ce trebuie cui trebuie, pentru a obține contracte, iar acum te deranjeaza realitățile, sau? Mai bine ipocrit decât spagar nu? Amice, oricum o întorci, orice scuze aduci, tu, geiger, primaria sau altii, lucrarea asta a fost bataie de joc din punct de vedere al organizarii si al duratei. Sper ca e clar asta. Spagarule.
Raspunde

ClaudiuD

Acum 1 lună

Sibian SB Eu ușor a scrie versuri când nimic nu ai a spune! Omul ți-a spus că ești ipocrit, că dacă ești deștept trebuia să îți faci tu firmă și să faci mai repede dacă ești deștept. Tot ce faci tu este să îl acuzi că este șpăgar? Pai nu așa băiețaș. Dacă ești jmecher hai și tu cu un grafic, cu o idee, cu o propunere în care arăți, cu inteligența ta măreață, cum trebuie făcut. Să arunci cu căcăat în ventilator este cel mai ușor și la asta ne pricepem toți. Zi, tu cum ai fi făcut? Ia proiectul, analizează și propune ceva? A, ești doar un papagal comentator pe internet care are păreri? Asta este altă chestie.
Raspunde

Sibian SB

Acum 1 lună

Eu sa spun cum trebuia făcut ca sa intram in normalitate? Da ce, am câștigat vreo licitație? Asta e una din pb, noi aici in Ro credem ca am inventat roata, care defapt s-a inventat mai demult un pic. Amice te uiti in vest, sau in est, la tarile civilizate si vezi cum Dumnezeu reușesc ei sa facă un amarat de pod peste un amarat de rau într-un termen rezonabil pentru asemenea lucrare si într-un mod rezonabil fara sa afectezi in halul asta traficul. Exemple sunt mii, nu trebui sa vin eu sa le inventez. Intelegi sper, e f simplu. Unde e ipocrizia? Dar da, e greu de acceptat ca stilul romanesc, ăsta de 32 de ani, taraiala, spaga si coruptie, nu au dus la nimic bun și nici in viitor nu va duce. Si "băiețas", n-arunca nimeni cu nimic in ventilator, faptele vorbesc, nu eu (si aici dar si in extrem de multe situatii de 32 ani încoace).
Raspunde

Pușcașu Marin

Acum 1 lună

Păi ia dă unul din miile alea de exemple, nu mai bate câmpii cu seninătate.
Raspunde

MB

Acum 1 lună

"Datorită stadiului înaintat al lucrărilor am considerat util a deschide traficul pe podul din amonte pe perioada iernii, în vederea reluării circulaţiei normale."...stadiu inaintat cica. Sunteti penibili. Cred ca e suficient sa facem o comparatie intre constructia stadionului si constructia podului ca sa ne dam seama care au fost seriosi si au facut eforturi si care si-au batut joc. Cel mai penibil aspect a fost inchiderea totala a podului vinerea (si nu o data), fara sa lucrati in weekend.
Raspunde

CristianG

Acum 1 lună

Mi se pare incredibil cat de redusi sunt unii care compara un stadion cu un pod. Pai si o autostrada cu 10 poduri se face in 4 ani dar acolo lucreaza 5.000 de oameni. La stadion CONA a declarat ca au fost momente cand lucrau 500 de oameni.. aici daca erau 500 de oameni nu mai aveai unde sa invarti excavatorul:))) Chiar nu va duce capul sa intelegeti ca sunt niste procese tehnologice clare ( betonul isi atinge clasa in 30 de zile, hidroizolatia se aplica la umiditate maxima de sub 10%) si ca degeaba aduci intr-o camera 500 de oameni sa schimbe un bec pentru ca nu o sa dureze mai putin! S-a umplut toata tara de specialisti. Proiectantul e prost ca a evaluat termenul la un an, verificatorul de proiect e prost si el, primaria e proasta, constructorul prost si tu, comentatorul de pe internet,esti cel mai destept!
Raspunde

@CristianG

Acum 1 lună

Lasă-l, că e unul de pe vremea hei-rup-ismului. Pe ideea că dacă o femeie face un copil în 9 luni, dacă se adună 9 project manageri ca el, ghici cât durează? :)
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 lună

imediat apare emila elzorabă să explice cum au furat adversarii putlerilor
Raspunde

Armando

Acum 1 lună

Cand nu vrei sa stie altii cum de la noi se dau niste termene aiurea de ani de zile pt niste lucrari simple la relieful nostru ,te folosesti de niste cuvinte tehnice amestecate aiurea sa creada lumea ca stii de ce vb .pt un pod de 30 m simplu fara nici o arhitectura moderna ca in vest e mult 7 luni .pt 300 m de strada intre ciresica si siretului au fost vreo 9 luni si nu mai zic de stradute mici prin oras unde se căcăiau vreo 2 muncitori cu o lopata .
Raspunde

Bambolero

Acum 1 lună

Indiferent cât dura, de la ferma de postaci tot vă trimitea să scrieți că e prea mult.
Raspunde

Proasta balustrada

Acum 1 lună

vedeti poza 2 de sus. arhitectura nu ar trebui sa afecteze in asa hal functionalitatea. Cu acea balustrada venita peste trotuar, se pierde aproape jumatate de metru din latimea trotuarului, fata de cazul in care ar fi fost orientata invers, sau daca se fixa aceeasi balustrada pe latera grinzii si nu pe grinda. Trotuarul ramas disponibil acum e mai ingust decat cel de pe podul din 1938!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus