Sâmbătă,
18.05.2024
Partial Noros
Acum
10°C

Klaus Reisenauer, dezvoltatorul Prima Shopping Center: Nu vrem să avem o a doua Calea Cisnădiei pe Calea Șurii Mari, cu trafic precum în Cartierul Arhitecților

Klaus Reisenauer, dezvoltatorul Prima Shopping Center: Nu vrem să avem o a doua Calea Cisnădiei pe Calea Șurii Mari, cu trafic precum în Cartierul Arhitecților

Klaus Reisenauer, unul dintre cei doi acționari ai companiei Hermannstadt OASIS Retail & Development, dezvoltatorul Prima Shopping Center, se numără printre sibienii care au trimis un punct de vedere Primăriei Sibiu cu ocazia dezbaterii publice generată de construcția supermarketului Selgros la ieșirea din Sibiu spre Mediaș, pe Calea Șurii Mari. Principalele temeri ridicate de sibieni în cadrul consultării publice sunt cele legate de trafic, iar Klaus Reisenauer este de părere că fără măsuri concrete și bine gândite zona va deveni sufocată de mașini. În replică, proiectantul Selgros a transmis că afirmațiile ar putea fi generate de teama de concurență.

În acest context Turnul Sfatului a realizat un interviu cu Klaus Reisenauer pe tema investițiilor private pe Calea Șurii Mari, problemele de trafic și implicarea municipalității.

 

De ce vă opuneți deschiderii unui magazin Selgros în apropiere de Prima Shopping City? Nu generează mai mult trafic Prima Shopping Center și va genera odată cu deschiderile de magazine prognozate?

Această afirmație nu este corectă și este doar o încercare a reprezentanților Selgros și a proiectantului de a distrage atenția de la situația reală. Noi nu ne opunem, dar într-adevăr, ne-am exprimat îngrijorările. Nu am luat atitudine pentru că dorim să protejăm vreun operator din proiectul nostru, ci pentru că am subliniat că, în opinia noastră, măsurile pe care Selgros le propune în ceea ce privește soluția de trafic nu sunt suficiente.

Vă bazați pe ceva concret când spuneți asta? Ei propun construcția unui nou sens giratoriu, de patru benzi.

Justificăm poziția noastră pe baza cifrelor și a unui studiu de trafic recent comandat privind circulația pe de Calea Șurii Mari. Dacă trebuie să conduceți pe acest traseu în fiecare zi nu aveți nevoie de un studiu de trafic pentru a stabili că drumul este aglomerat la anumite ore. Asta ne spune și studiul, iar dacă te gândești că în centrul comercial Prima Shopping – Center Sibiu se vor construi încă 30.000 de metri pătrați de spații comerciale până la sfârșitul anului viitor, atunci este clar că ceva trebuie făcut.

Până la sfârșitul anului viitor, Prima Shopping Center va fi cel mai mare centru comercial din vestul României, cu 80.000 de metri pătrați. Operatorilor existenți li se vor alătura mai mulți, cum ar fi LIDL, MömaX / XXXL Lutz, KFC, Supermama, Kinderspielplatz și alte aproximativ 50 de magazine mai mici.

Ați făcut o estimare câți clienți va atrage centrul comercial în fiecare zi și, prin urmare, cât trafic?

La sfârșitul anului viitor vom avea în medie 35.000 de clienți pe zi, ceea ce este un număr mare și trebuie gestionat din punct de vedere al traficului. Dacă mai ținem și cont de faptul că în weekend este zi de piață pe fostul târg de animale, atunci oricine își poate imagina ce se întâmplă acolo la final de săptămână. Pentru a vă o imagine de trafic gândiți-vă că se poate compara cu traficul care este le mall-ul din Șelimbăr.

Cum comentați afirmațiile reprezentanților Selgros care spun că vă temeți de concurență și din acest motiv vreți să blocați proiectul?

În nici un caz nu vrem să blocăm Selgros. După cum am spus deja argumentul principal este făcut doar pentru a distrage atenția publicului de la problema traficului. Totul ține de soluția de trafic, nu vrem să apară o a doua Calea Cisnădiei pe Calea Șurii Mari, cu trafic precum în Cartierul Arhitecților. Nimeni nu vrea asta, nu noi, nu locuitorii din Șura Mare și următoarele comunități și nici orașul nu cred că vrea asta.

Și în plus Selgros nu este un concurent al Kaufland, LIDL sau al oricui altcineva. Selgros este un operator alimentar cu un concept cash & carry. Deci cantități mari de mărfuri sunt vândute clienților care le revin. Aceasta înseamnă că clienții Selgros provin dintr-o zonă largă cu vehicule cu volume mari de transport. Concurentul direct al lui Selgros în Sibiu este METRO, care are același concept, și este un fapt bine cunoscut. Asta înseamnă că mulți vor veni de pe autostrada și vor merge în oraș pe drumul deja aglomerat. Acest lucru contrazice conceptul ca multe orașe să scoată traficul din oraș și să nu înfunde și mai mult străzile cu mașini. De aceea Centrul Comercial Prima a fost proiectat direct la ieșire și nu în centrul orașului.

Și atunci care credeți că este soluția?

În opinia noastră, orașul, Selgros și noi trebuie să ne unim și să găsim o soluție optimă. Am făcut deja propuneri concrete și suntem interesați să vedem că se întâmplă ceva aici. Pentru că Prima Shopping-Center și Grupul OASIS sunt de mulți ani contribuabili importanți pentru oraș și am creat deja multe locuri de muncă. Până la sfârșitul anului viitor în Centrul Comercial Prima vor fi angajați peste 1.000 de persoane. Și de aceea acest proiect trebuie să funcționeze pe termen lung, nu numai pentru noi și firmele care au investit în acest proiect, ci și pentru vizitatorii actuali și viitori, precum și pentru locuitorii afectați din zonă.

Calea Șurii Mari este și intrarea principală în oraș de pe autostradă, prin care intră o mare parte din turiștii care ajung la Sibiu. Nu putem bloca o cale principală de acces în oraș, asta afectează întreg orașul.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

16 comentarii

Gigi

Acum 10 luni

Interesant faptul ca Prima Shopping Center nu este parte din problema traficului. (sarcasm)
Raspunde

Dfghjgfj

Acum 10 luni

adica dezvoltarea mall-ului lui nu creaza mai mult trafic (mai sunt spatii multe care se vor deschide cu magazine noi) dar faptul ca mai apare un magazin concurent in zona (care este ca si metro cu acces restrans la clientii cu legitimatii) il deranjeaza si zice ca se creaza mai mult trafic... cat de nesimtit sa fii sa spui asa ceva si sa te opui concurentei normale din cadrul economiei de piata?...
Raspunde

Sibian SB

Acum 10 luni

Pai si mai omule, crezi ca daca faceti un giratoriu se va rezolva problema? Deja e aproape un arhitecților acolo...! In opinia mea, prima pb e dna de la PMS care e depășită de situație de mulți ani si trebuia sa fie bunica pt nepoti si turista in locurile frumoase de pe glob, apoi e dna de la CJS care e corupta grav si dansa trebuia sa cam fie pe la pușcărie..! In locul lor, oameni cu viziune, oameni hotărâți si curați. Faceti un drum care sa lege Prima S. de cartierul Tineretului (prin camp, la exterior, pana mai e camp), apoi cu prelungirea Tractorului (care oricum trebuie modernizat pana mai e camp si se mai poate) si unde avem lac agrement, avem proiecte rezidențiale in discuție si avem spital propus la 2 pasi. Apoi de acolo drum pana in zona viitorului spital, iar de acolo iesire in giratoriul de la Metro. O grava pb este drumul cu 2 benzi din fata Selgros si gatuiala care are loc la benzinăria Mol care e făcută pana in drum! Autobuze mai multe, acoperire la trotinete lime/bolt pana acolo (acum este doar pana la lidl). Modernizare si parcari de la giratoriu Obor si pana la benzinaria Mol. Pasaj subteran pe Lunga, in fata la Profi/Lidl, unde se gatuie coborarea de pe pod. Rezolvați intai astea si apoi sunt sanse sa nu fie blocaj mai grav decat la Arhitecților. Succes.
Raspunde

Un sibian

Acum 10 luni

ce se face ca NU intelege "d-nul Klaus" este ca acolo marea problema este podul nu zona de dupa...!!!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Gheorghe ion

Acum 10 luni

Are omu' dreptate. Calea surii mari deja este un fel de calea Cisnadiei. Obtuzii aia se ascund in spatele unor declararii belicoase, fara a da/cauta solutii concrete. Ps: shopping cenetrul Prima momentan este o aiureala - cred ca am fost de maxim 2 ori in el - asta asa, ca sa nu zica "patronul" selgros ca si eu am ceva cu magazinul lui.
Raspunde

Albu

Acum 10 luni

Are perfecta dreptate. Traficul la ieșirile din Sibiu sunt lăsate in seama nervilor șoferilor.
Raspunde

Lucian

Acum 10 luni

Largiti drumul pe 2 benzi intre podul garii si al 3 giratoriu ( de dupa autostrada) Sau pana in Sura. Acele parcari nu prea sunt folosite pe cand drumul este folosit 24/24 ore
Raspunde

Ceac Noris

Acum 10 luni

Vorbeste cu herr keul si rezolvi problema. Ala are usa deschisa la astrid.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Nicușor von Șorliken

Acum 10 luni

Sibienii merita un oras de nivelul anilor 92, exclusiv cu magazine SH si tonete cu mici si bere de 2,5 lei!
Raspunde

Gabi

Acum 10 luni

toate mallurile afara din oras !
Raspunde

B

Acum 10 luni

Circulația acolo e gâtuită din cauza trecerii peste calea ferată pe o singură bandă și de un pod mai mare nu e loc.
Raspunde

Razvan

Acum 10 luni

Mananca rahat domnul afacerist,drumul este de mult sufocat,este mai eau decat in Arhitecti Plus ca nu le place concurenta in privinta magazinelor deschise langa ei
Raspunde

Kokos

Acum 10 luni

Herr Klaus e culmea tupeului si a penibilului: nu vrea Selgros langa mall-ul lui ca sa nu faca concurenta Kauflandului ! Ba sa se faca si Selgros , si Carrefour si Lidl si Auchan sa fie concurenta intre ele si sa mai taie din adaosurile nesimtite pe care le practica!
Raspunde

Eugen

Acum 10 luni

Ce nu inteleg majoritatea din ura rautate si frustrare este faptul ca masinile s au inmultit teribil si nu exista solutii! In afara unor poduri suspendate sau cea mai buna varianta, restrictionarea oltenilor in orasul Sibiu!!! Sa vedeti atunci cum se decongestioneaza traficul!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Vasile

Acum 10 luni

Eugene dacă pleacă oltenii din oraș se duce în gropi economia
Raspunde

Deadly

Acum 6 luni

Sudul ar trebui sa aiba zone de dezvoltare economica si toate regiunile tarii atunci ar fi un plus pt toti.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus