Luni,
16.09.2024
Cer Senin
Acum
10°C

După patru ani de licitații eșuate pentru reparația capitală a podului de piatră, Primăria reia procedura

După patru ani de licitații eșuate pentru reparația capitală a podului de piatră, Primăria reia procedura

„Reabilitarea podului se leagă în mod natural și de amenajarea malurilor râului Cibin prin crearea de piste pentru biciclete, un proiect pe care deja l-am inițiat în sensul obținerii finanțării din fonduri europene”, declara primarul Astrid Fodor în anul 2019. Suntem în 2023, pista de biciclete de pe malurile Cibinului este aproape de finalizare, depășind de două ori termenele anunțate inițial, iar de reabilitarea Podului de piatră (Podul Maria Tereza), monument istoric, până azi - nici vorbă. Astăzi a fost publicat anunțul privind organizarea unei noi licitații pentru „Reparație capitală pod strada Gladiolelor” (PT+DE +DTAC+DTOE+avize +verificare tehnica+ asistență tehnică). Valoarea estimată a lucrărilor este de 127.060 lei.

Primăria Sibiu a început demersurile de reabilitare capitală a Podului Maria Tereza din prima zi lucrătoare a anului 2019. Atunci a lansat o primă licitație pentru angajarea unor proiectanți care să întocmească documentația de avizare a lucrărilor de intervenție. Din cauză că niciun proiectant nu a considerat atractivă suma alocată contractului, licitația a fost reluată de alte patru ori.

Rătăcirea prin licitații a continuat și în următorii ani: în 2021 Primăria Sibiu a reluat de nu mai puțin de patru ori și procedurile de atribuire a contractului pentru întocmirea proiectului tehnic, a detaliilor de execuție și întocmirea dosarului pentru autorizația de construire. La fel, la niciuna dintre proceduri nu a existat vreo ofertă depusă, toate fiind anulate.

Citește și: Simbol al Sibiului și monument istoric vizibil deteriorat. Podul de piatră... încă nu s-a dărâmat

Noul anunț de licitație are condiții de participare și condiții referitoare la contract. Spre exemplu, perioada de prestare a serviciilor este de 4 luni de la semnarea contractului de către ambele părți, după cum urmează:

• 4 luni de la data semnării contractului - Elaborare proiect pentru autorizarea executării lucrărilor (P.A.C.) conținând toate documentațiile, acordurile, avizele, verificările, presupuse de eliberare a autorizației de construire;
• 4 luni de la data semnării contractului - Elaborare Proiect Tehnic de execuție, complet și verificat;
• Asistență tehnică – pe toată perioada de execuție a lucrărilor.

În caietul de sarcini se menționează că se dorește realizarea unui pod care „să respecte solicitările și criteriile legislației în vigoare, să prezinte siguranță în exploatare și conservarea elementelor arhitecturale specifice unui monument istoric”.

„Pentru semnalizarea orizontală se vor executa marcaje rutiere cu vopsele bicomponente. În vederea realizării iluminatului public, se va avea în vedere montarea de corpuri de iluminat cu specific perioadei și construcției podului, care să asigure un iluminat eficient, dar care să pună în valoare structura podului și un sistem de iluminat arhitectural”, mai scrie în document.

Totodată, se așteaptă ca reparația capitală a podului Maria Tereza să rezolve o serie de probleme legate de aglomerarea și siguranța în cartierul Terezian, respectiv a zonei centrale a orașului.

Conform unor estimări din 2019, lucrările de construcție și montaj depășesc 2 milioane de lei, iar întreținerea va costa aproximativ 600.000 lei pentru 50 de ani.

Întreaga documentație de la anunțul de licitație conține 300 de pagini, inclusiv proiectul tehnic din 2019, memoriul tehnic, expertiza biologică a pietrei, studiu istoric, expertizele din 2021 etc.

Citește și: Sibienii de azi nu pot „zugrăvi” în timp decent ceea ce au construit bunicii lor. Trei exemple și posibilele cauze

Podul de piatră a fost inaugurat în 24 octombrie 1864, fiind primul pod peste Cibin din. Interiorul orașului. Forma actuală o are din anul 1908.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 4015

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

4 comentarii

Sibian

Acum 1 an

In primul rand tavile si burlanele alea ar trebui sa dispara din proxima vecinatate a unui monument istoric
Raspunde

Muschetarul roman

Acum 1 an

Tăvile?
Raspunde

De 3x s-a depasit termenul ! pana acum

Acum 1 an

"pista de biciclete de pe malurile Cibinului este aproape de finalizare, depășind de două ori termenele anunțate inițial" Initial termenul contractual era 2022, apoi a devenit februarie 2023, apoi 15 iulie 2023. Acum .... ce rost mai are ca primaria satului sa mai zoreasca constructorul ? E august, imediat e toamna, iarna. Nu se mai da nimeni cu bicicleta. Prin 2024 iulie asa ... cat despre penalizari pentru intarziere, nimic. Tipic provincial.
Raspunde

Carcotel

Acum 1 an

Legenda spune ca daca taiati ultimele salcii ce au mai ramas in picioare si faceti inca o pista de biciclete pe celalalt mal, pe si mai multi bani si cu intarzieri si mai mari, podul se va repara singur
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus